Alfred Awful: Tillsammans med Långbens uttalande fördes mina tankar till Shankleys klassiska uttalande: "We absolutely annihilated England. It was a massacre. We beat them 5-4."
Innan jag loggar ut för sista gången innan klockan 22:15 ikväll så vill jag bara säga att jag ger Harald Lückner, Per Svartvadet & co: 4 stycken Bill Shanklysar av 5 möjliga för sitt medieutnyttjande idag.
Dirty, mean och många mil från Jim Brithéns videokvällar.
MorganaLefaey: Jag är nyfiken på hur fysiska vi kommer att vara. Kommer vi att smälla på Timrås backar? Kommer Blatny, Kuusela, Döme, Morrison, Skröder, Öberg och Micke P att ta hand om den saken? Jag skulle gärna se att de nitade Strålman tidigt.
Mer funderingar... Kommer Backlund att vara den målvakt vi såg i höstas eller sållet som figurerat under vintern? Han verkar ha ryckt upp sig något de två senaste.
Krizan pallar trycket, allt annat är bara en myt.
Hur kommer vårt power play att vara, lossnar allt nu (detta är givetvis bara en önskedröm, men ändå...)
Pallar domarna trycket?
Hur ska jag hålla mig lugn i 4 timmar till? Ojojojoj!
Jag skulle bara vilja säga: Snälla kan vi inte visa alla nollåttor, Färjestadsdrägg, och huliganklackar att i norrland kan vi minsann heja på vårt lag och tracka på det andra med glimten i ögat. Vi hyser hat men respekt för den andra klacken i arenan och det skulle aldrig falla oss in att börja slåss. Nu har jag aldrig märkt något annat vid tidigare derbyn men det skadar väl aldrig att påminnas. Må bästa lag vinna!!
Wayne Gresky: Lite tankar inför den första matchen. Är lite orolig inför denna den första av matcher i detta slag. Även om man vill säga att modo maskerat formen så känns det lite som om man inte bara kan slå på strömbrytaren och förvänta sig att alla skall prestera direkt. Hade gärna sett mer fart och bättre spel i sista matchen mot mora för att få lite mer tecken på att laget är på G så här inför slutspelt. Skönt med alla friska och krya, om man då inte räknar in salle men han är ju borta resten av säsongen så honom behöver man inte bry sig om.
Vilka vinner då? Jag tror på förlust i denna match men det är inte denna match som avgör vilket lag som går vidare och denna match behövs för att få igång maskineriet och få lite fart igen.
Justin Morrison, Modos viktigaste spelare tillsammans med Susse och Krizan ikväll? Jag hoppas vi får se en Morris som är heltänd som bara jänkarna kan!
Poffa: No problemas. Får fortsätta jaga lite. Har inte sett till trumfkortet ännu men hoppas på att det skall fungera där, även om jag måste skänka bort någon muta.
Mats Edström: Nej, nej, nej. Här blir inget tvättande UNDER matchen, är du tokig människa! Jag kör en förebyggande tvätt nu och hoppas på att det räcker. Eller hoppas, jag VET att det räcker. 60 grader och fullt ös.
Mats Edström: Låter perfekt. Vet inte riktigt varför men det känns som om man kommer bli lite ensammen framför datorn ikväll. Man får prata lite med sig själv då. Synd bara att datorn som ligger utanför vårt nätverk har för kass prestanda och uppkoppling för att man skall kunna köpa in matchen.
Mats Edström: Den enda av dessa matcher som man kommer missa och inte kunna göra inlägg om hur rättvist / orättvist resultatet var. Om man nu inte får räkna webradion till Live, PPV eller se inspelning i efterhand som bör vara godkända för att kommentera matchen. Får väl hoppas på att webradionissarna är så ruskigt neutrala och duktiga på sin sak att jag vågar bygga mina teser på vad de säger.
Mats Edström: Lyckas han med samma stunt som jag gjorde igår så är det inga problem, jag lyckades få in maskinen i någon form av evighetsloop. 3h tog det att få klar själva tvättningen, men oj vad rent det blev!