1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483857 inlägg · 4079 ämnen

Silly Season

« · 1941418 · » Till forumet


Sv: Silly Season
Gällande sportchefsrollen, vad finns det för filurer som sugna på att ta jobbet uppe i Örnsköldsvik? Vad har ni för önskemål?
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Min känsla är att han nog går, och då kommer vi till en av Sundlövs andra fördelar. (I samband med att ryktet dök så nämnde han att han tyckte kvällarna bitvis kändes ensamma.) Jag utgår ifrån att han kommer sköta det hela rätt snyggt, dvs meddela i god tid. Kanske Modo redan har klart med en ny ersättare som med Sundlöv jobbar på nästa års trupp med Hellkvist.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Hur är er känsla angående Sundlöv, är han klar för Brynäs? Det surras mycket i Brynäsboken om att han är klar men är det verkligen så? Ni borde väl i så fall få chansen att rekrytera en ny till nästa säsongs lagbygge. Jag är skeptisk
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Sundlöv använder det fina ordet ”vårda vår ekonomi”. Gillar den delen av hans ledarskap.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Inte hittat någon som kan gå in som 1-2 center, av det man erbjudits har man ansett att det man har egna led är bättre/lika bra.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Inte hittat någon som kan gå in som 1-2 center, av det man erbjudits har man ansett att det man har egna led är bättre/lika bra.
Kommentera


Sv: Silly Season
Tarasov:
Apropå scouting, det finns tydligen livesändningar på ettan. Nu är det kanske lite mer komplicerat än så med scouting men man verkar iaf ha möjlighet se div 1, bättre än inget.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Jesper J kan bli knepig att lösa lönemässigt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Sillyspaning, lånet till Oskarshamn avbryts. Gissar att han har klart med en annan allsvensk klubb till nästa säsong. Frågan är vilken? Löven iom att Kenta skall dit, eller Modo där hans gamla tränare huserar.

Graz var fö där Lundin vart utlånad.
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa:
Jag har som det gm-geni jag är föreslagit honom!
Kommentera

Sv: Silly Season
Trilske: apropå vad? eller har ni pratat om han här tidigare?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: David Bernhardt lämnar Djurgården. Klar för Växjö.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ogie Ogilthorpe:
Skulle så klart hellre se Bengtsson från Rögle om han nu blir tillgänglig.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ogie Ogilthorpe:
Det flesta som deltar i JVM brukar vara goda för 20-25p på 50 matche minst. I Linus fall se jag att vi mkt väl kan få en center som snittar mer än 0,8p match vilket skulle vara oerhört värdefullt. Hur vi än vrider och vänder på det så har Wahlgren fått 11 min fördelat på 19 matcher och gjort 2p vilket är sådär. Tror faktiskt Lindström skulle kunna bli succé.

Att bara värva spets och ha juniorer i 4 kedjan kan lätt sluta med div 1 kval, såvida inte juniorer är material för 1:a rundan i draften. Ibland måste man plocka lite arbetare som kanske inte bidrar med så mkt poäng men är ändå gedigna över planen exv hagelin, 11näs har visserligen inte producerat som förväntat men är ingen katastrof när han är på planen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Vad skulle han tillföra som inte Wahlgren gör?

Förstår inte vurmandet att ta in andras talanger. Ta t.ex. elvenes. Värdelös värvning. Antingen värvar vi spets, defensivt eller offensivt, eller så kan vi spela de juniorer som är med i truppen. Punkt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Han känns som en stor chansning, då han aldrig producerat nåt vidare som senior ännu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Tack! Tur jag var på plats mot Pantern fick tillbaka hoppet om avancemang😁. Såg att Saik tar in Tim S. Kanske är Linus Lindström ledig då, i JVM tycker han visat potential men produktion i SHL har vari skral. Men Sundlöv blickar gärna mot SHL och det som blir över där så kanske Linus kommer till Modo då man söker en center.
Kommentera

Sv: Silly Season
God fortsättning Modoiter, det vore kul om ni kunde ta steget upp i år. Örebros plats i SHL får ni gärna ta för min del.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Tack detsamma och god fortsättning👍👍👍
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Slarvigt skrivet av mig.

Tycker Berglund vinner. Och ganska lätt också. Hedberg gör en väsentligt sämre säsong i år än förra året.
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Haha, ja sant.
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Gott nytt år vänner, ovänner, meningsmotståndare och allt annat pack som hänger här.
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: ja o stå på benen...;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag tycker att Hedberg har mera skills och är bättre i offensiven men slår fler farliga chanspass. Berglund är mer en stabil tvåvägsback.
Jag tycker att Wahlgren har sett trött ut efter han kom tillbaka efter skadan. Det kanske är något som fortfarande hämmar honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ogie Ogilthorpe
Vem vinner Berglund eller Hedberg? Ursäkta dålig läsförståelse😊
Kommentera

Sv: Silly Season
Gusse: Ja, men har sett vad han kan när det stämmer. Men fördelen med honom är att han backcheckar bra, är hyfsad i defensiven och inte tar 20 sekunder på sig att byta 😁.

Skulle jacobsson börja våga driva inåt i plan istället för att jämt fastna i hörnet så kan han göra mycket poäng med den farten tror jag.
Kommentera

Sv: Silly Season
pean:Jag tycker Wahlgren tar för sig alldeles för lite. Utmanar sällan motståndaren och väljer ofta hörnet istället för raka vägen mot mål. Så länge han är så bekväm kommer han inte att blomma ut och förtjänar då att sitta på bänken mellan varven. Men ingen skulle bli gladare än jag om han plötsligt fick för sig att börja ta för sig och visa vad han kan när han verkligen vill. Men då måste han ha den viljan och attityden också. Sätter Elvenes och Jakobsson i samma fack. I Lördags var Jakobsson väldigt bra. Men konstigt nog behövs alltid en bänkning för att han ska vara det.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: JJ på en kant hade ju vart riktigt intressant. För man har ju sett att skottet och dragningar finns där. Men vi behöver en center som kan lägga mackor och skapa lite ytor, det mäktar tyvärr inte JJ med.

Fattar heller inte varför inte Wahlgren får istid, får han inte det så finns det ju ingen chans för honom att blomma ut. Tycker han vart OK när han väl fått spela. Framförallt när han passar bra in i spelsystemet då han har bra skridskoåkning!

Elvenäs och Hagelin tycker jag man kan sätta utanför laget tills vidare.

Gott nytt år!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag tycker inte att berglund ska jämföras med hedman, olika typer av backar. Rätt jämförelse är hedberg, och den jämförelsen vinner han.
Kommentera

Sv: Silly Season
Från Hörnefors:
Känner att jag litar mer på Hedman i försvar än Berglund, Hedman har även lite mer pondus i sitt
Spel än Berglund. Även om Berglund gjort framsteg i defensiven. I spelet med puck och när det gäller offensiven är Berglund bättre
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag tycker att Berglund är bättre än Hedman och blir bara bättre och bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Detta vore rätt värvning, är ju ingen riktig playmaker, men hade nog passat bra in i spelsystemet med sin fart och ork. Att han sedan känner till övik gör ju inte saken sämre.

Svårt det där med centrar, tycker att Jellvert är given, han passar också in i systemet och tror han har mer poäng i sig. Wahlgren vill jag se mer av för han har potentialen att bli en riktigt bra spelare och han presterar bäst som center. 300kg kedjan kan vi inte bryta i, så enda platsen jag ser öppen för en ny center är att gå in i första och kanske peta ut JJ på en kant, kanske skulle han få mer utrymme för sitt skott om han spelare på kanten istället.

Wernblom får gå ytter tills han är mer mogen (defensivt) för att spela center i seniorhockey.

Vi har mycket potential på forwards sidan så att ta in en ny forward är svårt då vi måste offra någon. Skulle jag få välja ligger Hagelin och Elvenäs närmast till, Karlström och Pettersson är värda att satsa på då de troligen bara blir bättre och chansen att behålla dessa ett tag är större. Vi är nu i skedet på säsongen då vi även måste fundera kring vilka vi vill bygga kring nästa år och som mår bra av att få chansen att utvecklas under resterande del.

Med facit i hand blev köpet av Elvenäs ganska fel för oss, det var en spännande värvning på förhand men har egentligen inte betytt så mycket som man trodde, dessutom begränsar det vår flexibilitet på forwardssidan.
Kommentera

Sv: Silly Season
RagnarLodbrok:
Tappade hoppet om en trevlig vår ett tag, men fått tillbaka det på senare tid. Främst pga den goda defensiven, skulle jag vara gm hade jag jagat en back först och främst. Hedberg/Tobias Enström tycker jag är riktigt bra Hedman/Enström håller faktisk bra klass men skulle gärna se exv Bernhardt från DIF för att få in lite mer spelskicklighet.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Han vore nog ett alternativ om inte en SHL klubb plockar upp han.
Men hade Sundlöv prioriterat en stark C sida från början hade vi förmodligen inte behövt leta en nu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
C Bengtsson i Rögle fick bara 1 min igår. Tror han skulle kunna vara vår center, tror även att han passar väldigt bra in i vår spelidé.
Kommentera


Sv: Silly Season
pean: Jag skulle nog inte direkt sätta Kenttää och Sundlöv i samma liga. Kenttää känns som han har ett otroligt bra hockeykunnande.
Kommentera

Sv: Silly Season
pean:
Just ”Sundlöv” tror jag växer på träd, men de väldigt bra är liksom de väldigt dåliga, ovanliga. Synd att Tomas J drog till Leksand, tror han o Hellkvist varit en perfekt kombo.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Jo, så är det väl.

Om man har en bra ersättare redo, ja. Sundlöv's och Kenttää's osv lär ju inte växa på träd. Hoppas han har 3år och inte 2+1 bara. Ser helst att vi har honom kvar så länge som möjligt!
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: Vad som är GM, klubbdirektör, sportchefs och whatevers ansvarsroller är rätt mycket upp till varje klubb. I praktiken har det blivit så mycket business och så mycket att hålla reda på att man utvecklat fler roller för att hinna med. I det här fallet verkar det alltså som att Dackell blir GM och att man ska ha en sportchef för A-laget under honom.
Ska Sundlöv lämna är detta ett bra tillfälle kan jag tycka. Att tappa honom mycket senare skulle förstöra en hel del inför nästa säsong...
Kommentera

Sv: Silly Season
pean: ja Dackell blir direktör o tanken är att det blir en sportchef för a-laget, låter som det ska vara klart till våren så antar det lutar starkt åt Sundlöw
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Har inte GM en sportchefs arbetsuppgifter? Eller tänker du att GM har övergripande och Sundlöv isåfall bara har herrlaget på sitt bord?
Kommentera

Sv: Silly Season
locken: Sundlöv kan ju bli Sportchef i Brynäs, Dacke blev nåt annat vad det nu heter.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Det blev Dackell
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Han kan ju alltid ta med sig Hagelin.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Han svarar som en politiker. Sundlöv är under kontrakt och vi hoppas att han slutför det han påbörjat. Widebro hävdar att Brynäs eller Sundlöv inte kontaktat honom, men det är ingen kraftfull dementi.

Sedan har man varit med så länge så man vet att det ändå inte betyder särskilt mycket vad än widebro sagt...
Kommentera

Sv: Silly Season
Nieminen:
Förnekar Widebro ryktet i allehanda?
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Äckligt att se.
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: Ja, den där föreningen har mycket att jobba med tydligen.
Kommentera

« · 1941418 · »