1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480454 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 853085 Till forumet


Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MODO Hockey - Timrå, Swedbank Arena
2007-03-12, kl 19:00


Målvakter:
1 Mattias Erlander,
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
10 Per-Åge Skröder,
12 Justin Morrison,
17 Kristian Kuusela,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
23 Zdenek Blatny,
24 Niklas Sundström,
28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme.


Kommentar

Harald Lückner: Upp till var och en att ta ansvar
Tre kvartsfinaler avklarade, 2-1 i matcher till MODO Hockey efter Tobias Enströms mål i Timrå senast 17 sekunder in på period fem.
- Självklart kanske säsongens skönaste seger, kommenterar coachen Harald Lückner. Men ändå känner jag att vi har mycket mera att ta ut av det här laget. Just det känns förstås också bra.

Det är framförallt första periodens spel senast som Lückner är mest tillfreds med.
- Då spelade vi verkligen distinkt och bra. Sedan föll vi tillbaka efter deras första reducering. Tycker definitivt inte att 2-1 efter första speglar vad som hände ute på banan.

Och nu kommer hemmaplansfördelen vi pratat om, två raka hemmamatcher.
- Visst är det så, men det gäller att verkligen fokusera på uppgiften nu. Inte tro att vi vunnit något bara för att vi tog en bortamatch. Vinner vi inte den fjärde matchen nu betyder inte lördagssegern mycket.

Tränare Lückner prisar försvarsspelet speciellt.
- Det är därifrån allt kommer och det är suveränt att se att se många av våra backar lyft sig lagom till slutspelet. De två senaste kvartarna har ju också backar som Hedman och Enström avgjort. Sedan är det tryggt med en spelare som Mattias Timander, han är i alla avseenden en jätte på banan.

Niklas Sundström går förstås heller inte att komma ifrån.
- Nej, så är det. Det var gränsfall på hur mycket istid jag gav Susse senast, men han var ju i allra högsta grad organisatör till vårt segermål. Nu blev det mycket så här också i och med Svartvadets matchstraff.
- Ödmjukhet är vårt nyckelord nu. Det gäller att inte slå oss för bröstet och tro att något är klart. Full fokusering och rätt inställning är vad som gäller - och som sagt ödmjukhet till tusen. Sedan hoppas och tror vi att våra supporters lever med som tidigare. De känns oftast som en extraspelare.
- Någon speciell träning handlar det inte om mellan de här matcherna. Det är upp till var och en att ta ansvar för sin kropp och vara redo när det gäller igen.

Många blåmärken och del skavanker här och där, men några skador handlar det inte om efter tre kvartsfinaler.

Noterbart om laget:

Noterbart 1: Skador/ sjukdomar: Inga frånsett långtidsskadade Andreas Salomonsson.

Noterbart 2: I går söndag efter segern i Timrå gällde vila, återhämtning och rehab för MODO Hockey. Bara ett fåtal spelare på isen, däribland Zajkowski, Adam Andersson, Blatny, Horava och Micke Pettersson, evighetsmaskinen.

Noterbart 3: Stor dag för MODO Hockey i E.ON Arena i lördags. Först Tobias Enströms segermål 17 sekunder in på period fem för A-laget, sedan avgjorde Victor Hedman för J 20 i avgörande JSM-match 3.47 in på period fyra, seger 4-3. Nu får MODO:s juniorer möta HV 71 hemma på tisdag.

Noterbart 4: Kvartsfinal 4 sänds av kanal nio, precis som kvartsfinal två senast. Gäst igen i Swedbak Arena allts förre stormålvakten i klubben, Petter Rönnquist.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Blatnys prestation blir ganska kul i det där läget när man får all bakgrundsinfo. Jag är glad i efterhand att jag inte stämde in i "men jobba då!"-brölen. :-)

Alfred Awful @ Umeå
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:
 
Ännu en gång så skiter ni i reglerna i denna GB..

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt
Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga.
Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället.
Bryta mot svenska lagar och förordningar.
Skriva osannolika rykten utan viss bakomliggande fakta.
Använda HS för att sprida reklam.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Du bryter reglerna varje gång du skriver något. ;)

* Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:
 
Så skriver du bara för att få kompisar...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Jag har 7450 kompisar måndag och onsdag, det räcker för mig. ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

shinzawai:

Lite fusk är det när du lägger fram det så där..kanske jävligt mycket fusk också..

Så du tar hem alla 7450 personer på en fika/öl före/efter en match??


Faan..Finns det slott i Ö-Viks området??

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Gästrins herrgård används inte just nu. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Snygg gardering: - Självklart kanske säsongens skönaste seger, kommenterar coachen Harald Lückner.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Hehe, reagerade på det också. Luktar Hasse-logik.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Är det J20 som styr MODO's öde? Dvs ska det bli HV i Semi? Inte omöjligt...OM nu inte BIF tar fram det sk Brynäs-Flytet i fortsättningen. HV kan ju gärna inte sparka Mårts eller Hrdina nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:
Att du och Harald tycker att det är kanske den skönaste segern för säsongen kan man förstå..Jag skulle nog tycka likadant om TIMRÅ IK skulle ha vunnit igår..

Dock kan jag inte förstå du menar med gardering??

Är det så att du tycker att den snygga garderingen gick ut på shinzawais
* Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga."??

Skulle det vara så är definitivt du en av dom som ska ta åt dig..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Oj, vad oväntat att du inte förstår...

Jo jag menar att man inte brukar använda självklart och kanske efter varandra. Antingen är något självklart eller så är det kanske, det är inte både och! Därav garderingen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: "Självklart kanske...", snacka om gardering. Som en lärare från högskoletiden sa:

"För ganska exakt 12-15 år sedan, ungefär."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa: Den var snygg!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa:

Kanske du och jag ska kolla med Paddanskrället om det är normalt att lärare gör så i normala fall??

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:

Jag är kanske dum..Helt ok att du tycker det..Fast vad jag tycker om dig tar jag någon annan gång..Men det känns mer som du är dummare..(beror säkert inte på att du är en som håller på Modo)

Men det är helt ok för mig att du lägger en viss nivå nu när det gäller slutspel mellan det Bästa laget i hela världen och ditt skitlag i mina ögon moodoo..

Så jag tycker ändå att du ska gardera dig så mycket du kan..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Du har rätt taskig intuition.

Vad är det som gör dem till det "Bästa laget i hela världen"? Det verkar ju inte vara deras prestationer på isen iaf...

Givetvis ser jag alltid till att vara garderad, men nu handlade det ju inte om mig...

Känns förresten som om timrås tifogrupp har lite fetare budget än modos dito.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Är det inte så att kanske inte alla men iaf väldigt många, oavsett vilket lag det handlar om, och på vilken nivå det rör sig, älskar sitt lag, och gärna sätter detta på en slags piedestal, och vägrar ta till sig av andras "bättre vetande"? Timrå är världens bästa lag. Det har du inget att säga till om.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Är det inte även så att vissa personer gjort det till sin livsuppgift att förklara de mest grundläggande saker här i livet helt i onödan?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Om man går efter mina egna referensramar så är det vanligt att personer hemmahörande i en viss del av Bjästa, som jobbar tillfälligt som lärare i en viss del av Kramfors Kommun, kan försöka att blåljuga för sina elever ifall de inte känner att de vet vad de ska svara i en viss fråga.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:

Vad det som gör att TIMRÅ IK är det bästa laget i hela världen??

Laget spelar en bättre hockey än vad ditt lag gör...

Förutom att just TIMRÅ IK ÄR det bästa laget i hela världen så är det mitt lag i alla lägen..Och då menar jag verkligen att det är mitt lag i alla lägen...

Och i min värld är ditt lag ett jävla pisslag som borde be om ursäkt för att det finns...Fast  jag vet att det är inte riktigt sant..Skulle inte laget ifrån Ö-vik finnas så skulle inte du och jag tjöta skallen av varandra nu när det är slutspel..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: lugn nu... timrå haha lägg ner kompis...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Vi lägger ned den här diskussionen va och tar lite saft och kakor istället?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Schyrre, bjussaru?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:

Helt ok om du siktar in dig på saft o kakor...Ärligt talat så är det inte min grej att göra det..Dock så är det ganska ok att göra det ibland...

Jag har helt ärligt tagit en "fajt" med dig när det gäller en del inlägg och jag blir lite förvånad att du drar upp saft och kakor i ditt senaste..

För vi har väl inte "mördat" varandra i dom tidigare inläggen??

Skall dock helt jädra ärligt berätta att en av Moderatorerna i denna GB har tyckt att jag har varit stingslig nu när jag har debatterat med er..

Fattar inte varför..
 
Och jag kan själv tycker att det är en de få gånger att det har gått ganska lugnt och sansat till för en gångs skull nu när man tar en debatt med er moodooiter..

Men det verkar vara helt fel av mig...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Tyckte bara att debatten övergick från innehållsfattig till innehållslös. Klart att du gillar Timrå och jag MoDo. Det är liksom inte så mycket att diskutera, jag tror inte att någon kommer att byta lag i första taget.

Vill du ta en fajt får du allt komma på ett intressantare ämne. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:
 
Ämnet jag har tagit fajt för har dött ut ganska kraftigt..

Så jag får nog allt vänta på nästa...

Jag och shinzawi tycker kanske inte att det vi debatterade om är   innehållsfattig till innehållslös....Men allt är ju relativt..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: "moodooiter"? Ska det inte vara moodoooliiid? :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:
Egentligen ska det vara så att man uttrycker det som moodoolid...

Men vi försöker ju att föra en vettig debatt för stunden och för min egen del så sker det otroligt sällan att man kan göra det inne på denna GB som vi gör just nu...

Oftast så blir det pajkastning mellan mig o de mer etablerade Moodooiter som har härjat här sedan HS/Sps/Örnnästet startade..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: Örnnästet.. ojoj, det var inte igår. Länken nedan (om den nu fungerar för alla vill säga) visar upp hur Timrås gästbok, Örnnästet (eller var detta ännu längre tillbaka i tiden?), och det som sedemera skulle förvandlas till HockeySnack och SportSnack i lite olika former, en gång såg ut. Detta ska väl då vara från 2001 och flera användarnamn känns ju igen..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Han är inte ensam, i det här fallet.

Hockey så. I morgon så gäller det att vara på tå direkt. Kan tänka mig att Timrå kommer försöka få den start som MODO fick i går. Hoppas verkligen inte att laget går ut med inställningen att "allt är klart". MODO har ibland en tendens till att göra sådana saker efter att de spelat en bra match.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa: Jag både hoppas och tror att de rivstartar, IGEN. Det känns fruktansvärt tryggt att gå på hockey just nu, man slipper oroa sig för att de ska göra en bajsmatch. Visst, de kanske torskar imorgon, men jag har svårt att man gör något annat än sitt bästa.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

knaskamilla:

Du är en av dom som kommer att tycka att  jag aldrig är seriös..Synd för dig då..

Helt ok..Fortsätt gärna det du..Jag försöker allafall få en dialog mellan oss Timråiter och er Modoiter..

Men du är kanske en sån där bitter gammal människa som inte kan tänka om när det gäller människor??  En som inte har kunnat ge utan att bara ta..??


Skitsamma knas..


Har själv upptäckt att det finns en hel del sköna moodoiter..Så jag är gansk nöjd med det

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Finns fortfarande biljetter till morgondagens match och >10% till onsdagens match. Har folk slut på stålar eller är de mätta på derbyn?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Om Modo skulle ha domaren med sig på samma sätt som Timrå så tar vi detta lätt. Jag förstår att Tikarna är oroliga när man presterade så oerhört lite när man har möjligheten att avgöra i flertalet 5 mot 3. 47-26 i skott och sådan innefektivitet är ju bedrövligt av Timrå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Spasm: Sjöberg var rätt okej igår. Var väl en del tveksamma utvisningar, men åt båda håll. Så jag tycker inte Timrå hade domaren med sig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa: Sjöberg var grym i första 50 minutrarna. Matchstraffet på Svarten och 5-3-läget där Steen (?) blir utvisad för att han finns till drar ner totalbetyget då Sjöberg kunnat avgöra matchen med dessa utvisningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: Samtidigt är det en väldigt fjantig utvisning på Hedström, den som avgjorde matchen. Så det var åt båda håll.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:

Biljettoppen på ticnet.se

1. SM-final i bandy
Studenternas Idrottsplats

2. Modo Hockey Slutspel 06/07
SWEDBANK ARENA
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:

Det kan ju också vara så att en stor del av de TIKare som köpt biljetter tidigare (för det brukar vara många sådana på MoDo-TIK) gett upp hoppet och därför inte orkar gå på matchen. Eller nå't. Men det sägs att i Gävle hade de bara 5 500 sist, det är ju helt galet lite...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa: Hakningen på Skröder tycker jag var solklar. Är klubban i Skröders armveck så ska vederbörande ut, ut ut!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Tror nån det, när vissa virrpannor har biljetter till båda evenemang...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Är det någon som vet om man tar in 7 600 eller 7 500 under kvartsfinalerna?

Så här ser det i alla fall ut inför morgondagen.

Sittplatser: 94 st
Ståplatser:321 st
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: Man kan ju tycka att det borde vara mer fart på biljetterna nu efter drabbningen i Timrå. Men man kanske har fel. Hade i alla fall varit roligt om modo fått en lördagsmatch i slutspelet. Men det tas väl igen på hur det ser ut nästa säsong. Kändes som om nästan hälften av alla hemmamatcher var på lördagar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MorganaLefaey: Av 28 hemmamatcher så är det 11 lördagsmatcher och två mellandagsmatcher.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Poffa: Inte så långt ifrån hälften då. Kanske man måste börja ta hockeybussen istället för bilen då nästa säsong.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MorganaLefaey: Vafaan, hur går det då med våran samåkning? :P
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
90+ hundar på bortastå imorgon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai:

VA?!

Finns det verkligen så gamla hundar?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Hundår, hundår. Det är det han snackar om. Några som levt i 13 år i något hem någonstans. Snart dags för en sista promenad och sprutan. Elakt att hålla dem vid liv så länge.
Kommentera

« · 853085