1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531021 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Wennerberg, Warg? Har aldrig hört tals om dem.

Poffa:

Synd på Wennerberg . Han hade jag gärna behållit. Warg är för min del sak samma.

Har inte Timrå värvat klart snart, förresten? Känns som att de presenterar nyförvärv hela tiden. Fast jag kanske inbillar mig.

Nikki:

Känns som tidigt att börja prata om sånt. Vi vet ju inte ens om NHL kommer igång eller inte. Vem vet, rätt vad det är så skriver någon av NHL-spelarna på för klubben, t ex Sedinarna som snackat om att lämna Canucks.

Sedan vet man ju aldrig med Foppa och Macke. Macke verkar ju kommit hem för gott. Att han sedan var värdelös i slutspelet är en sak, men med en hel säsong kan han mycket väl göra en Hasse J. Från värdelös till fenomenal.

Poffa:

Neeej! Otroligt synd på Warg. Inte knepigt att han hamnar i TIK, dock, när Skellefteå inte gick upp. Han vill väl ha nära till sin dotter (son?), kan man anta... Nåväl: suck. =(

Den här säsongen kommer bli grymt viktig, nu med allt nybyggande vi (förhoppningsvis) tvingas göra. Klarar Harald av att bygga ett helt nytt LAG, ett kollektiv, eller skiter sig allting och Modo missar slutspel?

Nikki:

Synd på Warg. Han hade jag gärna behållit. Wennerberg är för min del sak samma.

Poffa:

Nån snubbe som påstår att Warg/Wennerberg är klara för lillasyster på officiella. Skratta eller gråta?

För övrigt borde vi satsa på ett riktigt hett namn på backsidan, om det nu skall värvas något mer där. Vi har redan unga, lovande backar och är det någonting vi saknar så är det en rutinerad, stabil back.

Och kom nu inte stickande med Jansson, den mannen spelar kanske två matcher nästa säsong sedan brakar knä eller rygg ihop. För sjunde gången...

Nikki:

Skall vi gissa på att de jobbar på att få Hedins och Timanders namnteckningar på ett papper och att de därför anser att de har fullt?

knaskamilla:

Han kommer ju vara skadad i typ ett halvt millenium till dock.

Nikki:

Han kom kanske på att de har Jansson på kontrakt?

Poffa:

Intressant. Sa inte Hedin Sr. att de letade efter en back? Nu är det helt plötsligt fullt på backsidan...

"Däremot inte MoDo som anser att de har fullt på backsidan"

Frisco: Mattias Månsson tydligen aktuell för Djurgården. Verkar kanske som om Sundh, Sjöström, Eriksson och Styf får nya medlemmar i klubben.

Micke Bohman aktuell för Bäckmans VIK Ungdom också.

Nikki: Av dessa sex målvakter så är det bara Honken Holmqvist som känns intressant. Roffe W känns mer och mer som ett one hit wonder, Larsson är för ung och oprövad, Grizzly har varit tredje målvakt hos FBK i typ 10 år, Hadelöv då? Nej tack. Var han inte på väg till MODO en gång i tiden?

Undra förresten om Skellefteåsonen Backlund har vågat visa sig hemma i Skellefteå i sommar? Han var ju målvakt i sista matchen i kvalserien ifjol då AIK losade mot just det, Leksands IF.

Nikki: Det har snackats en del förr om åren om Karlsson och Modo.

Nikki: Ja, Jensa vore ett perfekt tillskott för MODO... men jag tror han åker över pölen.

Från hockeycentralen.se:

"Det mesta talar för att 22-årige Jens Karlsson inte kommer att skriva nytt kontrakt med Frölunda, med tanke på den minimala istid han fått under säsongen. Djurgården och Modo ska vara alternativ för den aggressive forwarden, likaså spel i Nordamerika. Karlsson, som ju är dubbel svensk mästare med Frölunda, har spelat 199 elitseriematcher och gjort 48 poäng på dessa."

Jobba nu Modo!

Nikki: Hörde ett rykte idag om Pasi Nurminen.
Inte bara som målvakt utan även som busschaufför såklart. :-)

Swordster: Då är det ju bättre att be freddan snöra på sig skydden igen

Nikki: Jimmy Danielsson blir visst ledig...

Har tittat runt lite och hittat några intressanta målvakter som kanske kan vara aktuella:

Rolf Wanhainen, Djurgården
Johan Holmqvist, Brynäs
Johan Backlund, Leksand
Daniel Larsson, Boden
Andreas Hadelöv, MIF
Fredrik Eriksson, Färjestad

Av dem känns dock bara Backlund lite intressant, men ifall det blir en svensk målvakt blir det nog en av dem...

Nikki:

Skönt, då slipper vi honom.

Valen försvinner snabbare än ödmjukhet hos en Färjestadsspelare. Björn Bjudning till Österrikiska Salzburg.

Poffa:

Jajust, det var där trean kom in. Jag rörde om siffrorna lite. Hade jag verkligen MVG i Matte A?

knaskamilla:

20% var det bara. Eller 23% närmare bestämt.

Nikki:

Han kan väl inte ha varit så het, han fick ju sänka lönen med mer än 30% för att få stanna i MoDo...

knaskamilla:

Innan denna säsongen så var det nog Modospelarna som var hetare än andra. Jag menar, Jan Öberg.

Nikki:

Själv undrar jag vad det är hetare än. Ganska kul formulering...

Nalle Sjuh:

Han säger ju sanningen! :)

Poffa:

Inget alls ont om Jimmie Ericsson, men hans agent verkar vara ganska needy...eller så håller han väl bara på MoDo. :-)

"– Modo är för alla hockeyspelare ett hetare alternativ. Anledningen är miljön, kulturen och att man får ett proffsig bemötande."

Dream Team:

Född 81.

Dream Team:

Wennerberg är född -81. Personligen tror jag det är stor skillnad mot Gunno. Gunno var fortfarande utvecklingsbar när han for till Timrå, Wennerberg är i mina ögon inte det.

Poffa: Det kanske är som i Gunnos fall att han varit i "fel" omgivning på isen. Att få komma till en helt ny miljö har ju uträttat stordåd hos en lång rad andra spelare.

Hur gammal är Wennerberg?

Nikki:

Skeppa honom. Han har inte bidragit med någonting på två år och att han skulle göra det nu känns tveksamt. Behöver vi en bulldozer som kan vara elak och jobbig så plockar vi upp Dahlberg från juniorlaget.

Nikki:

Posthunting på hög nivå. Lillasyster vill ha Wennerberg. Se länk.

Nikki:

För övrigt ändrar jag mitt tips till 20:e april ;)

Poffa:

Nu hoppas jag att MODO gör allt i sin makt för att få honom. Ett riktigt kap.

Plus att om vi får honom så visar det att MODO fortfarande är en klubb som spelare vill komma till.

Frisco:

Fråga de i Färjestads GB, de verkar ha koll.

I övrigt så verkar MODO vara en av de sju ES-klubbar som jagar Jimmie Ericsson. Åtminstone om man skall tro ÖA och Jimmies agent. Se länk.

Poffa: Heter det inte Lindköping?

Frisco:

Blir det Lidköping, tro?

Z#2

Det ryktas om att 7 elitserielag är ute efter Schtaans Jimmie Eriksson. Endast ett lag kommer att lyckas värva honom.

knaskamilla: Kan så vara, men jag tycker han presterat rätt bra de senare åren i hans karriär och borde lätt kunna ta en plats i en 4e femma i ett ES lag utan proffsförstärkningar, förutom Frölunda då.

Frella:

Han sa väl själv något i stil med att "det är klart att det inte är bra att byta klubb hela tiden, men vad kan man göra". Eller hur det nu var. Jag tror att han inte är tillräckligt bra, jag.

Frisco: Gjorde visserligen 11 mål och 6 ass hos oss i TIK 02/03 med enbart spel i 4e femman och sporadiskt med istid. Hade gärna sett han varit kvar som komplementspelare istället för stjärnor som F.Sundin tex. Kanske att han har problem utanför is då han byter klubb varje år?

Hälge: Wallenberg gjorde hela 2 assist för Modo de 18 matcherna han spelade här säsongen 00/01.

knaskamilla:

Bjäbb, bjäbb...

Nikki:

Glöm inte att Poffa alltid har fel.

« · 536761 · »