1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

« · 847017 Till forumet


Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODO Hockeys trupp mot Timrå IK i kvartsfinal 1:

Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
10 Per-Åge Skröder,
12 Justin Morrison,
17 Kristian Kuusela,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
23 Zdenek Blatny,
24 Niklas Sundström,
28 Miloslav Horava,
29 Andreas Molinder,
33 Johan Nilsson,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme.


Kommentar

Harald Lückner: Det gäller att sno en bortamatch

Dags för säsongens höjdpunkter, spelet om SM-medaljerna. Kvartsfinal mot länskollegan Timrå IK, vilket samtidigt betyder att hockeyhistoria skrivs. I SM-slutspel har de här två lagen aldrig mötts.
- Nu är det bara att dra in i hetluften, säger Harald Lückner, MODO- coachen. Nu ska vi försöka ta tillvara varje chans vi får. I första hand gäller det att sno en bortamatch i Timrå.

Och i Timrå är man helladdade efter det att MODO valde laget.
- Klart det heter så, men hade jag valt Luleå hade jag fått försvara det. Det känns i alla fall väldigt inspirerande med att möta Timrå. Länsderby och fullt hus hemma och borta, dessutom korta resor.

Grundseriens möten visar på att det bör bli en mycket jämn serie?
- Visst är det så. Men nu gäller det att leva i nuet. Att titta bakåt eller framåt duger inte. Det är varje enskild match som gäller. Hur som helst tror jag det kan bli fin hockey mellan två lag som premierar just hockeyn som sådan.
- Det gäller nu att hålla ihop laget, spela som ett lag och spela effektiv hockey. Tror också att det blir en mycket att inställning. I ett slutspel brukar alla lag vara lite extra försiktiga med att släppa till ytor.

På vissa håll har det pratats om att det blir en taktisk historia från dig och Kenta Johansson i Timrå?
- Det spekuleras hejvilt och det är ju kul för intresset som sådant. Men vi har ett grundspel och det måste vi försöka hålla och framförallt minimera misstagen.

Man brukar i grundserien prata om att första målet är ytterst viktigt i matcherna. Ännu viktigare nu kanske?
- På ett sätt ja, ett annat nej. I slutspelet blir det en helt annan kamp och matcherna brukar svänga rejält ibland även målmässigt.

Speciellt att det blev just ett länsderby i kvartsfinalen?
- Förstår att många i länet tycker det. Men just ett SM-slutspel är lika hett vem man än möter.

Positivast inför kvartsfinalstarten?
- Det faktum att jag har alla spelare tillgängliga och just nu inga som helst skador. Andreas Salomonsson har vi ju tyvärr varit tvingade räkna bort sedan länge.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skador/ sjukdomar: Inga.

Noterbart 2: Resultaten lagen emellan i grundserien (MODO:s siffror först): 1-3, 8-1, 6-3 (Swedbank Arena), 0-3, 2-3 (E.ON Arena).

Noterbart 3: Kvartsfinal 1 sänds i PPV/ Säsongskortet.

Noterbart 4: De fem grundseriematcherna i vinter har alla varit utsålda ? 5 800 i E.ON Arena och tre gånger 7 600 i Swedbank Arena. Allt tyder på att alla kvartsfinaler också blir utsålda.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Gissar att uttalandet "inga som helst skador" kommer att provocera vissa "sikta mot stjärnorna"-meriterade krönikörer...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky:

Som jag sa på åffisijella - det är nu den extra kromosomen kommer till sin rätt.

Låt skägget växa!
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky:

Kanal 9 på kortvåg. Kan bli tufft.


Häjja Mowwraa!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Jag vill inte låta konstig, sticka ut eller verka dum. Men just nu så ser jag mig själv dansa till baren efter varje period med ett lèende på läpparna till Billy Jean dunkandes i huvudet. Jag antar att jag har den känslan som säger mig att vi kommer att ro hem detta. Tack vare Michael Jackson.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Så vafan... vill ni haka på mitt tåg så finns jag längst upp på vänster sida om ståplats :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Jag vet ju inte om lite Micheal Jackson skrämmer Timrå, de har ju inga juniorer...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Haha, nu när du säger det så hör jag Beat it bara därför. Jag vet inte vad Michael försöker säga mig, men det kan inte vara dåligt eftersom jag har så bra vibbar just nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Rolig läsning i dagens TÅ-pappersversion. En liten frågespalt till f.d Modo-ikoner om vem som kommer att vinna. En helsida med 10 frågor till Svarten/Robert Carlsson.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Och här är delen där det ställs ett par frågor till Svarten och Carlsson.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan: Fel av mig. Det handlar förstås om de båda lagkaptenerna Sanna Lindström och Per Svartvadet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
MODOJohan:

Konstigt!
Jag kunde bara läsa om Hahl och Lill-Kenta i den där artikeln?
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann: Jag måste ha strulat till det lite. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann:

Tack gumman!

Jag säger väl lycka till ikväll, men du vet vad jag menar! ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde: Japp och detsamma :) O DU vet vad JAG menar:) Hoppas du kommer ner någon match så vi får ta nypet o kramen i repris:)

ModoJohan:Sånt händer mej heeela tiden:)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann: Say no more, say no more!!!

Jag tycker att Svarten vinner tidningsmatchen klart.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann: ÅÅåh, Svartvadet är en hjälte. En helt underbart mediatränad person. Jag menar, ger man svar som dessa, då vet man vad som gäller:

Vem är den tuffaste spelaren i Timrå?
– Kommer knappt på någon alls, ska väl i så fall vara Kimmo Lotvonen.
Vem är Timrås bäste spelare?
– Fredrik Warg utan tvekan. Han har ju fått större delen av sin hockeyuppfostran här i Örnsköldsvik och därför är han så här bra.

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Håller med om att Svartvadet var klart mycket mera spydig o Sanny betydligt mer "lam" i sina kommentarer..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Ann:

"Vad är Timrås svaghet?

- Det tänker jag inte berätta nu innan matchserien har börjat. Men det kommer att visa sig tisdag, torsdag och lördag den här veckan."

Konstiga veckor Svartvadet har?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: En intervju med Svartvadet är alltid intressant, man vet att det alltid ligger någon vass kommentar om en lagkamrat eller någon annan person och vilar och väntar på rätt tillfälle att dyka upp.

Fast, i övrigt är ju Timrå bättre i allt och får väl gälla som skyhöga favoriter. Grattis till SM-guldet TIK
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan:

Klart bra intervju och vilka svar. Han är vass vår kapten.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Knåpade ihop en liten uppladdnings video igår kväll, håll till godo och bli på bra humör.

Länken!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas:

Nice!!

Den skulle jag gärna vilja ha i ett annat format också!
Går det att fixa?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde: Vilket format önskas det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas: Streamad bitmap.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas: THE SHIT!!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan: nä nä nä, det har ju ni redan paxat på
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas:

Spelar ingen roll, men inte något som är uppladdat på en sida.

.avi funkar finfint t.ex, och det verkar du ju redan ha klart :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas: Oh Gud, så underbart!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Wayne Gresky: Streamad bitmap, shit! Skall kolla om min super vista moddade Paint version fixar det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
73Sjöbba: Det går väl inte, ni lade ju beslag på guldet redan i omgång 1. Så det är bara för er att ta fram guldlamédräkterna och guldsminket
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan: Kollade in inslaget från Mittnytt i går, där Hasse Andersson säger att MODO vinner alla matcher i Swedbank. Dessutom säger han att MODO snor minst en match i E.ON. och så avslutar han med att det i så fall skulle bli 4-2 till MODO.

Jag vet inte, men om MODO vinner alla matcher i Swedbank och snor en i E.ON. då borde det väl bli 4-1 till MODO?

Hasse A har stenkoll som vanligt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa:

Så sant av dig!!

Hur sant som helst skulle man kunna säga ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa:

Timrå - MODO 1
MODO - Timrå 1
Timrå - MODO 1
MODO - Timrå 1
MODO - Timrå 1
Timrå - MODO 2

= 4-2 till MODO
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Och om Timrå vinner sina två första hemma, MoDo sina tre första hemma och sedan match sex i Timrå, hur blir det då?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
shinzawai: Ouch, den tänkte jag inte ens på. Men han har ju fel ändå, för vi snor en match redan i kväll. Så det så.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas: Lysande musikval!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa: Äh, det är lika bra att köpa riskakor till kaffet ikväll, för om vi förlorar matchen så ska faan kaffebrödet inte smaka bra...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306

Satans terror det är här på jobbet! Vi är väl ca 10 st snygga mot 490 rönallar, fragglar och tallefjantar...och jädras vad dom går an. Det låter som det är finalen som startar ikväll.

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Paddan: Typiskt en modolid att härmas.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Lumber Jack: Endast en blek efterapning av Kerstin_k alster
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Mats Edström: Här är det relativt lugnt, lugnet före stormen. De fega tallefjantarna vågar inte ens kaxa sig före match. Men jag tror att de gör rätt, för det blir pisk pisk pisk för dem ikväll!
3-1 till MoDo säger jag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
73Sjöbba: Vad då, har hon också knåpat ihop ett liten filmsnutt från 8-1 matchen med Dio till?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
qwertas:

Japp, mycket snygg film. Jag tycker man speciellt ska spana in MoDos uppspel, fantastiska.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Mats Edström:

Skickar dig en sak som kanske kan bli användbar.. ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde: 20kg tvättmedel?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Poffa:

ASG!!
Det var så svårt att få med i ett MMS, men jag kan skicka ett paket till Hawerchuck, det är ju han som tvättar ikväll :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde: Postar i rätt bok denna gång;

Har ni tänkt på hur lugnt och tyst det är på officiella, knappt några inlägg alls, trots att det är 2000-talets hockeyfest på G?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del I, 20070306
Gidde:

För er alla som har en lika usel telefon som Mats, så kan jag meddela att filen ligger i mitt filarkiv. Kan vara bra att ha i sin telefon i dessa tider.

Ledsen att det är lite 08-stuk på uttalet, men det beror på att jag laddade ner den fr¨ån någon obskyr site en gång i tiden, som hade en ramsa för varje lag.
Kommentera

« · 847017