1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530943 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Äh, ännu ett nyförvärv, vad ska vi med såna till? Då finns det ju en risk att vi faktiskt får ihop ett lag även till nästa säsong.
Typiskt att jag hunnit skicka in förnyandet av säsongskortet också, hmm, man kanske skulle ringa in och klaga...

Lumber Jack:

Chara är en fjant. Okej, han är lite längre än mig men jag tar honom på viktskalan.

Poffa: Stridsvagnsutnämningen väntar jag med tills jag sett det.

Än så länge så finns det bara en "Bangvang" (ÖViksuttal.) Werna09.

NuMo:

Egentligen har jag inte så mycket emot Antos. Jag har alltid gillat honom, men ska man vara ärlig passar han nog faktiskt bättre i Skellefteå än i ES nuförtiden. Där kan han liksom glänsa.

Förresten har vi ju Enström - han är väl frejdig när han för in pucken i anfallszon?

Poffa: Något mindre än mig... fast det är ju nästan Chara.

Nikki:

Jag är nöjd. En powerforward saknar vi ju (ja, inte nu då) och dessutom är han rightare. Stor och stadig också, någonting som får mig att tro att det här är den stridsvagn vi saknade ifjol.

Jaha, någon som har koll på den nya finnen? Tycker det känns skumt att vi börjat värva utlänningar man inte hört talas om förut igen.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Tuominen såhär på förhand... en imponerande säsong (visserligen senaste), men väldigt ofta minusstatistik i +/-. Plus att han är 31 år. Men det blir säkert bra.

Nikki: Och jag vill peka på speciellt en faktor, jag tror Modo de senaste två säsongerna riktat in sig på.

Rightskytt.

Lumber Jack:

Minst tre pling till, kan det bli. Hoppas att man börjar med det lilla plinget.

Värst vad alla är emot Söderberg plötsligt. Jag vet ju att "Nästan" har lite svårt för det allra sista, en lätt hakning och han är good bye. Men jag saknar hans frejdighet och hans härliga sätt att för in pucken i anfallszonen.

Nikki:

Missade ni denna?

Nikki:

Jag hade rätt! (Nästan)

MODO Hockey har idag kontrakterat forwarden PASI TUOMINEN.
Han kommer närmast från spel med Ässät och kontraktet med MODO Hockey sträcker sig över säsongen 2006/07.

Lumber Jack:

Bara en magkänsla jag har, men nog händer det något runt 14.

Eller så hoppas jag bara in i helvete.

NuMo: Inget om Hellström, men nog förväntar man sig mer. Fast dan är ju inte slut än...

NuMo: Då hände det så. Dags att slå på stora trumman..

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2163&rows=5

Lumber Jack: I Sollefteås fall så kan mycket väl stadens upplyftande börja med en grop.

NuMo: Äh, fick du bara ett uns makt i ditt liv skulle du bara sätta igång och gräva din grop. Jag tror inte ens att giraffhallen skulle bli av.

Lumber Jack: Är det inte hos AIK man genom kupper på årsmöten försöker få Firman att ta över föreningen? Lyckas det en "vacker dag" så lär man behöva vända på sargen.

Lumber Jack:

Håller för en gångs skull med Looben om något. Betalar man inte marknadsmässiga löner så försvinner spelarna dit man får det. marknaden är ju inte endast svenska ES.

Tyvärr är det väl så att det inte hjälper att vara naiv. Sollefteå kommer aldrig någonsin att ha råd med ett elitserielag i hockey, i alla fall inte om man inte gör något åt stadens inflöde av pengar. Fick jag igenom mina idéer så skulle vi nå dit inom en femtioårsperiod i samband med att befolkningsströmmen från inland till kust, från Norr till Söder förändrats. Det är faktikt möjligt, men det är omöjligt att få Ångermanälven att rinna åt motsatt håll. - Det ser jag som ett bevis för att jag inte är naiv.

Nu är det ju ingen som har mina visioner, eller som vågar tro på dem så det kommer ju inte att hända. Kontroversiallitet blandat med totalitär leradskapsinkompetens dominerar min skalle. Jag blir aldrig borgmästare i Sollefteå stad. - det er jag som bevis på min innaivitet.

Jag säger ändå som jag alltid har sagt, och här går jag på Huges linje: Skall man ha alla fördelar så skal man ha en storstad. Därför..Har man en småstad, så skall man bygga en storstad.

Lumber Jack:

Förutom busschauffören - för honom ska vi väl sparka?

NuMo: För att citera AIK:s fans: "AVGÅ - ALLA!"

Lumber Jack: Jerry var ute och cyklade och plingade i ringklockan lite för tidigt. Inte blire nåra nyförvärv idag inte.

Om c:a en halvtimme är klockan tolv, undra om det rasslar till i telegrammaskinerna då? Fast nuförtiden i vår datoriserade värld är det väl bara fläkten som går igång, om ens det. Det är väl inte förrän någon trycker in kommandot "print" det hörs något...

Lumber Jack: Jo, jag håller i princip med dig.
Men har det verkligen varit så att Djurgården kunnat välja och vraka under alla år?
Många av deras spelare har faktiskt varit spelare med hjärtat i klubben och jag tror att många andra som dom plockat helt enkelt vill spela för ett lag som ligger i en storstad (om nu Sthlm kan räknas dit).
Lite grann som era killar som gärna återvänder till MoDo, och då inte för pengarnas skull.
Visst ligger det säkert ngt i uttrycket: "sent skall syndar´n vakna", men det gäller nog generellt för alla lag.
Och inte speciellt för att det är just Djurgården.
Vilket jag tyckte mig ana då jag läste ditt första inlägg i saken.

Huge: Jag har inga som helst komplex gentemot storstäder öht. Det är bara patetiskt att en klubb som i årtionden i stort sett bara kunnat välja och vraka bland spelare helt plötsligt börjar gnälla när man får smaka på egen medicin. Det hela började när LHC enligt uppgift dubblade Håkanssons lön och Djurgården vaknade upp ur sin skyddade tillvaro. Man insåg att man var omsprungen. Dom får väl som alla andra klubbar, köpa spelare efter storleken på börsen. Marknadskrafterna råder för alla.

Lumber Jack: Kent Norberg i Timrå (lantis) gnäller ju om samma sak.
Är det ditt Stockholms- eller Djurgårdskomplex som gör att du inte väljer att dra fram honom som exempel istället? :-)

Salle:

Jag kan intyga att jag aldrig sagt det om Antos. Jag tyckte han var söt när han var liten.

Poffa:Det är lite lustigt ju... Tänk hur många som sagt typ "om bara Antos varit lite större/tyngre..." och nu när så är fallet så duger han inte.

Poffa:

Svårt att bedöma... Men jag tror faktiskt att plufsigheten kom EFTER att han flyttat till Skellefteå, inte innan.

knaskamilla:

Ungefär 10 kilo anledning, va?

Antos:

Det finns en anledning till att han (du? ;)) spelade i allsvenskan säsongen som gick.

Poffa: Det är lite lustig när en Djurgårdare börjar att gnälla om lönetak.
"Buuu, vi kan inte längre välja och vraka som vi vill, utan nu har lantisarna skaffat sig pengar och bjuder över... snyft."

Antos: Är det du själv som fiskar efter ett kontrakt? ;-)

Poffa:

Werner vore ju lite skumt eftersom han har kontrakt.

Men är det ingen som vill ha tillbaks lill-Antos Söderberg?!?!???
mr. poängspruta i Skellefteå...

På Åfficijella hoppas de på att det är Werner som skall presenteras idag. Nötter!

Nä, jag tror nog att det är Timander och/eller Hedin som förlängt med klubben, även om NHL skulle dra igång igen.

Fredag vi vet vad som kan hända
favorite i reprs idag kanska?

Vill bara göra er uppmärksamma på Jerrys exakta ord:

[Uppland] Händer det nått i veckan här framöver? så att man ska vara lite mer uppmärksam
[Jerry_H] Håll ögonen öppna imorgon uppland så får du nog en glad överraskning.

Alltså måste det vara något i stil med Steenvärvningen (överraskning? Jepp!) eller att något proffs i klass med Macke (typ) bestämt sig för att skriva på för MoDo för gott. För inte kan han ha tagit till överord? Nääääeeeee.

Från ESPN:

"Top junior prospect Sidney Crosby's interest in Europe is more that cursory.

His agent has begun talking to teams in Sweden, Switzerland and Russia. The prospect has said previously he may not wait for the NHL and players' association to reach a labor agreement."

Styr upp det där nu Bengt ;)

Wesley:

Gamla nyheter... ;)

Hockeymagasinet skriver detta nedan om ni är intresserade...

Modos sportchef Bengt Hedin dödar flera av de rykten som Öviks Allehanda droppade tidigare i veckan.
I Tidningen Ångermanland ryker de flesta av ryktena all världens väg.
- De är inte aktuella, säger han om Jouni Loponen och Kalle Sahlstedt.
- Han hamnar inte i Modo, heter det om Mikael Samuelsson... i båda fallen handlar ska det handla om att dom redan ska ha skrivit kontrakt med andra, ännu icke bekräftade klubbar.
Angående Petr Leska:
- Tyvärr har han valt spel i Ryssland kommande säsong.

Däremot sägs både Johan Franzén och Oliver Setzinger fortsatt vara aktuella namn för Modo

Martin S:

Kontakta Hedin, säger du. Jag skulle tro att du får be alla MoDofans om ursäkt också. Minst.

Martin S: Om ni vill se på ett Forum som kan spåra ur så skall ni titta på Färjestads som aldrig Modereras.
Personliga påhopp är vardagsmat

knaskamilla: Jag är dock huvudskyldig. Får väl kontakta Hedin imorgon och säga som det är, det är mitt fel :)

Dragan 2k:

Usch, jag känner mig medskyldig. Jag borde straffas.

knaskamilla: Underbart. Jag har länge förundrats av det faktum att ingen vill spela i Övikslaget. Nu har jag äntligen fått den förklaring som känns releveant. Borttagning och låsning av trådar på forum har sina konsekvenser.

Rätt kul skrivet faktiskt.

Nu har Bad Brett avslöjat på åffisjella varför folk inte vill spela i MoDo. För hela förklaringen, följ länken.

Poffa:Leska är redan klar för SKA St Petersburg i Ryska Ligan

Frisco: En riktigt tråkig match, det där. Vet egentligen inte varför jag tittade på den.

Knäpp, kanske...

Poffa: nu är det officiellt att Pajen blir kvar i Leksand. Se länk.

Alla snackar om hockey. Det är ju fotbollssäsong nu. Igår såg jag det i försvaret totalt virriga Kalmar FF vinna mot det i anfallet totalt ännu mera virriga Häcken med 2-0. Rättvist? Ja om man ser till målen så.

« · 542717 · »