Jag förväntar mig att man kan märka av att det är slutspel i kväll, klacken och även övriga i arenan (som håller på MODO) bör redan vid uppvärmningen jubla när killarna kommer in på isen för att värma upp. Är lite rädd att TIK-gänget ligger före där. Så skall det inte vara i en hemmamatch.
När det gäller domaren som är den samme som i förra matchen, så vinner vi inget i Ö-vik på att bua åt honom, han blir nog bara tjurigare och skall visa vem som bestämmer. Spelarna får inte heller vara för kinkiga och reta upp sig på "skitsnack", slå dövörat till och tänk hockey, mål och vinst i stället.
Ta bort de som försöker sabbotera för Krizan, han MÅSTE få göra sitt jobb och inte behöva freda sig för fega TIK-spelare.
Är dock pinsamt medveten om 8-1 vinsten under grundserien....
Skall bli oerhört inspirerande att komma till er arena och bevittna ännu en batalj mellan Västernorrlands stoltheter. Hur många hockeysupportrar i Sverige skulle inte vilja uppleva en kvartsfinals-derby-serie.... Nu njuter vi oavsett vilka man håller på.
För tillfället så riktas allas hockeyblickar mot oss och troligen är de flesta en aning avundsjuka åxå eftersom vi supportrar faktiskt har möjlighet att se alla kvartarna live om man vill utan att behöva resa speciellt långt...
Det enda som är tråkigt tycker jag är att ett av lagen faktiskt måste slås ut - tyvärr..
kärran: Bah! Vi ska vissla sönder Vimmelkant, om han gör bort sig. Det är publikens styrka och det kommer gynna oss. Visst, första visselkonserten kan han nog stå emot och "spela tuff", men konsert två, tre och fyra kommer få Vimeseborg att börja använda vuxenblöjor.
Paddan: Undra hur många bortastå som sålts. Snackades väl tidigare om att Timrå bara släppt 150st till bortastå (informationen genom någon artikel som någon länkade till). Om så är fallet så hoppas jag att man har svarat med samma mynt. Eller ja man kanske skulle kunna släppa 180 då man har lite större arena så det blir likvärdigt procentuellt.
MorganaLefaey: Det är sagt från alla klubbar att man släpper 150 platser till bortaklacken. Så alla gör det, det är inget som Timrå hittat på för att minska tillgången för oss MODOiter.
MorganaLefaey: Själv ser jag inga problem med att motståndarna inte vill lämna fler biljetter än de 150 som de är skyldiga att lämna, särskilt med tanke på att bara 20 biljetter bokades upp till första matchen. Hemmalagen vill givetvis gynna sin egen publik så långt det är möjligt.
Poffa: Där ser man. Var ju bra att få det verifierat att det är samma som gäller för alla. Kom bara på att jag inte kommenterat den där artikeln. Men då var de lite fel ute då de säger att de blivit lovad fler platser alltså.
MorganaLefaey: ...och apropå de där extra biljetterna så fattas det fortfarande 27 bokningar för att man ska ha bokat upp alla de där 150 platserna på bortastå som man har rätt att få.
Hoppas ni har laddat med halstabletter de kommer bli en grym match på lektarna! själv så vet ja vilka som går som vinnare ifrån den matchen utan att sticka ut näsan ;)
Paddan: Helt otroligt att man inte lyckas fylla upp en resa för 150 pers. Nästan så att man måste göra slag i saken och försöka få ihop några oldtimers och åka ner.
MorganaLefaey: Klart du ska ner. Det är fler HS-nirrdar som ska ner också. Jag, Alfred, Paddan mf kommer ju att åka ner, du vill väl inte känna dig utanför?
shinzawai: Börjar faktiskt känna lite sug efter att åka ner. Tyvärr har jag sug efter något annat också och jag vet inte om hon tycker det är rätt att jag sticker iväg när man skall ha middag med några andra och se på matchen. Men man kanske lyckas lura iväg alla.
Wayne Gresky: Hmm, ska man döma av Expressens hemsida, och förmoda att den är så gott som identisk med pappersupplagan, så har man alltså inte en endaste liten artikel om de fyra kvartsfinalerna i dagens tidning. Eller så har man, hemska tanke, inte uppdaterat hemsidan med dagens artiklar.
Gidde: Efter pratet i går på timrås gästbok så visade det sig ju att halsen inte var över axlarna då man inte skulle bli utvisad för hög klubba om man råkade få klubban där även om det var oavsiktligt och man är ansvarig för sin klubba. Så varför kan inte ljumsken vara på upper body om halsen är nedanför axlarna?
MorganaLefaey: Lägg ner nu.Den matchen är historia domaren har dömt och lär inte ändra sig nu.Rätt eller fel vem vet?men nu går vi vidare och koncentrerar oss på kvällens match.
fighter: Äh jag bara drygar mig gällande den nya matchen och zackes skada, med lite information jag fått från Timråfolk. Jag såg inte ens situationen så jag kan inte uttala mig utan i det här fallet så var faktiskt det intressanta att halsen inte är ovanför axlarna och då behöver inte ljumsken vara där den sitter.
Självklart är det fokusering på den nya matchen som går ikväll som gäller och vi lär säkert få nya saker att dryga oss mot varandra i din vilket jag ser fram emot. Må det bästa laget vinna.
MorganaLefaey: Tack det var bra skrivet.Mitt inlägg var inte riktat mot bara dig man blir lite trött av allt snack bara.Självklart så ska vi diskutera senaste matchen. men det blir tjatigt om man bara fokuserar på en händelse.Javisst må det bästa laget vinna och det blir det lag som håller sig på isen.