1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530936 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Modoante: Stefan Öhman har skrivit på för 2 år till så han kommer inte hem till MoDo än.

Södertäljes talangfulle forward Dragan Umicevic kan enligt uppgifter vara på gång till Modo, enligt
www.hockeycentralen.se

Gusse: inressant han har stor potential helt klart.

Salle:

Information från HockeyCentralen:
Enligt uppgifter ska HV 71 ha inlett förhandlingar med Andreas Salomonsson, som ju tidigare valde att bryta sitt kontrakt med Modo.

Jag som trodde att Salle var på glid till FBK.
Frölunda fyller på i sina lador. Man kan höja sina biljettpriser och få in pengar som gör det möjligt att köpa toppenspelare.
Tillgång och efterfrågan blir det som gäller.
Se länk

kärran: 480:-
Där ser man hur en förening kan lura sin trogna publik på slantar.

Djupare information än Salles "Öhman har tvåårskontrakt och kommer inte att komma hem". Fick meddelande från en som snackade med Öhman innan densamme satte sig på samma plan som mig i fredags. Så här skrev han:

"Han sa att han förmodligen inte kommer hem och spelar hockey något mera över huvudtaget. Han trivdes utmärkt i Finland och sa att han mycket väl kunde tänka sig stanna i Tappara karriären ut."

Jag förstår inte hur man kan trivas så väl i Finland. Vad har Finland som inte Övik har?

knaskamilla: Äh, kom igen och tänk nu. De har ju MIKA, såklart...

Jaha, igår började de barmarksträningen. På sju personer. Hoppas de blir fler snart...

knaskamilla: Valda delar av fjolårstruppen är i Åre och tigger cigg av Caveman. Oseriöst tycker han och menar på att det är bara Högardh som har talang nog att festa runt med en cigg i käften utan att tappa i kapacitet.

Lumber Jack:

Jag har en teori om att de väntar med att skriva nytt kontrakt för att de tycker att barmarksträning redan nu är extremt tråkigt. Jag är helt övertygad om att det var därför Salle bröt sitt kontrakt också.

knaskamilla:

Nu när MIF går som tåget (ner i Allsvenskan) kanske det vore dags att hämta "tillbaka" Kim Staal? En annan jag skulle vilja se är Björn Melin. Lite småful sådär. Fast, det är inte många som är snygga åandrasidan...

Ju mer jag ser Samuel spela desto mer inser jag hur nyttig han skulle ha varit i MoDo-dressen i vinter.
Ingen som vet hur länge Påhlsons Johanna skulle ha praktik nere i GBG-trakten???

Salle:

Tre år, skulle jag tro... :))

[......två spelare från den gångna säsongens trupp har fått besked om att de måste söka jobb på annat håll. Backen Janne Öberg och forwarden Joakim Lindström]

allehanda.se/sport/3785

Frisco:

Jocke har ju redan sökt sig en klubb. Att Janne skulle få lämna skutan var väl också ganska väntat. Han var ju på väg redan ifjol och har väl den gågna säsongen varken fått spela särskilt mycket eller gjort det speciellt bra.

Warg, Gästrin, Wennerberg, Salomonsson och Steen har fått nya förslag.

Poffa:

Vad fan! Först Hirsch, sen Snyggjanne. Vem ska jag nu ha på bild i min presentation på äkta fjortismanér? Jag känner redan nu att det här kommer att bli ett stort bekymmer för mig framöver. =/

knaskamilla:

Sheldon Souray! :)

Nikki: En och två och tre indianer,fyra, fem och sex indianer,
sju och åtta och nio indianer tio små indianer.
Alla hade dom fjädrar på huvet, alla hade dom pil och båge,
alla var dom stora och starka, för björnen skulle dom ta.
Hysch, nu hör jag hur det brakar, hysch, nu hör jag hur det knakar, hysch nu hör jag hur det brakar, för nu kommer björnen fram.
En och två och tre indianer, fyra, fem och sex indianer,
sju och åtta och nio indianer tio indianer sprang hem.

I pappersvarianten av ÖA kan man läsa att MODO ( eller rättare sagt Harald) har varit i kontakt med Jämtins agent. Jämtin är intresserad och anser att Harald är en bra tränare, men han har även bud från Finland och andra ES-klubbar.

Poffa:

Vad förvirrande det blev nu. Jag kan köpa att vi behöver spelartypen, men jag har väldigt svårt att se den jättebebisen i MoDos dräkt. =/

Det var förresten någon som nämnde på åffisjella att VIKs målvakt fått ett kontraktserbjudande av MoDo. Han ska tydligen vara jäkligt bra, men ung. Känns lite som en ung, lovande målvakt...vilket vi väl redan har en?

knaskamilla: Tycker att jämtin skulle passa helt perfekt i Modo.Han har ju rätt slut på efternamnet och allt.Bara att värva!

Portello:

You have no say in this question... ;)

knaskamilla:

Jag känner väl ungefär likadant. Jämtin som spelartyp skulle nog vara bra för MODO. Men just Jämtin? Jag är skeptisk.

Poffa: Ang Jämtin så tror jag att han växer med uppgiften samt att han kommer att mogna som person. Vill inte ni ha honom så skicka han till oss.

Du betalar och vi lånar ;-)

65selander: Varför inte pantsätta utvisningsbåset i en sedvanlig kommunal luftaffär? ;-)

Poffa: Inte gjorde väl Jämtin nån bra säsong iår. Det gjorde iofs inte HV överhuvudtaget men jag kan inte minnas ha sett mycket poäng eller utv-minuter från hans sida.

Jag känner ambivalens att ha Jämtin i MoDo-tröjan men OM han skulle komma så måste det vara den Jämtin som vi lärde oss att  hata. Dvs den hårdspelande och målgörande tanks som vi saknat sen Werner sålde ut sig.

Ähh ta upp Dahlberg istället. Billigare och lätt mer underhållande.

Salle: Det är ju bra om tränaren gillar en spelare, det brukar bli bäst så. Fast jag tycker som alla andra. Vafan? Jämtin.

Salle:

Dahlberg i ES skulle bli dråplig ishockey, men frågan är om det skulle vara så bra för MODO som lag.

NuMo: Med årets avslutade säsong i klart minne kan man ju bara konstatera att spelartypen som sådan saknades i Modo. Så i brist på Samuel Påhlsson, Joel Lundkvist, en tre år yngre Werner så....
Jämtin är ju i alla fall tillgänglig och känd av tränaren.

Erik Ersberg klar för MODO, skriver på idag eller imorgon.

Om man får tro min Västerås-polare. Vi får väl se.

Nikki:

Skulle det stämma så känns det som att MODO kommer satsa på Zakke i år. Jag hade nog trott att man skulle vänta ett år till med det, men vem vet, han kanske är mogen för förstemålisposten redan denna säsong.

Poffa:

Vi får väl hoppas att han är mogen, i sådana fall... Fan, vilka jobbiga sillyrykten som dykt upp på sistone. Jämtin och en målvakt som är ung och lovande (?). Jag känner mig aningen ambivalent.

knaskamilla:

Jag tycker det är (relativt) bra. Jag satsar gärna på en ung trupp med några guldkorn (Hasse, Svarten) och sedan utveckla spelarna. Dels sparar man pengar, vilket Modo kan behöva, dels så tror jag Harald är såpass kunnig så han kan både utveckla spelarna och få dom att spela som ett lag. Hellre det än som denna säsong, ett tokbra lag som man höjer till skyarna och sedan floppar.

Poffa: Zakke har ju ett hål mellan benen som han måste lära sig spika gen, fast jag är lite skeptisk till att han klarar det. Det är lika uppenbart som när luleå endast sköt isskott på Cannabis för något år sedan och iom. det så sslog man ut oss ur det slutspelet.

NuMo:

Zakke har ju potentialen, kanske kan förtroendet som förstemålis vara det som gör att han tar det verkliga klivet. Däremot vet jag inte ett skvatt om Ersberg, kanske någon som kan ge lite info.

Poffa:

Jag har väl ingen klockren information, men min kompis som är VIK:are har talat gott om honom. Han hade rätt bra räddningsprocent säsongen som gick, har jag för mig.

knaskamilla:

Okej.

Hörde att Mika Lehtinen eventuellt vill tillbaka till MODO. Hoppas det är sant och att MODO vill ha honom. En sån hjälte finns det alltid plats för i truppen.

Poffa:

Precis såna spelare MODO måste värva. Dels så är han ju rätt stabil, så man kan spela med, säg Viklund och utveckla honom, dels har han en hel del rutin.

Skitbra.

Poffa:

Undrar om det är Salo som ska gå in och vara den rutinerade, fast från sidan om? Hmm. På sina fem säsonger i VIK har iaf Ersa en räddningsprocent på 91,6. Den senaste säsongen hade han 91,4.

Längd180 cm
Vikt73 kg
Född8.3.1982
Plockarvänster
ModerklubbSala HK

knaskamilla:

Mycket talar ju för att Salo på något sätt kommer vara delaktig. Framför allt nu när Freddan gått in som andretränare och får ett mer övergripande ansvar.

Poffa:

Om Ersa från VIK-forumet, så slipper ni andra läsa hela deras Sillytråd:
"Ersberg har visat storspel mellan varven, men behöver riktig konkurrens av en ny backup."
"Ersa tycker jag VIK ska göra allt för att behålla... tror nog dock att det kan bli svårt... Det kommer nog att vara en hel del elitserieklubbar som kommer att vilja ha honom.""Ersberg - är ett måste, han måste stanna"Hehe, den här var lite rolig:
"Satsa på att behålla Ersberg och Grillfors istället, om ni bara visste hur dåligt de tjänar. Det borde vara första prioritet för VIK att lägga pengarna på."
"Ersberg är given om han vill stanna."Den här var också lite småkul:
"Skrev inte Salo på för två år? Eller fanns det ett optionsår? Jag vill ha både Salo och Ersberg i VIK. Då skulle vi ett av Sveriges bästa målvaktspar."
Och denna:
"Salo komma hem som målvaktstränare. Inte illa. Kanske Ersberg då gärna stannar ett år till i vik :P"
"Bara hoppas att vi inte tappar Ersberg också.""Hoppas Ersa stannar, han behöver mer utveckling i VIK innan han är redo, jag tror han blir en bergfast andramålis i Modo.""Han vet om att han blir andramålis oavsett vilken ES-klubb han går till. Men man måste ta nåt år som båsöppnare och göra bra ifrån sig när man får chansen. Det är nästan enda sättet att etablera sig. För övrigt är det ett par klubbar till som rycker i honom. Det blir nog klart under nästa vecka, vart han går.""Så Modo ska satsa på två 22-åriga målvakter i Zajkowski och Ersberg... låter lite konstigt?!

Alternativet är ju att Zajkowski ska röra på sig för inte håller väl någon av dem 1:e keeperklass i elitserien idag?

Alternativet är ju att en tredje keeper kommer till Modo och då är ju risken att Ersa inte ens hamnar på bänken...!?"
"Det vore ju konstigt om Modo inte satsade på Zajkowski som gjorde bra ifrån sig i flera matcher. Nej, Ersberg till Modo låter orealistiskt.

Ersberg kanske går till Linköping. Dom har väl ingen backup nu när Sperrle lämnat?"

"Ersberg till Modo? knappast tror jag, såg förresten på svenska fans att Oskarshamns målis Timo Leionen var på gång dit, då kanske ni förstår."

Poffa: Nu luras du bara! Eller ska man blir glad?

Om det är som du säger så säger jag: MIKA! TRÄKLUBBA! TRÄÄÄÄKLUBBA!

Frisco:

Man ska inte tro på det Poffa säger, han har oftast felinfo.

Frisco:

Jag rapporterar bara vad jag hört. Sanningshalten i det hela vet jag inget om.

Poffa: Löjligsäsongsryktena börjar bli allt märkligare. De senaste ryktena "på byn" inkluderar såna spelare som Hento, Jonas Johnson och Jens Karlsson. Äh, löjligt är det.

Förresten, varför uppdateras inte livekameran i gästboken när man trycker på uppdatera...

Paddan: Man behöver inte klicka på bilden. Den uppdateras helt automatiskt en gång i veckan. Allt för din skull.

Paddan:

"Förresten, varför uppdateras inte livekameran i gästboken när man trycker på uppdatera..."

Därför att arenan är klar och ska se ut så i sann futuristisk stil...;)

Frisco: Aha och det säger du först nu, jag som redan nött ut en mus med det där uppdaterandet.

Himla tur att man inte ska bli lärare, för hur mycket förtroende skulle sånt här ge...

Paddan: Du borde bli svenskalärare. Annars kan du fixa nån som kan tala om vad det står i bilden.

« · 530711 · »