1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530939 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Vore väl lite kul att se denna i MoDo-dressen i vinter. Skulle nog dra lite transatlantisk press till Kempis iår igen.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,648588,00.html]Sidney Crosby - den "nye" Gretzky???[/url]

knaskamilla: Tydligen tycker i varje fall Allehanda att det är värt att skriva om Macke...

knaskamilla: Då kan man ju se Macke på SVT-sporten istället.

Kevin O Shea:

Märkligt? Folk tycker kanske inte att Markus är så intressant att skriva om för tillfället.

Paddan: "Man In The Mirror"

Frisco: Lyssnar på? Jag som trodde att man läste hans publikationer.

Kevin O Shea: [vilken dj...a pajas!]

Jag tror att du just nu lyssnar på Michael Jackson.

Alltså - Markus Näslund, vilken dj...a pajas!
Snacka om dålig förlorare - märkligt att inte få läsa fler kommentarer kring detta ämne i denna gästbok...

Inget nyförvärv på flera veckor. Avgå Bengt!

Nalle Sjuh: Eller så går det mesta illa när han förväntas prestera något när det sätts i samband med ishockey och Sverige. Ja, Tre Kronor har ju inte varit ett område han lyckats med heller, om en säger.

En rätt märklig karriär för Macke ändå, alltså. Först slår han igenom med dunder och brak i Elitserien, sedan går allt fel i NHL under ett antal säsonger innan han till slut hittar rätt i Vancouver. När han sedan ska ställa om till det typiska (?) svenska sättet att spela hockey, då funkar inget här istället. Man förstår ju varför han inte vill tillbaka hit nåt mer.

Dream Team:

[Allt går väl inte att förklara med formsvackor och dylika saker heller.]

Preciiis (dalmål), han är ingen vinnare, vill inte bli en vinnare och kommer inte att bli en vinnare. Han har däremot talang att leverera något mål eller assist per omgång i en 80-matchersserie i hallar med en atmosfär som mest liknar pensionärernas timmar i simhallarna på förmiddagen.

Markus Näslund kommer därmed aldrig att bli någon stor ishockeyspelare i min bok, ganska skönt att ha som motargument ifall någon skulle få för sig att kalla mig för siffer-onanist, någon gång.

scim: Macke hade väl inte samma backup i form av rena checkningsspelare som i NHL, vars enda uppgft är att agera städare åt stjärnor, kanske. Därav det minskade utrymmet att kunna spela sitt spel. Men med tanke på att Näslund nog (?) måste ses som snäppet bättre än de allra flesta motspelare i ES, är det väl tämligen klent att han inte fixade detta ändå. Allt går väl inte att förklara med formsvackor och dylika saker heller.

Dream Team:

Samtidigt rätt patetiskt att en framstående NHL-spelare inte ska klara av den bevakningen.

scim: Sant. Men det var kanske känslan som han beskrev i sammanhanget som är värd att notera. Rätt talande för hur svensk hockey faktiskt ser ut, om inte annat.

Dream Team:

Han hade gjort sitt i elitserien redan innan den här säsongen började.

Lumber Jack:

Jag hoppas verkligen att konflikten upphör snart, MEN - att de vill skriva långtidskontrakt nu är väl ändå positivt inför framtiden?

Lumber Jack: Är det någon som har koll på hur mycket ägarna till NHL-lagen beräknas ha gått back

knaskamilla: Det blir nog inte aktuellt. NHL-gubbarna verkar jobba röven av sig för att lösa problemen. Det var ett nytt mastodontmöte igår på 14 timmar.

knaskamilla: Hade ju varit intressant att få läsa den där artikeln om Macke  i Vancouver Sun, men tyvärr tillhör den artikeln det material som Vancouver Sun kräver att man betalar registreringsavgift för att få läsa.

Dream Team:

...men Linje 19 vill skriva långtidskontrakt.

Det verkar som Markus Näslund har gjort sitt i Elitserien.

"- Jag kommer inte att spela hockey i Sverige igen i vinter, säger Näslund till Vancouver Sun."

Vidare..

"- Det var inget roligt att komma hem och spela. Det berodde på flera saker. Bland annat hade Modo höga förväntningar på sig att ta hem mästerskapet och jag spelade inte bra, säger Markus Näslund."

Saxat ur AB.

Då hade jag rätt hela tiden när sa han skrev kontrakt med flyers innan förra säsongen som alla här sa han inte gjort

Det ska visst till att lockouten upphör för att Timmy ska kunna skriva långtidskontrakt med oss.

Att läsa i tråden 'Vem kommer näst' på åffisijella:

"Det är fredagen den 13:e...ska vi gissa att Martin Wilde signar?"

Poffa:
Hagos kommer att försvinna över Atlanten så det är nog bara ett rykte...
Oavsett om det blir NHL eller inte.

Mano:

Jag har inte sett detta i ÖA. Jag har iofs inte lusläst papperstidningarna de senaste dagarna, men detta borde man sett.

Therion: När stod det i ÖA att Hagos är aktuell?

Det där vill jag också ha svar på. Ö-viksbor gör er hörda.

audiblegiraffe: Om Hansson från Nyland stannat i MODO så är det faktiskt ingen orimlig tanke att MODOs hela backuppsättning om några år hade bara bestått av spelare födda 1986.

När stod det i ÖA att Hagos är aktuell?

Var har du (Martin) den där listan över junisar som lämnat MODO, som sedan gjort elitseriedebut för annan klubb? Det kan nog bli så att lägga till ett namn nästa säsong, då Emil Hansson i Djurgården har plockats upp till a-laget. Givetvis väldigt oklart om han verkligen kommer få debutera. Han har både FromBjörk och Ribbenstrand att slåss mot.

Bartecko kommer inte spela i Elitserien den saken är jag säker på, Vi på Luleås sillysida har haft kontakt med Barteckos agent Michanek och han bekräftade att det blir antingen NHL el Ryskaligan för Bartecko!

Gusse: Inressanta rykten barenko verkar intressant.Hagos kan kanske vara nått

Hittade det här på svenska Fans sida..

www.svenskafans.se

Just nu:
* Två nya rykten idag. En forward och en center. Enligt Expressen så ska Lubos Bartecko senast ifrån Dynamo Moskva vara ett namn för MODO. Han besitter även NHL meriter med 257 matcher, 46 mål, 65 assist och 111 poäng.

Yared Hagos, senast från Timrå IK skall även han vara aktuell enligt Örnsköldsviks Allehanda. Landslagsmeriterad och har gått framåt oerhört i Timråtröjan. Sanningshalten är dock fortfarande svår att bedöma, men visst skulle det vara två fina förstärkningar?

Vi avskriver centern Johan Franzén som har ryktats varit sugen på att spela för MODO. Enligt HV71:s officiella hemsida är det klart att Franzén skrivit på ett ettårskontrakt med klubben som kan brytas när som helst utifall han får ett kontraktsförslag från NHL.

Frisco:

Nope. Inte ens nära.

Poffa: Pin Pon Pun Power?

Poffa: å f- inte mer än 10 000.... fast det räcker ju till några rullar "isso"

Nej nu är det dags för en perfekt kyld Guiness i ett äkta "stulet" Pint glas från London.

knaskamilla:

Femsiffrigt med en etta i början.

Poffa:

Storsponsor, mellanstor sponsor, eller H Höger?

Dragan 2k:

Nej, riktigt så bra är det inte.

Poffa: H Höger utvidgar sina sponsoråtaganden i MODO?

knaskamilla:

Nej då. Jag VET att man kontrakterat en ny sponsor idag. Inte illa för en fredag.

Jaharu, Poffa, idag har det varit dött på kontraktssidan...

Poffa:

Men okejrå. Bengt är nog lika sömnig i dagarna som Frisco varit idag, så jag tror inte vi får några nyförvärvsrapporter denna vecka.

knaskamilla:

Kansliet har inget med värvningar att göra. Inte mer än att de lägger ut nyheterna på Internet. Jag hoppas trots ditt neggoinlägg att vi i morgon får se ett förlängt kontrakt.

Poffa:

Jag gissar att det är lika sömnigt på kansliet som på ditt och mitt jobb i dessa dagar.

Hmmm, fredag i morgon. Undra om traditionens makt är stor och vi får se någon eller några nya spelare i morgon. Varför inte kontrakt med Timander och/eller Hedin?

Antos kvar i SAIK, kul för de som gillar hockey i Skellefteå.

Portello: MaJo? KINGEN för böfwelen! KINGEN!

Poffa:

Men Hedlund har också bevisat att han inte blev någon storstjärna i ES. Jimmie har ju fortfarande potential... Typ. Kanske?

« · 547526 · »