1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530950 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa:

Fredag 22:a april 14.00.

Nikki:

Äääh, kom med en gissning själv istället...:-)

Poffa:

Kommer hålla dig till ordet.

Nikki:

Torsdag klockan 15.00.

Och lillasyster värvar vidare, denna gång danska supertalangen Peter Regin. När får vi gotta oss i första nyförvärvet tro?

Poffa:

Inget, men jag kan förhöra vidare...

knaskamilla:

Vad sa han om de övriga spelarna då? Typ Hannula och Björn Melin...

Frågade Dansken om han trodde att någon i MIF kanske kunde tänka sig att spela i MoDo, som t.ex. Stalle. Hans gissning är att Stalle antingen blir kvar i MIF eller återvänder till Herlev.

Poffa: De går ryketen om att Wallenbergs nästa klubbadress blir mora, men de återstår och se.

Hälge:

Inte hört något. Wallenberg har imponerat i KS, men frågan är väl om han skulle klara ES.

Poffa: Hört något om Patrik Wallenberg ? Harald lät väldigt intresserad av honom (hockeymässigt, alltså) när han expertkommenterade.

Poffa:

Det är ju jättekul att han valde MoDo för att han renoverar en herrgård, typ. Undrar vilka andra som också visat intresse för honom?

Frisco:

Attans rackarns att jag skrev inlägget med tumhandskarna på.

Poffa: Gästron låter som en kaka man stoppt in i munnen för att sen försvinna ut igen.

Länk till ÖA:s artikel om Gästrons kontrakt och läget i laget.

Klicka här?

Martin S:

Grizzly Eriksson lämnar FBK, då Färjestad värvat JVM-målvakten Christopher Heino-Lindberg. Kan det kanske vara läge att få honom till MODO i ett par år? Grizzly och Zakke skulle bli ett ungt men mycket lovande målvaktspar.

knaskamilla:

[Fast det vore ju kul med lite nya namn i laget också, och inte bara förlängda kontrakt... ]

[Tommy Enström, t.o.m. säsongen 06/07]

Hallååå...du har härmed gjort dig skyldig till Tommy-underskattande/missaktning och blir tilldelas därmed den första platsen i den senaste delen av min HS-presentation. Fler som vill in?

Nikki: Persson i Boden? Nej tack. Att vinna poängligan i Boden är kanske ingen jättemerit denna säsong då Boden varit allt annat än bra. Spelade ifjol i Kanada men 02/03 gjorde han endast några få inhopp i Mora som då låg i Allsvenskan.

Vi har tillräckligt med unga spelare inom föreningen och ska det värvas ungt ska det vara något extra, jag tänker då på Zlatan on Ice och Robban Nilsson.

Poffa:

Jonathan Persson i Boden kanske? Toppade lagets poängliga och är relativt ung (20 år). Ifall vi missar någon vi "vill ha".

Missade ett namn: Mika Hannula. Han verkar vara på väg från Malmö och bl a Luleå och HV har visat intresse. Hoppas MODO också gjort det.

Martin S:

Jimmie Ericsson, Björn Melin, Mattias Hellström, nytt kontrakt med Timander och Hedin. Där är en önskelista som inte är otrolig. Naturligtvis har jag inte glömt Foppa och gänget, men där är jag mer återhållsam.

Nikki: Hit med Stalle igen så kanske webbradion återigen kan få tillgång till Sveriges mest neutrala bisittare :)

Jimmie Ericsson skulle jag inte tacka nej till.

Jörgen Sundqvist? Nja. Borde han inte förresten räknas som svikare då han som Härnösandsbo och spelare i Ångermanland i TV Pucken väljer Leksands hockeygym istället för Övik? Förresten tillhör han de berömda 82orna som vann en massa juniorguld för Leksand men som sedan klubben slarvade bort.

Nikki:

Jajust. Sådana saker som kontrakt kan förstås ställa till det... =/

knaskamilla:

Han har ju kontrakt i ett år till, vet dock inte ifall han kan bryta det hur som helst... det kanske nån annan vet?

Nikki:

Knepigt att inte Stalle dykt upp som rykte någonstans. Vill han verkligen stanna i MIF när de inte är kvar i ES längre?

knaskamilla:

Ja, nog lär ju Hellström få kontrakt (om han inte redan har?) så det är ju en spelare till isf. Hela sju forwards! Sno lite billiga spelare från de allsvenska lagen, säg Björn Melin, Jörgen Sundqvist, Jimmie Ericsson etc så kan det nog ordna sig. Varför inte Stalle? Tänk er Salle-Foppa-Stalle. Nästan så man får byta nick på Foppa till Skalle... eller nå't.

Kan ju nästan bli bra det här... och upp med Jansson på bänken!

Jaha, det här börjar ju arta sig någorlunda i alla fall:

Målvakt:
Mikael Zajkowski, t.o.m säsongen 05/06

Backar:
Jesper Damgaard, t.o.m säsongen 05/06
Tobias Enström, t.o.m säsongen 06/07
Oscar Hedman, t.o.m säsongen 06/07
Lars Jansson, t.o.m säsongen 05/06
Hans Jonsson, t.o.m säsongen 06/07
Tobias Viklund, t.o.m säsongen 06/07

Forwards:
Tommy Enström, t.o.m säsongen 06/07
Morten Green, t.o.m säsongen 05/06
Magnus Gästrin, t.o.m säsongen 06/07
Andreas Salomonsson, t.o.m säsongen 07/08
Per Svartvadet, t.o.m säsongen 07/08
Peter Öberg, t.o.m säsongen 05/06

Tränare:
Harald Lückner, t.o.m säsongen 06/07

Assisterande tränare:
Fredrik Andersson, t.o.m säsongen 06/07

Skönt att HV tog nästanjunismålvakten. Hoppas de skriver kontrakt med Jämtin också, så slipper man oroa sig för att se honom i MoDotröja till hösten. Fast det vore ju kul med lite nya namn i laget också, och inte bara förlängda kontrakt... 

knaskamilla:

nej det är ju B med autografer man inte fått själv ju.

ria-ra:

Jorå, bland annat. Hade du velat att jag skulle ta hans autograf åt dig?

knaskamilla:
ja men det var inte han som satt där å åt va?

ria-ra:

Nejdå, men jag anser inte junisarnas materialare vara jätteviktig för A-laget. Kanske lite.

Nikki:

Jäkligt skönt att Magnus valde att förlänga. Gästrin har varit oerhört nyttig den senaste säsongen och han kommer säkert växa ännu mer. Kan tänka mig att han kommer få stort förtroende av Lückner, han verkar ju gilla spelartyper som verkligen ger allt.

knaskamilla:
måndags bitsk i dag?

knaskamilla:

Vilka var MVMD:arna då?

Albert Hall:

Det korrekta svaret är tre. Det visste ju redan riddarna i jakten på den heliga Graalen.

"And the Lord spake, saying, First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three, no more, no less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it."

ria-ra:

Juniorernas materialförvaltare?

knaskamilla:
man är ju aldrig bättre än sin minst viktiga modoit...

NuMo:

Det tror jag också att de gör. Men idag lyckades de minsann inte! När jag såg Jansson, Timander och Salle på MammaMia vände jag i dörren och gick till Harrys i stället. Där var bara Mindre Viktiga MoDoiter och åt.

Albert Hall: Det är nog så att spelarna stalkar knas när hon är ute och lunchar.

knaskamilla:

Underligt, du "råkar" nästan alltid träffa några spelare i Modos A-lag under dina små, korta lunchraster! Tre alternativ:

1. Övik är jävligt litet, endast ett lunchställe.
2. En otrolig slump.
3. Stalking.

Nikki:

Vilken trevlig nyhet! Jag gick precis och tänkte att om jag råkade träffa Gästrin på stan på lunchen så skulle jag tala om för honom att han verkligen borde skriva kontrakt med MoDo snart. ;)

MODO Hockey och vår forward MAGNUS GÄSTRIN har kommit överens om ett nytt tvåårs kontrakt.

- Magnus har under den gågna säsongen visat vilken nyttig spelare han är för laget.
- Det känns oerhört viktigt att få behålla en sådan stark karaktärsspelare som Magnus.

- Skall bli kul att fortsätta i klubben. Jag trivs bra i föreningen och i Örnsköldsvik säger Magnus.

knaskamilla:

Någonting har ju MODO gjort rätt, eftersom Salle i själva verket förlängde sitt kontrakt. Han hade två år kvar på det han sa upp, på det nya har han 2+1. Skall vi gissa på att Svarten och Salle kommer ha ledande roller på ledarsidan eller i styrelsen om fyra år?

Vad det gäller målvakt så vill jag INTE ha hit Bjudning.

NuMo:

Ju mer jag tänker på det, ju mer imponerande är det. Undrar till hur stor del Salle sa upp kontraktet för att sätta press på MoDo? (Och hur mycket högre lön han har i det nya kontraktet, iofs...)

Modoante: Annan

Nikki: Snälla inte bjurling ser då hellre en anna ex-djurgårdare Tellqvist

Svarten for sportchef.

Iallafall, hockeycentralen uppger, via Expressen, att Bjurling lämnar DIF. Jag har en oroande känsla över att det är precis han som MODO kommer värva...

knaskamilla: Han är ju gammal i gården, men som du säger, han visar mer gry än jag trodde. Det kanske blir något av honom också tillslut.

NuMo:

Det är kanske som så många tror, att Svarten är den som ska styra upp MoDo i framtiden. Att Salle skulle tillhöra de uppstyrande var nog lite mer förvånande, kanske?

knaskamilla: Spelarna börjar få lite hjältestatus trots allt, känns det som .

Albert Hall:

Ja, jag har ju börjat tycka det på sistone. Men tredje gången gillt, kanske?

« · 536141 · »