Det där är ju bara dåliga bortförklaringar. Nog för att spelet byggs bakifrån, men när MoDo knappt lyckades ta sig in i anfallszon och mäktade med två skott i första perioden, blir det bara löjligt att skylla på skador.
Något är fel med antingen inställningen eller kunnandet. Eventuellt är stora delar av laget sjuka. Men i en slutspelsmatch ger man bara inte upp förrän matchen är slut. Varför känns det som att spelarna började sikta in sig på nästa match så fort de hamnade i underläge?
Här är lite fakta: Senasta gången vi VANN en tredjeperiod var den 23:e februari (Omgång 49 mot Luleå). Men det är värre än så. I samtliga fall utom i 0-0-matchen mot Skellefteå, har vi FÖRLORAT tredjeperioden. I de åtta senaste matcherna har vi alltså FÖRLORAT tredjeperioden SJU gånger och spelat oavgjort en gång.
Så vad beror detta på? Är spelarna för dåligt tränade? Orkar de inte fokusera i en hel match? Eller är det nerverna?
Bad_Brett: Skulle alla gå in med rätt inställning i matcherna så skulle det se helt annorlunda ut tror jag i alla fall. Känns inte som alla är tillräckligt motiverade just nu, första matchen i kvarten var det väll ganska okej motivation men saknade endå det av flera spelare, för att sedan i andra matrchen försvinna hos i stort sett alla spelare.
Nä jag hoppas verkligen grabbarna inser allvaret nu och rycker upp sig. Förhoppningvis kan Timmy bidra med lite jävlar anamma.
Väldigt mycket inlägg om att Timrå verkar starka och att Modo ser svaga ut. Kom igen...Det har bara gått två matcher. Om ni vinner i morrn så kommer det heta att Modo visar hjärta osv och att Timrå tog ut allt i förväg.
Jag tycker nog att de flesta bör tona ner lite. Där emot om Timrå vinner i morrn, då ser det svårt ut för Modo, men bara svårt långt från kört. Den svåraste matchen att vinna i en matchserie är den sista. Detta kommer att gå till minst 6 matcher.
henrik: Som det såg ut i förra matchen så är det nog inte så konstigt att folk blivit less. Menar det är endå slutspel så där får det bara inte se ut. Men som du säger vid en eventuell Modo vinst i morgon så tänds ju lite hopp i alla fall.
knaskamilla: Aha visste jag läst det någonstans i alla fall :). Ja men det blir nog bra det här. Tycker Rönnmark hör till den bättre skaran av våra domare i alla fall.
henrik: Ett fint, bra, ärligt och icke-provocerande inlägg. Kan du snälla assimilera alla de dina och fortsätta så?
Jag har stora förhoppningar med en någorlunda normal backuppsättning, hoppas inte på någonting med den backbestättning vi ser ut att mönstra. Det hindrar dock inte mig att fara de 39 milen upp enkel väg. JOBBA JOBBA JO-O-BBA!
westerlind: hehe, jag är lite stolt över att MoDo valde timrå i kvarten.... Men som sagt är det alltid roligare att spela en kvalserie och möta västerås och andra hockeystorheter;)
Nu tar vi dom jvlarna. Nu är det färdigdaltat med lillasyrran. Jag säger som Ecke Törnqvist, nu hare hunne å bleve sekasamt, lat dem åtminstone få vinne två matcher. I en egen ihopsnickrad version förstås. :)
Jävla Timrå! Krossa, ge ingen pardon, sök hjälp: AMF PENSION! Färdigskojat nu.