1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530518 inlägg · 4121 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
nectis: Än vilken match då?

NuMo: Ingen, alltså jag undra om Timrå klacken var bättre en MoDos.

NuMo:

En där de var sämre?

nectis: På vilket sätt var mitt inledningsinlägg svårbegripligt?

nectis: Det har dom väll alltid varit ?, Modo har väll egentligen ingen klack heller blir väll mer att hela publiken i ö-vik lyfter fram laget. Den lilla skara som nu kallar sig modos klack gör dock ett fint jobb men skulle nog behövas 100 till i alla fall för att kunna höras :)

Haha, okej då vet jag

Paddan: Vad jag syftade på var väl hemsidans lilla vinkling/koppling till det numer klassiska "Heart of hockey". Det var ju brännhett material den senaste gången som Timrå "sades" använda sig av samma "bevingade ord"...

NuMo: Måste nog säga att jag tycker att hemmaklacken imponerade på mig, kan nog dessutom påstå att det var ganska jämt mellan varven! Svårbedömt när man står mitt i smeten förvisso...

Strindlund: vet inte om jag håller med dig.stod i modoklacken och jag tycker att vi var riktigt dåliga.

Modoante: Fast ni har aldrig varit bättre än ikväll mot Timrå...

Strindlund: Tyvärr så saknas vissa ingridienser.

Timråklacken var klädda i sina färger. Modoklacken har nästan alla andra lags färger.

Modos trumma låter inte. De blir uttrummade av motståndraklackarna. Detta skedde mot Skellefteå och nu mot timrå.

Modos huvudramsa tycks vara: Ni på sittplats är ni klara! Blir det inget svar, ja då blir det inte mycket mera.

NuMo: Grattis till en jäkligt fin och bra hall. Om den ger valuta för pengarna återstår att se.

Publiktrycket i den kan väl bara bli bättre dock. Klappa med!

JimmyH: Man får tacka för det talet. Men det är ganska svårt att få samma tryck i en sådan stor hall jämte er tex. Däremot så måste jag säga att jag är imponerad av akustiken då man kan sitta vars som hellst i hallen och höra varenda skär, och ljud som kommer nerifrån isen. Men att få ett tryck som ibland en galen uppjagad Kempispublik eller som ni hade i e-on i första matchen mot oss, då modospelarna knappt var på isen kommer nog inte ske.

JimmyH: Har du sett att du kallas för Flubber

actionleif: Han som är så smal och fin ;)
Hellre mätt och fet, än smal och hungrig :)

Dalan: Tråkigt att du inte kan se saker ur objektivitetens båda ögon.

NuMo: Hur Timrås klack ägde Modos vet jag inte hur du får det till då jag inte hörde den, inte ens när Modos var tyst. Jag brukar alltid bli sjukt impad av Timråklacken, det var jag inte någonstans igår. De har aldrig varit så kassa på besök i Ö-vik. North Power var några hundra gånger bättre.

Sen visst var det trumfiasko igår, de hade bland annat fått för sig att flytta trumman längst ner, vilket var lyckat om tanken var att man inte skulle höra den..

Satan i gatan...måste byta tvättmedel, luktar ju Östrand av tvätten efter gårdagen...

Dalan: Äh, det är ju ett känt faktum att småsyskonen oftast vinner derbymatcherna. De tar i lite extra för att slå storebror samtidigt som storebror underskattar det lilla laget. Kom tillbaka när ni har vunnit guld och lirat några finaler. Tills dess kommer ni att vara en liten uppstickare utan riktig hockeykultur.

Uddan: Ja, ni äger allt. Spring iväg nu.

Wayne Gresky: mm hur många guld har Modo? Sen att dom spelat ett antal sm finaler är väl inte mycket å hänga i gran!!!

Uddan: Skönt att se att framgången inte stigit dig åt huvudet.

Uddan: Typiskt en Tallefjant o springa in i andra gästböcker o håna motsåndarfans när man vunnit,det var likadant när ni slog oss.STORT:(

Bissett19: Låt ungarna ha kul nu så länge det varar. Rutinerade fans vet att det är till våren det avgörs och då kommer den hånande att krypa in under sin sten och inte höras av mer.

Uddan: Nä, men en enstaka seger och serieledning efter några få omgångar är tydligen någonting att hetsa upp sig över. Så otroligt orutinerat, nästan lite gulligt!

Wayne Gresky: Ja dessa Lunarkids,dem borde ha ett eget forum,typ Dagissnack;)

Uddan:Dax för fruktstund,Fröken ropar,glöm inte att ta på dej dina Sockerplast.

Wayne Gresky: Enstaka seger??Vart har du varit nånstans!? Vi har förlorat en match hur många har ni förlorat?

uddan: Du kanske kan redogöra över eran storhetstid och helst under den tiden du har levt själv.

Wayne Gresky: mm hur många guld har Modo? Sen att dom spelat ett antal sm finaler är väl inte mycket å hänga i gran!!!
Uddan @ Örnen Idag kl. 09:46

Wayne Gresky: Rutinerade och rutinerade. Ni verkar mest bara ta efter vad vi gör. Läktarkulturen finns i Timrå, ingen tvekan om saken, sen att ni tror det går att leva på gamla meriter är ju bara skamligt, det är bara att inse att läget har ändrats, Lillasyster bor i Övik...

shinzawai: Det var en pil-vänster och "UT MED PACKET!" men HS klarar inte av vissa tecken, tror väl att det är början på en tagg. :/

65selander: Våran storhetstid ligger framför oss..Annat är de för Modo som har sin bakom sig!!

Uddan: Ja, matchen igår är väl en enstaka seger? Du verkar varken vass i historia eller matematik!

Uddan: Allting är ju relativt, med tanke på den historiken ni har krävs det inte särskilt mycket för att det ska vara en storhetstid, så länge ni inte lirar i div 1 så...

Wayne Gresky: Ingen som har sagt de är en storhetstid heller. Men du kanske har svår och läsa?

Wayne Gresky: Äsch då, inte spelar det nån roll om vi vinner eller inte, jag hånar modoiter ändå. Åtminstone Paddan. Som för övrigt ska ha tack då han vänligt nog messade matchrapporter till mig då jag var tvungen att gå och jobba fem minuter in i tredje perioden. Vilket dock inte innebär att jag ändrar ett vinnande koncept, att håna modoiter. Eller ja, Paddan rättare sagt. ;)

Uddan: Jag har vissa problem med att läsa texter av folk som inte kan skriva. Men om du slutar slutar skolka och istället kilar tillbaka till dina klasskamrater i sexåringsverksamheten så kanske vi slipper såna problem framöver!

Uddan:

Lägg ner nu..

Mats Edström:

Ja, fy f-n för det märket, luktar ju skit i hela Arenan efter packet som var där igår också!!

Nä, det där måste vi göra något åt!!!!

Tråkigt att folk kan vara så dåliga vinnare. Men men, fallet blir så mycket hårdare sedan.

Poffa: Det är inte de som är vinnare. De är losers som håller på ett lag som vunnit. Viktigt att hålla isär begreppen.

Poffa:

Jag är faktiskt imponerad av hur få dåliga vinnare som visat sig här. Känns ovanligt.

Resten:

Vad gäller klackarna så var Timrås klack bättre än MoDos (om det inte varierade beroende på vilken klack man satt närmast?). Det innebär inte att de var jättebra. Som någon skrev, Skellefteklacken var mycket bättre. Jag förvånades över hur tysta Timrås klack var andra halvan av matchen.

Och som jag skrivit tidigare har Timrå en trumma med ett fördjävla bra ljud i. Minns matcher i Kempis där man knappt hört bortaklacken alls (fast det såg ut som att de skrek/sjöng), medan trumman hörts hur bra som helst. MODO Support har en trumma med kasst ljud. Jag tror det beror lite på vilken sorts trumpinnar man har också...kanske kan Timrås trummis lära Jonas hur man använder sådana där klubbliknande trumpinnar utan att slå av dem?

Jag undrar för övrigt fortfarande vad Timråklacken sjöng på slutet som lät som "havet och vi". Någon Timråit som kanske har en aning och kan förklara?

knaskamilla: Det kan ha varit "Oh rött och vitt."

Jag tror tant för ta och gnugga ur öronen lite. Eller så kanske hon var upptagen med att kolla in den sexige killen vid Timrå-trumman som hade svårt att ha kläderna på sig, han påminner lite om Martin Stenmark i utseende och kroppsbyggnad.

JimmyH:

Hehe, skön kontring! :)

LOL

JimmyH:

Det var ingen på vår sektion som hörde vad som sjöngs. Vi funderade på om det hade med rött och vitt eller Timrå eller tallar att göra, men inget av det passade riktigt in i hur det lät.

Då kanske du kan förklara den ramsa (kan den ha varit på rövarspråk, eller kanske arabiska?) som sjöngs av de omogna som inte kunde ta ett skämtsamt "ska ni gå hem nu?" också?

Någon sexig såg jag inte vid någon trumma. Däremot var jag nära att spy av något jag såg precis vid räcket. Det går fanken inte nog att betona hur äckligt det var.

knaskamilla: Kan bero på vilket skick Modos trumma är i. Den består numera av mer tejp än trumma.

Från ståplatshåll hördes BARA trumman från Timrås klack.

JimmyH: Du har definitivt ett snyggare hakparti än Stenmark. :-)

Tänk att jag bara för ett par år sen tyckte att de flesta Timråsupportrar på HS var ödmjuka, smarta och fyllda med humor. Det tycker jag inte längre. Vad har egentligen hänt? Har de supportrar som jag pratar om begått kollektivt självmord och ersatts med gäng nollor? Eller räckte det med ett par segrar för att dom skulle bli så här jävla korkade?

Chief håller i alla fall stilen fortfarande. Tack och lov.

knaskamilla: Tack för en god kamp. Känns meningslöst att driva er till vansinne nu när vi vunnit. Jag härjade tillräckligt under gårdagseftermiddagen innan nedsläpp med er :)

Dock tycker jag det är synd och skam att MoDo Hockey inte verkar veta vad klackkultur är för någonting. Varför mobbar man bortasupportrarna? Vill man inte ha några intäkter? Vilken djävulsk flaskhals alltså på våran tårtbit.

Man kände ju sig som en packad sill på ståplatsläktaren igår. Bedrövligt. Man kunde inte tassa iväg till någon kiosk eller gå på toaletten under perioderna eftersom man då högst osannolikt hade återfått sin plats igen.

I Kempis var det åtminstone lite smidigare på den fronten. Nu var förvisso den till stora delar urusla sikten bortbyggd i SA men då uppstår nya problem istället.

Åh nej Timrås bortastå är inte mycket bättre, men då ska man ha i åtanke att erat skrytbygge ändå kostar mer än 3ggr så mycket som vårat tempel.

Då kan man faktiskt ställa lite högre krav på komfort.

Sedan måste man även kunna öppna fler kiosker så man slipper stå i halvtimmeslånga köer med risk för att missa flera minuter av matcherna.

Såg att Roland Engström (Sportchef på Sundsvalls Tidning hyllade arenan) tror fan det när man får smarriga räkmackor serverat på silverfat och kaffe upphällt åt sig med tillbehör och bekväma stoppade stolar att sitta på. I brist på perspektiv så kanske det var en aha-upplevelse för Rolle, men ställ dig på ståplats nästa gång så tror jag inte ditt helhetsintryck blir fullt lika kärleksfullt och ömt.

Nej nästa gång får man lov att bli en sittplatsdjävel i SA (och då får min modolidiska farsa pröjsa)

Någon jävla ordning får det ändå lov att vara!

ernie eagle:

Vi är överens när det gäller det där med kioskerna i alla fall!

Ståplats har jag inte besökt, men det såg onekligen trångt ut från min sköna sittplats ;-)

ernie eagle: Var inte så jävla många då. ;)

Alternativet hade antagligen varit att blanda er bland Modofansen. Och det hade ju varit GENIALT!

« · 769666 · »