Salle:
Information från HockeyCentralen:
Enligt uppgifter ska HV 71 ha inlett förhandlingar med Andreas Salomonsson, som ju tidigare valde att bryta sitt kontrakt med Modo.
Djupare information än Salles "Öhman har tvåårskontrakt och kommer inte att komma hem". Fick meddelande från en som snackade med Öhman innan densamme satte sig på samma plan som mig i fredags. Så här skrev han:
"Han sa att han förmodligen inte kommer hem och spelar hockey något mera över huvudtaget. Han trivdes utmärkt i Finland och sa att han mycket väl kunde tänka sig stanna i Tappara karriären ut."
Jag förstår inte hur man kan trivas så väl i Finland. Vad har Finland som inte Övik har?
Jaha, igår började de barmarksträningen. På sju personer. Hoppas de blir fler snart...
Lumber Jack:
Jag har en teori om att de väntar med att skriva nytt kontrakt för att de tycker att barmarksträning redan nu är extremt tråkigt. Jag är helt övertygad om att det var därför Salle bröt sitt kontrakt också.
Ju mer jag ser Samuel spela desto mer inser jag hur nyttig han skulle ha varit i MoDo-dressen i vinter.
Ingen som vet hur länge Påhlsons Johanna skulle ha praktik nere i GBG-trakten???
Frisco:
Jocke har ju redan sökt sig en klubb. Att Janne skulle få lämna skutan var väl också ganska väntat. Han var ju på väg redan ifjol och har väl den gågna säsongen varken fått spela särskilt mycket eller gjort det speciellt bra.
Warg, Gästrin, Wennerberg, Salomonsson och Steen har fått nya förslag.
Poffa:
Vad fan! Först Hirsch, sen Snyggjanne. Vem ska jag nu ha på bild i min presentation på äkta fjortismanér? Jag känner redan nu att det här kommer att bli ett stort bekymmer för mig framöver. =/
I pappersvarianten av ÖA kan man läsa att MODO ( eller rättare sagt Harald) har varit i kontakt med Jämtins agent. Jämtin är intresserad och anser att Harald är en bra tränare, men han har även bud från Finland och andra ES-klubbar.
Poffa:
Vad förvirrande det blev nu. Jag kan köpa att vi behöver spelartypen, men jag har väldigt svårt att se den jättebebisen i MoDos dräkt. =/
Det var förresten någon som nämnde på åffisjella att VIKs målvakt fått ett kontraktserbjudande av MoDo. Han ska tydligen vara jäkligt bra, men ung. Känns lite som en ung, lovande målvakt...vilket vi väl redan har en?
knaskamilla:
Jag känner väl ungefär likadant. Jämtin som spelartyp skulle nog vara bra för MODO. Men just Jämtin? Jag är skeptisk.
Poffa: Inte gjorde väl Jämtin nån bra säsong iår. Det gjorde iofs inte HV överhuvudtaget men jag kan inte minnas ha sett mycket poäng eller utv-minuter från hans sida.
Jag känner ambivalens att ha Jämtin i MoDo-tröjan men OM han skulle komma så måste det vara den Jämtin som vi lärde oss att hata. Dvs den hårdspelande och målgörande tanks som vi saknat sen Werner sålde ut sig.
Ähh ta upp Dahlberg istället. Billigare och lätt mer underhållande.
Salle:
Dahlberg i ES skulle bli dråplig ishockey, men frågan är om det skulle vara så bra för MODO som lag.
Nikki:
Skulle det stämma så känns det som att MODO kommer satsa på Zakke i år. Jag hade nog trott att man skulle vänta ett år till med det, men vem vet, han kanske är mogen för förstemålisposten redan denna säsong.
Poffa:
Vi får väl hoppas att han är mogen, i sådana fall... Fan, vilka jobbiga sillyrykten som dykt upp på sistone. Jämtin och en målvakt som är ung och lovande (?). Jag känner mig aningen ambivalent.
NuMo:
Zakke har ju potentialen, kanske kan förtroendet som förstemålis vara det som gör att han tar det verkliga klivet. Däremot vet jag inte ett skvatt om Ersberg, kanske någon som kan ge lite info.
Poffa:
Jag har väl ingen klockren information, men min kompis som är VIK:are har talat gott om honom. Han hade rätt bra räddningsprocent säsongen som gick, har jag för mig.
knaskamilla:
Okej.
Hörde att Mika Lehtinen eventuellt vill tillbaka till MODO. Hoppas det är sant och att MODO vill ha honom. En sån hjälte finns det alltid plats för i truppen.
Poffa:
Undrar om det är Salo som ska gå in och vara den rutinerade, fast från sidan om? Hmm. På sina fem säsonger i VIK har iaf Ersa en räddningsprocent på 91,6. Den senaste säsongen hade han 91,4.
Längd | 180 cm |
Vikt | 73 kg |
Född | 8.3.1982 |
Plockar | vänster |
Moderklubb | Sala HK |
knaskamilla:
Mycket talar ju för att Salo på något sätt kommer vara delaktig. Framför allt nu när Freddan gått in som andretränare och får ett mer övergripande ansvar.
Poffa:
Om Ersa från VIK-forumet, så slipper ni andra läsa hela deras Sillytråd:"Ersberg till Modo? knappast tror jag, såg förresten på svenska fans att Oskarshamns målis Timo Leionen var på gång dit, då kanske ni förstår."
Frisco:
Jag rapporterar bara vad jag hört. Sanningshalten i det hela vet jag inget om.
Poffa: Löjligsäsongsryktena börjar bli allt märkligare. De senaste ryktena "på byn" inkluderar såna spelare som Hento, Jonas Johnson och Jens Karlsson. Äh, löjligt är det.
Förresten, varför uppdateras inte livekameran i gästboken när man trycker på uppdatera...