1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480943 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

« · 858346 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
TIKbiff: Äh det är lugnt. Så här kommer matchen att se ut, ett smakprov;

www.youtube.com/watch?v=wvCayUNurN8
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
TIKbiff: "Grattis och lycka till mot FBK (som jag tror det blir?)"

Så du tror vi tar oss till final? Så långt vill jag inte sträcka mig. Jag är orolig för att vi förlorar i morgon. Så grattis till semifinalplatserna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan:
Grattis till en välförtjänt vinst igår, hockeygudarna vände oss ryggen, grattis till avgörandet i swedbankarena i morgon
Modo-TIK 5-2

Åka upp? Nej.
Se på tv? Nej
Radio? Nej

Vill inte se Timrå åka ut mot er desvärre så då låter jag bli att titta/lyssna så har det aldrig hänt ;-)

Grattis och lycka till mot FBK (som jag tror det blir?)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
shinzawai: "warM and fuzzy.."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
shinzawai: Jag kunde hålla mig för skratt...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
shinzawai: Vi har så oerhört mycket mer träning i att vara bra förlorare än tvärtom. Fast jag tror (om jag får säga det själv) att jag är en rätt sympatisk vinnare också. Även om man som TIK:are aldrig fått känna på det då vi aldrig vunnit något förutom enstaka matcher..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Var det bara jag som blev alldeles "warn and fuzzy inside" när Svartvadet gjort mål och blev helt galen? Svartvadet som brukar vara iskall när han gör mål, inga målgester, inga leenden, ingenting. Igår blev han helt vild. I like it.

Gult på ticnet, swosh!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
zigge: Jag förmodar att källan egentligen är Ceweförlaget, Bjästa även om den plockades från min fina pärm inför säsongen 1979-80 som jag "ärvt" av farsan.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Hahl Bundy/mikenomad: Med tanke på hur värdelösa vinnare många av er är så är det förvånande hur bra förlorare ni är? Tänk om ni alltid förlorade, då skulle jag aldrig ha något emot er. ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Paddan: Tillåter Du en liten rip på MikA?
Jag har 'kamrater' som kanske skulle uppskatta en liten samlarbild framöver...
Givetvis uppger jag Källa:Paddan,Bjästa!! :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Grattis till semifinalerna. ;/
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
mikenomad: Däremot tror jag att om det är någon gång hemmaplansfördel spelar som MINST roll så är det i en 7:e avgörande slutspelsmatch....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Wayne Gresky: Jag har ältat det i vår bok redan, ni vann på ett bättre försvarsspel samt lite större flyt framåt. Modo lyckades plocka farten av Timrå igår, går det på söndag igen vinner Modo!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Wayne Gresky: Samtidigt så har ju Timråspelarna i de tidigare matcherna i Swedbank , i princip, kunnat åka åttor runt våra backar i försvarszon. Men man får väl hoppas att Melinder hittat någon lösning på det hela så att vi i varje fall kan förlora snyggt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
mikenomad: Vi kan även snacka studsar, felträffar och psykologiska mål. Det som jag tycker talar för MoDo är det faktum att försvarsspelet såg riktigt bra ut igår. Med Viklund på bänken hade ni mycket svårare att få tryck på våra backar. Imorgon kväll vet vi svaret...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Wayne Gresky: Det är rätt öppet..ungefär precis så öppet som det öh-tagen KAN vara. Spelmässigt skiljer inte många millimetrar mellan lagen och enda anledningen till att fördelen väger över i Modo-favör (men det är knappt) är naturligtvis hemmaplan. Men det här är ett läge när man kan snacka idrottspsykologi till löjlighetens gräns, hart när omöjligt att sia vad som kommer innebära avgörandet. Blir det Modos j-a anamma att inte förlora T R E hemmamatcher i rad samt vetskapen att det kan hända minimerar risken för underskattning? Eller blir det TIK:s berömda förmåga att aldrig ge slaget förlorat (nåja, nästan aldrig då...) och känsla av att bankvalvet är en rätt trevlig arena där redan flera segrar ikasserats?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
RTS: En intressant sak är fansens mentala hälsa. När Timrå förlorade hemma så sa en massa timråfans att det var kört. När MoDo sedan torskade hemma sa en massa modofans att det var kört och nu så är det återigen timråfans som säger att det är kört. Jag säger att det är öppnare än någonsin,
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
MorganaLefaey: Värt att notera är att det syns i statistiken att Hedin tagit sig samman i slutspelet. Han har bäst +/- i laget med +4, näst bäste spelare har +2 och näst bäste back +1.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Nu när värst besvikelen lagt sig och man fått lite distans till torsken igår så måste jag gratulera Er till en perfekt genomför match!.Grattis..puhh
Usch vad det tar emot att säga dessa ord.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
hellge: Måste prova om detta fungerar. Invigde scannern på min nya All-in-one skrivare med en liten MoDo-bild.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Zigge:

Bosse Berglund – Som för övrigt är son till den legendariska MoDotränaren Karl-Abel Berglund. ”Kabben” var tränare i MoDo under 23 år. Kabben är för övrigt gift med Astrid som jobbat ideellt för MoDos damsektion i ca: 50 år där de bl a lagar utrustning och mycket annan. De har också en dotter, alltså Bosses syster, som förmodligen räknas som MoDos damlags allra största profil genom tiderna. Hon heter Kristina. Hon är polis och bor i Umeå.

Assar Lundgren – hellges forna granne och rightskytt. Assars pappa Holger var en medlem av den inofficiella klubb som kallades UK – uttagningskommittén. UK bestod av ett gäng gamla gubbar som alltid såg alla matcher och träningar i det gamla Kempis. Assar har också två bröder. Dan ”Wilma” Lundgren som också har spelat för MoDos representationslag och Leif Lundgren om även han är en f.d. spelare i MoDo samt att han är Pär Styfs svärfar.

Anders Kallur – Om man sett honom spela hockey så förstår man vad systrarna Kallur har fått sin enorma frekvens och styrka i sin löpning ifrån. Anders var enormt snabb på skridskorna. Anders gick till Djurgården 1978 och spelade, om jag inte mins fel mot MoDo i SM-finalen 1979.

Jag älskar för övrigt denna bild. Den är en fantastisk symbol av MoDo. Dessutom utstrålar den energi som få.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=jubel.jpg
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
NuMo: Nu så här dagen efter börjar den dåliga förloraren växa fram i mig, återkommer nog senare och dömer ut er.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Mats Edström: Nu tycker jag inte att timråiterna skall vara så nedslagna. En ny taktik är på gång.
Även fast jag tycker att självförtroendet verkar ha fått sig en törn. Ligger det inte lite tvekan i optimismen i den här filmen?


www.grapheine.com:80/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=6a939ee1fc992ba4f0c5048db464ad7b
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
wap.hockeysnack.com
Mats, du kan aldrig bli lycklig från O'Learys, då är f-n players bättre. Fast i mina ögon mellan pest å kolera så har du mina sympatier. Nu skall jag vil innan jag skall bedriva Exorcist på söndag. Ryktena går att Mårts sitter på sängen och snurrar skallen samtidigt som Ward bedriver otukt med Jämtin.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

Alldeles nyss hemkommen från Olearys, Sundsvall...trött, nersupen och alldeles fantastiskt lycklig!!!

Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
SVT sport.se:
'Modo tvingade fram sjunde i tom bur'
?? Vad menas? Ska 7:e matchen avgöras i en tom bur? Lottning?
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Gidde:

" Undrar vad som hänt om Koskinen verkligen gjort mål på sin andra "chans"?

Han sparkar ju pucken i det läget, undrar om domaren såg det??

Hade ju varit optimalt om det blivit mål, och sedan bortdömt! :)"

Ser på reprisen nu. Det är inte spark. Det är modobacken som slänger sig och liggande slår pucken mellan benen på Krizan.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Alfred Awful: Tackar, Tackar, men KAN jag int efå vara uppe o se slutet på reprisen? Jag vill gärna frossa en stund (Strålmannen gjorde just måL, sen det SNYGGA Hoppa-HögtHorava-målet)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Alfred Awful: Jag har gått i samma klass som Assars son. Snacka om "Lassie-varning" på den. :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Alfred Awful: linkrepris.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
zigge & knaskamilla: Ålrajt, farbror Alfred läser ur MoDo-boken för er i någon minut till, men sen blir det att borsta tänderna och susse sött.

zigge: from left to right: Bosse Berglund, Assar Lundgren och Anders Kallur från säsongen 1974-75, den sista innan Elitserien. Det är Husse-hund perspektivet i bilden jag tänkt på när jag valt ut bilden för dessa tillfällen.

knaskamilla: Utespelaren var Assar Lundgren, mitt i bilden dårå.

ZZZzzzzZZ
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
scim: Jag var i full färd att skicka SMS till Frisco då du sa det, så jag lyssnade inte på dig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Frisco:

Det är definitivt Oscar Steen, det sa jag när det hände live också...Yrpoffa!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa: Hur fick jag det till Timråit och Timrås matrialare, det var ju i MODO:s bås det hände. Fortfarande lika underbart, dock. :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Poffa: Det är ju en Modoit de skruvar i hjärnan på. Oskar Steen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Alfred Awful: Hej, ursäkta min okunnighet i MoDospelarhistorien, men vilka är de checka grabbarna på bilden?
Citroen på hjälmarna, det minns jag INTE när det var så? Före eller efter Flygvapnet? (om A-lag ,asså?)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Alfred Awful:

Yesss... Har något minne av att en målvakt var utvisad och en blev skadad (?) så att en utespelare fick ställa sig i mål. Men jag är ju egentligen ingen hockeyhistorie-nörd, så det där vet någon annan bättre än mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
knaskamilla: Helt rätt, din hockeyhistorie-nörd!

ZZZzzzzZZZZ
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
knaskamilla: Vet inte, jag är en medgångssupporter.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
73Sjöbba:

Var det inte så en gång i tiden att målvakten faktiskt själv fick sitta av straffet? Eller inbillar jag mig?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Sitter och ser matchen igen. Nu kan man fokusera på en del detaljer.

Måste få berömma Hedin. Han spelar riktigt, riktigt bra. Inga misstag, spelar enkelt och klokt. Han har för övrigt lyft sig rejält sedan slutspelet började. Roligt att se.

Ännu roligare att se att de rutinerade tog tag i det hela. Svarten är gudomlig. Timmy likaså. Hasse J gör inga misstag utan spelar enkelt.

Försvaret är iofs lite virriga ibland, men till 95% så sköter de sig exemplariskt.

Skröder, Susse och många av de forwards som vi är beroende av är inte så hetsiga idag. De kan hålla sig kyliga och tar inga dumma utvisningar. Sedan så måste man väl säga något om Blatny också, som jag innan match anklagade för att inte producera framåt. Svar på tal fick jag, det tackar jag för.

Och att jag förlorade 800 kronor på Timrå i kväll, det gör mig inget. :-)

Och bilderna på matrialaren i Timrå som skruvade lite på en Timråits hjälm, medans han hade den på sig är underbar. :-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Dalan: Det har jag sagt också men då har jag fått till svar att det är inte rättvist att skicka in en kall målvakt. Kanske inte, men det skulle förstemålisen tänkt kanske på innan....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
73Sjöbba: Skicka ut målvakten och låt andremålvakten stå de där minutrarna som målvakten får. Sen får de göra hur de vill med vem som ska sitta av för numerärt underläge.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Känns som Skröder har vart lite övertänd.. men men het ska man vara då det är slutspel!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
scim: Inte. Skulle inte förvåna mig om Krizan skickar pucken i sargen som styrs in på en Tik-spelare. Fast Krizan har ju varit mänsklig nu på senaste tiden vilket jag inte trodde han skulle vara. Vad sägs om tix-sparken idag på Hedströms mål?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Efter blott 6 matcher så är Skröder uppe på en 13:e plats i MODOs utvisningsliga genom tiderna i slutspelet. Wernblom leder, Pihl ligger femma och Bak-Axel en placering sämre.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
73Sjöbba:

Åtminstone någon av de fem (?) utespelarna, för som det är nu är det ju en totalt verkningslös utvisning...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Norden_AN: En styrning är en styrning, ett skitmål ett skitmål. Hur som helst. Rättvist.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Norden_AN:

Ja, ett till skitmål i nästa match innehållandes just precis bara ett mål. Det vore rättvist.
Kommentera

« · 858346 · »