1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530513 inlägg · 4121 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
nectis: Än vilken match då?

NuMo: Så Timrå klacken var alltså bättre denna match?

shinzawai:

På en tiogradig skala.

På planen

Modo - Tikarna 3 - 10

Klackmässigt.

Modo - Hyndorna 1-10

shinzawai:

Hörde du inte hyllningsramsan Timrå sjöng till sin egna klack? Det var något om mongolid, tror jag.

henrik: Hehe jajjemen.

nectis: själv klart. annars så vore det konstigt. Hur som hellst visst är det lite extra med ett derby...

henrik: Det lär väll komma så småningom hoppas jag väll.

shinzawai: De ramsorna började efter det att ni uppträdde på ett dåligt sätt nere i timrå sista derbyt i fjol..Tyvärr ,men jag tycker att det ska vara lite extra under ett derby. Är det inte så att man i förlusten känner extra agg mot de man mött. Jag kan själv känna så och kände det absolut i den match som Modo vann mot oss. Er klack var långt från några trevliga gubbar då.

shinzawai: Var kan man hitta bilder på Timrås tifo....Härlig idé.. annat än att hänga dockor efter E4:an det.

Timråklacken hörde jag typ tre gånger. Alla gånger nidramsor riktade mot Modo och deras supporters. Jag hörde en trumma ibland och några handklappningar. "Inifrån" lät MS helt OK. Jag hatar fortfarande de där skitramsorna som innehåller "så klart" och dylikt, men på det stora hela var det rätt OK drag.

Matchen då? Modo får 2 mål utan chanser, pulveriserar Modo under en 10 minuter efter dessa, jag hinner börja fundera på om det ska bli tvåsiffrigt när Modo helt plötsligt gör 1-2. Andra jämn, tredje helt och hållet till Modo, Timrå var väl inte i Modos zon förrän den 8:e minuten? 2-2 hade jag tyckt varit rättvist sett till hela matchen. Backlund var fantastisk.

Krizan är inte lika bra i år. Han är bra, men inte magisk.

DÖME VAR ÄR DU?!

Om inte Modo vinner på torsdag mot LHC blir det många tomma stolar i SBA om jag känner Ö-viksborna rätt.

God natt!

knaskamilla: om jag inte såg helt fel var det han trummade i början av matchen.

På tal om finfrämmandet som sjöng nationalsången, förresten...undrar hur puckot som trummade i Timråklacken tänkte när han slog på trumman då. Omoget att inte kunna låta nationalsången vara.

mike66:

Såg att du och grabbarna firade friskt nere på byn.

www.cocochristal.nl/sint/sintfoto/sint_step.jpg

Paddan: Efter påtryckningar från en anonym Bjästabo så tvingas jag till en rättning. Det var givetvis MoDo Support jag menade och inte The Reds. 

Dream Team: Får man fråga vad det är för skandalrubriker du väntar på?

Timråklacken hördes då inte mer än någon enstaka gång till min plats på sektion 416, och med tanke på att The Reds anses som i princip obefintliga så undrar jag hur pinsam insats er supporterklubb gjorde.

Gusse:

Frågan är - är det en likadana trumma? För jävlar, vad den där är högljudd... (Har jag redan sagt det, förresten?)

knaskamilla: En ny trumma är tydligen beställd ..kommer till lördagsmatchen .

Men visst behöver modo en tung back till hemska tanke om timmy skulle bli skadad.. just nu är det åxå bara två femmor som kan producera frammåt

Poffa:

Förvisso. Vi hade tur som kom undan med 1-2 efter första. Men sen... Den där målisen i Timrå måste ha snott Krizans gegga.

Red-line: Stackars dig.

scim: Aha, nu tror jag att jag vet vad som hänt i klacken. :-)

Poffa, jag har nog redan sett det några gånger...

knaskamilla: Visst var det rättvist. MoDos chanser kändes hemskt uddlösa och vårt PP är inte bra trots målet under det första av dom.

Döme kom tillbaka fort!

knaskamilla: Med tanke på att det mycket väl kunde stått 0-5 efter första perioden så tycker jag det var helt rättvist med Timråvinst. De är fullständigt dominanta i 20 minuter och har sedan rätt bra kontroll under resten av matchen.

Förresten: MODO Support borde köpa en sådan där trumma som Timråklacken har. Den har alltid överröstat allt annat när de varit upp och sett på hockey här. Lite äckligt nästan, men effektivt.

Poffa:

Jag tyckte inte alls att det var så tveklöst. I första perioden var vi helt under isen, men 3-1 känns inte som ett rättvist resultat. Men som sagt, det är tydligt att Timrå är bra i år.

Måste hålla med i övrigt också. Äckligt att man inte ska kunna gå på hockey och ha trevligt utan att måsta exponeras för halvnakna tjockisar som visar hela Slåttdals...ja. Riktigt äckligt.

Sen undrar jag om någon Timråsupporter möjligtvis kan förklara klackens två sista ramsor. Den som sjöngs länge som lät som "havet och vi", och så den de sjöng när de inte förstod humorn i "ska ni gå hem nu?". Var de på ett annat språk, eller försvann bara det relevanta på väg upp till oss?

Poffa:

Jag skulle vilja beskriva det hela som en fjunig säck med ister. På någotvis både fascinerande och motbjudande, mest det senare då.

Red-line: Har du otur kanske du kan få se det någon gång.

Poffa: Nu gjorde du mig ännu mer nyfiken :-)

Red-line: Jag kunde inte se mer än korta glimtar, det var helt enkelt för äckligt.

Poffa: Saxat från Timrås hemsida:

"Klackmatchen på läktaren vanns även den av Timrå som efter matchen ropade in laget än en gång. Timrå vann matchen sedan man visat störst hockeyhjärta (Heart of h..) av de båda lagen."

Ujujuj, vi väntar bara på skandalrubrikerna....

Poffa: Nu blir jag nyfiken. Vad hände i Timråklacken?

Hawerchuk: Timrå är det bättre laget. Tveklöst. De spelar ut MODO i hela första och 1-2 är ett smickrande resultat för MODO. I andra och tredje jämnar det ut sig, men Timrå är totalt sett bättre.

Äckligast idag var Flubber i timråklacken. Tvåa kommer nog han som juckade som om han vore en kåt hanhund, trots att han är en honhund. Huvva...

mike66: Hahahaha...grattis gubbtjyv. Jag sparar min sanning till en annan säsong, smaska du vidare på köttbenssäsongen, det kommer säkert torrfoderssäsonger igen också. :-)

ZZZzzzuuurZZZomenZZZitrron.

Alfred Awful: Nattinatti och ni kommer säkert igen en annan dag..

home.swipnet.se/bladh/images/de_sanningar.jpg

El Aka Ali: Den som jag snackade med funderade på att inte besöka Swedbank nå mer så jag vet inte vad man ska säga om modos insatts idag :)

Per HApps: Klokt! Ja, det är sant. Sade till mina arbetskamrater idag att Timrå skulle vinna. Mycket riktigt så blev det så. Du är en bra motståndarsupporter du ;-) Jag är inte bitter förresten.

El Aka Ali:
En sak är i alla fall säker och det är att Västernorrland regerar!!

Per HApps: Initierade källor berättar att Modo gjorde sin överlägset bästa match för säsongen. Bra kämpat Modo!

Hawerchuk: Ehh Timrå vinner matchen rättvist enligt mig, dom gör fler mål dom spelar som ett topplag inget mer och säga om saken. Det enda som jag blir förbannad på modo är att när ska dom inse att backsidan är under all kretik?

Sitt vacker? Det kan ni väl göra! :)

Theres a new game
We like to play you see
A game with added reality
You treat me like a dog
Get me down on my knees

We call it master and servant
We call it master and servant

Hawerchuk: Det e ju målen som räknas

Surt att förlora matcher man är bättre i. Nåväl.

Mats Edström: Gonatt.

Chief: Det är lugnt, tvättar domartröjor just nu...

Mats Edström: Ska be Ann kila ner och smyga ner nåt rött i din vittvätt. Pink Panther strikes back!

Mats Edström: Jag går upp en våning och fyller en omgång med röd-tvätt. (Ingen räpplicka i den dock).

Alfred Awful: Ökade tvätt-tempot en aning!!!

Sådär, det var därför jag plockade bort Hasse i poängjakten. Tre poäng ner i slasken.

yaqop: Nja, den här matchen är nog slut. Det är skillnaden.

Känns som HV matchen av någon anledning

Dream Team: Inte det minsta förvånad.

« · 769666 · »