1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482570 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå - MODO, 2007-02-22

839612 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Tyckte mig se att vissa av spelarna hade "personlig" reklam på bortatröjorna. Skröder och Enström hade reklam för Allehanda Media, Morrison och Sundström reklam för Nicofree och Svarten för UV-display... om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: En oroande sak är att vi verkar ha tränat så mycket power play på sistone att det haft förödande effekt på vårt boxplay. De försvarande spelarna verkar helt enkelt tro att power play ska gå i ultrarapid och att spelare som står framför mål kommit dit av misstag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Äh, det var säkert Hedströms släktingar, med andra ord var det pee-nuts som skvättes omkring
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge:

Haha!
Nog trodde jag att du var mer påläst än så ;-)
Så jag trodde du drev med oss också...

:)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Var det vanliga jordnötter, torrostade, chilinötter eller någon annan sort? De kanske tyckte att du såg ut som en elefant?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
knaskamilla: Attack 1 skedde vid 4-3, attack 2 skedde vid slutsignalen. De hann tydligen handla in ytterligare ammunition. Med tanke på hur kaffet smakar i Knarkarkvarten så var det nog som du skriver; att de inte var så goda.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gidde, NuMo & Gusse:

Det här ska ni få fan för, inte visste jag att ni var ironisk och att Adam inte spelade. ;-)


” Japp, Adam var helt OK, inte för att jag kan kalla det för spel iofs ”

” Adam var nog väldigt bra idag ..han har nog hittat sin plats i laget ”

” Adam Andersson gjorde inte ett enda misstag. Fortsätt så. ”
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai:

Popcorn, okej, men jordnötter? Intressant att personen hade så många att de räckte att kasta flera gånger också. De kan inte ha varit så goda.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
4EVER: Jo, nästa år kommer ni stå där och gnälla över vilken jävla filmare och fjant Wernblom är.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai:

Du ska mucka när de gör så. Jag ska visa dig någon dag...

Som sagt ZzzzzZZ, imorn är det fest
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Varsågod. Vill du ha lite jordnötter? Jag fick med mig lite hem.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai:

Tack för rapporten, jag hade tänkt att fråga efter en, men som sagt, det behövdes ej.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Lite betraktelser så här nyss hemkommen från Köldhålet.

De tre sämsta hockeymatcher jag sett utan inbördes ordning;

Skellefteå AIK vs. Modo Hockey
Skellefteå AIK vs. Modo Hockey
Skellefteå AIK vs. Modo Hockey

Mest enögda publik någonsin: Skellefteå AIK.

Wernblom bäst på plan och enda Skellefteåspelare som skulle platsa i Modo, ändå vinner de? Hmm.

Modos kansli med Lasse Jansson, Fredrik och vad-hon-nu-heter, marknadschefen mf höll igång hela matchen på rad ett och överröstade de ca. 20 barn som lekte klack. De hade Modotröjor på sig och fick kaffe serverat av Modos läkare (?).

Lärking höll inte för publiktrycket, släppte allt förutom när publiken visade tillräckligt med missnöje.

Modos passningsspel ikväll var en katastrof!

Blatny inte alls så dålig som vissa här tycker, han jobbar bra defensivt, och Kuusela inte så bra som vissa här tycker. Helt klart sämre än Tuominen sett till de senaste två matcherna tycker jag. Tjock-Döme hade nog bäst fart på rören ikväll, ser ingen anledning att klaga på honom heller.


Sist men inte minst; jag är inte blyg av mig när jag går på hockey. Jag har INGET problem med att ställa mig upp och jubla helt ensam på en sittplatssektion med matchtröjan på mig och skrika "OJOJOJ!". MEN - jag förväntar mig inte att bli attackerad med JORDNÖTTER! Efter 4-2 hör jag "sätt dig ner!!!" och när reduceringen kommer lite senare får jag en näve jordnötter över mig. Detta haglar också efter mig efter slutsignalen. SKANDAL!

På lördag får Timrå gängdäng. På isen dårå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa:

OK! Du säger det..... Hehe, kommer att låta lite annorlunda nästa år....

Men klubbor uppe i ansiktet hela kvällen är helt OK och åka omkring och gnälla! Karl´n borde ha lärt sig ett och annat under sina år där borta!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Swordster: Jodå, han har kastat sig förut också. Men idag tog han verkligen priset.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Allt är som vanligt. Känns tryggt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Inget nytt med att han kastar sig, det har han alltid gjort...

Cyklop som du är har du bara ine sett det förut!?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Va bra att vi inte gäggar ihop fullständigt här inne. Går man in i lillbrollans gästbok och kollar 2-3 sidor bakåt till 21-tiden verkar det som att Timrå först åkt ut, sen att planet som de åkte med störtat med alla spelare ombord, sen att ishallen brunnit ner.

Vi ligger trea i världens näst bästa liga.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
4EVER: Haha, supa på en torsdag. Tragiskt.

Du glömde förresten att ta upp gullegrisen Wernblom. Det är ju så modigt att slänga sig. Om och om och om igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gidde:

Virus var väl på fyllan kanske!

Sundström är en av dom värre grisarna som visat upp sig i bortastället i hallen i vinter!
Hoppas killen får riktigt med stryk så att han lär sig!
Wernblom var på väg, men han vill väl inte hoppa på nästa års lagkamrat!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gidde: Tycker att Svarten har varit outstanding i två raka matcher. Nog för att SMS-kedjan producerade väldigt mycket poäng förra matchen, men Svarten jobbar kollossalt mycket i egen zon, är framme och hugger på puckar och försöker att lura av motståndare pucken eller vårdar puck för att få tiden att gå i BP. Bara synd att hans avslut på mål sällan är av någon större kvalitet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge:

Japp, Adam var helt OK, inte för att jag kan kalla det för spel iofs ;-)

Sundström fick sådant beröm av Virus så att man kunde tro att han var gå-på-vatten-kunnig..

Men förstakedjan var inte alls så bra idag i övrigt...

Svarten en av få med godkänt betyg idag tycker jag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
NuMo:

Jag tror det är som du säger att motivation slår klass.

Hur var den annars så stapplige Hedin ikväll?

Kan det ha varit get-leg han har Blatny, ja kanske till och med ett ben från Veskus Get?

Trevligt att Adam fick spela okey. Jag antar att han knappast får beröm från så många ändå.

Själv var jag ute och promenerade och lyssnade på sportradion. Han som refererade från matchen berömde Svartvadet något alldeles oerhört mycket. Han tog tillbara pucken 5 gånger i 4-5 på slutet. Sånt gillar vi. Han var ohyggligt bra i defensiven stundtals också mot Frölunda. Han måste var seriens bästa boxplayspelare.

Viklund gjorde en stänkare. Det är bra då jag tror att han lider av ett väldigt dåligt självförtroende. Han var en av våra bästa backar under hans debutsäsong. Kanske har han drabbats av Gästrineffekten.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Frisco: Jag håller med. Vilka räknar du som pack?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
NuMo: Adam var nog väldigt bra idag ..han har nog hittat sin plats i laget ..
Men det verkar åxå som Krizan har hittat slutspelsformen ..är han inte tränad för att orka en he säsong eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Ja. Ut med packet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Mycket gnäll för att vi hjälper ett norrlandslag i deras jakt på ett ES-kontrakt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
NuMo: Med det här bortaspelet så måste vi vinna alla hemma matcher i slutspelet..men det här spelet kommer vi inte att vinna så många hemmamatcher heller...men jag hoppas det finns många vinnarskallar i Modo som höjer sig i slutspelet
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
NuMo: Ändå hade ju Döme ett par möjligheter att göra mål. Det var väl mer än vad man kan säga om Horava. Men jag tycker att det känns som att samspelet mellan Döme, Svarten och Kuusela börjar fungera bättre och bättre.

På något sätt så känns det som att de flesta spelarna åker omkring och bara väntar på att få börja spela slutspel. Vi ska vara tacksamma att Skellefteåspelarna var hjälpsamma och såg till att stå på sådana ställen att pucken tog på de och antingen direkt i mål eller till en frispelad modoit
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gusse:

Förstalinen verkade måttligt intresserade idag, framförallt Justin. Ändå så skulle de ha kunnat bli tungan på vågen, så pass bra är de. - Motivation slår klass.

Blatny. Lider han fortfarande av jetlag? Han må vara grinig och villig att slå folk på käften, men bra har han inte spelat sen han kom till Modo. Knappt ens en komplementspelare i mina ögon. Man får väl hoppas att han dolt något för oss.

Kuusela visar däremot goda intentioner. Fast jag befarar ändå att vi inte kommer att se så mycket mer än så här. Kuusela vs. Tuominen. Ingen aning, men Pasi gjorde ju mål i stim ibland.

Krizan. Ihålig och returer rakt ut. Men det rättar kanske till sig om han börjar smörja in kroppen i det där linementet igen.

Adam Andersson gjorde inte ett enda misstag. Fortsätt så.

Svartvadet är kung. Men nog borde han ha gjort mål ikväll.

Döme och Horava. Lika osynliga som Duracell. Så skall det väl inte vara.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Tabellerna tackar vi licenspengarna för. Synd att det blir lite underligt med å,ä & ö emellanåt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Salle:

Du gör de rakaste och finaste tabellerna i hela universum.

"Rakt på inkonsekvensloben", snyggt ord.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan: han hade fullt upp att titta på pucken
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gusse: För att inte tala om Skröder, som slutar åka och inte ens bryr sig om att gå på kropp på Skellefteåspelaren utan låter honom rinna ifrån... and hey presto 5-4
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan: Lärking kanske blev träffad innan matchen åxå
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan: Det måste var 25 gången Svartvadet försöker sätta pucken mellan bena på målvakten i ett friläge..å han har ännu inte satt en av dom ....

Å justin williams Nej förlåt Justin Morrisons glidåkning på avgörnade målet torde rendera i några extra armhävningar på fredagsträningen ...

Kuusela !! ..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan: Pucken visste nog var den tog på Lärking. Rakt på inkonsekvensloben.


Tabellen är som vanligt intressant läsning efter varje ny omgång. Om man inte är Indian vill säga.


1.Färjestad522415135185-14392
2.HV 71512315133162-13787
3.Modo51239193148-12681
4.Brynäs521820146142-12880
5.Timrå522211193124-12980
6.Linköping511913192140-15072
7.Luleå51208233159-15371
8.Djurgården521813214140-14271
9.Mora51217230137-14970
10.Skellefteå AIK511713216133-15870
11.Frölunda51198241145-15266
12.Malmö511114260114-16247
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
på lördag så får vi ta å pissa på tik... orkar inte nå mer sura förluster på ett tag nu..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk: En hög nivå av inkonsekvens, det hade Lärking ikväll. Döende svanen verkade nästan automatiskt leda till två minuters utvisning för motståndaren
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk: saknade en time out efter deras kvittering (3-4) såg ju ut som en hönsgård å de höll ju i sig in i 3.e tyvärr
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: "...skellefteåspelaren föll på fet-Dömes mage. (...) ...och på lördag är det fest, va lite glad vet ja. Vi kunde legat 10:a och spelat i Kempis. Kom igen, lägg ned gnället."

Jepp!

Who ate all the pies?
We ate all the pies! We ate all the pies!
Us fat bastards! Us fat bastards!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Jag satt och undrade hela andra varför inte Harald bänkade Blatny. Han gled bara omkring och rappade, cross-checkade och var på allmänt surhumör hela matchen. Skärpning. Tur att Lärkan hade en hög nivå idag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: här ska gnällas =) de har dom gjort sig förtjänta av... medelgäng
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
knaskamilla: Grillerna var inte slipade. Tydligen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
MorganaLefaey o Berka:

Tänk positivt för fan!


Lite synd att vi inte kunde knyta till säcken då alla resultat gick vår väg. Med en trepoängare hade vi i praktiken varit fyra poäng före medelpaddingarna och brunnäsorna.

Och lillbrollan loosade…

För Frölunda är det rena natta. Alla resultat gick fel, nu har de fyra upp till Mora.

Spelade Wargh? Hur var han?

Den sista utvisningen på Döme var inte någon tripping, skellefteåspelaren föll på fet-Dömes mage.

7 av 9 mål gjordes av MoDospelare

...och på lördag är det fest, va lite glad vet ja. Vi kunde legat 10:a och spelat i Kempis. Kom igen, lägg ned gnället.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk: villka rykten?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk:

Kan du berätta för en som inte har sett eller hört?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
MorganaLefaey: Det enda som gör mig riktigt upprörd idag är isprinsessan och ****** #9. Jag hoppas verkligen ryktena inte stämmer. Det kommer vara väldigt blandade känslor från mitt håll om den dagen kommer.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
MorganaLefaey: helt jävla värdelöst å de syntes oxå.. jag sa till grabbarna vid halva matchen spelad å ledning med 2-4 att vi förlorar i sudden me 5-4 för de nästan lyste de i ögena på dom..å ja va hände.. synd man inte spelade på oddset
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22

Så otroligt less på modo's obefintliga defensiv så jag kommer nog inte kunna sova i natt. Man skänker bort 3st mål idag. Krizan fixar första och sedan fixar viklund och timmy 4-4 och vad Justin glider omkring för på 5-4 målet förstår jag inte. Spelar man som man gjort nu de 2 senaste matcherna i slutspelet så kommer man inte förbi någon kvartsfinal. Visst fick modo en del mål med sig också men jag tror jag kokar sönder.

Kommentera

839612 · »