1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530942 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla:

Jag som trodde du tycte att redan ett Brynäs i elitserien var lite väl mycket.

Bjussar på en länk Nikki tydligen bara iddes (nästan)lägga ut på åffisjella, tror inte någon lagt ut den här tidigare. Ett litet utdrag:

"- Klubben måste bli bättre på marknadsföring och mot sponsorer. Den måste vara mer ödmjuk både mot fans och sponsorer. Den biten måste skötas bättre, förklarar Salomonsson.
Modo måste helt enkelt agera mer proffsigt.
- Det är också viktigt att det blir större samhörighet från styrelsens sida mot spelarna.
Efter diskussionerna med ledningen känner spelarna att alla drar åt samma håll.
- Vi ville få svar på en del frågor och det har vi fått. Nu är det inte bara jag och Salle som har funderat, vi har kollat runt och pratat med flertalet spelare, hur satsningen ska bli, hur organisationen ska fungera och kring den nya arenan. Och vi gör inte det här för vår egen skull utan för klubben, understryker Per Svartvadet.
Enligt Modo:s lagkaptenen hade klubben stått stilla i utvecklingen under en tid. Det ville han och andra spelare försöka ändra på.
- Modo ska vara en proffsig och attraktiv klubb som spelare vill komma till. Tanken är att alla, unga som äldre spelare, ska kunna utvecklas till något riktigt bra. Alla snackade om proffsens hemkomst, men det måste hända något efter det också. Modo ska väl finnas som elitklubb i framtiden också."

Känns ju lovande. Nu slipper vi kanske bli nästa Brynäs. Eller? Som Albert skulle ha uttryckt det - densomleverfar.se. (Kanske Lule blir nästa BIF, förresten?)

Frisco: haha troligen den bästa scenen all time.

Vargtass och surströming, det är middag man bjuder på brudar det :)

audiblegiraffe: Det enda jag minns av Hedlund är när han bjöd på snus i det dyra Schweiz.

Nikki:

För att citera en klassiker: Har ni sett Hedlund?

Klart som fan man ska behålla lille Hedlund. Lirararnas lirare. Synd bara att Kent skulle mobba bort honom.

Har Magnus Hedlund helt glömts bort? Räknar ni honom som förlorad?

Vad jag har hört (vilket visat sig inte betyda ett skit...) så vill Leksand behålla honom, gärna för mig...

knaskamilla: Vi snackade ju målisar för MoDo tidigare. Läste i Expresen att Bjurling är på väg bort från Djurgården. Vad sägs???

ria-ra:

Men hallå. Man måste i alla fall se bra ut för att få hamna i min presentation. Salle ser inte bra ut. Nu ska jag kanske sova, så man orkar med kidsen imorgon också.

Salle:

Ja, Henke var väl under samma regel. Dessa spelare kommer vara högvilt för NHL-klubbarna om det blir ett lönetak i avtalet.

Poffa: Jo det är nog tyvärr så. Dom går ju gratis om jag fattade kvällblaskorna rätt. Det fanns inget gällande kontrakt mellan SHL & NHL eller nåt sånt. Henke var väl en annan som var trolig att lämna Sverige.

Nikki:

Låter ju bra, men det mesta talar väl ändå för att Steen åker över Atlanten.

Enligt hockeycentralen.se

"Alexander Steen kan mycket väl spela i Nordamerika nästa säsong, oavsett om lockouten upphört eller inte, uppger Expressen. Steen kommer i fall det är fortsatt lockout att spela i AHL. I Europa är dock Modo det enda alternativet för 21-åringen."

Känns bra att det bara är Modo han vill spela för i Sverige iaf :)

Poffa: Jajust, förlåt, jag glömde eden.

modo_foppa: Du har gjort helt rätt som glömt Lars Jansson.

Albert Hall:

Tänk dig nu noga för. Kom ihåg din ed till BHK.

modo_foppa:

Har du verkligen glömt Lars Jansson?

Dawidovski: Vet ej

Modoante: Vart lirar Svoboda i NHL? och nu under lockouten?

Modoante: Blir nog rätt svårt att värva några bättre backar än Jonsson, och damgaard, speciellt om nu NHL drar igång.

angående målvakterna så tycker jag inte att vi ska värva någon gamal dom kostar oftast mer än en ung och sen såg vi hur det vart med SALO

modo_foppa: Hasse Jonsson Jesper damgaard är ju bra men visst nått riktigt bra värving på backsidan vore på sin plats

Lumber Jack: Håller Ben Perreault på fortfarande? Det skulle ju verkligen vara en kanonförstärkning...

det skulle behövas några riktigt bra backar vi har ju inge som våra unga spelare kan lära av....
Det är det som behövs för SM-GULD inom ett par år

Lumber Jack: i mina örgon framstår svartvadet mer och mer som en framtida sportschef i klubben.Han verkar ju ha dom kvaliteterna som krävs

Dawidovski: Kan blir Svoboda har också har hört det ryktas

Poffa: Säkert är det Jan Lasak.

Poffa: vem ska de ta hit?

Lumber Jack:

"På presskonferensen i går sa Bengt Hedin att nyförvärven snart kommer. Bland annat kommer den lovande målvakten Michal Zajkowski att få konkurrens om positionen i Modomålet.
– Vår ambition är att ta hit en kvalificerad målvakt, sa Bengt Hedin."

Poffa: Fy fan vad skönt! Vilka positiva vibbar dessa spelares fullföljande av kontrakten ger. Måtte detta en gång för alltid få bort allt skitsnack om osämja i truppen som alltid börjar florera i korridorerna framåt januari. Kanske Kents inhopp i båset ändå kommer att ge positiva effekter i form av självransakan genom hela klubben, från supporterleden till "den inre kretsen".

Målvakt, nu behöver vi bara en målvakt så är ryggraden starkare än på mången dar (jag kan nämligen inte tänka mig att Gästrin skulle få för sig att byta klubb, inte en chans!).

NuMo: Instämmer helt. Alla de tre kommer att tillföra modo mycket. De hamnade nog lite för mycket i skuggan av de stora "pöjkarna". Hasse Jonsson var trots allt en av de bästa i modo den gångna säsongen.
Forsberg vet jag att vi kan lita på eftersom han det gick så tungt och han kände att han inte presterade vad han kunde.
Näslund hyser jag också höga tankar om och även han spelade inte på sin full kapacitet. De börjar även komma till åldern och nu när Näslund väl flyttade hit så tror jag att han stannar. Han måste trots allt tänka på sina barn.

knaskamilla:
hasse hmf... det är ju killarnas favorit ju. nej jag menade salle.

Poffa: Trevligt med lite fler spelare i truppen till kommande säsong. Skulle vara intressant att se hur lång tid det tar innan målvakten kontrakteras, nu när ryktesmännen Ersberg och Leinonen skrivit kontrakt med andra klubbar.

Äh, förresten, varför fundera över såna trevliga saker när man istället kan gräva ner sig i en himla massa lektionsplaneringar, som egendomligt nog tycks minst dubbleras i antal per praktikdag. Snösörja...

Frisco:

Mitt Telia fungerar klockrent. Skönt.

Nikki: Åh, eftermiddagen kunde inte ha börjat bättre än att man möts av såna här positiva besked. Skönt att höra att dom väljer att fortsätta i Modo, trots allt. Nu är jag bara nyfiken på vad vi får för målvakt. Jag tror på Stefan Liv!

Nikki: Helt perfekt. Speciellt det långsiktiga tänkandet och faktiskt att spelarna som nu tvekat, faktiskt gjort det för att de tänker på föreningen och seriositeten i den satsning klubben gör inför den. I min tankevärld är det ju spelare som Svartvadet som någon gång i framtiden skall vara en av grundstenarna i föreningen.

Samtidigt så blir man ju lite orolig. Något har inte varit bra, eftersom trotjänare som Svartvadet och Salomonsson tvekat inför framtiden. Antagligen har man känt sig sidstäppade på något sätt.

Nu väntar jag bara på att Foppa och Näslund faktiskt säger att de skiter i NHL och allt tjafs på andra sidan pölen. Nu skriver vi femårskontrakt med Modo och kör i vind.

Poffa: Vem bryr sig om hockey.

Finns Telia/Feliaupproret kvar?

Telia är den felande länken. Usch då för Telia.

2005-04-08
Driftmeddelande Örnsköldsvik stadsnät
Tekniker på Telia jobbar med att åtgärda felet som är lokaliserat mellan Sundsvall-Övik. Just nu har Telia inget besked om när Internetaccessen kan vara tillgänglig.
Vi beklagar att våra kunder drabbas av detta avbrott som ligger utanför våran kontroll.

ria-ra:

Tyckte väl att Salle såg väldigt klar ut när jag såg honom på MammaMia för en stund sen. Skönt att jag inte såg i syne. Vem ska jag lägga ut i presentationen, menar du? Hasse? Ja, kanske...

Poffa:

"- Sedan vi suttit ner med ledningen för klubben har vi röjt undan alla eventuella tvivel, säger Salomonsson och Svartvadet. Nu känner vi att alla drar åt samma håll och att förändringar, positiva sådana, kommer att ske.

- MODO Hockey ska vara en proffsig och attraktiv klubb, som spelare vill komma till, säger Per Svartvadet.

- Meningen är att här ska spelare, gammal som ung, känna att man kan utvecklas till någonting riktigt bra. Jag är mycket positiv efter de framtidsplaner vi fått skissa på tillsammans med klubbledningen.

- Vi på spelarsidan vill delta ännu mera aktivt i allt som händer i klubben, inte minst det som gäller sponsorer och även supportrar."

Nästan det som är bäst.

Nikki:

Mycket skönt. Det här är en grundstomme att luta sig mot när det blåser hårt. Tre spelare som kan skänka lugn och stabilitet, samtidigt som de kan vägleda de yngre spelarna.

Andreas Salomonsson, Per Svartvadet och Hans Jonsson satsar vidare i MODO Hockey

MODO Hockey kan i dag glädjande meddela att tre spelare som återvände från NHL för två år sedan satsar vidare i klubben.

HÄRLIGT!

Hasse kunde bryta fram till 30 mars, Svarten fram till 15 april. Se länk.

Nikki:

Han och Svarten hade väl till i slutet på mars eller mitten av april på sig att säga upp kontraktet om jag inte minns fel. Har för mig att man kunde läsa det i ÖA.

Poffa:
ja å nu har ju knas någon att lägga ut en bild på i sin "pres" på bästa fjortis mane´r som hon säger. ,o)

Poffa:

Hasse hade väl bara tills den 30:e dec på sig att bryta kontraktet?

Och här kommer den rätta länken.

ria-ra:

Skönt som sa*an. Salle har varit ruggig i vinter och kommer säkert fortsätta vara minst lika bra. Dessutom så ger det en fingervisning om att spelare som Hasse J och Svarten också kommer stanna.

Poffa:
salle stannar!

www.allehanda.se/lokalt/5329

härligt hoppfullt..

Poffa: Riksman känns mest nostalgiskt, då kan man lika gärna ta tillbaka Tobbe...

Nikki:

Såg också det. Förhoppningsvis betyder det att man kommer införskaffa en mer rutinerad målvakt som kan konkurrera med Zakke om platsen mellan stolparna.

Riksman är tydligen kontraktslös.

Blev visst ingen Ersberg

Timo Leinonen som ryktats vara på väg till MODO har skrivit ett nytt kontrakt med IKO.

« · 535358 · »