1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483617 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå - MODO, 2007-02-22

« · 837903 Till forumet


Skellefteå - MODO, 2007-02-22
"MODO Hockey har en del småskavanker"
Undra vad det är för småskavanker det talas om. Pierres feber räknas väl knappast som en sådan.

Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh
38 Adam Andersson

Forwards:
10 Per-Åge Skröder
12 Justin Morrison
17 Kristian Kuusela
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson
20 Oscar Steen
23 Zdenek Blatny
24 Niklas Sundström
28 Miloslav Horava
29 Andreas Molinder
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme

Kommentar
Klar seger till sist och sju mål hemma mot Frölunda gjorde ändå inte MODO-coachen Harald Lückner riktigt nöjd.
- Vi gjorde alldeles på tok för många individuella misstag vid klar ledning i framförallt tredje perioden. I det läget skulle vi ha spelat mera på resultatet.

Lückner erkänner att man ibland i hans roll kanske fokuserer för mycket på misstagen.
- Det blir lätt så eftersom vi har en spelplan och inte följer den. Det som var bra var förstås annars att vi gör sju mål och att Niklas Sundströms comeback i förstakedjan blev så lyckosam.
Så många individuella misstag, finner du någon speciell anledning?
- Ska så vara ren överambition att många just hemma vill briljera och spela för snyggt och hela tiden spela för flera mål. Lite av stundens inlevelse handlar det om också.

Nu väntar Skellefteå, ytterligare ett krigarlag i elitserien, borta.
- Nu möter vi igen ett lag som har väldigt mycket att spela för. Men jag tycker det är dags för oss att vinna två matcher i rad nu, det har vi inte gjort på nyåret. Dessutom är det också på tiden vi vinner en bortamatch. Vi har pratat igenom det här noga och nu hoppas jag vi kan omvandla teori till praktik.
Ytterst jämna, men definitivt inte välspelade matcher i Skellefteå tidigare i vinter.
- Stundtals rena ping ponghockeyn. Jag är rädd för att det blir något liknande den här gången. Tidigare har vi i Skellefteå inte spelat som vi behöver, hoppas vi kan göra det nu. Vi har våra mål och måste fokusera hårt på dessa.
MODO Hockey har en del småskavanker och laget mot Skellefteå nominerar man inte förrän efter värmningen hemmavid matchdagen.
- Backen Pierre Hedin som insjuknade senast blir knappast att räkna med. Han var inte med på träningen efter matchen mot Frölunda.

Noterbart om laget
Noterbart 1: Andreas Salomonsson (axel) långtidsskadad, borta säsongen ut. Pierre Hedin sjuk.

Noterbart 2: 1-2 (förlust i förlängningen) och 2-2 har matcherna borta mot Skellefteå i vinter slutat.

Noterbart 3: Matchen Skellefteå- MODO Hockey sänds direkt i PPV.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
yaqop: Själv tror jag att småskavankerna är Viklund, Andersson och Hedin. Kan möjligen också inkludera Hella som en småskavank, eller är han en stor skavank?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Antos förlänger med SAIK, två nya år.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai:

Många snackar om hur alla målen som Wernblom gör i powerplay. Jag är rätt säker på att en starkt bidragande orsak till Werners alla mål är just Antos. Han kanske in bidrar alla gånger med direkta passningar. Men jag utser honom gärna till en av seriens absolut bästa på att transportera in pucken i zon vid just powerplay. Speciellt skicklig har han blivit i och med de nya reglerna.

Av med hatten för Anders och: - Lycka till!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Kvällens blindstyren:

HD Christer Lärking, Solna
LM Jan Sandström, Luleå
LM Anders Johansson, Skellefteå


Med tanke på hur "bra" Lärking var sist så är det bäst att ta med sig halstabletter.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai:

Ska du dit?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Det ska mycket till för att jag ska missa en match inom 12-13 mils radie. I'm there baby! (Dock ej ståplats)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Bra jobbat. Fixa vinst.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk: Jag är apförkyld och kan knappt prata men jag ska klä mig i matchtröja och visa min kärlek med handflatorna.

Kvällens dilemma; hemmatröjan som syns mer i sin klassiska rödhet eller bortastället då vi faktist spelar.. borta?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Alltid vit matchtröja på bortaplan. Och alltid äkta matchtröja. Och ska det vara riktigt riktigt, då ska det vara en gammal backlegend på tröjan, eller hur Paddan och Frisco?

Röd #44 och vit #7.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Men, men, men, min röda är ju finare och nyare och årets och renare och obesegrad. Den vita är ju fjolårets! Jag har haft den vita två gånger tidigare i Knarkarkvart Arena, kanske är dags för ett trendbyte både i spelkvalitet och matchtröja?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Kom bara ihåg att ha täckjacka och dubbla underställ under matchtröjan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Nya tröjor är överskattat. Äkta matchtröjor från 2002-2003 och 2003-2004 är däremot helt okej.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa och Frisco:

Jag har Sture Andersson nummer 3 från tidigt 70-tal och Janne Nymans nummer 6 från samma årtionde. Skulle de kunna funka?


Shinza: Jag röstar för den röda, den röda kommer att bryta trenden. Jag skickar med några virtuella stämband så att du kan hålla ställningarna.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Äsch behövs inte. 19 minusgrader ute, jag går ut och värmer i pauserna mig om jag börjar huttra.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa:

#38 var också en uppskattad back, men eftersom jag bara brukar se på hemmamatcher så är den naturligtvis röd :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gidde: En sån här ska det va, annars kan det va. Den här är cool och kult!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Apropå gamla matchtröjor, hur får/fick man tag på dessa klassiker från 70- och 80-talet? Kan inte minnas att de auktionerades ut på den tiden som de gör numera efter varje säsong? Tröjorna gick väl dessutom ofta i "arv" till juniorlagen? Var det "inre kontakter" som krävdes? Skulle själv gärna vilja ha en tröja med vinge på, från åren runt 81-83, men har i det närmaste gett upp hoppet om att hitta någon sådan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Nu bär det av, MOT KNARKARKVARTEN! (och tre välbehövliga poäng)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Trodde du skulle åka norrut men...???
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
shinzawai: Wee! Men jag springer inte upp på gångbron över E4 och flaggar för dig/er.

Sjung Wernblom-ramsor, men var snäll - han är på tårna!
(länk).
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Sifferkollsinlägg:

(...och jag tar inget ansvar för att den här typen av inlägg brukar resultera i långstidsskador eller poängfrossa för de berörda spelarna)

*Per-Åges 5 poäng i förra matchen var ju tangerat klubbrekord för en ES-match, om någon missat det.

*Samme Påse har 43 poäng totalt och därmed bara 4 poäng upp till poängrekordet för en hel grundserie i klubben, men jag tror nog Susse på 41 poäng har en bättre chans att ta det rekordet först, om han nu inte blir borta mer än en match för födsel-assistans.

*Mäktigast är nog ändå Per-Åges 28 mål, vilket gör att han bara har 2 Per Lundqvist-säsonger (31 och 33 mål) framför sig som bäste målskytt i klubben under en säsong. Ingen annan piskar hans 28 mål på en säsong i klubben. Sasse, Werner, Weinis - alla är de passerade.

*Karol har 2 grundserie-nollor upp till PR32 för att tangera hans totala siffra på 14 grundserie-nollor i klubben.

*Per Svartvadet (137) har sju assists kvar upp till Tommy Själin (144) för att bli klubbens meste playmaker genom tiderna.

Så, vem mer vill ni se skadad eller ur form inför slutspelet?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Alfred Awful: Susse är 18 minuter från att bli den mest utvisade spelaren i MoDo under en säsong. Hade det inte varit för revbensskadan hade han nog kunnat klara det. Men vi ska inte ge upp hoppet, ett matchstraff räcker!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky:

Otroligt egentligen, jag ser inte alls honom som en spelare som borde vara mer utvisad än t.ex Pihl...

Högsta snittet höll väl ändå Hinote, 106 minuter på 18 matcher...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Tackar, det är uppfattat! Annars brukar jag upptäcka utvisningsrekord först när Paddan HS-mailar mig. :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Naturligtvis ska det vara äkta tröjor med backlegend. #27 röd eller #27 vit. Sen ibland får även #24 röd vara med.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Alfred Awful:

Mycket trevliga och läsvärda fakta du kommer med.

Det kanske är på sin plats och säga att Tommy Själin och Pelle Lundqvist spelade bara 36 matcher per år.


Har du med Pelles hockeyplan i din kavalkad över hockeybanor? Den kallades för Rönnberg bana och Lillplan.

Finns de nedtecknade någonstans föresten? Länk?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gidde: Jo det är imponerande. Sen ökade han ju takten slutspelet med 56 min på 5 matcher.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: "Det kanske är på sin plats och säga att Tommy Själin och Pelle Lundqvist spelade bara 36 matcher per år."

Jovars, men jag har blivit lite mindre petig själv med det där allteftersom man sett mer elitserie- och internationell hockey från 1970-talet. Sämre målvakter, tendenser till utmattning hos vissa spelare (i laguppställningarna med endast 18 man) i slutet av matcherna och begränsat antal utländska spelare är faktorer som gör att jag åtminstone krediterar till exempel Per-Åge med ett rejält utropstecken om han skulle nå ifatt Pelles 33 kassar i år.

Listan är helt beroende av bidrag från initierade privatpersoner, själv kan jag bara Husums rinkhistoria utantill.

Direktlänk:
bjorn.grunka.se/lager/hallar.htm

Annars ligger den under "Hallar och rinkar" i vänstermarginalen på arvet.tk
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Pierre Hedin med idag. Där ser man.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Alfred Awful: Jo, målsnittet i serien var ju ett helt annat på den tiden. Så poängmässigt kan man nog säga att även om man spelar 50% fler matcher nu så är nog prestationen relativt jämförbar. MoDo gör ungefär lika många mål nu som man gjorde på 36 matcher när det begav sig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Frisco: Ett lite väl snabbt tillfrisknande för min smak...hoppas han får en lidnersk knäpp.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Bättre om han får en Lintners knäpp och gör en del poäng OM han nu ändå skall spela. Säkerhetsrisk bakåt är han ju redan så där blir det ju ingen skillnad.
Kommentera


Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gusse: Låter inte bra alls! Vilka är våra huvudmisstänkta? Det skulle konstigt om Krizan var normal just när det gäller kost t ex...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky: Vi kan nog räkna bort Hasse och Micke P, i alla fall. :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Hedin kanske har fastnat för det tyska köket? Sen ser Adam ut som om han väger 130 kg när han åker skridskor, tyvärr ser det ut som om han väger 52 kg när han tacklas...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: döme har blivit kallad fet i öa nåra gånger....
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Även Molinder, han borde istället få gå en kurs hos berörde knubbisar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Lumber Jack: Det man kan undra över är varför man går ut i pressen med att spelarna är dåligt tränade mindre än två veckor före slutspelet?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Wayne Gresky:

Det är slovakerna och någon till som är tjocka. Men grejen är att det går att vara vältränad men ha för många kilo. Det beror lite på vad man stoppar in i huvudet. Dessutom ska man dosera mängden mat i förhållande till hur mycket man tränar. Hasse behöver alltså mer mat och mer energifylld mat än t ex Salle. Äter man mer kolhydrater än man gör av med så blir man tjock, simple as that.

Det finns en ung känd näringsdoktor i Umeå som brukar åka runt och föreläsa. Han borde MoDo anlita. Han brukar prata om exakt dessa frågor.

Dessutom tor jag han är känd på hockeygym.

Hursom helst har det en avgörande betydelse vad man stoppar in i kakhålet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
hellge: Om det där med tjockheten har något som helst med prestationen att göra, då borde det väl vara Hella som är den huvudmisstänkte. Med andra ord en annan typ av mål-hungrig
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan:

Ibland undrar man om det är du som är Hegerfors.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Paddan: Du är rolig du Paddan..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Är matchen försenad eller sändningen?
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gusse:

Ingen som vet, ingen som vet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Gusse: Matchen antar jag, dom spolar isen just nu.

Ah, nu börjar den. Sändningen alltså.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Hawerchuk: Lärking verkar sen, flyget och snö är ingen bra kombination.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Men Krizan...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22
Poffa: Ingen höjdarinsats den gången... :/
Kommentera

Sv: Skellefteå - MODO, 2007-02-22

1-1 och Skröder-läge!

Kommentera

« · 837903