1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480188 inlägg · 4078 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

770653 · » Till forumet


Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Dalan:

Ja, det där skämtet var ju gammalt redan när den där flaggan tillverkades.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Dalan:

Skulle vara kul att höra om du ens snörat på dig skridskorna med de problem som Foppa hade!!!

Mes!
Kommentera


Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan: Man kan få taskiga fotleder av Foppa-crocksen. Själv har jag vingliga fotleder av andra orsaker.

www.sjukgymnastgruppen.se/bilder/kropp_bilder/Fotled1.jpg
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Gidde: Det är skillnad på hynda (TIK) och hund.

xyz.pp.se/~thnov/galleri/hund.jpg
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
mike66: Där ser man, själv har jag aldrig insett vad som är så märkvärdigt med de där skodonen och har heller ingen önskan att införskaffa sådana.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
mike66:

Inte den där fjolliga färgen får jag hoppas?!?!
Eller den kanske passar en hynda?
Kommentera


Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: blytungt!!!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan: Ja, jag får nog fundera på det.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Hälge: Till nästa gång får ni väl se till att plocka fram platådojjorna ur förrådet så att ni kan få den höjd på ståplatsen som ni är vana med.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan: Nu orkar jag inte läsa fem sidor bakåt, så jag vet inte vad som är skrivet här.

Trevlig hall, dock kunde ståplats ha varit brantare. Beror nog mest på min saknad av längd, tror jag.

Hyfsat bra match bjöd lagen på också.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Ja det var EE jag mena inte dig ; )
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Bragd-Birger: Du har så klart rätt. Speciellt när jag mest bara att det skit som skrivs utan den minsta verklighetsanknytning. Men trolleri och allmän idioti gör mig förbannad, dessutom dagen efter en sur torsk. Jag lovar att bättra mig. :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Ett tips är väl att inte hetsa upp sig så förbannat. Du hugger direkt på minsta provokation. Om jag vore du skulle jag mest gäspa åt, exempelvis, mina egna hugskott till bitchslapar.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Ah, förmodligen.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai:

Jag tror ditt namn kom med av misstag... Han menade nog EE.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
nectis: "Så fort det går dåligt för Timrå brukar du inte synnas till på ett tag"

Jag antar att du skrev fel och menade att jag bara hänger i Timrås GB när ni går dåligt, vilket är ytterligare ett exempel på hur ni vräker ur er påståenden utan fakta. Jag dyker bara upp i TIK:s gb när det vankas derby, för då vill jag veta vad ni tror om matchen, vilka som är heta, hur många fans som kommer osv. Sen vill jag även läsa om er fördomslösa och nyanserade bild av verkligheten. :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla:

Blev tyvärr inget besök denna gång, men snart så skall ni
få se mig igen, i min nr 36 Styf tröja, han var bra igår va?
;-)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Ernie Eagle, må säga att du är en ganska stor medgångssupporter va? Så fort det går dåligt för Timrå brukar du inte synnas till på ett tag. Det är iaf den bild jag har fått av dig.


TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Bästa hr Eagle!

Du skriver. "Ni har pissat på oss i åratal, nu är det vi som skvätter ner er och det är fantastiskt skönt.

Nu får ni smaka på era egna hostmedicin."

På vilket sätt anser ni att urin botar hosta?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
TIKbiff:

Såg du bra från din plats i Swedbank igår?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Fy fan vad du snackar skit. Jag orkar inte ens svara, vi säger väl att det är så.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
TIKbiff: Äh, *pöss* på´re du din Styfe karl...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Gidde:
Nä vet ni va..
en stor "CYBERKJAAAAAMIZ" på er allihopa
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Huruvida Timrå är framtidens lag återstår att se, men timråfansen redan idag är framtidens människor verkar helt uppenbart. De ligger minst 100 000 år framåt i utvecklingen. (Timråsupporten längst till höger på bilden.)

www.expressen.se/index.jsp?a=722052
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
MorganaLefaey:

Måste erkänna att förutom Backlund igår så imponerade "ungdomskedjan" mest på mig...

Dom snurrade på rätt bra, och efter den otroliga inledningen på 10-15 minuter, så avstannade det mesta av Timrås rörliga anfallsspel FÖRUTOM denna kedja.

Syns att Nr 19 har Ö-vikspåbrå ;-)
Tror faktiskt att det är Lassie-varning på att jag gått i samma klass som hans mamma :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
MorganaLefaey: håller med dig där...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
MorganaLefaey: Undrade själv om Backlund skulle fixa det. Nu tror jag att jag är "kär" i honom... :-)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Hawerchuk: Och med det vill du ha sagt?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Red-line: Visst är det så, och jag måste väl säga att även jag finner inledningen av serien sjuk. Hade väl själv klart med att Timrå hade bättre backar än modo, men tyckte det fanns för många frågetecken. Skulle backlund utvecklas så mycket som ni hoppades. Skulle de unga ta ett steg till osv. Man kan inte annat än att säga att jag är förvånad och imponerad över Timrås framfart så här långt.

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Eller någon annan valfri Kickan-wannabe.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Lumber Jack: Förhoppningsvis mer trovärdig än fd handelsministern och kulturministern. Fast jag har inga aspirationer på att rapa ur mig klämkäcka ramsor och tifoförslag, även om jag tycker att mitt Gullfibertifo är klockrent
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Inte jag som utvecklat fenomenet så jag får tyvärr passa på frågan.

Men ställ den gärna på vårat plank eller bubbla gud eller någon annan hemsk TIKare så får du säkert ett utförligt svar :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle:

Jaha, då hörde jag fel. Vad är modolider för något? Har nog aldrig hört ordet förr.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
MorganaLefaey: Vi kan väl komma överens om att det enda som är värre än dåliga förlorare är dåliga vinnare... :-)

Själv tycker jag bara att inledningen av Elitserien är SJUK!!!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan: Jaja, en Padda som fått för sig att han ska se hockey ur fågelperspektiv, hur pass trovärdig är han?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Cyklob: Det brukar ju dryftas på modohockey.se som ett slags försvar av sina ramsor att "det ska ju hatas på matcherna, för det är ju så de gör de som är riktiga ultras". Fast själv har jag aldrig varit någon klackmänniska, inte ens under de dryga femton år jag stod på ståplats. 
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Red-line: Jag menade inte nu att fenomenet att vissa kanske inte är där de skall är något specifikt Timrålikt. Utan mer att det kan ske vars som hellst och då kanske man inte skall hoppa på alla andra innan man vet allt om sitt eget ställe.

Förlorare brukar höras mest, men samtidigt så finns det i de flesta grupper de som enbart hörs när laget vinner och måste sprida sin glädje genom att hoppa på de andra.

Jag har själv råkat ut för vakter som inte hållit måttet både i Kempis och på andra ställen. Sådant sker och är inte roligt.

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Gidde: Skönt att någon håller med i alla fall :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
MorganaLefaey: Äh, det finns väl idioter överallt. Personligen har jag träffat på en alldeles övertänd vakt i Kempis. (Vaktchefen fick flytta på honom eftersom han provocerade så mycket.)

Tyvärr är det väl så att det är de dåliga förlorarna som hörs mest. De goda får inte liksom lika mycket utrymme.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
AM: Man tackar :) Nej nu skall jag ner och duscha ioch göra mig klar för avfärd till E.ON. Bättre lägga sin energi på att snicka ihop en banderoll till Jonathan den store.

Får inte ut någonting mer av det här. Som jag sa till skellhellfansen - ni har all rätt i världen att vara besvikna. Men sedan finns typer jag inte kan med som gör att man lackar ur och då blir nivån därefter.

De som bemöter mig och mina gelikar med respekt har mkt glädje utav oss.

Annars inte.

Ha en skön eftermiddag!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Cyklob:

AMEN!!!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

ernie eagle: Nu får man väl se sig om lite i sitt eget hus också. Inte direkt så någon gick fram och försökte vara social och trevlig när man varit nere i eran hall. När jag var och hälsade på hos en kompis i sundsvall och vi gick på matchen så kom man helt nykter med en modotröja och man blev besvarad av en vakt när man skall gå in med att han drar fingret över halsen som en gest på att.... ja du förstår. Inte direkt så man kände sig välkommen.

Tror nog det finns coola och sociala folk i er klack / hall men jag har inte dykt på dem. Inte går jag ut och säger att jag skall hata och inte kan snacka med er för det. Skulle någon bjuda mig på en bira snackar jag gärna hockey. Likaså om någon från HS skulle sitta bredvid en på någon match i vår arena så skulle jag kunna svinga ett glas med denne. Alltid kul att höra hur olika man kan se en match.

Fastän man kanske inte var på mitt bästa sociala sätt mot Skellefteå så kunde jag ändå gå på fest med några skaikare ändå.

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Iofs så är det enligt vad vi förstår samma sak i era ögon. Så det är väl ingen skillnad då eller?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Ser man på. En självutnämnd martyr.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Jag förstår aldrig varför det ska vara sådant jävla tjaffs mellan alla efter en match mellan modo-timrå. Fan det är väll som vilken annan match som helst enligt mig. Sedan det här med storebror och lillebror fattar jag inte heller båda spelar väll elitserien då är man ju i högsta serien.

Sedan det som kanske är mest tragiskt av allt är alla jävla hata hata och dumma ramsor, fan det är ju historia med sådant. Är väll bättre att hejja fram sitt eget lag änn att lägga krutet på att hackla över motståndarna ?

Aja lär väll knappast vara någon som håller med men så tycker jag i alla fall :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Vi sjöng modolider. Inte mongolider.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
nämen nu tycker jag vi kramas istället för o spotta o fräsa.....
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Lumber Jack:

Nä, du har rätt.
Kommentera

770653 · »