1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530711 inlägg · 4121 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
leo: Markus Olsson är skadad en tid framöver. Bra läge att ha Hanses på try-out. Han är nog ganska desperat att sajna kontrakt. Det är minst sagt ett taskig läge för honom just nu. Han vill spela.

Hanses skulle vara en fantastisk värvning. Hoppas på Anders Eriksson som inte fick kontrakt av Färjestad också, men i vilket fall så är bara köra nu

Laken: molinder och westins var upptagna så... Vi kan inte bara fylla på underifrån även om vi kommer att ha riktigt många unga från juniorverksamheten i laget.

Amitiel: Ingen vettig person kan säga att en tryout på Mikko Luoma kan vara dålig.

Får han feeling och vilja blir det succé. får han inte är det bara be han om en fin fortsättning.

{7225}:

Imponerande att du kan hitta något negativt till tryout kontrakt, tar mer än gärna tryout kontrakt över att sitta fast med en spelare resten av säsongen som visar sig att inte platsa.

Laken: "Grannens-grabbs-farsas-finska-barndomskompis"
Intressant att se hur det går på onsdag.

Laken:
Ja, alla kan ju inte vara lika bra som Timrå på att fylla laget med egna spelare.

Mikko Louma ännu en "grannens grabb"...

jeensen: Upptaktsträffen* ;)

i64.tinypic.com/23ued6p.jpg

Kanske inte så intressant men tog en bild på Mikes tips under upptacktsträffen.

Tarasov: upptacktsträffen är just nu på cmore.se modo på podiet i just detta nu.
1:AIK
2:MODO
3:TIMRÅ
Enligt mike

jeensen:
Har du nån länk till tipset?

Hej modo bröders/systrar då var det väl dags igen. Mike Helber sa just att vi blir tvåa i allsvenskan på upptacktsträffen känns snällt men vi håller väl tummarna för det.

Tycker laget ser spännande ut, men försäsongen verkar ju gått sådär ?

Aja let's go, SHL here we come.

WarEvryPractice: Ja man kan ju inte klaga på meriterna iaf.
Men det där med att gå på meriter har vi ju testat förrut. ;)
Nu är det ju Try-out, så det gör väl inte allt för mkt om det visar sig att åldern tagit ut sin rätt.
Spännande att se vad han går för iaf. Det är ju en spelare som besuttit en oerhörd kapacitet en gång i tiden. =)

WarEvryPractice: Det beror ju lite på kostnaden för try-out kontrakten också men Svartvadet försöker väl undvika floppar på detta vis men jag är tveksam.

Amitiel: Jag gillar starkt de där tryouterna.

Det var ju ett tag sedan man såg honom spela. Men på den tiden var han ju duktig. Kan nog göra nytta i några matcher iallafall.

Mikko Luoma på tryout.

Tarasov: Har inte läst artikeln men kan det inte vara så att man bara vill täcka upp medans Bjurö är ensam på posten?

Men kan hålla med om att det finns andra saker som oroar.

Sirpa:
Är det så stor skillnad mellan Hanses och Bjurö? Har inte direkt koll men Hanses har inget rykte om sig att vara stabil. Hur vi än gör blir det chansningar.

Sen tycker jag målvaktspelet varit ok, andra lagdelar bör prioriteras.

Iom att man redan satsat på Bjurö så sänder det inga bra signaler att värva en ny målvakt samtidigt som man skall vända på slantarna. Det hade varit en annan sak om man suttit på två juniormålakter, kan jag tycka.

Monno: klart han kan ha utvecklats men var medioker ifjol förutom mot Timrå där han spikade igen. Men törs vi chansa?

Sirpa: Elakt att kalla Olsson medioker då han inte stått en match denna säsong... Killen är ung och kan ta jäkla kliv mellan säsonger än. Ja om inte du har mer info/koll än en annan då.

Men ja, jag tror också Hanses vore vettigt.

ante08: skulle vara mycket bra. Behövs konkurrens då Olsson är medioker.

Era tankar om detta.

Sputnik: Inlägget var riktat åt flera håll, en allmän uppmaning att hålla "påhoppen" inom ramarna :)

Dessutom har jag förstått att vi är från småland bägge två, och då är det bannemej ingen barnlek att ha sitt hockeyhjärta i västernorrland!

{7810}: Har Timrå inte några supportrar alls längre? Nä det är klart, då blir det inte så mycket kultur på läktaren så du kanske har en poäng.

Tarasov: missade själv, men mig veterligen är Lindgren back i ett pp och Paris i det andra. Sedan har man fyra forwards i varje.

ghostie: Jo jag antar att du förstår att jag bara skriver med glimten i ögat precis som du. ;) Dock så tar vissa åt sig lite väl mycket ibland när det ändå är ganska oskyldigt. Tycker det är kul när man kan både ge och ta lite gliringar. Tänkte faktiskt efter lite angående våran rivalitet lagen och supportrar emellan. Känns som att det inte har varit en naturlig rivalitet utan att det föddes efter våran slutspelsbatalj det året ni dessutom tog guld. Skall jag vara ärlig hade jag hellre sett att vi mötts i SHL där vi båda hör hemma. SHL som förövrigt nuförtiden känns stendött och ointressant.

Sputnik: Vad vill du jämföra? Intresse? Storlek på klubben? Arena? Kultur? Historia?

Sputnik: Nu när vi till sist står här så minns jag hur fantastisk rivaliteten mellan Modo och Timrå var och förhoppningsvis är.. Låt oss alla hålla det på en schysst nivå och glädjas åt lite krig mellan våra rinkriddare framöver :)

{5647}:
Uppfatta inte vilka som var inne i andra PP? Paris/ Leman?

{7810}: "Ni kunde inte ens få fullsatt i hallen när Modo kom på besök i SHL". Nej jag tror inte ni hade fullsatt när Karlskrona kom på besök förra säsongen heller och Ni höll väl samma klass ungefär... ;)

Jockz: Till skillnad från Timrå så finns det supportrar till varenda klubb i hela Sverige. Kan ha att göra med att i Timrå finns det ingen kultur, varken i hockeyn eller på läktarn. :)

{7810}: Va, finns det bara timråiter i lilla Timrå och ingen annanstans? Galet

KulltorpsOlli: Haha inser du hur roligt ditt inlägg är? Övik bryr sig inte om hockey? Det är brist på kunskap redan där. Ni kunde inte ens få fullsatt i hallen när Modo kom på besök i SHL...

Timråiter finns INGENSTANS förutom i lilla Timrå. :D

{7810}: Hahaha, inser du hur roligt ditt inlägg är???
Nä...men gud vad avundsjuk alla är på er fantastiska hall....framförallt alla ö-viksbor som inte bryr sig om hockey men ändå får läsa att ni dränerar kommunen på 20-30 miljoner varje år för att åka runt och slå med en kompositpinne på en gummigrej...
Men snygg hall iallafall.... humor....
"-men durå..min är snyggare än din...."

Robin Ztorken L: Jag tror inte att vi uttryckligen har ett första och ett andra pp, utan vi har två pp. Sedan handlar det om vilka spelare som varit på isen och därmed behöver vila när vi får pp. Dvs, det är ofta mer tillfälligheter vilket pp som börjar. Kanske att man prioriterar ett PP när serien börjar, men än så länge har jag oerhört svårt att tro att man gör en prioritering där.

Monno:
Såg sista halvan av matchen. Tyckte Tik pressa ner oss rejält, relativt få ggr vi kom in i deras zon. Visst vi fick tryck någon gång, men det var inte så att man låg och vänta på att nu blir 1-1, snarare tvärtom. Mitt intryck var att de kom till avslut enklare än vi och att det hade fler avslut nära mål. Bjurö gav ett lite svajigt intryck när han skulle ut spela pucken snabbt. Nya tag nästa match:)

Monno: Ska inte Drew in i första PP-uppställningen?
Var det inte det han var tänk till med den bössan?

{7225}: Och desto finare den är (läs dyrare) desto tyngre "sänke" är det ;)

{7810}: Fast....det är ju inte arenorna som tävlar (-;

Nucky: Låt dom prata... Sunkigare arena än timrås är svårare att hitta. Låt dom va stolt över en vinst så är dom nöjd..

WarEvryPractice: Borde det inte varit en femma där eller har man ändrat reglerna? Det var rätt uppenbart en skada på fegsmällen, även om den inte var med så mycket kraft. Lyrenäs hade ju inte en chans att försvara sig:(

Monno: Eidstedt stod upp när de gav Lyrenäs en tjuvsmäll

{5647}: PP ser ju riktigt jäkla lovande ut.
Får Karlqvist och Lindgren till toningen lite bättre så dom kan lägga lite direktskott så kommer den bli väldigt giftig då man kan variera mellan inspel och direktskott.

WarEvryPractice: Den senare delen av tredje såg det helt ok ut där vi fick längre anfall och Timrå mest försökte försvara sig. Hur mycket det berodde på att de blev rädda och ville slå vakt om ledningen vet vi knappast, men det blev stundtals rätt bra tryck. (Men, de avgörande passningarna kom för sent och det där med direktskott verkade vara lite för svårt ikväll).

WarEvryPractice: Var på plats och såg matchen. Helt ok insats från Modo, men Timrå vann rättvist.
Ritchie kommer bli ruggigt viktig i vinter, enorm pondus när han är på isen.
Paris ser stabil men seg ut, Tommy Enström förvånade positivt med fina uppspel emellanåt, och inte alltför jävlig defensiv.
Lindgren blir ruggigt spännande att följa, finns stor potential från blå.
Imponerades även av Jakobssons rappa skridskoåkning och hyfsat starka närkampsspel.
Farley förväntar man sig mer av, även om han har fina handleder i pp.
Stål Lyrenäs var också pigg och rapp fram till fulsmällen, hoppas det inte tog så illa.

Timrå's bok är f.ö ett jävla lågvattenmärke, gapas mest om Modoliiiider och tokroliga bilder på tjocka gubbar..
Håller ungefär samma nivå som kommunen i övrigt.

Rytter: Såg sista perioden. Tycker MoDo såg helt ok ut. Jag uppfattade det som att passningsspelet var godkännt.

Power-play och 6-5 såg rätt lovande ut.
Lindgren tog iofs något hafsigt avslut istället för att passa Karlkvist.

Emil Molin verkade pigg i sista.

Kommentatorerna sa att Wahlgren spelat bra i de två första perioderna

Rytter: tror nog bryggman ligger bra till. Men vad har man för planer om man bara sparar en? Vet inte vad Modo tänkt av sina try-outs, men nog bör de kliva fram lite mer.

{5647}: började multitaska i 3e. Men tyckte Timrå gjorde det bra att spela på tiden osv. Men vågar inte säga så mycket om 3e. Var i alla fall roligt med match igen o nog såg det ut som en hel del tunga ben o lite saker att slipa till.

Rytter: Fast Majdan har väl varit bra förutom ikväll som det hörs..

« · 1760729 · »