Som Poffa säger, detta skrivs i ÖA inför HV-matchen:
"SKADELÄGET: Tommy Wargh, back, är långtidsskadad (opereras nästa onsdag) och forwarden Robert Döme som var borta mot Frölunda är ur spel nu också, på grund av sin krånglande rygg. Modoledningen hoppas att Döme ska vara spelklar till derbyt mot Timrå på tisdag."
Poffa: Alla 6700 biljetter är inte sålda till såna som vill se Modo vinna, en hel del är också sålda till Timråiter som vill något helt annat. Låt oss spela om saken!
Swordster: Jodå, flera gånger varje säsong, nu senast i hemmamatchen mot Skellefteå. Iofs har han en Hlinka-matchtröja, men ibland måste även den bäste få göra ett felval.
Poffa: Det är ju tre poäng som jag redan räknat med, för då dyker en fd kurskompis upp som ännu inte sett MoDo förlora... vare sig i Kempis eller Swedbank Arena
6700 biljetter sålda till tisdagens drabbning mellan MODO och Lillasyster. Det kommer nog bli fullsatt och jag förstår det. Alla vill väl se när MODO vinner...
Paddan: Det där är nog en lämplig utrustning om man ska stå snett under sektion 401.
Själv tänkte jag inte vara så elak idag, utan bara posta ett vykort. För visst är det så, att oavsett om man går på Strøget i Oslo, Karl Johann i Oslo eller står på parkeringen framför Sweddan att det är Timrå Centrums legendariska slogan "Mitt i Norden" som börjar blinka som ett stroboskop i bakhuvudet. En känsla av att man missar viktiga saker, helt enkelt.
Alfred Awful: Hahaha - vet inte om jag är upplagd att kriga vidare ikväll. Kommer in en annan dag och leker med er. Är det något ni undrar över så är det bara att fråga:
mike66: Helt osökt så skulle jag vilja säga att det surrats en del om Jonathan Hedström på sistone, och från Schtads-håll har man haft vissa synpunkter på att huvudpersonen i härvan inte uttalat sig om det hela i god tid, utan försökt slingra sig.
Det här är ju nu inte hela sanningen, rykten gör gällande att Jonathan själv ville ta tag i det hela, och vinna mer förståelse och sympati för sitt val i ett tidigt skede.
Tyvärr stoppades han av en beige medie-anlytiker innan han hann sätta sin plan i verket.
Den här är också en gammal favvo i repris. Jag måste nog säga att även Tomten som är röd och vit hör bön - halleluja på er och lycka till i den nya innomhusishallen.
mike66: Hörrödu, en sån där "hörtbullä" äre de som ni äter för att trösta er när ni förlorat? Eller är det sånt som Dynamo Nolby festar med när de lemlästat spelare?
Sedan om NHL-målvakter som Pelle Lindbergh, Ron Hextall, Grant Fuhr, Billy Smith, Tom Barrasso med flera var bättre målvakter än honom vet man väl inte.
Alfred Awful: Rätta mig om jag har fel men visst valde Pekka mellan Timrå och MODO då han flyttade från gruvan? Hur annorlunda hade MODOs 80-tals historia sett ut om han valt oss?
Alfred Awful: Tiken Lars Nylin skrev en bra text i söndags om killen som landslagsdebuterade i Kempehallen och självklart väljer han att porträttera honom i hundkostym också.
Dream Team: Ja håll mä du ja. Det var så tjusiga siffror så jag ctrl c:ar - ctrl v:ar in dom igen precis som den gamle Nike89 skulle ha gjort. Förfaen, grabben blir eller är ju 17 år i år. Själv så har jag slutat att fylla mig.
Hawerchuk: Instämmer, bra domarinsats med få missar och god fingertoppskänsla. En helgjuten insats idag tycker jag, härligt härligt! Också vann man 360 spänn på att man fick in Luleåseger + Modoseger. Skål!
Fan i mig, jag är långt ifrån lika peppad inför att åka ner imorgon jämfört med vad jag brukar vara. HV-matchen var riktigt riktigt hemsk.