1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530965 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Salle: Sitter och googlar lite på Krizan och tydligen så går han under smeknamnet "Krazy Karol" i Slovakien. Hmm, dags att spela lite Neil Sedaka?

Paddan: Jobbigt att du inte fått mat på en hel vecka.

Trefwlig aften. Nu ska Frisco bussa.

Frisco: Tja, kanske det. Fast egentligen ville jag säga att det ska smaka gott med mat efter att ha avverkat näst sista praktikveckan och särskilt efter att ha fått nyheten om de fyra nyförvärven, eller två nyförvärv och två "nygamlingar".

Paddan: Det du vill säga är alltså nåt i stil med att Salle måste andas lite mellan kopieringarna?

Frisco: Äh, det fattar du väl att man inte båda klarar av att kontraktera fyra nyförvärv OCH publicera ett helt korrekt spelschema. Eller var det kanske ett önsketänkande att man hellre hade mött DIF en gång till på hemmaplan än att möta de där Lulingarna.

Salle: Jag har inte skyllt på ditt ctrl c ctrl v. Jag kontrollerade på officiella. Att samma fel finns på samma ställe är inte så underligt kanske.

Frisco: Samma fel finns på [url=www.modohockey.se/kalender_print.cfm?sasong=8]matchkalendern på åffisiella[/url] så sluta skyll på mig och mitt Ctrl-c & Ctrl-v... :-)

Salle: Efter 1 minuts kontroll undrar jag varför vi möter Djurgården 3 gånger hemma?

Gissning: Istället för en av de tre Djurgården ska det stå Luleå.

knaskamilla:

Men de skulle ju ha Janne Öberg.

Poffa:

Nej. De har dyra och inte särskilt snygga kläder.

knaskamilla:

Ingen dum idé för Sisley i så fall. Jag menar, du skulle ju handla där så ofta att enbart dina inköp skulle täcka hans lön.

Salle:

Hm? Nä, det tycker inte jag. Vadå, han är ju utbildad...företagsekonom? Heter det så, gymnasieprogrammet? Företags...äh. Nå't sån't. Han skulle säkert hamna... Jag tror han skulle sälja kläder på Sisley. ;)

knaskamilla: Skulle väl vara intressantare att se alternativen om Janne skulle sluta med hockeyn???

Paddan:

Skulle vara intressant att se hur många olika alternativ Snyggjanne egentligen har om han vill fortsätta med hockeyn.

Salle: Verkar som att kolonin med fd MoDoiter i Skellefteå är på väg att utökas då tydligen Janne Öberg har haft kontakt med Skellefteå. Fast den informationen är kanske redan inskriven i gästboken. Har ju själv varit upptagen med att svamla för brinnande livet under mina lektionspass i SO så jag har inte hunnit kolla av hur det ligger till.

Albert Hall: Om du vore blind hade du väl inte sett de 2 hemmamöten du såg så det utesluts härmed. Jag Ctrl-c & Ctrl-v:ade bara och sedan raderade arenanamnen (för att Frisco inte skulle klaga på för brett inlägg) så jag vet inte vad felet sitter i.

El Maco:

Själv tänkte jag bara ta en Braník till fredagsmiddagen, helt problemfritt. :-)

Poffa:

Då gick nog protesten i alla fall halft igenom. Fem gånger är en godkänd kompromiss. Dessutom fick vi hemmafördel...

Nalle Sjuh: Hur uttalar man Yared Hagos på Tjeckiska? Jared Hagosch?

En före detta aschischterande Timråtränare blir Andesch Hosch?

Bröderna Schedin? Schargschnorr?

Albert Hall:

Enligt MODO:s spelschema så möts vi fem gånger. Tre gånger i Delfinen (Ja, Delfinen) och två gånger i Kempehallen.

Poffa:

Dialekter i Tjeckien? My bad - tog bara regeln som stod där "ř = ungefär r+sj-ljud".

Salle:

Är jag blind eller möter Modo Lule bara två gånger på hemmaplan? Kanske har min protest över att vi ska behöva dras med Modo i samma derbygrupp gått igenom?

Nalle Sjuh: Åh, tack, fick nästan lite NHL-vibbar av den där uttalsguiden.

Få se, hur blir det då? Mih-kaäl Pehtör-sån?

Nalle Sjuh: Usch vad jobbigt. Vore bättre om dom hette Andresson... Alternativnamn efterlyses. Mina förslag:

Krisarn - om det går dåligt åtminstone
Vladde - Kom inte på nånting på Tji Tjack-
Milo - Självskrivet eller?

Nalle Sjuh:

Inte för att förringa dina kunskaper i uttalanden och sådant, men om jag inte missminner mig så frågade man gamm-Milo om hur det skulle uttalas och då sa han:

Horr-a-va

Paddan:

For your's and speaker-Jannes eyes only (med hjälp av inlagan på min "Den tappre soldaten Švejk").

Karrol Kri-schann (som i Krischansta', dårå).
Vladdimir Si-tjack.
Miloslav Hårr-schavva.

Nalle Sjuh: Äsch, jag som trodde att de skulle signa Juha Tåjjtima så speaker-Janne skulle få variera sina uttal lite igen. Fast det är klart, själv skulle jag nog inte klara av att uttala namnen på de där nyförvärven, ja det skulle vara Micke P då...

knaskamilla: Svagt, vi signade fem samma dag förra veckan. ;)

knaskamilla: Jag såg back-Jansson på stan. Utan motionscykel!!! Han såg inte tjock ut, så han blir nog kvar i MoDo. :-(

Martin S:

Du som har lite insyn i vad som knackas på modohockey.se - hur många av tröjnumren som getts till nyförvärven är definitiva? Križans nummer 60 är ju t.ex. hans nummer från Zvolen.

Ba'fatt, vissa andra sidor också behöver uppdateras...:-)

I övrigt gav mina efterforskningar följande fynd, för de som tycker det är viktigt att folks namn stavas rätt:

Karol Križan
Vladimír Sičák
Miloslav Hořava

...med en ödmjuk förhoppning från min sida att det efterlevs av dem som tycker att det är viktigt, samt att övriga gör en egen avvägning rörande hur viktigt det är. :-)

Poffa:

Ja, det var något sådant jag menade. Nu blir det nog inga fler nyförvärv idag, förresten. De verkar sluta tidigt på fredagar. (Fredrik skulle i alla fall gå hem 14.45.)

knaskamilla:

Jättetur att jag lät bli att tro på Duracell, menar du?

Bengt:

Tar du in Kåberg i din trupp så kontrar jag med en barberare.

Poffa:

Tur att du inte trodde på Duracell, förresten.

Poffa:

Hacka inte på mitt försök till italienska, för då tar jag in Kåberg i truppen...!

Poffa:

Jag såg Antos på stan. Fast han såg lite tjock ut, så han blir nog kvar i Skellefte.

Bengt:

Basta? Här finns det ingen tid för avkoppling. Jobb, jobb, jobb...

Poffa:

Luuuuugn, jag jobbar så fort jag kan. Och nej, jag avgår inte! Basta!

Fy faan. Nu får det lov att hända något. Inte en enda ny spelare på en halvtimme. Avgå Bengt!

Poffa: Som det framstår av min senaste post så visste jag inte om Micke P och trodde det var en minutfärsk nyhet :)

Och Japan bombar Pearl Harbor....sorry för den sista posten =)

Deas:

Har Micke P spelat någon landskamp?

Micke P tillbaka med! =)

Nalle Sjuh: Jagr ville spela så bra hockey som möjligt. Efter att ha dominerat i Tjeckien gjorde han ett typiskt Jagr-uttalande: "Fansen ska inte känna sig svikna tycker jag, jag lovade aldrig att spela hela säsongen här" :P Han är för härlig den gode Jaromir :) Sen var han bra i Ryssland och lite smådominant i slutspelet faktiskt. Nu ska han köra VM med tjeckernas drömlag dessutom. Ska bli kul att se =)

Go Bengt! Samtliga landslagsmän och målisen nr. 1 i Slovakiska ligan.

Hihihihihihiihihih:)

Martin S:

Det här börjar likna lilla julafton. Undra vad som kommer i nästa paket? Niklas Persson? En Arenasponsor?

Nalle Sjuh: "ger 110% i match efter match. En spelare med hög arbetskapacitet"

Det vette sjutton om jag gillar. En spelare som inte kommer upp till full kapacitet förrän han nått till 110%.

Nalle Sjuh: Vem blir nästa spelare vi presenterar? Varför tog det sådan tid mellan Horava och Micke P? De gjorde ett avbrott för lunch? Det borde ju vara ca 4 timmar kvar innan kansliet stänger för idag och då borde Bengan hinna signa 4 spelare till.

2 av 4 hade man hört det ryktas om.

Nalle Sjuh:

*Pling*

Nummer fyra.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2158&rows=5

Jahapp, då får man väl nästan be om att mina säsongskortsbeställningspappers som skickats till en adress i Halland skickas vidare. Kan ju inte skada att ha biljett, även om man *host* absolut inte ska åka på något mer än helgmatcher.

Hockeymässigt måste jag nog säga att Milo känns som det mest oskrivna kortet för mig personligen, även om namnet är bekant sedan tidigare. Ser ju ut som en stagnation i poängproduktion - men samtidigt ska har han varit uttagagen i landslaget den senaste säsongen. Någon som kan förklara den bilden utförligare för mig får gärna göra det. Vad har hans roll i Kladno varit senaste säsongen? Har det varit tränarproblem som både bidrog till att myntsamlare Jagr och snälle Kaberle drog vidare från klubben i vintras, kanske?

Annarsch så verkar det bli som att man får intensivkurs i sche-ljud den kommande vintern. Krizan heter ju Križan, Horava är ju Hořava och frågan är om inte Sicak är en Sičak också? Har då sett andra tjecker som heter så.

Ja, det blir nog så mycket sche-ljud att Skellefteå inte alls behövs i ES.

« · 540299 · »