Nikki: Namnet Krizan och ordet kris kan ju komma att användas om det läget skulle infinna sig för MoDo/målvakten. Nu verkar väl den målisen vara rätt betrodd på förhand, så den utvecklingen behöver man kanske inte förutspå. Men ett lite kul namn var det allt.
Lycka till med rekordjakten! =)
knaskamilla:
Tre spelare medans man är på utbildning. Härligt. En bra målvakt som jag tror mycket på, en forward som jag vet är duktig och som jag ansåg hade en härlig spelstil under tiden i MODO:s juniorlag. Dessutom kryddat med en, enligt rykten, spelskicklig back som man inte vet så mycket om.
Kan bli en trevlig helg det här.
Nikki:
Wow! Helt enligt mitt önskemål. Och ett namn man känner igen. Kul! =)
Nikki:
Jag måste börja kolla lite mer på internationell hockey. Hur kan du veta att han är RIKTIGT bra? (Utgår du ifrån stats, eller har du sett honom spela mycket?)
Oj. Nu händer det grejer. Nu har vi helt plötsligt en målvakt (med skumt namn) också.
"MODO Hockey har kontrakterat den slovakiske målvakten, KAROL KRIZAN.
Kontraktet sträcker sig över säsongen 2006/2007.
- En onekligen intressant målvakt som gjorde sitt första senior VM för Slovakien -04, säger Bengt Hedin.
- Krizan är en av tre målvakter inför årets VM och har gjort en fantastisk säsong i Slovakiska ligan där han är rankad som nr.1, fortsätter Hedin.
- Krizan spelade den gågna säsongen 64 matcher med liga vinnarna Zvolen med en räddningsprocent på 93,16. I slutspelet, där Zvolen förlorade den 7:e och avgörande matchen mot Bratislava, spelade Krizan 16 matcher med en räddningsprocent på 93,86.
- Med Zajkowski och Krizan så har vi nu ett stabilt målvaktspar som kommer att matcha varandra på ett positivt sätt, avslutar Hedin.
Fakta; Karol Krizan, född -80, 178 cm, 84 kg"
Nikki:
Intressant. En för mig tämligen okänd spelare. Namnet har man hört men jag har ingen direkt koll på honom. Skall bli intressant att se.
Nikki:
Oj, det var lite överraskande. Är det bara jag som inte ens hört namnet förr? Klubbar med kul namn hade han ju spelat för, i alla fall...
"Jimmie Högström valde bort Modo Hockey"
(Översättning: "Jimmie Ericsson valde bort Modo Hockey".)
Lumber Jack:
Det tyckte jag att jag såg till. När jag klistrade in länken i ett nytt fönster fungerade den utmärkt. Mycket bättre än Nikkis tidningen.to-länk... Vad var det för fel på den?
Snodde en länk ur lulingboken också, om Jimmie Ericsson. Verkar väl sådär halvnära, eller nå't, att han kommer till MoDo. (När man läser den ser det ju nästan ut som att han inte ens ids bry sig om att besöka Övik...)
Frisco:
Hoppas kan man ju alltid göra. Niklas Persson har väl varit på väg till MODO förut, om jag inte missminner mig. Det vore i alla fall en bre förstärkning till laget. Undra om Lückner är inblandad i det här? Han uttalade sig väldigt positivt om honom under någon av sändningarna från KS.
Paddan:
Jag tror att "inom kort" är innan juni. För övrigt kan jag rapportera att jag just fattat varför TIK värvade Wennerberg och Warg - de kommer säkert att trycka upp klatchiga souvenirer med W&W på. Det klingar ju så fint.
knaskamilla:
Så långt framåt i tiden klarar jag inte av att se.