1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478703 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 849447 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
AM: Haha! Minne som en hök.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Folk sitter alltså fortfarande och jiddrar om var Döme slog och inte slog. Döme spöade skiten ur den lilla Timråfjanten och fick sin bestraffning, punkt slut. Släpp det där och jiddra om Rond 2 istället nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Det vet jag, en ballong.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: "snälla du, jag är inte upprörd, jag är helt säker på att döme slog honom i nacken, eller åt huvudtrakten, såg både jag och 2 kommentatorer så fel?"

Nu säger du att du inte vet om de träffade klockrent. Det är som vanligt, du vet inte vad du pratar om. Snart drar du väl upp Gaboriks skada i slutspelsmatchen mot MODO också. Vet du förresten vem ni ska tacka för den skadan, eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: "Du har inte sett de bilder jag sett?"

Hur skall jag kunna veta vad du har sett? Vad jag vet så gör ju du en egen utredning så kanske har du placerat ut kameror i sargen där man kan se reprisen från bättre vinklar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Jag kan inte svära på att de träffade klockrent, men nog såg det ut som döme måttade för annat än smek iaf.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Äh, jag låg på 7% av alla inlägg i förrgår. ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: Såg någon om han ens träffade, eller markerade han bara?

I övrigt tror jag den här matchserien mycket väl kan bli det som sänker HS. 1444 inlägg de senaste 24 timmarna. Av dessa har 989 skrivits i Timrås eller MODO:s GB. Det är nästan 69%. Imponerande.

Lägger man då till Brynäs GB och kollar samma statistik kommer man fram till att 1258 inlägg av 1444 skrivits i de tre gästböckerna. 87% av alla inlägg, alltså.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: ok, nä jag tror inte heller att döme försökte göra andersson invalidiserad!

Du har inte sett de bilder jag sett?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Jag kan ju inte hindra dig från att tolka det som att Döme trodde att det var frugan han pucklade på om du vill.

Fast det jag menar är att det inte hade någon betydelse vart han slog eftersom slagen mer var markeringar än ett försök att göra någon invalidiserad.

Vart han träffar har jag ingen aning om. Fast det var väl en "upper body punch". Det verkar ju troligt. Om han nu inte slog på hjälmen för att ta bort snö förstås.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: Numo skrev: "Jag har inte motsatt mig att han slår mot huvudet, eller hur?"

Hmm, då tolkar jag det som att du är på lite samma spår som mig, att han nog träffar i huvud/nacke-trakten, snälla, säg att du inte tror att det var i magen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Nej, och jag tycker det är ganska ointressant vilket.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Jag har aldrig sagt att han slår honom i huvudet. Vart får du det ifrån?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Det är väl inte Dömes fel att ni har så klena spelare som inte klarar av att stå upp. Tsss...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
El Maco: Att Andersson dessutom viftar med handen i Dömes ansikte då de ligger där, dvs precis innan Döme slår mot kroppen, gör ju också att Dömes handling inte enbart är någon feg handling mot en stackars försvarslös.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
El Maco: Kan du bara bekräfta nu för mig om det är nacken eller magen på andersson som får sig en slagserie?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Döme är en riktig superdupertuffing och fick 25 utvisningsminuter. Det är fegt att fortsätta slå men det är på intet sätt det fulaste jag sett på en rink oavsett vilken av Anderssons kroppdelar som är inblandad.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Dawidovski: Haha Timrå-retorik. "Anrell skrev ju också att..". Inga egna åsikter, går bara på flockbeteendet och läser i Sportbladet vad som är sanning, haha. Patetiskt.

För övrigt såg jag minst ett slag i rygg/nacke, det har du rätt i. Precis innan han släpper upp pysen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
NuMo: Konstigt att du säger att döme slår mot huvudet, men att scim är säker på att döme slår honom i magen:-) detta är komiskt, gissar på att jag har rätt i det här fallet, finns ganska många som kan backa upp mig i det här fallet som sett samma bilder som mig då döme träffar i nacken på johan andersson.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann: Nää, jag vet! :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan: Aha....Tackar så mycket för den förklaringen...Tänkte har jag blitt alles yr...vilket iofs inte är ovanligt alls:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann: Eftersom AM lämnade så fint förtydligande får jag väl hjälpa till att förklara

"SM-Slutspel J20 2007-03-07
MODO Hockey - Timrå IK
Game starts 2007-03-07 at 19.00"
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Ikväll???
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Vilket jefla gorm det är om allting. Krizan filmade hit, Hedström spearade dit, Morrison slog här, domaren var dålig där.

Sluta älta, se framåt. Redan i kväll är det dags för revansch.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
hellge: Välkommen ner:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Enligt mig var det inte Timrå som vann, det var Modo som förlorade.

Det är exakt samma fenomen som hände när Kent Forsberg coachade Modo. Man började fokusera på domaren och motsåndaren.

DET ÄR BORTKASTAT! HELT JÄVLA MENINGSLÖST!

Det är helt meningslöst att lägga sin kraft på det som inte går att förändra. Nu är jag knappast en mästare på det. Men spelare som lika mycket lön som en VD på ett företag med 1000-anställda borde för fan kunna tygla sig. Det är primitivt och fattigt att gå i den fällan.

Vi förlorade inte på grund av domaren, vi förlorade på grund av oss själva, att vi valde att fokusera på fel saker.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy:

Meeeen...förklara då!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Det vi ska komma ihåg är ju att det är många matcher kvar, så ingen har förlorat än. Sen är det ju kul att gnabbas lite, inget allvarligare än så. Timrå var väl marginellt bättre igår, men hade det inte varit för en rad konstiga domslut hade det hela kunnat sluta hursomhelst. Inget lag imponerade och det är kul att slutspelet äntligen är igång.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
hellge: Känslorna svallar nu det är ju helt tydligt. Sen står man alltid sitt eget lag närmast el. hur?
Just nu är detta en riktigt prestigematch, inte bara på plan utan även utanför som alla märker.
Man tycker o har åsikter, o bägge sidorna har sina känslosvall o tyvärr så ger en del sig på dom som är ganska nyanserade som du o jag då :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy:

Visst gör det ont att förlora, jävligt ont, speciellt mot Timrå. Med åren har jag lärt mig att tycka illa om allt för dåliga förlorare. jag tycker man ska kunna ta en förlust.

Men vill också göra klart för den som inte fattat det redan, att jag tycker minst lika illa om dåliga vinnare. D v s de som inte kan ta en vinst som en man. Vinner man ska man stå med rak rygg, då ska man inte sparka på den man besegrat.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
hellge: Då tar vi i hand. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hawerchuk: Jag är ödmjuk o ser ofta mina egna fel o brister. Vilket är svårt att förstå för dom som anser sig veta o kunna mer än andra. Men som visar sig själva ha fel, mer än en gång för det skulle visa sig vara en engångsföreteelse.:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy:

jag menar att de som vinner är bäst och förtjänar det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Bästa lag vann igår.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
hellge: Aj aj, vi diskuterar just detta nu Paddan o jag.
Vad menar du med "må bästa lag vinna"?
Vore intressant med en utläggning o bortförklaring om vi vinner. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Cred till dig som vågar erkänna. Starkt!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Då var 4 biljeter i säkert förvar i plånkan till Timrå borta på lördag. Det ser ut att bli fullt på borta stå. Mina biljetter är dock köpta via Ticnet.

2 till Bisterfinnen

2 till mig.

Som vanligt, må bästa lag vinna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
knaskamilla: Nä det är inte många som förstår nånting härinne verkar det som.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Swordster:

Jag förstår inte, vem är det egentligen som uttalar sig? Timrås eller MoDos tränare?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Swordster: "Jag tjatar inte!".

Pajas.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Swordster: Vilken pajas, pinsamt att höra Kenta. Det var väl därför du tog upp det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
– Situationen med Krizan är så jäkla dåligt jag måste kommentera det, det hör inte hemma och det är pinsamt att se Krizan, kanske klarar han inte av slutspelet inte vet jag.

Modos tränare vill snabbt börja koncentrera sig på nästa match.
– Vi får ladda om till nästa möte i Övik.
– Jag är stolt att vi lyckas ta rond ett. Jag tycker vi hade mer disciplin än Modo och vi var lite kyligare i vissa situationer avslutar Kenta Johansson.

Kentas syn på det hela.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hawerchuk: Vad gör mig löjlig?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Och? Jag har fortfarande inte tjatat. Det är det du som gör.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Swordster: Släpp det nu innan du börjar bli löjlig(are).
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Jag har skrivit 3 - 4 inlägg on Krizan, är det inte dax att acceptera det som hände igåt och fokusera på nästa match.

Det blir väl som vanligt samma domare i de tre första matcherna eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy: Den Tallpojke vi såg matchen med var lika upprörd på domaren som vi, den du.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Jag har inte tjatat. Inte härinne. Jag har kommenterat det inne i vår gb 1gång!
Undrar vilka som tjatar jag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Hahl Bundy/Swordster: Sluta tjata om Krizan då, för domarn dömde inte filmning. Det är väl domarns beslut som räknas?
Kommentera

« · 849447 · »