1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

Slaget om Västernorrland, del II, 20070308

Sv: Slaget om Västernorrland, del II, 20070308
Lumber Jack:
Vad ska man då tycka om gårdagens match? I första perioden visar man upp ett ganska bra spel och en hög intensitet, men ju längre matchen lider desto tröttare ser man ut. Det verkar som att det inte var bra att överge Duracellbatterierna och övergå till Euroshopper.

Det är också väldigt länge sedan jag sett ett så tamt, viljelöst och allmänt förvirrat försvarsspel. Det verkade som att man helt glömt bort hur man spelar försvarsspel, särskilt med tanke på att man i E-On Arena gör en av de bättre insatserna denna säsong.

Domarnivån: 3... eller 2... eller 4... eller 1... eller 5, så svårt att hänga med i alla de olika nivåer som Vinnerborg höll under matchen. Märkligt nog verkar det som att Årets Svensk har ersatts av det inom domarkåren nya begreppet "proffsdomare"

Dalan: Absolut ingen aning.

Wayne Gresky: Ahaa. Blir det något stort eller? Varifrån är det beställt?

Dalan: Leveransproblem, det ska tydligen gå av stapeln på måndag istället.

Jag blev riktigt besviken att det inte var något tifo igår... Varför?

Bra match, dålig domare, och tyvärr måste jag erkänna att modoliderna var bättre, men det satt skönt med 2-2 inför sista, då fanns det lite hopp, men sen kunde Timrå inte slå en passning rätt ens så då var det kört.

Magnus Nilsson var väl inte den klyftigaste på isen heller direkt.

tungt nu..men vi tar er på fredag i E.on!välkommen...

Mats Edström:

Han sa....jag har brett mellan ögonen och ser konstig ut...

Wayne Gresky: Var inte orolig. Nog för att jag är otroligt rik men jag ska inte köpa upp alla stränginstrumenten från er i Ångermanland.

Hyfsat jämnt i målvaktsmatchen.

Målvakt Skott GAA Räddningar SVS%
Backlund 52 4 2,00 48 92,31
Krizan 52 4 2,01 48 92,31

MorganaLefaey: Jag tror han sa:

"Har ni sett min apa
min lilla söta apa
har ni sett herr Nilsson
ja han heter faktiskt så"

Wayne Gresky: Ja, och ni gör roliga filmer!

Wayne Gresky: fast jag tycker att domaren var OK, fy fan vilken anarkistisk åsikt! (men seriöst, vilka domare kan vi hoppas på?) Kul...(nja!) är också er hemmapublik, dom vill ju ha utvisning fyra gånger i minuten...starkt av herr Vimmelkant att stå emot! Och som sagt, grattis! Det blir en kul kvart!

65selander: Ur denna kameravinkel kan man urskillja vad dom sa till varandra

Paddan: Han sjöng nog på Pat Benatars gamla slagdänga

Mats Edström: Jej er en liten kylling som heter Gullefjun

Poffa: Sorry, jag var otydlig men strax innan Nilsson tvättade visiret med onödig kraft på Skröder.

Mats Edström: "Jeg tror ikke jeg liker dette"

Poffa: När nilsson tog och slog till han efter avblåsningen för hans utvisning. Skröder sa ju någonting och sedan brann det.

Mats Edström: När? Till vem? Och var?

Är det någon som har en susning vad Skröder sa?

Gidde: Ja, haha. Nja, inte riktigt en kändis av din kaliber var det. ;)

Hawerchuk:

Mig?!

:)

MorganaLefaey: För att stävja. Så inte tisdagens matchstraffsoreda skulle upprepas.

För ni som såg matchen på TV, är det någon som har koll på vem det var dom filmade en gång i första och en i tredje uppe på läktaren? Jag kände igen honom som sjutton men kunde inte placera ansiktet.

scim: Vill även lägga till att linjemannen/männen hade det ruskigt jobbigt i dag. Då en av dem till och med sparkar ut en puck i PP för modo och sedan stoppar ett uppspel i samma PP. Jag menar just i det powerplayet så rensade han mer än Timråkillarna.
Nu verkade han dock inse sina misstag och åkte ivägen för en timråit i sista perioden för att jämna ut det lite. :)

Frisco:

Skönt att se att Masken har lite koll på hockeyn i alla fall:

" Modo–Timrå
Den tuffaste matchserien av dom alla.
Utvisningarna haglar och det är mycket känslor när LILLEBROR Timrå vill visa vilka som är bäst i Norrland."

scim: Kan inte annat än hålla med. Det är en utvisning som jag inte alls förstår. Sedan hänger jag inte med på de 2 10orna som delades ut. I en seriematch hade det inte varit någon utvisning alls.

scim: Åt båda håll..

Ja, jag kommer iallafall vara sur och inte grattulera. Kanske imorgon, vi får se. Höres!
Nu kryper jag tillbaka.

Dream Team: Fy sjutton vad jobbigt det var att vandra upp till centrala staden och sätta sig i bilen och köra hem. Och då var man ändå glad över resultatet men benen hade fått någon form av nervositet adrenalin överdosering och varje steg kändes som efter en 1mila vandring.

Trevlig match med missar och fart från båda hållen. Tur man inte behöver gå så långt på lördag efter matchen då bilen står just utanför knuten.

scim: Kan bara hålla med.

Wayne Gresky:

Ja, jag byter gärna ut Vimmelkantig fortare än kvickt, idag hade han några riktiga lågvattenmärken, den i tredje på Hedström var ju bara pinsam...

Poffa: Jag förmodar att det går att ana, alternativt förstå vad just siffrorna "93" i det nicket betyder. Men åldern ska förstås inte vara någon ursäkt. Jag måste dock berömma denne för att han/hon ändå vårdar språket så pass bra. Det finns andra numer avstängda karaktärer som har bidragit med mindre trevligheter i form av svordomar och annat, vilket denne hittills undvikit.

orion: Känns som om det är vapenvila i kriget utanför isen för tillfället. Jag tror de flesta är ganska överens om att 1-1 är relativt rättvist efter 2 matcher och att domarens misstag och tveksamma bedömningar någorlunda har jämnat ut sig.

Frisco: Glöm inte att tikarna spelade på sin 1-0 i matcher, nu har dom pressen på sig.

knaskamilla: Ja du fick ju resten ypperligt recenserat så.

PS Glöm inte 50/50-missen också.

Grattis! (lite surt men: grattis!) Snyggt´et krig i Västernorrland just nu!

Salle:

Heh. Nu har jag förresten sett Jonas på isen också. För visst var det det enda jag missade när jag kom sent...?

knaskamilla: Om det var så kul nu borde det bli ca 33% roligare nästa match...

sundsvallare93: Kommer du ihåg dessa rader? :-)

"Ett gott råd, börja fundera på bortförklaringar, du kommer att behöva dem. Om du har dålig fantasi så har du min tillåtelse att använda de jag kom på. För att Modo vinner i kväll är lika sannolikt som att Elvis sitter på VIP-läktaren i Swedbank Arena (Och då menar jag inte er amatörvariant från Docksta..)"

Vad roligt det är med slutspel! Det känns som att de liksom tar de där extra skären, tacklas lite hårdare, har lite längre klubbor... Timråiten som åkte på 2+2:an där i slutet torde skämmas. Länge. Åtminstone tills på lördag. Kul att se MoDo vinna på taktik de sista minutrarna.

För oss som tittade på TV var det väldigt avslöjande vad Mange Nilsson ropade åt domaren från utvisningsbåset vid sitt 2+2. Vilken tur att han inte hörde.

Nåväl, det var bara en parentes, skit samma. Bra match, fullt ös, och härlig stämning. Inget blir bättre än ett V-norrlandsderby. Skönt också att det finns intentioner och klara tendenser till ett bättre PP-spel. Dessutom var det extra roligt att vinna matchen med en Timråit på soffplatsen bredvid.

Kort Friscorapport:

-Spännande
-Livligt
-Kul

Och efter matchen ville Timråklackens maskulina del se brösten på en manlig Modosupporter. Och de jublade villt när de fick göra det. Jag har ingen förklaring på händelsen. RFSL i Sundsvallstrakten kanske borde bli informerade?:)

Ja vad ska man säga. Känns otroligt skönt med en seger, men ska Modo överhuvudtaget hänga med i denna kvartsfinal serie så krävs det uppryckning från många spelare. Tycker vi stod upp bättre i timrå om man ska kolla på försvarsspelet faktiskt. Idag osade det mer varmt runt vårat mål änn vad det gjorde sist. Men otroligt skönt med en seger, sammtidigt som man endå får tacka Magnus Nilsson lite extra för att vi lyckades ro detta i land :).

Grattis MoDo till en välförtjänt seger spelmässigt och målmässigt haha;P

En tveksam utvisning där Horava faller lätt avgör tillsammans med Mange som gör en dum grej i slutet..många vill ha honom bänkad till lördag, det skulle inte jag göra, han var mycket bra fram till incidenten.
Koskinen däremot går inte att ha...
Förbered er på ett revanschsuget timrå på lördag

Än en gång Grattis

Grattis till segern, "the beat goes on" på lördag. Det blir jobbigt spännande det här men det visste man ju redan.

Dream Team: Ja, det var först efter utvisningen som kvitterade hjärnsläppsmatchen till 1-1 jag kunde känna mig någorlunda lugn. Hade ni vunnit och vänt så hade det inte sett bra ut alls inför fortsättningen. Nu ser det bara riktigt tufft ut. Ni var väl något närmare den här matchen, men hade det inte varit för matchstraffen i förra så hade det kanske varit närmare. Det kommer att bli grymt spännande på lördag. Längtar redan efter lördagen med skräckblandad förtjusning.

Grattis till segern, det var ni inte värda ;) Natti

« · 851198 · »