1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530794 inlägg · 4121 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
Tarasov:

Är väl inte den skarpaste bilden, men det flyter på helt utan lagg. Så jag tycker att det är helt ok.

1-1 efter första perioden. SAIK bättre när dom gasar på, men Modo hugger bra när läge ges och försöker att våga hålla i pucken och spela sitt spel.

Imponerad av Majdan, en liten spelare men verkar tuff och vågar ge sig in i kampen. Farley har man inte sett så mycket av tyvärr.

Rytter:
Hur är bilden.... Värt o köpa?

{7639}:

Fan vad kul med hockey igen. Ser inte helt kasst ut än så länge.

Kedjan med Molin-Rundqvist-Björklund ser intressant ut.

Av våra tryouter så är det Majdan och Bryggman som man ser tydligast. Heier ser man inte så mycket. Skulle jag gissa så ligger Majdan och Bryggman närmast kontrakt, de har lite mer spets i sitt spel och Heier känns mer allround, känns som de två första adderar egenskaper till truppen som saknas medan Heier är mer utfyllnad. Så gissar jag iaf.

{5647}: Djuse i försvarzon... Positivt när han inte spelar för oss!

{7810}: Lejonkräk har skärpt sig, men han skriver fortfarande en hel del inlägg bara för att provocera tyvärr.

Att ta med slovakiska ligan i rankingen var givetvis som mycket annat lejonkräket skriver delvis för att provocera. Han är lite som Boork. Det får inte för bli för snällt och gemytligt, för då måste han ut komma med något provocerande för att få igång en diskussion.

Blake: Lejonkräk är här o för riktiga diskussioner. Har inte märkt många alls som försöker provocera så där tycker jag du har fel.

Och bara för en liga inte rankas högt behöver ju ingen mena att alla spelare är kass.

{7225}: Bert får i alla fall betala i entrén. Återfår pengarna efter matchen om han inte grinat i båset.

Rytter: Snyggast är bortastället tycker jag.

Är det inträde ikväll eller gratis?

dempa:

Ingen som kommenterat matchstället för säsongen.

Sjukt snygga, borta är loggan och ersatt med text. Nej det där var verkligen positivt.

www.modohockey.se/artikel/u40hais8w-4ij6i1/

{7225}: forza Modo in med bollen Hej Hej!

{7225}: Du smällde upp en rankinglista helt utan källa och med slovakiska ligan i botten. Precis efter det att Modo fixat en slovak som fansen här är förhoppningsfulla över. Detta KAN vara en anledning till McFires reaktion.

Detsutom brukar Brynäsare vara här och provocera lite nu och då så man kan ju nästan få för sig att du är här och försöker göra just det.

McFire: Hej, jag har skrivit listan själv men jag tror att den ligger nära sanningen. Vad är ditt problem? Har du några invändningar mot min ranking eller vill du bara visa dig från din sämsta sida?

{7225}: Jaha, ingår det några källhänvisningar till denna världsranking eller skrev du ihop den där själv?
Isåfall.
Vad i hela helvete får dig att tro att jag skulle vara intresserad av din lilla hemknåpade fem minuters världsranking där tankekraften bakom antagligen inte skulle räcka till några enkla matematikuppgifter.

Costanza: Fin flickvän också

Donald: Juraj verkar nöjd med livet i Ö-vik. Fin lägenhet och bil.

{7225}: Källa på det?

McFire:
Ranking ligor, ej Nordamerika
KHL
SHL
Liiga
Tjeckien Extraliga
NLA
DEL
Hockeyallsvenskan
EBEL ( Österrike)
Slovakien Extraliga

Donald: Kanske han fått låna en bil?

McFire: Var och handlade på coop alldeles nyss och bredvid mig parkerade en vit golf med Modo loggan på framdörrarna och ut kommer Majdan och vad jag antar är hans flickvän. Får man "tjänstebil" som TO spelare eller kan vi räkna honom som klar?

McFire: Jag såg matchen mot ryssarna, men det är svårt att säga. Man känner inte igen åkstilen på spelarna, ljuset i arenan sög fett och man fick matchen från en rätt flack vinkel (inte fågelperspektivet). Därför är det ingen större mening att uttala sig egentligen.
Just Majdan såg man iofs lite mer än de flesta spelarna därför att han är så liten. Jag blev faktiskt förvånad över hur delaktig han var i spelet i och med att många mål på youtube pekade på en kille som stod på bortre sidan och smällde in direktskott. Han åkte mycket skridskor och var inte rädd för att gå in i trafik.

Amitiel: Majdan har ju fått röda handskar enligt allehanda iaf. =)

Amitiel: Majdan sägs ha varit bra i matchen mot ryssarna, nån som såg honom närmare? Han kan vara en riktig lyckträff den där killen, en av de intressantaste nästan.
Enormt bra siffror från förra säsongen i Slovakien, 22 mål, en poäng per match och stabila +26. Bra siffror även i slutspelet. Som 15-16 åring hade han lekstuga i Slovakiska juniorligorna. Han har även en rätt bra säsong i Tjeckiska ligan för ett par år sedan.
Fyllde precis 25 och har spelat lite i landslaget.
Kostar antagligen inte många tusenlappar med tanke på att han kom på try-out, hur fan det nu är möjligt. Är Slovakiska ligan verkligen så dålig? Det är inte min uppfattning i alla fall. Intressant att följa hur som helst.

Tarasov:
Enligt folk så har dom tagit in Bryggman på tryout för att Majdan övertygat tillräckligt för ett kontrakt, sen får man väl se om det stämmer.

WarEvryPractice:
Får intrycket av att det är öppet... Tror dock inte alla 3 får plats

{5647}:
Ja, jag tror MoDo gör klokt i att testa spelare på try-out. Rätta mig om jag har fel, men MoDo har ju inte varit så flitiga på detta tidigare. Här är några namn iallafall:

- Magnus Häggström blev ju en fullträff. Från division ett rakt in i förstakedjan med Foppa och Svarten (på pappret var de väl iofs andrakedjan).

- Mathias Tryggs tryout-sejour i Modo var ju till och med märkligare än Rynos. Trygg testade spel i september 2010, han fick sedan snabbt ett kontrakt, men det bröts två månader senare efter obefintligt med speltid.

- När man tänker på MoDo och try-outer tänker jag först och främst på Lehthivuori. Han kom augusti 2011, i december skrev MoDo sedan ett kontrakt på tre och ett halvt år.

- Björn Svensson kom i november 2011. Han imponerade under sin första tid. Björn fick genast mycket speltid och gynnades av att spela med Ritola som krigade på väldigt bra i början av sin tid i MoDo. Efter en dryg månad skrev MoDo sedan kontrakt med Björn. Efter ett tag minskade hans istid.

- Sommaren 2012 dök Dave Spina upp. Hans skridskoåkning imponerade på försäsongen. Han såg vass ut på ispremiären och gjorde poäng i försäsongsmatcherna, och därmed skrev Näslund kontrakt.

- Tomas Marcinko, 2012, fick inget kontrakt, utan gan fick gå efter fyra matcher.

Så statistisk sätt sett, vad ska vi tro, bland Majdan, Bryggman och Heier har vi en flipp, en flopp och en märklig :)

dempa: Vet inte. Vi hade 11, men nu har vi potentiellt 14 på kontrakt. Det låter inte särskilt mycket alls, utan jag skulle kunna tänka mig att vi behåller alla tre om de håller måttet. Det kommer att komma skador och man vill ha viss konkurrens i truppen.

Monno: vi är ute efter en center va, och har nu kontrakterat tre forwards på try-out. betyder det att antingen norrmannen eller slovaken inte kommer erbjudas kontrakt?

{7814}: www.modohockey.se/artikel/vtfsais5v-4ij6i1/

För övrigt bekräftat med Bryggman på TO

ghostie: Man behöver ju dom där hårt jobbande spelarna också,bra try-out tycker jag.

Bill Thomas började hyfsat i CHL för sitt nya EC Salzburg. De vann med 8-1, Thomas gjorde 4 mål.

{7814}: Ja, han är ju stor och tung så man kan väl ha honom som permanent skärmvägg framför motståndarnas målvakt... Skämt åsido, nog kan det vara vettigt att låta honom provspela! Att döma av det jag har sett av honom så verkar det vara en slitvarg i bra storlek, men knappast någon glimrande hockeyspelare.

Lars Bryggman på G på TO.

McFire: Smotherman lider av en svårbedömd skada vilket gjorde att Iserlohn bröt kontraktet efter läkarkontrollen.

WarEvryPractice: Okej. En sån typ av värvning man vill se i januari om det ser bra ut skulle man kunna säga.

Monno: så är det. tror Leksand värvade spelare under sin rekonstruktion. Såg inte snyggt ut, men var väl öronmärkta pengar från en sponsor som de annars inte kunnat använda. Så man vet aldrig. Dock lär det krävas något liknande och det känns inte så troligt just nu.

Det är nog bara att gilla läget och hoppas vi hittat rätt i merparten av förvärven.

MorganaLefaey: Iom att man bad om kommunalt stöd så blir att lite att mucka gräl med väl många Örnsköldsviksbor att värva en spelare nu...
Men senare kommer det säkert in någon ändå men.

WarEvryPractice: hade inte tackat nej om pengar fanns i överflöd. Samtidigt så skulle väl en sådan värvning passa bra in i taktiken: vi säger att vi söker efter en center, men vi värvar 2st yttrar.
Så helt omöjligt är det inte. :)

Skulle tro att laget vi har nu är det som börjar serien. Har vi tur trollar de rejält med knäna o vi får en center. Men tvivlar på det efter allt surr om behovet av mer stöd osv.

Kan inte placera laget alls, men "tyckarna" sätter oss i alla fall på en plats som ger oss möjlighet att gå upp. Men har vi läge inför slutet så trillar nog pengar till förvärv in.

McFire: Googlade på det, nån skrev:

"Smotherman har en lön på 140 000 kr / månad + sociala avgifter i Finland enl. välinitierade källor i KHK vilket blir c.a 740 000 kr för resten av säsongen."

dragskott.blogspot.se/2014/12/jordan-smotherman-kan-gora-comeback-i.html

För dyr för MoDo iallafall. I Karlskrona var han dominant. Bäst i laget, de var den säsongen de etablerade sig i Allsvenskan.

Kan någon bedöma prislappen på den här gubben?
Väldigt bra siffror på "vår nivå", extremt bra i kval från allsvenskan till SHL, bättre än i seriespel. Målskytt. Jag såg inte mycket Rögle ifjol.

{7225}: Inte så lite Patrick Stefan över den där.

{7225}: Mål av Olofsson i samma match också. Matchvinnare t.o.m tror jag. :-)

{5647}: Det är väl det som är det mest talande för LW. Att han inte haft någon fysisk fördel men ändå dominerat.
Där har vi också ju Linus Pettersson som är riktigt liten i växten men ändå gjort bra ifrån sig. Om än inte på Werners nivå.
Pettersson är dock en spelare Modo kanske kan satsa en del på utan att han försvinner så fort han fyller 18 eller tidigare. Just då han aldrig lär bli nå mkt över 175... generna till trotts.
Lill-Werner får vi ju vara glada om vi får behålla tills att han draftas.

Costanza: Han led en hel del av att det även i Sverige spelades clutch and grab. Det var så lätt att stoppa honom om man fick hålla i och haka som man fick på den tiden.

{7639}: Killen ville väl spela hockey. Svårt att ta plats i MoDo årgång 04/05.

Costanza: blir lätt så när man går till Skellefteå.

Robin Ztorken L: Anders Söderbergs första matcher minns man än. Åkte mellan benen på backarna nästan. Den killen har fått alldeles för lite uppskattning anser jag. Grym spelare!

Robin Ztorken L: Jag har för mig att de fick vänta till de sista matcherna på våren. De blev rätt hyggliga ändå, trots att de inte fick speltid tidigare.
Samtidigt spelade man på tre kedjor då och inte fyra. Jag tror att det gör det något lättare att ge speltid till yngre.

« · 1758546 · »