1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530568 inlägg · 4121 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Är man stror i käften och kommer med klumpiga kommentarer får man skylla sig själv. Jag kommer aldrig någonsin mer att gilla MoDo. Och det är bara för att ni är så in i helvete stor utav er.

T..o.m. lulingarna som är mer patriotiska kan lyfta på kepsen och bjuda på en bärs efteråt. Istället får man kastat efter sig - Heja Brynäs!

Ni har ju inte ens en organisation kring eran klack. En ordförande som inte vet nånting om andra lag och inte kan svara på vanliga hederliga frågor relaterade till hockey.

Ni lever på gamla meriter som jag skrev igår precis som Sundsvall Hockey, Djurgården och Brynäs.

Bara för att ni varit bättre innebär inte det att ni är det för evigt. Jag skiter fullständigt i hur många jävla NHL-proffs ni har och erat guld på stenåldern.

Släpp handbromsen och kom in i matchen.

Dessutom sjunger ni hata Timrå på läktaren. Det gjorde inte vi. Så knip käft pajas!

Mats Edström: Men din sambo är ju Timråit så röd o vit o fin...HON är juu trevlig:))..O det är faktsikt du med trots allt:))

Wayne Gresky: Jäkla tur att man inte känner sig generell...men så har man ångermanländska rötter oxå!

shinzawai: Hur många medlemmar från Timrås supporterdel här på HS är det som har bidragit till vad du finner otryggt, otrevligt, obstinat, och handikappat? Med tanke på att det totala antalet TIKare är ca. 900 st. så får du nog jobbigt att finna alla jobbiga inlägg från de 84 % av dessa som du pratar om.

shinzawai: Sänd en tanke till stackars mig som är helt omgiven av idioter. Jag kan faktiskt avslöja att infödda medelpadingar generellt sätt är rätt otrevligt och okultiverat folk. Sundsvall måste t ex vara landets sämsta musikstad. Tur att det flyttat hit en del vettigt folk utifrån.

Mats Edström: Tssss.....värre saker har jag luktat på:)) JAG är faktiskt en ganska trevlig Timråit....eller hur Mats?? Tänk på grannsämjan nu.....*hotar nästan*

Ann: Nu har du gått fel igen! Gå genast tillbaka till timjås GB, utan att passera Gå!!! *lämpar över min sedan två år tillbaka otvättade hockeyutrustning i förråd 65*

Mats Edström: Timråfansen på HS är till 84% otrygga, otrevliga, omogna, obstinata och hyffsat handikappade i kontrollrummet, men man kan dock tycka att de borde vara lite mer människa procentuellt efter årets andra derbyseger men neeeeeeej då.

Fy fan vad jag hatar dåliga vinnare. Dåliga vinnare gör mig spyfärdig.

Mats Edström: O sedan har du inga ben o sparka med....*preparerar hissen o petar in sura fiskar i förråd 68*

knaskamilla: Sprinklersystemet kan ju vara användbart om man ska anordna curlingmästerskap i arenan också.

shinzawai: Nej, dom är inte roliga, dom är oroliga...att dom ska vakna upp och upptäcka att allt var en dröm! Kan dessutom hjälpa till att väcka dom, går bara ner en våning och sparkar på grannens dörr i natt...

Haha honorna är roliga. Jag gratulerar dem och de tar bort inlägget.

74050:

Till sprinklersystemet sätter igång. Då blir det mest bara blött och tragiskt, skulle jag tro.

knaskamilla: Förvisso jobbigt men väldigt upplysande.

Swordster:

Det undrade jag också över. Sen kom jag på att de har ju ett sprinklersystem som täcker exakt hela byggnaden, så då slutade jag oroa mig. Sen finns det som sagt var nödutgångar också. Och själva byggnaden lär väl inte brinna jättemycket (men det är klart att brinnande människor kan vara nog så jobbigt...).

Swordster: Baksidan och ena sidan av arenan är inhängnad av ett staket och två stora grindar. Där innanför är parkeringen för spelare,ledare och personal. Troligen har det med saken att göra.

Swordster:

Vet ej.

Kan bero på att dom ju ligger en bit upp, och att dom väljer att endast öppna dessa dörrar på nedre plan?!

Gidde: Varför används då dessa inte efter match?

AM: Exakt.

Jag har för övrigt mailat Modos kansli och frågat om de inte kan tänka sig att skänka en trumma till MS. Vore väl en fin gest?

Swordster:

Det finns ju även nödutgångar, det ingick liksom när dom byggde Arenan :)

Wayne Gresky: Inget fel på trummisen, snarare trumman som sagt.

knaskamilla: Hur funkar det då OM det skulle börja brinna om det tar så lång tid att utrymma efter match?

knaskamilla: Trummaskin kanske kan vara aktuellt? Värva en trummis också!

shinzawai:

Jo, nu har man ju vant sig. Men lite irritersamt är det allt.

knaskamilla: Att det tar tid att komma ur arenan är något JAG aldrig kommer att klaga på iaf, tvärtom, det betyder att vi är många, vilket så klart är glorious.

ernie eagle:

Ni kanske får öva på att inte svina lika mycket, helt enkelt?

Det var inte mot Skellefte det tog fem minuter, det var i första matchen mot Linköping. Men det är väl lite samma problem som att det tar ett halvår att tömma arenan efter match - något man får leva med och acceptera och vara nöjd med att allt annat är så bra, helt enkelt.

Paddan:

Du blandar ihop "en klack i hallen" och "ett lag i Sverige". Men bägge ramsorna sjöngs.

knaskamilla: Det räcker inte med en bra trumma med tillhörande trumpinnar, den som håller i taktpinnen ska nog allt vara snygg också...

shinzawai: Färjestad vann väl alla matcher i slutspelet så sent som 2002 och hade 118 poäng i grundserien. Fortsätter Timrå på samma sätt som nu de andra fyra femtedelerna av säsongen så slutar vi på 145 poäng dock. ;)

JimmyH: "Det var länge sedan ett lag var såhär överlägset i Sverige som vi är just nu."

Japp, snart tio år sedan då Modo lekte landet runt 98/99.

JimmyH: Ajdå, var det det ni sjöng, då kanske jag måste skölja öronen. Timrås första period är något av det värsta jag sett hittills, det kändes som att MoDoiterna ständigt spelade i numerärt underläge i första perioden. Imponerande rörlighet och ständigt hög press på MoDoiterna för att försöka stressa dessa till misstag, vilket ju med facit i hand inte var särskilt svårt.

Paddan: Vi sjöng "Ett lag i Sverige" igår och inget annat, det får man väl stämmer mer iaf? Det var länge sedan ett lag var såhär överlägset i Sverige som vi är just nu. Sedan hur länge det håller återstår väl att se.

Sedan så är det mycket möjligt att Skellefteå har en bättre bortaklack än oss. Jag har bara sett dem på deras hemma hittills den här säsongen så och där var de väl skapliga i alla fall, dock sämre än oss i E.ON men klart bättre än er.

ernie eagle: Om bara städtanten höll sig på ståplats istället för att störa sektion 401 skulle inga papperskorgar behövas öht.

Mot Skellefteå funkade det bra tack vare ett rejält uppbåd av guljackor, poliser och säkerhetspersonal. Nu behövs inte sånt i samma utsträckning mot Tikarna en tisdag. Fast det var tydligen trångt då också.

knaskamilla: Okej. Bra att en lösning är på när det gäller kioskerna iaf. Och så är det bra om ni ställer ut fler papperskorgar för oss som "svinar" lite mer än vanligt ;-)

Hhmm....märkligt att allting tycks gå så jäkla smidigt till när inte Timrå är inblandade. Otroligt om det enbart tog fem minuter att tömma ståplats mot skellhell. Jag är förundrad och förvånad. Hur bar ni er åt egentligen?

Jo det är min alldeles egna åsikt om ståplats att man borde ta bort sipplatserna på den högra sidan där det är stängt nu för passage så man får två ingångar att röra sig igenom. Tror jag skulle bli en jättehit faktiskt.

Så mycket kan inte förlora på att plocka bort låt oss säga 40-50 stolar eller nåt sånt.

Ni vinner i längden om mitt förslag skulle vinna laga kraft!

knaskamilla: Om nu det där med "Finns bara en klack i Sverige" stämmer, så blev då den där "enda klacken i Sverige" klart utsjungna av Skellefteås fans. När Skellefteå gästade Swedbank Arena hördes deras klack hela matchen igenom, Timrås klack kunde jag i princip bara höra efter 1-3 målet.

knaskamilla: Det säger du bara.

knaskamilla: "Vad går vända om-taktiken ut på?"

Att vi MoDiter inte accepterar att TIKarna är kontinentala, röstar moderat i största allmänhet och har Caffé Latte i ådrorna, skulle jag tro, på ett ungefär.

shinzawai:

Det har du rätt i, jag håller med. Ska bli intressant att se vad de köper för ny.

Paddan:

Jo, det var lite läskigt. Det ryktades om att Brynästifot skulle omvandlas till något sorts Bjästatifo med sikte på Timråklacken. Vi får nog vara glada att det inte blev så.

JimmyH:

Några bilder har jag absolut inte tagit. Däremot fått. Ska raderas från min dator när alla som undrar hur äckligt det var har fått se.

Vad går vända om-taktiken ut på?

Gidde:

EXAKT, EXAKT, EXAKT!!

Såja, nu kan jag nog stava till det också!

Paddan:

Det tråkiga för TIFO-makarna var ju att jag satt exkat mittemot, och det gick inte att läsa någonting av det där dom visade!!!!

;-)

ernie eagle:

Jag förstår inte riktigt på vilket vis du menar att man mobbar bortasupporters?

Vad gäller trängseln så var det gott om plats överst på ståplats. Där kunde man ha tryckt in dubbelt så många som nu stod där. Det var trängre i bortaklacken när Skelleftefansen var ner.

Sen kan jag hålla med om (ifall det nu är en av dina åsikter och jag inte misstolkat) att det borde finnas fler utgångar. Jag kollade i första matchen, och det tog fem minuter att tömma ståplats. När alla hade kommit ut började de första komma tillbaka och skulle in igen. Vad gäller utgången tycker jag för övrigt att det var skumt att Timråfansen släpptes ut samtidigt som resten av ståplats. Men det var väl ingen sådan där farlig högriskmatch, förstås...

Kioskerna är ett problem jag tror att de jobbar på att lösa. De har ställt ut små bord här och var där de också säljer saker, eftersom köerna varit så jäkla långa de första matcherna.

Stoppade stolar kan alla köpa plats på. =)

shinzawai: Men ta bort lite sittplatser istället på högra sidan och bygg runt för f-n så blir det bra för alla parter ;)

knaskamilla: En redig trumma behöver inte tejp.

knaskamilla: Det värsta tycker jag ändå var Brynässupportrarnas sittplatstifo igår under matchen. Hur sjutton fick de in westerlind på läktaren?

Gidde: Jo det var trååångt. Lika trångt som en oskuldsfull tonårsflicka. Och vi lyckades inte spräcka mödomshinnan igår heller ;)

knaskamilla: Ändå kunde du inte hålla ögonen borta, du tog tom bilder att för att kunna sätta upp hemma i flickrummet. Något lockade nog.

Har för mig vi svarade med: "Trasig DNA-stege" och pekade mot er så ni inte ska köra eran vanliga "vända-om-taktik". Det är mer övikiska än arabiska om du frågar mig.

Albert Hall:

Man får hålla ögonen öppna, så ser man till mike66 ibland också.

shinzawai:

Det ryktas om att tejpen är där för att spänna skinnet, inte för att den är trasig.

Det är ju det jag säger, trumman hörs som fan. Den överröstar allt.

« · 770134 · »