Albert Hall:
Ja, jag har ju börjat tycka det på sistone. Men tredje gången gillt, kanske?
NuMo:
Det är kanske som så många tror, att Svarten är den som ska styra upp MoDo i framtiden. Att Salle skulle tillhöra de uppstyrande var nog lite mer förvånande, kanske?
NuMo:
Ju mer jag tänker på det, ju mer imponerande är det. Undrar till hur stor del Salle sa upp kontraktet för att sätta press på MoDo? (Och hur mycket högre lön han har i det nya kontraktet, iofs...)
knaskamilla:
Någonting har ju MODO gjort rätt, eftersom Salle i själva verket förlängde sitt kontrakt. Han hade två år kvar på det han sa upp, på det nya har han 2+1. Skall vi gissa på att Svarten och Salle kommer ha ledande roller på ledarsidan eller i styrelsen om fyra år?
Vad det gäller målvakt så vill jag INTE ha hit Bjudning.
Nikki:
Vilken trevlig nyhet! Jag gick precis och tänkte att om jag råkade träffa Gästrin på stan på lunchen så skulle jag tala om för honom att han verkligen borde skriva kontrakt med MoDo snart. ;)
NuMo:
Det tror jag också att de gör. Men idag lyckades de minsann inte! När jag såg Jansson, Timander och Salle på MammaMia vände jag i dörren och gick till Harrys i stället. Där var bara Mindre Viktiga MoDoiter och åt.
knaskamilla:
Vilka var MVMD:arna då?
Albert Hall:
Det korrekta svaret är tre. Det visste ju redan riddarna i jakten på den heliga Graalen.
"And the Lord spake, saying, First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three, no more, no less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it."
Nikki:
Jäkligt skönt att Magnus valde att förlänga. Gästrin har varit oerhört nyttig den senaste säsongen och han kommer säkert växa ännu mer. Kan tänka mig att han kommer få stort förtroende av Lückner, han verkar ju gilla spelartyper som verkligen ger allt.
ria-ra:
Nejdå, men jag anser inte junisarnas materialare vara jätteviktig för A-laget. Kanske lite.
ria-ra:
Jorå, bland annat. Hade du velat att jag skulle ta hans autograf åt dig?
Jaha, det här börjar ju arta sig någorlunda i alla fall:
Målvakt:
Mikael Zajkowski, t.o.m säsongen 05/06
Backar:
Jesper Damgaard, t.o.m säsongen 05/06
Tobias Enström, t.o.m säsongen 06/07
Oscar Hedman, t.o.m säsongen 06/07
Lars Jansson, t.o.m säsongen 05/06
Hans Jonsson, t.o.m säsongen 06/07
Tobias Viklund, t.o.m säsongen 06/07
Forwards:
Tommy Enström, t.o.m säsongen 06/07
Morten Green, t.o.m säsongen 05/06
Magnus Gästrin, t.o.m säsongen 06/07
Andreas Salomonsson, t.o.m säsongen 07/08
Per Svartvadet, t.o.m säsongen 07/08
Peter Öberg, t.o.m säsongen 05/06
Tränare:
Harald Lückner, t.o.m säsongen 06/07
Assisterande tränare:
Fredrik Andersson, t.o.m säsongen 06/07
Skönt att HV tog nästanjunismålvakten. Hoppas de skriver kontrakt med Jämtin också, så slipper man oroa sig för att se honom i MoDotröja till hösten. Fast det vore ju kul med lite nya namn i laget också, och inte bara förlängda kontrakt...
Nikki:
Knepigt att inte Stalle dykt upp som rykte någonstans. Vill han verkligen stanna i MIF när de inte är kvar i ES längre?
Martin S:
Jimmie Ericsson, Björn Melin, Mattias Hellström, nytt kontrakt med Timander och Hedin. Där är en önskelista som inte är otrolig. Naturligtvis har jag inte glömt Foppa och gänget, men där är jag mer återhållsam.
Martin S:
Grizzly Eriksson lämnar FBK, då Färjestad värvat JVM-målvakten Christopher Heino-Lindberg. Kan det kanske vara läge att få honom till MODO i ett par år? Grizzly och Zakke skulle bli ett ungt men mycket lovande målvaktspar.
Poffa:
Det är ju jättekul att han valde MoDo för att han renoverar en herrgård, typ. Undrar vilka andra som också visat intresse för honom?
Hälge:
Inte hört något. Wallenberg har imponerat i KS, men frågan är väl om han skulle klara ES.
Frågade Dansken om han trodde att någon i MIF kanske kunde tänka sig att spela i MoDo, som t.ex. Stalle. Hans gissning är att Stalle antingen blir kvar i MIF eller återvänder till Herlev.
knaskamilla:
Vad sa han om de övriga spelarna då? Typ Hannula och Björn Melin...
Jag som trodde du tycte att redan ett Brynäs i elitserien var lite väl mycket.