1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530950 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Portello: Tror inte att han är klar än för någon klubb. Sitter med en bra insiderkälla i fallet Franzén, och igår var inget klart. Men han kan ju förvisso ha lagt locket på "å det tätaste".

Poffa:

Bara för att Samme spelare med Sedinarna i vm så är han helt plötsligt aktuell för Modo. Inte en chans, har spelat i klubben sedan barnsben och har givits ett kontraktserbjudande vilket skulle göra honom till den bäst betalda i klubbens historia. Finns INGEN anledning för han att flytta till Modo

Lumber Jack:

Enligt Expressen eller Aftonbladet ska väl han vara klar för Hv71.
Men dom tidningarna har ju haft fel förr om man säger så.

Poffa: Franzén är det bara att glömma, så stor plånbok har inte MoDo att de kan vara med i den huggsexan. Tyvärr.

Mano:

Man listade väl helt enkelt alla som de haft kontakt med. Jag tror ju att kanske en max två av de namnen är troliga i MODO:s trupp nästa år. Jag ser ju gärna Leska i MODO, men det lär ju kosta.

Poffa: Öh, man fick ju en svag känsla av att Eklund klämde till med varenda tillgängligt namn på marknaden där. Men sure, vi tar de där grabbarna och backar fem mille nästa vår då.

Ingen Pajen i MODO. Däremot jagar man Mikael Samuelsson, Johan Franzén, Jouni Loponen, Kalle Sahlstedt, Petr Leska och Oliver Setzinger. Detta enligt ÖA i dag.

Nalle Sjuh: Tänka sig att Telia nu hittat på ett nytt "botemedel" mot mitt datorinköp. Man ser helt enkelt till att det inte går att använda internetuppkopplingen under större delen av kvällen.  

Nikki:

Och "någon" hade visst skrivit ett liknande inlägg på åffisijälla redan. Sorry :-)

Nikki:

Tja, kontraktsförlängningar brukar väl inte vara så väldans hemlighetsfulla - så jag är nog beredd att sätta någon slant på att han inte spelar i Leksand kommande säsong.

Gillar det där om att det "skulle vara lättare" om inte Leksand verkligen "visade" att de ville honom kvar i laget också. Vän av ordning frågar sig då: vad är det som skulle vara lättare? Mysko.

Nu har Pajen bestämt sig, men han vill inte säga vilket, men det kommer tydligen ett pressmeddelande inom de närmsta dagarna. Allt detta enligt Leksands supporterklubbs hemsida Superstars.nu:

"

Så vad är det som händer, får vi se dig i Leksand även i höst?
- Det kommer ett pressmeddelande inom de närmaste dagarna. Jag kan inte säga något nu, jag har lovat att inte säga något förrän det blir officiellt.

Men du har bestämt dig?
- Ja, det har jag."

Se länk.

Poffa:

Jag tror att Pajen skriver på för er men då gäller det för masken att hitta en center av samma kaliber för om Eriksson skall ersätta Pajen blir jag illamående =)

Så var det då klart att Jimmie Ericsson väljer Leksand. Han har skrivit på ett tvåårskontrakt med Leksand. Frågan är väl nu om detta är ett tecken på att Pajen lämnar Leksand. Det har ju varit mycket snack om att Pajen skulle vara på väg till MODO. Inte mig emot...

TIKbiff: Nyckelordet är "skulle". Skulle som i är/var, eller som i borde (i vanliga fall) Eller vad?

knaskamilla:

Å andra sidan så har det ju ryktas om att Foppa spelat för spottstyver i Modo men i nya sportmagasinet så säger bengt hedin? att det var självklart att Foppa skulle vara den bäst betalda spelaren i ES...ursäkta eventuella stavfel knas men Whiseky är gott ;-)

Martin S: Det tror iofs inte jag. Bröderna Steen går nog till Leksand för att utvecklas som hockeyspelare. Färjestad erbjuder ingen utveckling, där vet de att man blir kvar i fjärdekedjan även nästa säsong, med begränsad istid.

knaskamilla: Har inte Leksand ett rykte om att vara en klubb som överbetalar för att få vissa spelare? Ökade inte tex Micke P sin lön med ganska många procent då han gick till Leksand? Tror inte att bröderna Steen väljer Leksand av någon annan anledning än just pengar.

Poffa:

Fast folk går ju på det mesta. Var ju ngn på åffisjella som på allvar trodde att Salo hade en lön på tre mille, t.ex.

knaskamilla:

Personligen så känns det som att den summan är alldeles för mycket silly för att vara sann.

Portello:

Sannolikheten att han får 100 000 i månaden är nog ganska liten, iofs. Hur ofta brukar sådana uppgifter stämma? Däremot verkar det som att Leksand har ganska mycket pengar, då de t.ex. lyckats sno två FBK-spelare.

Portello: Definitivt det senare alternativet. Masken och Bergkvist borde sluta scouta flickor till sitt cheerleaderteam och fokusera på att scouta spelare. Nog för att Jimmie är bra, men 100 000 i månaden är vansinne. Under förutsättning att det är sant iofs...

Portello: Hur kan man betala 100 000:- i månaden för en spelare som inte spelat en enda elitseriematch vansinne tycker jag

Therion: 100.000 i månaden? Om det stämmer så är ju vansinne.
Antagligen har Leksand hur mycket pengar som helst, eller så är dom bara dumma.Jag gissar på det senare.

"Enligt uppgifter till Corren har Ericsson erbjudits, och accepterat, ett kontrakt med Leksand som ger honom 100 000 kronor i månaden."

Portello:

Han fick ju iaf MIKAs åffisijälla smeknamn i den där artikeln, allt kan då inte vara helt fel den här morgonen. Nä, men jag kan nog grina ikapp med honom litegrann...

Nalle Sjuh: Det här borde ju innebära att Paddeländet gråter floder av tårar.
Det är bäst att ni är snälla med honom...

Tror det inte har skrivits mängden, men i torsdags (eller något tidigare) skrev MIKA Lehtinen på för TPS Åbo för nästa säsonge, och därmed är han inte aktuell för MoDo, ens i önskedrömmar.

audiblegiraffe:

Enligt dagens Norrbottens-kuriren så ska visst jimmie ha nobbat "ett saftigt bud" från Leksand.
Om man ska tro NK så verkar Linköping vara det hetaste alternativet.

www.kuriren.nu/utmatningssidan.asp?ExpanderID=&ArticleID=850245&CategoryID=2765&ArticleOutputTemplateID=90&ArticleStateID=2&ParentID=

audiblegiraffe:

Jag klagar inte över att han INTE valt bort MODO. Kanske får vi hans underskrift i helgen. Vore inte alls fel.

Frisco: Många nyförvärv igår.När kommer nästa och vem blir det?

Jimmie Ericsson? Någon ny tjeck eller Slovak kanske?

Poffa: Äh, du bara snackar. Han är ju inte ens back.

Frisco:

Hoppas innerligt. Annars riskerar han väl hamna i Övik igen. Det vore nådastöten för bygden.

Poffa: Inte en kontraktspåskrivning på flera timmar. Man börjar bli orolig. Ska Conny spela kvar i Arboga?

Frisco:

Förmodligen. :-)

Poffa: På Kalmars hemsida står det 180/180. Men det är nog Dede de menar?

Paddan:

På MODO:s hemsida står det 178/84.

Paddan: Enkel lösning på ditt problem, med o utan utrustning...

Poffa: Ingen som kan slovakiska? Verkar som att det finns två olika uppgifter om längd och vikt på vår nye målvakt på HKM Zvolens hemsida. På laguppställningen står det 180cm och 97 kg, men när man klickar för att få mer uppgifter så hittar man uppgiften 178cm och 84kg.

Salle:

Tyvärr inte. Men man får väl ge fasen att ge dem någonting tillbaka.

Poffa: Har du kavr kvittot. Kanske kan byta och få ett tillgodo åtminstone...

Martin S:

De presenterades samma dag. Var min födelsedag och man satt och lyssnade på webradion. Man sa till mig att jag fått världens bästa födelsedagspresent. :-)

Poffa: Enligt nyhetsarkivet på modohockey.se så signade Sedin x2, Hedin och Weinhandl den 17/9 medan Forsberg skrev på den 18/9. Jag har också precis som du för mig att allt presenterades samma dag..

Frisco: Bockar som tackor...

Salle: HAHA. Det var en rolig bild.

el corazon:

Timrå presenterade ju fem spelare samma dag i förra veckan. Bland dem Warg och Wennerberg. MODO presenterade den 18 september i fjol Foppa, Sedin, Sedin, Weinhandl och Hedin på samma presskonferens.

Skönt med lite nya spelare, truppen börjar ju så smått ta form nu. Har MODO nånsin presenterat SÅ många spelare på samma dag tidigare? Har det öht presenterats mer än spelare samma dag tidigare? Kanske det gjordes under den gångna säsongen när några lockoutade spelare presenterades samtidigt, men i övrigt?
Annars kan man inte annat att tycka lite synd om tröjsamlare Edward Gunnarsson - varför publicerades intervjun med honom JUST idag??? En intressant intervju, men föga uppmärksammad av förklarliga skäl.

Paddan: Äh, jag pratar väl lite med mig själv en stund då och passar på att klistra in lite information från någon blogg.

" Zvolen has the league's best goalie in Krazy Karol Krizan. The d00d with the mohawk haircut led the league in Save Percentage in both the playoffs and regular season. When he's not talking to his blocker, he can be counted on to make the big saves."

« · 541600 · »