1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527962 inlägg · 4121 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
EfordeM: Nu är det väl främst från supporterhåll som det gnytts högljutt om skador och annat som ställt till problem på vägen. Lagledningen har väl varit rätt så konsekventa och valt att lägga locket på vad gäller skadade spelare, allt för att inte sätta fokus på det allt för mycket.

shinzawai: Ja de e fan sant, timrå gnällar ju fan för allt .. en sak är säker skador hör till och skulle aldrigt komma på tanken att skylla på MODOs skador...

shinzawai: Rätt i sida, fel i längd, eller nåt. Det var underförstått i mitt svar till dig, men det kanske gick att missförstå hur jag menade? Ja, vi har haft skadeproblem under en större del av säsongen, men jag förstår inte vad du menar med "skylla allt på skador". Exakt vad är det vi bör beskylla skadorna för, menar du?

shinzawai:
Precis, alla spelare skulle säljas och ingen spelare tackade klacken, bara ett gäng överbetalda divor och Backlund borde dras efter en Epa-traktor. Sen vinner man lite igen, då skriks det "VI GER AAALDRIG UPP!".

Dream Team: Nä, det har inte gråtits om skador i Timråboken i år, my bad.

"VARFÖR KAN VI ALDRIG HA LITE FLYT MED SKADOR, BRÖÖÖÖL!!!", ungefär.

shinzawai: Eller varför inte ge hyndorna vad de tål:

www.youtube.com/watch?v=-YCwyvYF_N0

shinzawai: Vad är det vi har skyllt våra skador på? Att vi leder matchserien mot er med 3-2 i matcher? Det säger väl betydligt mer om styrkeförhållandena hos er än hos oss i såna fall ;-)

Icing-Ove: We are the knights that say.. NI!

Icing-Ove:
Nu vinner vi två raka skall det stå, annars vinner ni :-)

Adam A spelar idag, Viklund vilar. Öberg med Svarten. Blatny med Steen och Horava.

Ni vinner vi 2 raka....

EfordeM: Det hjälper ju inte direkt att Morrison är skadad, men nu ska vi inte leka Timråfans och skylla allt på skador. Vi ska kunna krossa dem utan Morrison och Salle, så är det bara.

www.youtube.com/watch?v=4lc1CewzRck

Kommer alltid tycka att MODO har ett bättre lag än Timrå i år men sen är det där med formen och xtra flytet som enligt mig inte MODO haft hittils denna kvartsfinal......

6636: Fan vad du rör till det!

yaqop: Uttryckte mig lite fel där, efter allt snack i media om att MoDo är körda så summerar jag det så som jag sa, men jag hoppas fortfarande att MoDo tar hem det även om det ser tungt ut. Summeringen gäller om Timrå, som alla tror, tar hem denna kvart.

Ska ni gå hem nu?

Så om Modo vinner ikväll och på söndag så vinner Timrå sett över sju matcher? Vilken ekvation

shinzawai: Oavsett utgången ikväll så kan man konstatera att: sett över 7 matcher så vinner Timrå, sett över 55 så var MoDo starkare. Timrå har en bredare trupp utan stjärnor som växt in i slutspelet och MoDo har några stjärnor som inte uppfyllt förväntningarna trots slutspel. Tyvärr tror jag inte Timrå går längre än till semi, men det är hur som helst mer än vad MoDo gjorde, så ni har väl nåt att skryta över ett år framöver - sen hoppas vi på en ny drabbning nästa år men lite senare i slutspelet, varför inte en final?!
Men eftersom så många av er här redan tagit ut segern är det väl bara att gratulera och för er skull hoppas ni får rätt, för min egen skull hoppas jag på en till drabbning i Ö-vik oavsett om Timrå tar den, klirr i kassan behöver alla norrlandklubbar. Om Skellefteå går upp tillbaka så har ju även dom med sittkvalspel dragit in mer kosing än om dom klarat sig kvar utan slutspel. Hoppet är det sista som överger oss, men visst ser det tungt ut.

Vet vi egentligen hur mycket Wikegård har i studieskulder?

bisterfinnen: Fixa dvd:n "Bits and pieces", 45 minuter konstant skrattande.

scim:

Jag har sett Pablo när han inte härmar någon utan bara kör ståupp as himself. Typ.

Off Saida: Tidningarna skriver ju också detta, men vad jag minns så var det Johan Tornberg som sade så ..

Selina: Tja! Enligt en av dina egna moderatorer på Timråsidan så verkar ju Wikegård ha sagt just detta, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Minne och minne jag säger väl:Häpp Häpp Häpp!!!

från en gästbok i en svunnen tid:
"Sv: Händelse i lördags ute på stan.

65selander: Men samtidigt hade väl du det rätt så lugnt som supporter till ett "neutralt" lag på gästspel i Sundsvall, eller hur? Läget är aningens mer infekterat mellan supportrar till Timrå och Sundsvall. Det är väl tyvärr så att en del inte nöjer sig med att stå på läktaren och vråla allt dom kan för att stötta sitt lag. Ja, merparten gör det ju, men alltid är det väl några idioter som tyvärr helt saknar hjärna, och det är ju ofta yngre människor som knappast tillhör begåvningsreserven. Eller som Niklas Wikegård skulle sagt: "Inga högre studieskulder på dessa herrar..."
Dream Team @ Timrå, hockeykulturens vagga 2005-09-13 19:08 "

bisterfinnen:

Då har du sett allt. Och ja, han slår det mesta i sverige, men det är ju inte direkt svårt (ungefär som i fotboll).

scim:

Fast det krävdes inte så mycket tankeverksamhet för att närvara på den. Menar du att man kan jämföra högskoleprovet med en dålig hockeymatch?

scim:

Jag har bara sett när han härmar spansk såpopera, Jerry Springer, manlig strippa, Keanu Reeves, Arnold, filmtrailermannen, coola piercade människor och några till.

Kan han bara dessa så slår han de flesta ståuppare i Sverige, men det är klart, någon Chris Rock eller Eddie Murphy är han väl inte...

Långben: Kryper det inte i dig litegrann också?

Förlorar vi ikväll så är det kört, Modo förlorar aldrig 3 raka i Sväddbank

Långben: GOSH!

shinzawai: hur känns det nu,måste väl krypa bra i er nu va?:)

scim: Touché!

bisterfinnen:

Gör han verkligen det? Jag såg några sketcher med honom för några år sedan och tyckte de var kul, sedan såg jag några till och insåg att killen har oerhört begränsat material.

shinzawai:

Pablo Fransisco rockar!

Jag har en mängd oförtjänta högskolepoäng på mitt samvete är jag rädd. Jag vet inte om jag ser dem som en merit...

Däremot att vara edsvuren MoDo-it, där börjar man snacka goodwill och meriter.

knaskamilla:

Du betalade ju för hockeymatchen i förrgår.

Wayne Gresky:

Jag har inte skrivit något högskoleprov. Det är emot mina principer att betala för något så tråkigt som att skriva prov.

knaskamilla:

Om du får äcklig mat när du är ute och äter, äter du upp allt ändå?

shinzawai:

Man ska ALDRIG underskatta en arg kvinna, jag går all-in på knas!

Alfred Awful: Haha. Crazy poundin' kamilla vs. Mad dog Knylan. Vem vinner?

Alfred Awful: Funky!

Mats Edström: Jaaa! Trumfajt mellan knaskamilla och Knylan i en sjunde och avgörande match.

Duelin' drums of death!

Off Saida: Nu var det ju inte Wikegård som sa det. Dåligt minne eller? Häpp!

knaskamilla: Eller ta tag i klacktrumman och dunka in några extra poäng?!?!

Rooster23: "Rent generellt tror jag inte det dräller av varken högskolepoäng eller studieskulder i någon svensk hockeyklack."

Tanken med mitt inlägg var att man kanske inte, som timråfan, skulle referera till en "expert" när densamme tidigare har sågat timråklacken.
Jag tror inte heller det är någon större skillnad bland klackarna i den här frågan.

knaskamilla: Själv är man tvingad att kompensera lågt IQ med enormt högt EQ. Det är antagligen så högt så att folk inte förstår mig och jag förstår mer om andra än jag orkar veta så jag förtränger det. Poäng?

knaskamilla: Well, har du ett snyggt resultat på högskoleprovet på kylskåpet så kan vi väl överväga saken iaf.

knaskamilla:

Bra sagt!
Det är så jag brukar kompensera mina saknade poäng också! :)

Wayne Gresky:

Tanken har slagit mig, men jag vet inte när jag skulle ha tid. Min poängbrist kanske kan kompenseras med min höga IQ?

knaskamilla:

Hehe, jag borde kanske byta till Timrå?

0 poäng på mitt samvete, fick aldrig någon chans att plugga när jag var liten ;-)

knaskamilla: Nej, men kanske ta en distanskurs?

Poffa: Kanske var därför jag gick hem senast. Jag menar jag snusar ju bara runt 140 någonstans.

Wayne Gresky:

Jag har bara 120 poäng...måste jag börja hålla på något annat lag då?

« · 857467 · »