1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

887451 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Gidde:

Oh, ha, ha, ha.

Sen tänkte jag också på omröstningen inne hos medelpadingarna. Som alla kommer ihåg var det många Timråspelare som var skadade. Nästan alla kroppsdelar man kan tänka sig var inblandade. En kroppsdel som inte vart skadad på någon medelpading verkar vara huvudet och framförallt minnescentrat, ingen verkar ha glömt förra säsongen. De anser att tillvarons viktigaste fråga är att MoDo inte vinner igen, hyffsat hedrande för oss.

Jag menar Darfur, klimatfrågan, fattigdom och brottslighet är inte ens med...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge:

Om han nu tyckte att det var "konstigt" så kanske det förklarar varför han inte tog pucken?

Han kanske tänkte:
- Vad f-n gör Svartvadet där? Har han inte bytt? Det här var verkligen konstigt!!


Och under tiden passade Svarten på att pytsa :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge: Känns inte det här aningen off topic i tråden? Det var ju trots allt i match 7 avgörandet kom.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Lumber Jack:

"Vadå konstig? Svartvadet trampar in mitten, får pucken och trycker dit den i nättaket så att det står härliga till."

Precis vad jag reagerade på också. Det kan ju inte bli mindre konstigt. Jag skulle säga att det var det mest naturliga som kunde hända. Och mäktigt förståss...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
zigge: "- Fjolårssäsongens konstiga slut med förlust mot Modo i förlängningen i den sjunde och avgörande kvartsfinalen..."

Vadå konstig? Svartvadet trampar in mitten, får pucken och trycker dit den i nättaket så att det står härliga till.

Det är inte konstigt utan otroligt mäktigt!
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan:

Har du den där länken som bevisar att Horovas klack mot Timrå var intränad? Den där filmen när det ser ut som turskott och kast i olika koppar och hinkar.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/navigation.jsp?a=785364&d=65939&frameset=true#activeVideo


Noterbart 5: Förutsättningarna kvartsfinal sex: Timråseger och laget är klart för semifinal, MODO- vinst och det blir en sjunde avgörande i Swedbank Arena på söndag 17.15.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Lumber Jack: Varför slirar vi runt i en gammal tråd? Borde vara en VII inför imorron. TIK har REDAN kommit på det. Eller finns ingen 7:e för oss, ännu?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan: Dys-läxiker.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Lumber Jack: Demens... är det inte lite tidigt för sånt?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa: Pöh, vi vet alla att det är DJ. Mendez under dina ögonlock.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
scim: Det är alldeles sant, Eva Mendes har absolut inget med detta att göra.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa:

Bilden du har innanför ögonlocket är helt irrelevant.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Dream Team: Det heter HU-ligan... (OK. internt, men lika känt bland tikar som MoDoiter).
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Frisco: År 2011 , då har väl kanske Foppa lagt ALLA grillerna på hyllan? Vilken STOR hylla han måste skaffa!
P4: FBK har redan vunnit det hela, 2:a blir ...ingen?? 7 matchers WO,asså. Då VET vi!
Sickna SOPOR de tar in o fylla etern med!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa: Ja, de båda lagen har väl inte preserat tillräckligt bra hockey för att kunna locka fullt hus. Alternativt så har det inte varit nog spännande förrän nu. Man kommer nog kunna ta på spänningen i luften i morn.

Hualigen...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Wayne Gresky:

Jag har en känlsa att det kommer en drös hundar också, främst Pekineser, tikar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Dream Team: Nej, vi har bara haft dryga 7000 på våra matcher.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge: Ja, förhoppningsvis har vi ju inte spelat färdigt riktigt ännu, men den risken är dock försvinnande liten, som jag ser det. Skulle vi, mot förmodan, få spela vidare, ja, då är vi väl garanterade iaf ytterligare två utsålda matcher i E.ON.

Hur har det sett ut hos er, har även ni haft utsålt varje match?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge: Det känns som om det kunde ha sålts 1000 biljetter till till den här matchen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge:

Härligt att det blev slutsålt så snabbt. Bara att hoppas stämningen blir på topp nu också!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
scim: Efter att ha sett situationen tre gånger så kan jag säga att om han bara stått kvar så hade pucken tagit på skydden och gått snett ut i banan. Något annat kan du inte påstå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Biljetter kvar idag 14:15
----------------------------------
Sittplatser: 0
Ståplatser: 0


En fråga som därför känns relevant i sammnahanget är hur många de tar in i Timrå?

Jag skulle nästan kunna påstå att jag inte kommer ställa frågan fler gånger denna säsong.

Men jag lovar och hotar med att återkomma redan nästa säsong.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa:

Skitsnack, den hade gått in om han inte rört på sig, nu försöker han reparera vilket resulterar i att pucken går in OCH det ser dråpligt ut.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
kärran: Tråkigt är att ishallarna (även många arenor) ej ligge på gångavstånd från hållplatserna/stationerna.

hellge: Shinzawaien, nej Shimpansen... äh. Det är trevliga tåg. Hoppas man nån gång får uppleva dessa hastigheter på räls.
Botniananan:
Hastigheter:

- 250 km/h för snabbtåg med lutande vagnskorg
- 220 km/h för moderna tåg
- 200 km/h för konventionella tåg
- Maximalt 120 km/h för godståg med 25 tons axellast
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
kärran: "På tal om turmål så var Jontes mål ett självmål nästan av Krizan."

Vad då nästan? Sprattel-Johan i mål överarbetar situationen så enormt att han lyckas styra in den i egen kasse. Han behöver egentligen inte röra sig alls där.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Frisco:
Erkänner att jag är ej insatt i tågmodellerna, men hoppas att alla förstår vad jag menar.
Skulle vara lite bekvämare att åka tåg till bortamatcher än buss. Vad man kan undra över är när det inträffar nästa gång som vi får chansen att möta TIK i ett slutspel.
Fick uppleva den berömda rondellrundan med "tutande" i bussen i går, det inträffade efter midnatt efter återvändandet från vinstmatchen i Timrå.

Känns bra att fått sett matchen på video i dag, grymt spännande att stå på läktaren i går, man missade en del som hände på isen ibland.
Modo:s 2:a period gjorde att hoppet fanns hela tiden att de skulle fixa det.
På tal om turmål så var Jontes mål ett självmål nästan av Krizan.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Frisco:

Japp, X2 kommer sällan över 200 km/h. Vi kräver fart som den japanska Skinkansen. Som snuddar vid 600 km/h. De nyare TGV-kärrorna är också trevliga när det gäller att ha brådis.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Shinkansen2809.jpg/489px-Shinkansen2809.jpg
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
kärran: Förhoppningsvis kommer de numera alldeles för gamla X2 (de du kallar X2000) tågen aldrig att trafikera Botniabanan. Vi ska väl ha moderna tåg på vår moderna bana?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan:

" Måste prova om detta fungerar. Invigde scannern på min nya All-in-one skrivare med en liten MoDo-bild."


Micke var mycket bra under någon säsong med MoDo. Han hade också något mindre lyckat år.

Cool bild!
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Aftonbladet tror att Strålman spelar back i MODO ( om man läser under bilden)

Det skulle vara en bra förstärkning inför nästa säsong.
Vi som trodde på vårt lag MODO och åkte till Timrå fick uppleva ännu en osannolik uppgörelse på plats, inget man ångrar.:-)

Snacket om att man skulle ha valt Luleå är helt sjukt, vem kan säga att det skulle ha varit bättre, eller lättare. Dessutom är jag själv väldigt uttråkad av Luleås spel som de kallar hockey.

Trodde också att fler MODO-annhängare skulle ta chansen att se livematcher mot TIK. Undrar vad man väntar på, att man skall kunna åka X2000 till matcherna kanske.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
epa: Nej. Hockeyligans regler tillåter inte ens en vanlig kamera.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Får man filma med videokamera i Swedbank arena?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Lumber Jack: Det var nog mer spelidé bakom det målet än hela spelvägen för Italien fram till VM-guldet förra sommaren, kvalspelet inräknat.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Lumber Jack: Absolut. Mer såna klassmål tack
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
MODOJohan: Snyggare än Zlatans klack mot Italien.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Ser man reprisen på Milos snygga mål så inser man att han grundlurar Backlund och hela Timrås försvar. Vilken lirare Milo är, och det han gjorde var av högsta klass. Timrå fattade ingenting :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan: Visst var det.
Läget MooDoohåkky.se:
Biljetter kvar
Sittplatser:29 st
Ståplatser:67 st
Uppdaterad:
Idag 12:02

Finns alltså FLERA iljetter, SKYNDA FYNDA
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan: Äh, det var ju bara din inbillning...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
RTS: Hos MoDo Hockey är man så skakade att hemsidan har fått en nästan total blackout... eller så har jag inbillat mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
RTS: Denna kvartsfinal skall det vara idiot.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Wayne Gresky: Tror ärligt talat inte att varken Modos eller Timrås supportrar är mentalt friska under denna semi.
Ena stunden total lycka för att sedan befinna sig 1mm från Helvete.
Känns som hjärtinfarkten lurar bakom hörnet varje matchdag.
Även fast denna matchserie är fantastisk på alla sätt så blir det oerhört skönt när detta är över, oavsett utgång.
Det lag som går segrande ur detta är STARKAST.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
TIKbiff:

Vi kan inte få möta FBK förrän tidigast i finalen. Färjestad får nämligen möta det sämst placerade laget i semi, vilket blir Linköping eller Brynäs. Om vi nu vinner i morgon. Vilket jag är skeptisk till.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan:
Jag skiter i allt vad hockey heter, säsongen är över, jag vill inte vara med om förlust i morgon.
Sambon var ororlig när jag kom hem igår..
" jaha hur gör vi på söndag då, Brynäs på C+ eller Timrå på 9:an"

Inga problem, jag vill inte se skiten, tv:n är din, varsigod...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
TIKbiff: Haha, du kör alltså efter samma segerrecept som jag använde igår. Ingen C+ och ingen radio, däremot kunde jag inte motstå en snabb titt på Text-TV.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa:
Hm tog för givet att ni får möta fbk, beror ju på huir det går i den andra matchen oxå.

Nej oroa dig inte för morgondagen, vi kommer torska och ni kommer att gotta er åt det i ett år och hylla Harald för hans mod att välja TIK i kvarten.
Kommentera

887451 · »