1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530910 inlägg · 4122 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
{5647}:
Kul att Whalgren skall spela center

KulltorpsOlli:
Bjurö - Olsson

Farley - Ritchie - Björklund
Heier - Rundqvist - Karlkvist
Jacobsson - Edblom - Majdan
Persson - Wahlgren - Ståhl-Lyrenäs
Alba

Enström - Paris
Eidstedt - Lindgren
Hedman - Leman
Sellgren

Det ser ut som ett rätt bra allsvenskt lag.

{7810}: Amen!! på det!

Jåkkinen: Haha det vet man aldrig!! Vi har varit med om värdelösa säsonger senaste tiden med rätt stjärnspäckade trupper.. Man kan bara hoppas och tro! Skulle ju ändå varit en dröm och fått upp Timrå o Modo i SHL igen och ner med Karlskrona o Örebro!

{7810}: Näe, svårt att veta när man kommer till ny liga som sagt. Minns att man inte visste vad man skulle förvänta sig inför första säsongen i AS. Premiären vart vi totalt överkörda mot Vik hemma med 0-4 har jag för mig, kändes sådär det. Modo har ju helt klart en bättre trupp än vad vi hade vårat första år så ni lär ju inte behöva uppleva det lidandet iaf!

Jåkkinen: Man har inte riktigt öga för hur andras lag är genom att det är ny liga! Ska jag vara ärlig känns vårat lag bättre än säsongen som var.. fast det kommer visa sig hur vi står oss så! Hoppas givetvis det går bra för Timrå. Fast inte mot Modo då! ;)

{5647}: Ja det ska väl vara pressen som ställer till det för oss, ungt lag och som du säger så har vi inte varit topptippade förut. Till skillnad från Vik ifjol så har vi spelare som vi vet vad vi får av, många av våra spelare är testad på denna nivå vilket bör minska risken att floppa lika hårt som VIK.

Jåkkinen: Allsvenskan är alltid lite mer oförutsägbar. Det är alltid fler "skrällar och fiaskon" än i SHL. Inför förra säsongen trodde alla att Löven och Västerås skulle bli att räkna med, men bägge två floppade som alla vet. Det verkar vara en lynnig serie där alla kan slå alla.

Både Modo och Timrå ser på papperet ut att kunna bli lag som ska slåss i i övre halvan. Jag tror för Modos vidkommande att det är bra att Andreas coachade SSK ett halvår, men att det kan bli jobbigt för en förening som inte har det minsta koll på serien. Timrå kan drabbas av lite samma syndrom som Löven. Man har smugit under radarn varje år och kunnat spela helt utan press. Nu börjar favoritskapet krypa på och då kan det mentalt bli mycket jobbigare.

Hur som helst hoppas jag på en rolig säsong och bra derbyn.

{7810}: Har ni någon koll på hur förra årets allsvenska såg ut då? Vi dominerade puckinnehav, tid i anfallszon, skott osv väldigt många matcher utan att lyckas vinna, sjukt tama på att få pucken i mål. Nu har vi ändå fått in några spelare som kan hjälpa till med den biten plus att många hoppas att Dahlén och EPjr ska fortsätta utvecklas, vilket så klart inte är givet men om allt klaffar så bör vi kunna landa rätt högt. Har man inte sett så mycket allsvenskt spel på senare tid och bara kollar på truppen så kanske den inte skrämmer, vad vet jag :) Tycker fö att Modo ser intressant ut med, skall bli kul med derby igen!

dempa: jag ser inte ärligt talat att Timrå har så ruskigt bra trupp som journalister o supportrarna deras vill peka ut dom som.. är det bara jag?

Costanza: Skellefteå kanske lånar ut Cumiskey? ;)

Mano: Timrå verkar ruskigt nöjda över sin trupp. De fick behålla Molinder och fick in Lauritzen, är han hyfsat skadefri är det en rätt bra HA-värvning.

{5647}: I och med Skröders stämplande har de snart sparat ihop hans lön för en dec-april-spelare av hyfsad allsvensk nivå också.

Tarasov: Säsongen börjar nu. Lyrenäs som extraforward om the try-out boys stannar. MoDo letar kreativ center, lättare sagt än gjort...

Costanza:
Räknar man in try out spelarna i den truppen

Costanza: Men även om de har mer pengar än oss kan man inte bortse från att det blir billigare att kontraktera en spelare i tre månader jämfört med sex månader, typ.?

{5647}: Känner ändå att det är Karlskrona, Leksand och Rögle som har pengarna i det läget. Har MoDo dock redan planerat att en spelare börjar i annan liga och sedan skriver på i januari, så kan jag förstå upplägget.

Costanza: Det sparkas alltid spelare från khl och nla. Dessutom brukar några finska lag vilja spara pengar om de missar slutspel...

Blake:
Hört ryktesvägen idag från Ö-vik, och detta är väl inga nyheter, att MoDo kör med denna trupp utan större namn fram till jul. Sedan satsar man på några spetsspelare. Jag har dock svårt att se vilken nivå det skulle vara på de som skulle vara aktuella i så fall. Vem vill hit under våren? Ledin och Skröder?

Smartin: haha. Där ser man. Jaja, tro om det ramlar in en spelare snart?

Per Ledins nya klubb

Per Ledin ska inte spela i SHL, men i Europa. Fortfarande chans att det blir Modo.

Confusius: jag hittade den på jobbdatorn! det enda jag har emot den är att jag personligen tycker "heart of hockey"-grejen är totalt uttjatad. men i övrigt hade jag gärna sett denna som klubbmärke.
Uppladdat:

500x0-modo_classic_logo_0.jpg

Monno: Nä det handlar ju mer om kommunikation eller vad som inte kommunicerades ut. Sensationsjournalistik absolut men ändå klantigt av Modo att lämna öppet för missförstånd.

{7225}: Klantigt av Modo att DIF flrst vägrade flytta damernas match?
Tror du Modo kan styra tidsschemat för alla ligor i Sverige eller? Sån makt har nog inte ens Loob.
Eller ja. Kanske.

hanzon: Jo, blir man tvåa i poängligan i Slovakien så bör man ju ha lite hockey i sig åtminstone :)

Monno: Kritiken är ju helt befogad även om nu Modo rättat till en del i efterhand. Klantigt gjort av Modo det hela.

{7225}: www.modohockey.se/artikel/chnwairja-4ij6i1/

Tycker det är förjävligt att Modo som kanske är den klubb som gjort mest för damhockey senaste 5-10åren ska få skit för att allehanda har en sommarjobbande krönikör som inte orkar ringa och höra med Modo innan man kastar massa skit runt sig.

Mycket skit kan man anklaga Modo för sen 2007. Men att missgynnas damhockeyn är inte en av dom.
Framförallt under Charlottes korta tid gjordes ju en rejäl uppryckning. Får hoppas det fortsätter.

hanzon: Zuccarello tog inget för givet och hoppades på att kunna ta en plats i MoDo där i april 2008 :-)

{7814}: Lite Wernblom

hanzon: Balansen och skridskoåkningen? :P

Rytter: Sänder ju bra signaler att han vill flytta och testa spel i svenska andraligan. Bra ålder och landslagsmeriterad. Ibland hittar man fynd. Se bara på Wahlberg och Högardh, blev toppspelare i Elitserien. Vem hade de som tredjelänk?

Costanza:

Helt klart värt att testa på try-out, faller det väl ut kan det vara ett fynd. Verkar ju veta hur man gör poäng iaf, frågan är ifall det räcker till för att producera i HA.

S-vikaren: Spännande spelare att testa. Liknande poängskörd säsongen 12/13. som två år yngre Thomas Hertl (46p i San Jose Sharks förra säsongen).

Inte långt till seriestarten, njut av denna vackra låt.

{5647}: "När man planerade hockeystad var inte spelschemat för damerna satt, så det hade varit omöjligt att planera i dem och således var det inte alls så att man inte tänkt på dem."

Hade viljan funnits så hade det nog gått bra. Nu är de ju inte riktigt med i Hockeystad tillslut heller då inte damernas match ingår i biljetten utan måste köpas separat. Sen kan man ju tycka att tiden för nedsläpp är lite trisst (11:00).
Naturligt hade förstås varit att herr och dammatcherna hade spelats på prime-time och varit dragplåstren i hela evenemanget men icke.

dempa: " såg en som gjort om den gamla MoDo AIK loggan till en modern variant med hockey istället för AIK som var riktigt snyggt. Nån som vet vilket jag menar?"

Nej, men jag hade gärna sett det!

dempa: Skönt att damerna kom med i evenemanget hockeystad. Synd bara att Robert elfving hann gnälla i media så det blev uppförstorat. När man planerade hockeystad var inte spelschemat för damerna satt, så det hade varit omöjligt att planera i dem och således var det inte alls så att man inte tänkt på dem.
Det är lite synd när det ska gnälla externt först innan man kollat upp vad som gäller internt.

Smurfen: ok. det kommer väl. gillar ett snedställt MODO istället för klubbmärket, som tyvärr är riktigt fult. såg en som gjort om den gamla MoDo AIK loggan till en modern variant med hockey istället för AIK som var riktigt snyggt. Nån som vet vilket jag menar?

dempa: Ingen aning , tyvärr

Smurfen: hmm. Finns det högkvalitativa bilder på dessa?

dempa: Enligt Frank Eriksson (marknadschefen) så blir det det matchställ som dom körde på premiären som årets matchställ !!

Blir det svarta byxor och hjälmar i år? Ser så ut av bilderna från premiären att döma

Sven Tuta: Hurvas

Rytter: En bra analys. Bjurö tror jag kan leverera på den här nivån, han gjorde det bra förra gången i HA som gav en plats hos Modo. Farley kan bli en riktig hit, verkar ha den rätta inställningen.
Tycker att det är svårt att komma in i tanken att vi spelar i HA, det tar nog lite tid innan man ställt om sig. Men truppen känns bra så hör på förhand. Nu har vi inte Huras så förhoppningsvis så blir starten bättre :-)

Sven Tuta: Såg Ritchies intervju i ModoTV. Han sa att han pratat med Oscar och Skröder och bestämde sig för att köra vidare med Modo.

Hade Skröder bestämt sig redan då? Eller har han ändrat sig? Snackas ju en del om att han stämplar för att spara pengar åt klubben. Men då borde det ju kunna göras officiellt nu?

Monno:
Säg den olycka som varar för evigt;)

Sven Tuta:

En annan sak som slår mig är att jag rätt ofta under sommaren tänkte, ja vi har väl en rätt medioker trupp med HA mått. Men då är det för att jag missat en hel del spelare i laguppställningen och glömt vad vi värvat då det är så många nya namn.

När jag i lugn och ro går igenom truppen så tycker jag att det ser ut som ett bra bygge, ungt och hungrigt blandat med rutin och vi har även bra storlek bland forwards och backar. Detta lag ska kriga i toppen av HA.

Målvakter
Enda lagdelen där man är osäker. Bjurö kan bli en toppmålis men kan även bli en medelmåtta. Hur står sig Olsson om Bjurö inte håller?

Backar
Såg skrämmande ut när vi bara hade Hedman och junisar på kontrakt, men har nu växt till sig, ser stabilt ur tycker jag. Bra värvat och får man in en till så har man riktigt bra bredd och spets.

Hedman, Paris, Eidstedt ska kunna vara ledande backar i HA. Eidstedt tror jag mycket på han har ändå varit ordinarie i HV i två år och borde kunna bli en bra tvågvägsback. Hedman kommer säkert få ett offensivt uppsving. Paris bössa från blå hoppas jag mycket på.

Enström, Lehman får väl räknas till mittenskiktet i uppställningen bägge har spelat i HA och inte gjort bort sig. Lehman har dessutom utvecklingspotential och kan bli en stabil tvåvägsback, Enström behöver slipa till defensiven man kan säkert göra en del poäng.

Lindgren, Sellgren har potential men är oprövade på seniornivå, dessa kan blomma ut (speciellt Lindgren offensivt) men är inget vi ska luta oss mot.

Forwards
Samma sak där, efter ett par värvningar i början där man hade 2-3 etablerade och sedan juniorer så funderade man, vart fan ska detta sluta. Men det har också växt till sig eftersom. Bra mix också på ungt och rutin, känns som det finns mycket talang och utvecklingspotential i uppställningen, gäller bara att få ihop det.

Ritchie, Björklund, Karlkvist ska vara ledande spelare och producera mål och poäng. Alla borde vara ledande spelare på denna nivå. Bakom dessa så bubblar Rundqvist, han har skickligheten och kan ta steget til latt bli en spelare att luta sig mot denna säsong.

Edblom, Jakobsson, Molin tillhör mittenskiktet, stabila spelare på HA nivå, är väl Molin och Jakobsson som kan tänkas ta ett steg till och få bra utveckling.

Persson, Wahlgren, Lyrenäs är alla oprövade på denna nivå. Några kommer att ha det tufft men tror att speciellt Wahlgren kommer få en fin utveckling och bli rolig att följa.

Farley är omöjlig att placera, kan bli lite vad som helst. Men går man på det som skrivits om honom så tror jag han minst kommer ligga i mittenskiktet och faller allt väl ut kan han vara en ledande spelare i kedja 1-2.

Andreas Heier är också svår att placera, har ju ändå producerat lite poäng och varit med i norskalandslaget så han borde kunna bredda truppen.

Detta är hur jag ser på vårt lagbygge, jämfört med andra trupper så tycker jag vi definitivt ska kriga om plats bland topp-4 lagen. Får man sedan in en eller två spelare till t.ex en back och en forward så är det ett riktigt bra bygge som borde tilltala många då det finns unga lovande spelare och spelare från orten med i truppen

Ser faktiskt fram mot denna säsong, förhoppningsvis får man se ett lag som vinner matcher och ligger högre upp i tabellen jämfört med tidigare säsonger.

Vad är era tankar om truppen och säsongen?

« · 1757146 · »