1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478900 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

850393 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski:

Du har liksom jag uppfattat situationen helt korrekt. All heder åt dig som erkände att du hade fel.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Scim: Jag ber delvis om ursäkt till dig, har nu kollat på videon ett antal gånger, och jag kan se att döme håller ner andersson, och att andersson sedan slår ett slag ur sitt underläge, sedan sopar döme till med 2 slag som inte träffar i nacken, man ser inte vart slagen träffade riktigt, men eftersom andersson var något ihopkrupen, så kan slagen ha träffat antingen på hakan eller i bröstkorgen!

Jag märkte nu i efterhand att det krävdes mer än 1 titt på situationen för att göra en solklar bedömning! all heder till dig som hade koll på vad som hände, själv så sträcker jag mig max ner till bröstkorgen:-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Om man jobbar så flyttar man jobbet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Inte ens om man jobbar 8-20 vissa dagar och matchen börjar 19.00? :) Jo sant i övrigt. Fick precis sms om att en del kompisar inte hänger med. Dom hade "dåligt med pengar".

Man tar sig råd.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Det är helt galet vad folk har ursäkter.

Det finns inga anledningar, ursäkter eller svepskäl till att missa en match. Och om man är på match, och står, då ska man fan i mig sabotera stämbanden. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Hehe, kan hända. Det är bara det att jag ska ta med mig gamle bror upp eftersom han annars aldrig har tid pga "tjänstemannayrket". Det är bäst för alla om vi står längst upp så han inte skymmer någon knatte. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: "I mitten på klacken med en galen blick ser du mig" hade låtit bättre. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Bara för att du ber mig så snällt. Längst upp på vänster sida ståplats (vår sida) så ser du mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
yaqop: Jag antar att du har rätt. Dock besvikelsen när man gärna velat ha sittplats. Känner mig mer hemma på sittplats än ståplats då jag hellre fokuserar på matchen än står och hoppar och sjunger :) Catch my drift? ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Du ska stå och bröla med oss på stå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan:

Ståplats får duga?
Ståplats är väl det roligaste som finns
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Happ. När man försöker få tag i en sittplats så gick det inte. Typiskt, men jag ger mig fan på att det kommer finnas tomma platser kvar imorgon kväll när man redan är där.

Ståplats får duga! Väl mött :D
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: Inte i den här tråden! ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Förvisso, men nu är det uppladdning inför rond 2.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: Jag tycker vi jabbar på bättre än vad timråspelarna klarade av igår iaf.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: Fan vad du är stingslig då. Här försöker man att anpassa nivån och så vill du bara förstöra.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Jag ser inte skillnaden?

Va, gör du inte? Jag skiter ju faktiskt hellre i EON än i ett skithus. Det är väl skillnad det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
ALLA:

Håll lite höjd i diskussionerna. Det börjar bli patetiskt med allt sämre och sämre inlägg. Som två punchiga boxare som bara halvjabbar och hoppas vinna på att den andre stupar av vätskebrist.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
RTS: Jag ser inte skillnaden?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
RTS: Det är väl en definitionsfråga?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
RTS: Varför ni hellre vill spela i ett skithus än Eon. Du visde ju bilden själv.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
RTS: Vilken fråga?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky skrev:"För er som inte hittar till eon på lördag så bifogar jag en bild på arenan"

Ja det konstiga är att så många av er vill dit, men det är väl som harald sa ang den frågan "Du vet i Ö-vik är det inte svårt att skita när vi nu har ARSLET fullt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: The one and only Storpotäten...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: mike66 bor på en knöl och ingen annanstans.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
mike66: Hej Mike!

Jag ser att ni fått internet ned till kloakerna, gratulerar!
Tror att du blandar ihop mig med någon annan kursare till dig.

Trevlig kväll!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Har du nyss kommit hem från hokkykursen? Hoppas att du lärde dig nåt.

Hej då!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
sundsvallare93: Inga pissmatcher alls?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
sundsvallare93:

Jag antar att ni har obehagligt branta läktare i det där gamla träskjulet. Sist jag var där så fick man vända sig för att se hur lång tid det var kvar och sen titta bakåt för att kunna se framåt. Hungrig i periodpausen så ställde man sig i korvkön men hamnade på toaletten och inte fick man tränga sig före i talettkön för att ta sig till korven sen . Nä, man fick stå sitt kast å gå och vara hungrig. Fast timråiterna de åt och var tillsammans så då tänkte jag att man kan väl gå dit å höra om man kan köpa en korv av någon. Men dit fick man inte gå för vakterna. Jag antar att det gick något på byggden som var onödigt att dra med sig till Ångermanland.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: jag har inte vart på en match då det inte vart bra tryck
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Det sägs ju att det ofta är bra tryck där inne.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
För er som inte hittar till eon på lördag så bifogar jag en bild på arenan:
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Vovvov! på dig med.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: Ok, du o jag släpper denna diskussionen nu, inte för att nån har rätt eller fel, för det är inte vad det handlar om, utan jag vill bara försöka få en att förstå att slagen träffade på olämpligt ställe, och ja det såg oerhört fult ut på tv-bilderna, obs. jag är långt ifrån den enda som tycker det!

Jag har respekt för dig eftersom du tar diskussionen på en bra nivå och sakligt, och jag slipper oftast bli personligt påhoppad.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Timrå - Modo Kv 1

Någon som såg hur pass delaktig Justin var i slutspelets första fight? Tycker att Modo-spelarna står upp för varandra på ett beundransvärt sätt. Ingen TIKare som sätter sig på någon i MODO iaf

MODO-OW @ sundsvall Idag kl. 14:47
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Du lägger många ord i andras mun/tankar.

Vi har ju nyss kommit fram till att du inte har sett andra bilder än mig. Eller snarare att jag inte sett andra än dig. I de bilder jag har sett så går det inte att se vart eller ens om han träffar.

Fast det spelar ju ingen roll. Slagen är som vi kommit överens om "inte för att invalidisera". Det är ju bara markeringar, oavsett om de träffar eller inte. Ligger man på rygg, försvarslös med blottad strupe, så hör det till god självbevarelsedrift att inte utnyttja situationen till att ge tjyvsmällar. Gör man det så får man skylla sig själv när den som har överläge markerar sin placering. Varsågod och "ligg! - plats!". Smack!

Vad jag vet är det bara en person som tycker att händelsen var en av de värsta saker han sett på en svensk rink. Det är du. (Nu räknar jag inet upp alla "massa folk" som din egen utredning har gett vid handen.)

Vare sig timråiter eller modoiter verkar vara så otroligt upprörd över just det här.

Däremot så går väl debatten frisk om Skröders fula slashing (Vilket för mig ses som rena blackouten där skröder tappade konceptet helt.) Vidare pratar vi om Krizans överdrivna reaktion när han får en klubbspets i halsen. (Det är ju vida känt att en klubbspets måste skära ner ett par cm. i köttet innan man får tycka att det gjorde fördjävla ont.)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Ok då vet jag var jag har dig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Kvitt? Nää det blir vi först imorgon runt 22.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Ok o du har skrivit direkt felaktiga saker om mig. Kvitt! Ok?!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
73Sjöbba: Kul att man roar någon, det ger alltid en extra energikick:-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Som sagt, jag har glömt det, det ligger i "the past" men du verkar ha svårt att släppa det.

Ja konstigt är det när tv-bilderna visar en solklar sak, som sedan ändras till nåt helt annat av det förlorande lagets supportrar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: OK.

1) Jag satt i utbildning från 13 och framåt igår. Slutade 17, kom hem, beställde en pizza, tog några öl ur kylen och drog till en polare och såg matchen. Inget internet där. Kom hem runt 22, drog av ett grattis i Timråboken och nån kommentar om hur domaren sög och gick och la mig kort därefter.

2) Allt finns loggat (förutom det ni raderat så klart), räkna upp alla mina inlägg som berör Döme (och gills inte inlägg där jag ber folk sluta tjata om händelsen).

(Det jag ville säga var att du skrev direkt felaktiga saker.)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Ganska komiskt att det verkar som att det är du som har dom största problemen vart slagen träffade, inte Modosupportrar eller Timråsupportrar utan just du!. Så om vi slutar mata Färjestadstrollet så kanske vi slipper tjafsa något mer om vart Döme träffade eller inte.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Anledningen till att vi inte erkänner det? För att vi gillar driva dig från hörn till hörn. Du begriper ju inte när du är musen som katten leker med, precis innan den dödar den.

Och anledningen till att jag tog upp tråden om Gaborik var för att det är nog den roligaste tråden på HS. Jag menar, snacka om att NuMo och Scim driver med dig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Jag förstår inte. Jag är för gammal för sånt där o du är för smart. Förklara.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Nu bevisade du just att du inte har glömt det grälet:-) jag har glömt den saken om Gaborik, det var längesen lilla vän.

Det roliga i den här frågan är att ingen modoit har kunnat erkänna att slagen träffar i nacken eller huvudet, medans massvis med andra som jag pratat med säger exakt samma som mig, hur kan det komma sig?
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Saklig och statistiken på sin sida som vanligt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: O det kom från den rätte dom orden, som har tjatat i ett helt dygn nu!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: Haha, nä, nu får du sluta, jag hade canal+ bilder att tillgå då jag såg.
Kommentera

850393 · »