el corazon:
Timrå presenterade ju fem spelare samma dag i förra veckan. Bland dem Warg och Wennerberg. MODO presenterade den 18 september i fjol Foppa, Sedin, Sedin, Weinhandl och Hedin på samma presskonferens.
Martin S:
De presenterades samma dag. Var min födelsedag och man satt och lyssnade på webradion. Man sa till mig att jag fått världens bästa födelsedagspresent. :-)
Frisco:
Hoppas innerligt. Annars riskerar han väl hamna i Övik igen. Det vore nådastöten för bygden.
audiblegiraffe:
Jag klagar inte över att han INTE valt bort MODO. Kanske får vi hans underskrift i helgen. Vore inte alls fel.
Portello:
Sannolikheten att han får 100 000 i månaden är nog ganska liten, iofs. Hur ofta brukar sådana uppgifter stämma? Däremot verkar det som att Leksand har ganska mycket pengar, då de t.ex. lyckats sno två FBK-spelare.
knaskamilla:
Personligen så känns det som att den summan är alldeles för mycket silly för att vara sann.
Poffa:
Fast folk går ju på det mesta. Var ju ngn på åffisjella som på allvar trodde att Salo hade en lön på tre mille, t.ex.
knaskamilla:
Å andra sidan så har det ju ryktas om att Foppa spelat för spottstyver i Modo men i nya sportmagasinet så säger bengt hedin? att det var självklart att Foppa skulle vara den bäst betalda spelaren i ES...ursäkta eventuella stavfel knas men Whiseky är gott ;-)
Nu har Pajen bestämt sig, men han vill inte säga vilket, men det kommer tydligen ett pressmeddelande inom de närmsta dagarna. Allt detta enligt Leksands supporterklubbs hemsida Superstars.nu:
"
Så vad är det som händer, får vi se dig i Leksand även i höst?
- Det kommer ett pressmeddelande inom de närmaste dagarna. Jag kan inte säga något nu, jag har lovat att inte säga något förrän det blir officiellt.
Men du har bestämt dig?
- Ja, det har jag."
Se länk.
Nikki:
Tja, kontraktsförlängningar brukar väl inte vara så väldans hemlighetsfulla - så jag är nog beredd att sätta någon slant på att han inte spelar i Leksand kommande säsong.
Gillar det där om att det "skulle vara lättare" om inte Leksand verkligen "visade" att de ville honom kvar i laget också. Vän av ordning frågar sig då: vad är det som skulle vara lättare? Mysko.
Nikki:
Och "någon" hade visst skrivit ett liknande inlägg på åffisijälla redan. Sorry :-)
Mano:
Man listade väl helt enkelt alla som de haft kontakt med. Jag tror ju att kanske en max två av de namnen är troliga i MODO:s trupp nästa år. Jag ser ju gärna Leska i MODO, men det lär ju kosta.