1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530064 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
puffe2: På tal om hemvändare så är ju den calgary inspirerade tröjan vi hade när Foppa gjorde comeback det sjukaste vi någonsin haft. Ta tillbaka den och låt stå för evigt. :-)

Mycket bra Silly av Hinken man får lov att lyfta lite på hatten i alla fall 8 av 10 möjliga. Men Albin Lundin till Löven är irriterande han hade jag gärna sett i vårat lag hade hellre tagit honom en Fitzgerald då Lundin är bättre i båda riktningarna men Fitzgerald lär producera mer poäng. Sedan saknar jag en spetsig back för första backpar till seriestart.

Hur som blir spännande att se hur det kommer att gå just nu känns det som Löven och vi är på samma nivå sett till materialet. Löven något bättre defensivt och vi lite bättre offensivt. Men Lövens 4a på forwards hänger på Lundin kommer han ej blir det nog en 3a.

Målvakter

MoDo ****
Björklöven ****

Backar

MoDo ***
Björklöven ****

Forwards

MoDo *****
Björklöven ****

MoDo totalt 12 av 15
Björklöven 12 av 15

Dundee: En fördel med Fitz är ju att han är välscoutad av tränare Karlin sedan länge.

Dundee:

700000 ska samlas in för Lundin😱😱
Hur gör dom med Viksten då? Inte förlängt eller tackats av än?

Costanza:
+ En bra ålder,
Det vet vi som hade det som bäst då..
fast det var i en annan fysisk verksamhet! :-)

Han kan vi bygga på i några år, Dax att ge honom chansen på SHL också!

Dundee: En backsidan som har Rundblad och Berglund kan inte få tre i betyg. Sen kan jag köpa om vissa tycker att löven på förhand har en bättre backsida även om jag inte tycker det.

modomille: Kan lugna er alla. Löven kommer inte att vara ett hot. De blir ett mitten lag som åker i kvarten. En tragisk förening utan styrelse.
-9 miljoner ena säsongen och nu bara -3. Då slår man sig för bröstet. Fy fan vad bra vi är.
Hmm. Vi måste dra igång en swish kampanj.
Löven är den sista föreningen jag vill se i shl.
Ärligt. Löven var bra för 40 år sedan. Nu finns bara klubb 87 kvar och den är för inbördes beundran.

modomille: lång intervju med Hinken i dagens Express, han mörkar verkligen att Linus A är klar, om han nu är det? Då vi fick klart med Emil L klarnar det mer vilken ny forward vi söker, säger han bl.a. kom inte ihåg exakt om det var just så han sa men något ditåt.

Heyerdal: Hinken brukar ju alltid "mörka" namn m.m innan det är 100% klart o bläcket är på pappret.

Heyerdal: Rör man något vid Karlins synsätt på säsongen? Är det i samklang med vad Hinken också tänker?

"Det är klart man är orolig när man ser andra lag börja på en annan platå. Vissa lag hade från start 15 gubbar i truppen och vi hade sex spelare, så vi har en jävla uppförsbacke."

"För varje sten som läggs blir det lättare att värva samtidigt som spelarna tittar på om laget kan utmana. Sedan ska det här laget spelas ihop och det kan ta tid. Där är flera lag före oss."

"Man har en idé när man värvar in spelare, men det är sällan det stämmer till 100 procent. Framförallt i slutet av truppbygget blir det lättare att lägga pussel då man ser vad man har, och därmed vad man behöver."

"Namnmässigt har vi en bra trupp, men det viktigaste för oss är att jobba lugnt och metodiskt. Vi har ingen formation som spelat ihop och det kommer att vara kämpigt i början. Men sedan hoppas jag att vi stegrar successivt."

Tänker det hade varit intressant om Hinken nu skulle, tvärtom, typ slå fast att vi går hårt för seriesegern och inte nöjer oss med att bli bäst efter jul. Men antagligen sitter man i samma båt?

JoJo2613:
Linus Andersson är klar..
Alla med bra källor säger att han är klar!

Framnäs: Tycker det är ganska smakfullt att hålla låg profil utåt. Karlin jobbar ju metodiskt så spelarna ska få växa in i det.
Man skulle kunna kalla det för ödmjukhet om man vill.

Dundee: alltså 3 stjärnor på backsidan.... Vila back besättningar har vi framför oss? Tänker att tre stjärnor är mittenlag?

modomille: För många osäkra kort i våran back besättning. Visst skulle man kunna ge oss 4 stjärnor men då skulle Löven fått 5 då. Tycker Löven har en ruskigt bra backsida känns väl byggt och tål skador. Tycker våran är lite för tunn går Berglund eller Rundblad sönder så ser det verkligen inte bra ut. Så nog hade jag gärna sett man fått in en bra back till för kunnat ha en rejäl pjäs i varje backpar.

Rundblad / Bengtsson
Ny / Sverre
Berglund / Persson

Sverre är ett stort frågetecken även om han gjort det bra i norska ligan. Och går det sämre för honom så blir vi väldigt ihåliga därför jag gärna sett en back till med lite rutin. Tom Hedberg kanske har väl ej förlängt med Aik är härifrån.

Dundee: Vi ska inte ha Hedberg, tvivelaktig karaktär och påväg utför i karriären trots sin ålder.

Från Hörnefors: Paul ska operera sig och kommer inte kunna gå på is förens till vintern,

Dundee: osäkra kort?? Rundblad, Berglund, Bengtsson, Persson är och borde vara riktigt hög kvalitet på. Sen har vi Norén som borde vara en rätt stabil back på HA nivå nu efter några år. Gjorde det riktigt bra i Mora och helt ok i Östersund. Och sen har vi norska MVP'n Rönningen. Ett frågetecken på han sure det tar jag. Men att alla lag i HA var intresserade efter honom borde visa att det finns något där.
Tror alla ni som är så rädda att vi har en svag backsida kommer överraskas något ordentligt när säsongen drar igång. Och sist så har vi 2 juniorer som kommer få chansen speciellt Hallin. Och förstärkning kommer under säsongen när Karlin o Hinken ser vad som fattas.

Från Hörnefors:
Han är klar för Rögle!

Gavelo: Inte enligt artikeln nedan.
Men du kanske känner en kompis som har en kompis som varit inne på Hinkens kontor.

Tittar#2: Följer man MoDo och inte är helt bakom flötet så att säga så vet man det, eftersom du inte kvalar in där så får jag snällt förklara.
Ladue har dragits med en skada som delvis höll honom från spel i vinter, denna skada har opererats nu i vår/sommar och kommer göra att han kommer att missa hela eller delar av försäsongsträningen.
Detta avhandlades redan vid uttåget!

Gavelo:
Här har du din spetsback Gradin!
Bearbeta honom att han blir 1:a back i ett topplag med mycket speltid i PP.

Han har en riktig jävla bössa från blå!

Silly: Han har fel vinkel på klubban

Silly: Löser i ÖA (hockeynews) att Wernblom är förvånad då Hinken nämnt att han signat ett tvåårskontrakt i Finland, inget är påskrivet men det lutar åt Finland ännu en säsong, säger Lukas.

Heyerdal:
Bra,, Kan inte se Wernblom på ett topp 6 plats i det här laget

Segt att Hinken inte fick några fler miljoner till lagbygget innan säsongen började nu när vi ändå gick plus. Att värva under säsongen som bottenlag är ju otroligt svårt, så tillskottet under säsongen var ganska värdelöst.

Heyerdal: Detta diskuterade vi här i våras, jag undersökte så gott jag kunde och ingenstans kunde jag läsa att Werner jr signerat ett nytt avtal.
Jag blev enormt förvånad över dessa uppgifter som kom från Hinken men tänkte att han kanske visste något som inte var officiellt av någon outgrundlig anledning.

Nu är ju inte detta någon större nyhet, men kan bekräfta att Linus A är helt klar. Om det nu var någon som var orolig😉

Silly: haha är du på riktigt? Lukas gjorde 25 mål i en bättre liga än HA förra säsongen och är fortfarande väldigt ung. Han brinner dessutom för MoDo och har två säsonger tidigare i HA där han gjort 40+ poäng. Att han inte skulle ta plats topp 6 i det här laget är det sjukaste jag läst 😂 Han gjorde som 20 åring mer poäng i HA än vad din älskade Aagaard gjorde som mest…

Gavelo: Jag väljer att tro på att Hinken hade fått information om att Lukas hade skrivit på för två nya år. Det kanske kom från någon han trodde på, typ agent eller någon annan som ska va insatt.
En spekulation från mig är att agenten hade ett färdigt kontrakt som han trodde att Lukas skulle skriva på, och meddelade att det var klart till Hinken. Men Lukas valde att inte skriva på det.

TickledDonkey: har du info som galne höken missat?

Heyerdal: Osäker, har inte han nämnt att han är klar också?😊

Heyerdal: Hade Wernblom på riktigt varit intresserad av att komma till MoDo så hade han väl via sin agent eller pappa (som ju känner Hinken) kunnat signalera till Hinken att han ville hit.

Heyerdal: Sådär säger alla. Olle Eriksson Ek har själv sagt att han inte är klar för någon klubb, men han kommer att spela för Löven. Innan säsongen drar igång kommer Lukas presenteras med två nya år hos TPS.

Jan-Erik : lite mysko ändå att Lukas ännu inte gjort klart med kontrakt, kanske väntar på oss supportrar?verkar,inte som Hinken pratat med honom.

Heyerdal:
Wernblom Nej Tack!

Silly: Varför inte? Spelare med mycket gritt som kan göra mycket poäng i HA. Inte samma spelare idag som när han kom upp 2016.

SPOODI:
För att vi är klara med forwardssidan..
Det skall in en spetsback nu...

Silly: vi har plats för Wernblom. Kommer komma skador med

SPOODI: Såklart Wernblom ska in. Han är väl perfekt i en andra eller tredjelina? Han har väl chans att spela med polaren Måns Carlsson nu? Värva! Det kommer skador och MoDo ska upp och jag tror att Wernblom skulle göra rätt bra ifrån sig i ett slutspel.

Gavelo: nota bene; kom ihåg min Werner & Werner analys när Målvakts-Werner blev klar! 😜

Gavelo: 🤦

Jonathan Knekta på Sportbladet rankade den 13 juni de 30 bästa nyförvärven hittills i Hockeyallsvenskan. Kul att se att han satte MoDo-nyförvärv på platserna 1, 2, 5, 7, 11, 19 och 26.

Lena Drake:
Och då har vi Linus Andersson som skall in där mellan Plats 1 och 15!

Verkar vara ett avtal på 2 år med Linus A, om det inte informerats redan.

TickledDonkey: MoDo har mog inte gått ut med något ang Linus A

Smurfen: Nix, men lär vara på G.

TickledDonkey: Låter kanon om det stämmer !!
👏👏

TickledDonkey: har noll koll på denne Linus Andersson. Vad har vi att förvänta oss?

« · 2887109 · »