1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482392 inlägg · 4079 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 854711 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Att se 100 000 i ett gemensamt tifo är mäktigt:

www2.svenskafans.com/barcelona/bildarkivet/martinjernberg/tifo.jpg

Att se några 100 i timråklacken vifta med lite vimplar känns inte som något som ger rysningar direkt. Vimplar eller ballonger känns som en smaksak och inte mycket att argumentera om. Som att diskutera om Kung eller Sofiero är den godaste ölen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Skillnaden mellan tifot igår och det i Timrå tycks vara att det var ballonger här men flaggor där. Ungefär. Jag gillar flaggor bättre, de är liksom mer "beständiga", fast tifogruppen här uppe påstår att man inte kan göra ett flaggtifo igen om man redan har gjort ett. Typ.

Fast jag vet inte...är det viktigaste att tifot är snyggt eller att det är nytänkande? För flaggor och kvittorullar är snyggt, men är det nytänkande? Nä. Däremot tycker jag att man skulle kunna ha flaggor och kvittorullar varenda match, eftersom det är så snyggt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Det tog sex timmar för ca tio man och kvinnor att ens sätta ihop småflaggorna och dessutom så tog klippningen av konfetti en hel dag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: Det du skriver och katta' skit', de lägg' jag i samma hög.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Nja, vi la inte så mycket krut på tifot hemma sist, men jag tycker nog det blev bättre än det de körde sist. Flaggan vecklades inte ut riktigt, och det känns liksom lite barnkalas över att köra ballonger.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:bra förklarat utav dig =)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Ser man inte det kan jag bara hänvisa till synsam.se!

Vad var bättre? Ni körde med en sunkig overhead-flagga(?) som knappt vecklades ut och lite kvittorullar och halvuppblåsta ballonger piffade knappast till det. Vi däremot hade mängder av småflaggor, tonvis med konfetti och kopiöst med kvittorullar i ett härligt kaos... Priset på vårt tifo landade kring 18000-20000 kr och den skillnaden märktes något oerhört!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Skriv förståeligt, karljävul!

"Mensägs"... där ska det in ett detta, mitt emellan. Det ska alltså stå "Men detta sägs..."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Du bör inte fråga mig om det. Jag tror jag nämnde för knas här tidigare vilka kunskaper jag har om TIFOn. Men man får ju iaf en känsla av det man ser, och den är väl iofs så god som hos någon annan "glad amatör". Nu har jag bara sett två bilder från ert TIFO igår, och jämfört med det filmklipp som fanns att beskåda i vår GB här tidigare så var det väl inte så jätteimponerande, nej. Mensägs givetvis med vetskap om att jag inte såg MoDos TIFO så myclet som jag borde gjort för att ge det en rättvis bedömning.

Timrås TIFO-grupp har väl visat upp vad de klarar av tidigare. Jag vet heller inte hur mycket krut de la på TIFOt i lördags. Det kan ju ha varit lite eller mycket jobb. Jag vet inte, eftersom jag inte sett dom jobba.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: hmmm undrar hur du kan påstå att modo skulle vara timrås lillebror.. timrå som inte varit nära ens att vinna nått,,å plockar sina bästa spelare från just modo, nä lillasyster.. ut å sälj bullar å spara ihop till en ny arena..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Menar du på fullt allvar att du tycker att Timrås tifo hemmavid sist klår det Modos tifogrupp ställde till med igår?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Mats Edström: Timrå Ishall, det var väl heller inte igår direkt ;-)

Det är väl, vad jag förstår, eller vad jag har gissat mig till, pengarna det sitter i till viss del. Timrås TIFO-grupp lägger tydligen betydligt mer pengar på sina TIFOn än vad MoDos motsvarighet gör. Då är det väl klart att de ska vara skillnad också. Man undrar ju vad AIKs TIFOn på Råsunda under t.ex ett derby mot DIF går lös på?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan: Äh, låt dem hålla på! Jag menar, de har ju redan bevisat att de är lillebror på det planet och snart är det även bevisat att så är fallet på isen också.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan: ...sa Bror Duktig och slog sig för bröstet!

Jo, ni har bra tifon i timrå ishall, ingen tvekan om det men nu var det inte det jag kommenterade och därmed gjorde jag ingen jämförelse heller.

Å andra sidan ligger ni ljusår efter Black Army t ex, om vi ändå ska jämföra lite...;-) 
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:

Åfan. Missade vi vilket år man skulle använda ballonger? Neeeej...nu får vi skämmas!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: Jo, men en sån som Petter Rönnquist känns dock väldigt neutral... Det var nära till tårarna där igår.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Mats Edström: Men då är du van vid Sundsvalls packets tifon också ;)

Ballongtifo körde vi första säsongen vi hade en tifogrupp, känns som ni ligger några år efter.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Mats Edström: Äh, du som är bosatt i Jonteland och liftar hem med suppbussen borde ta till dig de orden... Glöm inte att Örnenbacken är brant och kurvig;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Smart drag av kanal 9 att ha en massa bittra djurgårdare som bisittare och båskommentatörer.

Skönt för mig att ha något att få skrika mig hes över framför bioduken

Hata Putte Carlsson
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

För övrigt tycker jag att tifot var bra...förutom att en herre strax bredvid mej som hivade iväg sin gröna rulle cirkus sju minuter före alla andra.

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:  För att använda dina egna ord, om än lite omarbetade och något inlindade: Cykla & vält! 
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: En eloge, verkligen! Det enda som fattas för att det där tifot(?) ska bli fulländat är Ronald McDonald och ett bollhav...
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Som sagt, jag har inte en aning om det där snacket om SM-Guld.

Men å andra sidan så har ju spelarna i de flesta av slutspelslagen redan i höstas fastslagit att målet med säsongen är SM-Guld, så det är ju inte så underligt om någon tar upp det snacket nu igen?!

Men det är ju typiskt osvenskt att säga så, vilket kanske får ses som en dumhet?

Allt annat än ett guld åt FBK skulle ju faktiskt förvåna mig mycket, dom har sett klart stabilast ut, och har ett otroligt bra powerplay.

De andra lagens enda ljuspunkt är väl att jag fortfarande har i färskt minne den där säsongen då det bästa laget tyvärr inte vann SM-Guld, vilket dom verkligen varit värda....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Åka båt borde väl också gå. Skall höra med min morbror om vi inte kan åka från dockstavaravet på onsdag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps: Undvik kö! Cykla till och från arenan.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan:
Med beröm godkänt till Arenan, men parkeringssituationen ut från den samma är en katastrof, det borde vara förbjudet att bygga arenor inne i städer.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
"Ballonger! Ballonger! Använder dom verkligen BALLONGER?"

Jag tycker fortfarande att det är lika roligt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Det kan ju mycket väl vara Kenta som vill få det till det och därigenom öka pressen på MoDo, men såhär sa han i Kanal 9 tidigare ikväll:

"–Modo har börjat prata om SM-guld. Det passar oss bra, säger Timrås tränare Kent Johansson i Kanal 9."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla:

Hmm..."som behandlar", kanske, inte "som handlar om"...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
DJ Hemp:

Var inte det i den andra gästboken som handlar om den här matchserien som det spekulerades i sådant?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Å fan, ni torskade - jag är chockad! Skulle inte MoDo AIK alias Alfredshem avancera vidare lätt som fan mot lillebror Timrå och därefter leka hem SM-guldet...? Okej, jag är glad som satan över vinsten! Nu råder jämnt skägg och tidernas mest spännande kvartsfinalserie går vidare...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Vackert tifo ikväll. Heders.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: För Timrås del så är det 2+1 som gäller. Guld i J-SM (Anton Cup) 1968 och 1969. (En liten kul "krönika" om detta ska jag bidra med om en stund, men då i en helt annan tråd)
Guldet i pojk-SM togs 1975.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Paddan:

Jag tyckte det var snyggt med ett par MoDoflaggor i Timråklacken. Såg ut precis som att några MoDoiter hade nästlat sig in där och spred sitt budskap. Fint gjort av de som höll upp dem.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Hahaha ja han försöker hålla sej själv vaken fick jag veta...Nu har han anlänt till Eon iallfall...kanske ja får sova då...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ann:

Något måste han ju få roa sig med ;-)

Snyggt klädd är han ju i alla fall, det känns tryggt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco:

Det var Wayne som sade säckvis, jag bara litade på hans information ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Överdriv inte Frisco. 7 + 3 ska det vara.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Ja du Mats må ha väldigt tråkigt på resan hem för han har nu typ messat vid varje plats dom passerat...senast var det Midlanda ...eller så försöker han bara hålla mej vaken...pippip låter det heeeeeeeeeeeeela tiden...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Säckvis? Äh, överdriv inte. Vi har ju bara 10 juniorguld och 3 pojk-smguld.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Det här kanske ni redan refererat till, men det blir ingen medverkan för Morrison i onsdagens match.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Vet inte faktiskt.
Hoppas dom är så rutinerade så att dom lärt sig ta en match i taget, det bör dom ju kunna vid det här laget.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Hmm.. ja, det var det ju ;-)

Ja, och jag pratade om den här säsongen, inget annat. Det hade visst pratats om det innan match där uppe idag, eller var det bara illasinnade rykten som talade om det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: De där flaggorna hade de ju även med sig i E-On Arena, så de måste vara otroligt förtjusta i flaggorna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Dte var du som började fråga ju ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Hahl Bundy: Onödigt med bråk. Även svagt av era guljackor att tillåta er att vifta med stulna flaggor. Ett klart onödigt irritationsmoment.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Underbart härlig seger. Att dessutom få bevittna den på plats på stå, Smakar mumma va?

Däremot tycker jag ni verkar ha några riktigt puckade idioter som försöker sno o knäcka Supporterklubbens flaggor i 2 per/pausen.
Nån krullig albino i svart tröja o några till, tur att ni har reko ordningsvakter!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Tja, du frågade, och jag gav svar. Rätt så enkelt om du frågar mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
orion: Har du hittat F5?
Kommentera

« · 854711 · »