1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481474 inlägg · 4078 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

« · 770164 · » Till forumet


Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Tycker inte heller att hata timrå är speciellt nödvändigt att skrika, i det läget behöver MoDo mera stöd. Men jag står inte i klacken längre så det kan jag inte göra nåt åt.

Roligast i går däremot var efter matchen när du dansade/juckade på läktaren, vilka höfter...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Men jag tror inte att det finns någon på hela HS som tycker mer om sig själv och/eller bara ser sina ev fördelar som du gör...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Nä, men om dom står där och nynnar för sig själva, har det inget med Ö-vik, MoDo eller resten av världen att göra. Vad är problemet?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Du är inne och raljerar på vårt plank rätt ofta och dina inlägg är väl inte det mest begåvade som författats och nej ni kanske uttrycker er bokstavligen om det jag tagit upp men ni spänner på er nåt djävulskt. Det går iaf att diskutera hockey med lulingsrna bortsett Kickan då, men inte med öviksborna så till vida man är ifrån Timrå.

Ni har pissat på oss i åratal, nu är det vi som skvätter ner er och det är fantastiskt skönt.

Nu får ni smaka på era egna hostmedicin.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan: Ja, det har han men det är å andra sidan det enda han äger...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: De har inga argument till någonting. Så fort de blir sura på oss drar de upp mina 3 punkter, vi svarar med en fråga när vi någonsin snackar om dessa 3 punkter och sen blir de tysta.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Lumber Jack:

Tja. Han tog ju som liknelse att de inte sjöng hata Timrå.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai:

Du glömde:
4) (egentligen 1) Inavel, banjo, ni har sex med era syskon.

Det kanske mognaste argumentet av dem alla.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Äh, låt dem nynna för sig själva. Vad finns det för ont i det?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Äsch tusan, det hade jag förträngt...Själv minns jag bara när jag skällde ut er klack inför öppen ridå på ett derby, det var skitkul!!!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
The Fat Bastard: Va, har Miike plastsandaler?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström & AM:

Ja' håll' me' er, ja'. Det hade varit väldigt kul. Ungefär som när kidsen i Kempis skrek "hata MoDo" för att de trodde att klacken gjorde det, när de i själva verket skrek "vakna MoDo".

Ernie:

Ni sjöng om trasiga DNA-kedjor (det har Jimmy sagt) och mongolider också. Det känns inte särskilt snällt.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: Vinner Sundsvall ikväll ? ;)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle:

Men Hallå !!!

MoDo har ju en supermaskulin superhjälte som numera är känd för sandaler av plast !!!

;-)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Det enda som kommer från Timråhåll är:

1) Ni lever på gamla meriter.
2) Vi skiter i hur många NHL-proffs ni har.
3) Er klack suger.

Det förefaller ganska konstigt när det bara är Timråfans som snackar om våra gamla meriter, vårt rostigt gamla SM-guld och våra NHL-proffs. Vi själva pratar aldrig om det. Hur förklarar du detta? När du är klar med det kan du få utveckla varför jag är en pajas när jag konstaterar att man är en dålig vinnare när man njuter mer över motståndarens lidande än sitt eget lags seger.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: Ni var visst bättre än oss nittonhundraåttiosju och låg arton minuter längre än oss i Play Off nittioåtta - sådeså!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Jaha här var det livat :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Gidde: Det jag gillar är när han skriver att våran bortastå är inte så mycket bättre. Nu har jag inte stått på stå i nya arenan, men jag har stått på stå i E-on några gånger. Har faktiskt svårt att tro att det kan vara sämre än den. Nu är det ju dock som ee säger att bygget kostar en hel del mer, vilket kanske borde medföra att man får si och så mycket bättre. Men skulle faktiskt tro en hel del på förklaringen att denna bortastå enbart lär fyllas vid matcher mot Timrå och Skellefteå (kanske någon gång mot Luleå) och att man då tagit beslutet att man inte behövde göra den större mm.

Nu är man väl väldigt bortskämd på hur snabbt man kunde komma ut då man är van kempehallen vilken typ öppnade en nödutgång på baksidan plus två stycken på sidan och sedan alla ingångar vilket medförde att hallen var fri från personer 12 sekunder efter avslutat match. Men nog hade man kunnat gjort det lite bättre än vad det är.

Kioskerna har jag inte haft något bekymmer med, men då kanske det finns fler på övre plan eller så är förhållandet kioskantal mot besökare bättre där.

Sen måste jag säga att jag faktiskt tycker synd om speakern i nya arenan. Ingen verkar lyssna på honom. Jag menar hur många kan ha parkerat Handikappbussar framför cementasilon? Snyggt att totalt vägra att flytta på dem. Rykten gick att en av bussarna numera är ett monument av betong.

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
AM: Vi svarade med bolibompa och sjöng ingen hatramsa vad jag vet. Det elakaste var väl "Ingen klappar med i Örnsköldsvik".
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

ernie eagle: Hurru, Sundsvall Hockey har väl inga gamla meriter, inga nya heller för den delen.

 Dessutom skulle det låta ganska fåningt om ni skrek "hata timrå", håll med om det!

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle: Det vore oerhört komiskt om ni skulle sjunga hata timrå på läktaren....
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: mmmm tycker om dej jag med:)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Ann: Ingen är perfekt, inte ens jag...(måste träna på att vara ohövlig i trapphuset). Tur man bor i våningen ovanpå...för då kan man se ner på er rönallar.

Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Dream Team: Hörrö, håll dig inom de 16% ett tag till will ya. Om det var 800 som skrev på HS så skulle det bli riktigt mycket inlägg. Du vet mkt väl att den är en mkt liten skara som skriver. Om du ber snällt så gör jag om mitt påstående så att jag innefattar alla som någonsin svarat på något inlägg jag eller andra modoiter skrivit. Fast då blir det betydligt mer än 84% ärkepuckon iofs.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Är man stror i käften och kommer med klumpiga kommentarer får man skylla sig själv. Jag kommer aldrig någonsin mer att gilla MoDo. Och det är bara för att ni är så in i helvete stor utav er.

T..o.m. lulingarna som är mer patriotiska kan lyfta på kepsen och bjuda på en bärs efteråt. Istället får man kastat efter sig - Heja Brynäs!

Ni har ju inte ens en organisation kring eran klack. En ordförande som inte vet nånting om andra lag och inte kan svara på vanliga hederliga frågor relaterade till hockey.

Ni lever på gamla meriter som jag skrev igår precis som Sundsvall Hockey, Djurgården och Brynäs.

Bara för att ni varit bättre innebär inte det att ni är det för evigt. Jag skiter fullständigt i hur många jävla NHL-proffs ni har och erat guld på stenåldern.

Släpp handbromsen och kom in i matchen.

Dessutom sjunger ni hata Timrå på läktaren. Det gjorde inte vi. Så knip käft pajas!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: Men din sambo är ju Timråit så röd o vit o fin...HON är juu trevlig:))..O det är faktsikt du med trots allt:))
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Wayne Gresky: Jäkla tur att man inte känner sig generell...men så har man ångermanländska rötter oxå!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Hur många medlemmar från Timrås supporterdel här på HS är det som har bidragit till vad du finner otryggt, otrevligt, obstinat, och handikappat? Med tanke på att det totala antalet TIKare är ca. 900 st. så får du nog jobbigt att finna alla jobbiga inlägg från de 84 % av dessa som du pratar om.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Sänd en tanke till stackars mig som är helt omgiven av idioter. Jag kan faktiskt avslöja att infödda medelpadingar generellt sätt är rätt otrevligt och okultiverat folk. Sundsvall måste t ex vara landets sämsta musikstad. Tur att det flyttat hit en del vettigt folk utifrån.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: Tssss.....värre saker har jag luktat på:)) JAG är faktiskt en ganska trevlig Timråit....eller hur Mats?? Tänk på grannsämjan nu.....*hotar nästan*
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Ann: Nu har du gått fel igen! Gå genast tillbaka till timjås GB, utan att passera Gå!!! *lämpar över min sedan två år tillbaka otvättade hockeyutrustning i förråd 65*
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: Timråfansen på HS är till 84% otrygga, otrevliga, omogna, obstinata och hyffsat handikappade i kontrollrummet, men man kan dock tycka att de borde vara lite mer människa procentuellt efter årets andra derbyseger men neeeeeeej då.

Fy fan vad jag hatar dåliga vinnare. Dåliga vinnare gör mig spyfärdig.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Mats Edström: O sedan har du inga ben o sparka med....*preparerar hissen o petar in sura fiskar i förråd 68*
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Sprinklersystemet kan ju vara användbart om man ska anordna curlingmästerskap i arenan också.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Nej, dom är inte roliga, dom är oroliga...att dom ska vakna upp och upptäcka att allt var en dröm! Kan dessutom hjälpa till att väcka dom, går bara ner en våning och sparkar på grannens dörr i natt...
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Haha honorna är roliga. Jag gratulerar dem och de tar bort inlägget.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
74050:

Till sprinklersystemet sätter igång. Då blir det mest bara blött och tragiskt, skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Förvisso jobbigt men väldigt upplysande.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Swordster:

Det undrade jag också över. Sen kom jag på att de har ju ett sprinklersystem som täcker exakt hela byggnaden, så då slutade jag oroa mig. Sen finns det som sagt var nödutgångar också. Och själva byggnaden lär väl inte brinna jättemycket (men det är klart att brinnande människor kan vara nog så jobbigt...).
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Swordster: Baksidan och ena sidan av arenan är inhängnad av ett staket och två stora grindar. Där innanför är parkeringen för spelare,ledare och personal. Troligen har det med saken att göra.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Swordster:

Vet ej.

Kan bero på att dom ju ligger en bit upp, och att dom väljer att endast öppna dessa dörrar på nedre plan?!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Gidde: Varför används då dessa inte efter match?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
AM: Exakt.

Jag har för övrigt mailat Modos kansli och frågat om de inte kan tänka sig att skänka en trumma till MS. Vore väl en fin gest?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Swordster:

Det finns ju även nödutgångar, det ingick liksom när dom byggde Arenan :)
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Wayne Gresky: Inget fel på trummisen, snarare trumman som sagt.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Hur funkar det då OM det skulle börja brinna om det tar så lång tid att utrymma efter match?
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Trummaskin kanske kan vara aktuellt? Värva en trummis också!
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai:

Jo, nu har man ju vant sig. Men lite irritersamt är det allt.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
knaskamilla: Att det tar tid att komma ur arenan är något JAG aldrig kommer att klaga på iaf, tvärtom, det betyder att vi är många, vilket så klart är glorious.
Kommentera

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
ernie eagle:

Ni kanske får öva på att inte svina lika mycket, helt enkelt?

Det var inte mot Skellefte det tog fem minuter, det var i första matchen mot Linköping. Men det är väl lite samma problem som att det tar ett halvår att tömma arenan efter match - något man får leva med och acceptera och vara nöjd med att allt annat är så bra, helt enkelt.
Kommentera

« · 770164 · »