Är det ett sidoledoband som är trasigt kan vi räkna med 5-8 veckor bortfall, i alla fall. Är det en fotledsdistortion kan det gå lite hur som helst, men om man tar hand om det på rätt sätt (och eftersom Modo samarbetar med mina lärare så förutsätter jag det :-)) så räcker det med en vecka. Är det däremot någon fraktur i foten så tittar vi också på ett antal veckors bortfall, minst 3 veckor.
Säkert saker ni redan vet, men tänkte slänga in det ändå.
John K: Vi förtjänar faktiskt lite tur efter de senaste matcherna men visst blir det svårt att hålla detta om vi fortsätter såhär.
Hoppas, hoppas, hoppas att Tollefsen bara har fått en smäll/tänjt ut något ledband. Inte kul om något är av. Kusligt likt MacNevin - gav inte ens 2 min.
Men vad gör Sundström?! Han har ju rena promenadvägen in i slottet, men väljer istället att dribbla på fläcken i tre sekunder och glömmer sedan att ta med sig pucken.
Vad skönt att vi sparkade Cook och inte har någon ersättare nu när Tollefsen inte lär spela på ett antal veckor. Det där benet såg inte särskilt skönt ut.
Jag tycker det ser ut som att de är helt slutkörda. Jag undrar hur det är med konditionen egentligen... De åker omkring raka i ryggen och stöder sig på klubberna, det som Wikegård skulle ha kallat för "sugrörshockey".
Vi får väl hoppas på Byström, en av få som har lite fart under rören.
Nu antar jag att du snackar cirkulära tvärsnitt som är någonting helt annat. Det ska till bra många lager silvertejp för att uppnå samma böjmotstånd som en plexiglasskiva.
Sawchuk: Ja den var riktigt jävla klantig, är det något man vet att Challe sagt inför dagens match så är det att inte bjuda AIK på något jävla PP. Illa.
Var nog länge sen jag såg en så dålig period av SkAIK, inget stämmer för dem, de åker inte skridskor osv..
Vi ska absolut passa oss för att bjuda dem på nåt så de får nåt att bygga vidare på.
Men som Sawchuk så ska vi fortsätta att fiska puckar i mitten, svarten har väl brutit ett par uppspelsförsök.
Skellefteå söker väldigt ofta uppspel från sina backar innåt mitten på banan på forwards som bågar från sarg och in i mitten och detta är rätt ovanligt, normalt spelar man brett på forwards som bågar ut med en speglande center.
Om Modo klarar att läsa detta kan man få extremt farliga spelvändningar.
bisterfinnen: Ja mythbusters lyckades ju göra en stålram till segelbåt med bara silvertejp. Man kan laga allt och göra allt med silvertejp. Lovar nästan att den innehåller alla delar av kostcikeln om man skulle äta den också
Vilka amatörer, det är ju så att man blir mörkrädd. Man undrar om funktionärerna har läst någon hållfasthetslära överhuvudtaget som tror att det är en smart idé att sätta lite isoleringstejp över hålet. En kraftig tackling där och -BANG-.
spud: Som min bror sa, Sundström Skröder är dåliga tillsammans men ännu sämre var för sig...
Sedan begriper jag inte varför alla MoDo-backar envisas med att skjuta på närmaste Saikare så fort de har powerplay. Märklig taktik.