1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531021 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd

knaskamilla:

Så långt framåt i tiden klarar jag inte av att se.

Poffa:

Helg? Du menar väl "säsong"? ;)

Nikki: Namnet Krizan och ordet kris kan ju komma att användas om det läget skulle infinna sig för MoDo/målvakten. Nu verkar väl den målisen vara rätt betrodd på förhand, så den utvecklingen behöver man kanske inte förutspå. Men ett lite kul namn var det allt.

Lycka till med rekordjakten! =)

knaskamilla:

Tre spelare medans man är på utbildning. Härligt. En bra målvakt som jag tror mycket på, en forward som jag vet är duktig och som jag ansåg hade en härlig spelstil under tiden i MODO:s juniorlag. Dessutom kryddat med en, enligt rykten, spelskicklig back som man inte vet så mycket om.

Kan bli en trevlig helg det här.

Nikki: Måste säga att det känns fantastiskt att Lill-Milo är tillbaka.

knaskamilla: Alltså.Är det vi eller ni som värvat en tjeckisk tränare?
Man börjar ju undra :)

knaskamilla:

Nu slår vi lillasysters rekord på fem nya spelare under samma dag. =)

Nikki:

Wow! Helt enligt mitt önskemål. Och ett namn man känner igen. Kul! =)

Horava återvänder till MODO Hockey

MODO Hockey har kontrakterat den tjeckiske landslagsspelaren, MILOSLAV HORAVA.
Kontraktet är på ett år
- Oerhört spännade att Milo återvänder till oss. Milo gick hockeygymnasiet hos oss under säsongerna 99/00 samt 00/01, säger Bengt Hedin.

- Milo har haft en stadig utveckling och har den senaste säsongen varit uttagen i tjeckiska landslaget vi tre tillfällen. Spelade bl.a. mot Sverige i Karjala Cup, fortsätter Hedin.

- Redan i början på 90 -talet spelade Milos pappa, Miloslav heter även han, 3 säsonger i MODO och är en av klubbens bättre backar genom tiderna, avslutar Hedin

Fakta;
Miloslav Horava, född -82, 180 cm, 87 kg, högerskytt

Vad är det här?!?!?!

Nikki:

...och som jag skrev på officiella så bör han vara ganska bra ifall man har 93% i en väldigt offensiv liga som slovakiska faktiskt är. :-)

knaskamilla:

Utgår dels ifrån stats, dels ifrån vad några slovakiska bekanta säger. Fast de kanske är lite färgade. :)

Nikki:

Jag måste börja kolla lite mer på internationell hockey. Hur kan du veta att han är RIKTIGT bra? (Utgår du ifrån stats, eller har du sett honom spela mycket?)

UNDERBART!!! Krizan är RIKTIGT bra!

Oj. Nu händer det grejer. Nu har vi helt plötsligt en målvakt (med skumt namn) också.

"MODO Hockey har kontrakterat den slovakiske målvakten, KAROL KRIZAN.
Kontraktet sträcker sig över säsongen 2006/2007.

- En onekligen intressant målvakt som gjorde sitt första senior VM för Slovakien -04, säger Bengt Hedin.

- Krizan är en av tre målvakter inför årets VM och har gjort en fantastisk säsong i Slovakiska ligan där han är rankad som nr.1, fortsätter Hedin.

- Krizan spelade den gågna säsongen 64 matcher med liga vinnarna Zvolen med en räddningsprocent på 93,16. I slutspelet, där Zvolen förlorade den 7:e och avgörande matchen mot Bratislava, spelade Krizan 16 matcher med en räddningsprocent på 93,86.

- Med Zajkowski och Krizan så har vi nu ett stabilt målvaktspar som kommer att matcha varandra på ett positivt sätt, avslutar Hedin.

Fakta; Karol Krizan, född -80, 178 cm, 84 kg"

wap.hockeysnack.com
21 poäng på 54 matcher är även det imponerande för en back. Förhoppningsvis så är detta samma typ av spelande back som Dusan Milo var, hoppas bara att han inte blir lika misshandlad som Milo blev. Undra om han kan skjuta också?

Albert Hall:

Imponerande +/- iaf. Ingen som kan lista ut vem han har spelat med och hur mycket istid han ungefär får?

Poffa:

Jag vet att Luleå också varit ute efter Sicak, ett kvalitetsbevis.

Intressant foppaintervju av Gunnar Nordström i Expressen:

expressen.se/index.jsp?a=273095

Kan bli en ny Kaberle, eller en ny Muir....

Nikki:

Intressant. En för mig tämligen okänd spelare. Namnet har man hört men jag har ingen direkt koll på honom. Skall bli intressant att se.

Nikki:

Oj, det var lite överraskande. Är det bara jag som inte ens hört namnet förr? Klubbar med kul namn hade han ju spelat för, i alla fall...

Tjeckisk back till MODO Hockey

MODO Hockey har kontrakterat den tjeckiske backen, VLADIMIR SICAK.
Kontraktet är på ett år.
- Sicak har en mycket bra erfarenhet från den finska ligan med fyra säsonger i topplaget HPK Hämeenlinna, säger MODO Hockeys Sportchef Bengt Hedin.

- Sicak har sin styrka i skridskoåkningen och sitt spelsinne, fortsätter Hedin.

Fakta; Vladimir Sicak,
Född: 1980
Längd: 180 cm,
Vikt: 89 kg,
vänsterskytt, fyra säsonger i HPK, 219 matcher, 40 mål + 36 ass = 76 poäng, +52 i +/- ligan

Sicak har även representerat följande klubbar: Ceske Budejovice HC (Tjeckien), Medicine Hat Tigers (WHL), Greenwille Grrrowl (ECHL), Orlando Solar Bears (IHL).

"Jimmie Högström valde bort Modo Hockey"

(Översättning: "Jimmie Ericsson valde bort Modo Hockey".)

Ex MODO Juniorern Nicklas Johansson senast i LN91 har fått ett tryoutkontrakt med Björklöven.

Firefox vägrar ge mig direktlänkar för Tidningen.to... :/

Lumber Jack:

Det tyckte jag att jag såg till. När jag klistrade in länken i ett nytt fönster fungerade den utmärkt. Mycket bättre än Nikkis tidningen.to-länk... Vad var det för fel på den?

Ännu en länk om Jimmie Ericsson och hans (icke) vara i Modo.

knaskamilla: Så där ja. Ska man tillrättavisa någon bör man se till att det blir rätt.

Snodde en länk ur lulingboken också, om Jimmie Ericsson. Verkar väl sådär halvnära, eller nå't, att han kommer till MoDo. (När man läser den ser det ju nästan ut som att han inte ens ids bry sig om att besöka Övik...)

TÅ har en kort artikel om Niklas Persson och Modo, där han säger att Modo är ett av de hetare alternativen då han har släkt där uppe.

Nikki:

Viktig (eller, äh...) passus där om lönetakets effekter, oavsett om han väljer NHL eller det nu avskriva (?) alternativet Elitserien, så kommer han att få betala dyrt för att få spela i någon av de 2 klubbarna i världen han helst vill spela ishockey i.

Taskig tidsålder att vara en av världens bästa hockeyspelare.

Peter Forsberg vill spela i NHL nästa säsong. (Eller när nu nästa NHL-säsong blir :))

www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=122073&hubName=nhl

Martin S: Undrar om inte Kenta kan göra comeback också. Då har vi en finfin kedja:-)

Poffa: Niklas Persson har också en intressant släkting i Elitserien. Paketlösning.se?

TÅ lägger ut ungefär samma artikel som ÖA hade för någon vecka sen.

www.tidningen.to/las.asp?toppid=001&omr=sp&typ=egna&id=1458283

Bengt Hedin har en tuff uppgift.

www.allehanda.se/sport/3832

Frisco:

Hoppas kan man ju alltid göra. Niklas Persson har väl varit på väg till MODO förut, om jag inte missminner mig. Det vore i alla fall en bre förstärkning till laget. Undra om Lückner är inblandad i det här? Han uttalade sig väldigt positivt om honom under någon av sändningarna från KS.

Inget lätt val för "Pajen"
Modo är ett alternativ om han lämnar tryggheten i Leksand

www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=1265353

Paddan:

Classy, och vad det gäller John Barnes, så antar jag att du stiftat bekantskap med hans lena stämma även i en (riktigt bra) New Order-låt. Catch me if you can...

Nalle Sjuh: Jäklar, jag som hade lyckats förtränga "Fog on the tyne" fast nu fick jag ju återigen en möjlighet att återknyta bekantskapen med det utsökta textinnehållet som får en att fundera på om det inte är dags att dela ut någon form av pris.

För att följa upp teorierna jag hade om Duracell någon gång i tiden, nu verkar ju Lillasyster ha värvat klart inför nästa säsong (Någorlunda iaf...), så varför inte värva honom? Tror det är en spelare som kan lyckas riktigt bra under Harald.

Nalle Sjuh: Tack för svaret.
Kommer aldrig att förstå varför de inte kallade sig för WADDLE & HODDLE (eller tvärtom).

Frisco:

Glenn & Chris, som hade sin största hit med 1987 års "Diamond lights". Den följer god fotbollsmusikstradition och är uppe där med de allra största - Paul Gascoignes & Lindisfarnes "Fog on the tyne" Liverpool FCs "Anfield rap" (med John Barnes på micken.

Frisco: Glen-Christerz and the Dribblerz?

Frisco:

Whaoddle?

knaskamilla: Coolt med klatchigt.

När Chris Waddle och Glen Hoddle spelade i Tottenham spelade de in några låtar och gav ut på en skiva.
Vad kallade sig duon för?

Paddan:

Jag tror att "inom kort" är innan juni. För övrigt kan jag rapportera att jag just fattat varför TIK värvade Wennerberg och Warg - de kommer säkert att trycka upp klatchiga souvenirer med W&W på. Det klingar ju så fint.

knaskamilla: Tro när det är dags för några nyförvärv att ansluta till truppen? Enligt pappa Hedin skulle det ju vara "inom kort". Fast är det "inom kort" som i "en knapp vecka innan seriestart" eller som i "någon gång innan januari -06"?

knaskamilla:

Jo, man får aldrig förlora hoppet... :P

« · 540020 · »