Frella:
Han sa väl själv något i stil med att "det är klart att det inte är bra att byta klubb hela tiden, men vad kan man göra". Eller hur det nu var. Jag tror att han inte är tillräckligt bra, jag.
Frisco:
Fråga de i Färjestads GB, de verkar ha koll.
I övrigt så verkar MODO vara en av de sju ES-klubbar som jagar Jimmie Ericsson. Åtminstone om man skall tro ÖA och Jimmies agent. Se länk.
Nikki:
Skeppa honom. Han har inte bidragit med någonting på två år och att han skulle göra det nu känns tveksamt. Behöver vi en bulldozer som kan vara elak och jobbig så plockar vi upp Dahlberg från juniorlaget.
Poffa: Det kanske är som i Gunnos fall att han varit i "fel" omgivning på isen. Att få komma till en helt ny miljö har ju uträttat stordåd hos en lång rad andra spelare.
Hur gammal är Wennerberg?
Dream Team:
Wennerberg är född -81. Personligen tror jag det är stor skillnad mot Gunno. Gunno var fortfarande utvecklingsbar när han for till Timrå, Wennerberg är i mina ögon inte det.
Nikki:
Han kan väl inte ha varit så het, han fick ju sänka lönen med mer än 30% för att få stanna i MoDo...
Poffa:
Jajust, det var där trean kom in. Jag rörde om siffrorna lite. Hade jag verkligen MVG i Matte A?
Nikki: Hörde ett rykte idag om Pasi Nurminen.
Inte bara som målvakt utan även som busschaufför såklart. :-)
Nikki:
Skall vi gissa på att de jobbar på att få Hedins och Timanders namnteckningar på ett papper och att de därför anser att de har fullt?
För övrigt borde vi satsa på ett riktigt hett namn på backsidan, om det nu skall värvas något mer där. Vi har redan unga, lovande backar och är det någonting vi saknar så är det en rutinerad, stabil back.
Och kom nu inte stickande med Jansson, den mannen spelar kanske två matcher nästa säsong sedan brakar knä eller rygg ihop. För sjunde gången...
Nikki:
Synd på Warg. Han hade jag gärna behållit. Wennerberg är för min del sak samma.
Poffa:
Neeej! Otroligt synd på Warg. Inte knepigt att han hamnar i TIK, dock, när Skellefteå inte gick upp. Han vill väl ha nära till sin dotter (son?), kan man anta... Nåväl: suck. =(
Nikki:
Känns som tidigt att börja prata om sånt. Vi vet ju inte ens om NHL kommer igång eller inte. Vem vet, rätt vad det är så skriver någon av NHL-spelarna på för klubben, t ex Sedinarna som snackat om att lämna Canucks.
Sedan vet man ju aldrig med Foppa och Macke. Macke verkar ju kommit hem för gott. Att han sedan var värdelös i slutspelet är en sak, men med en hel säsong kan han mycket väl göra en Hasse J. Från värdelös till fenomenal.
Har inte Timrå värvat klart snart, förresten? Känns som att de presenterar nyförvärv hela tiden. Fast jag kanske inbillar mig.
Fredag 22:a april 14.00.