1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527457 inlägg · 4121 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316

Sv: Slaget om Västernorrland, del VI, 20070316
Gidde: Jag har funderat på det där och nu gäller det inte bara kvällens match utan i allmänt. Att visa ut målvakten är ju tydligen inte rättvist utan då är det bättre att skicka ut någon son ändå inte får spela. Min tanke blev att kanske man skulle skicka ut lagkaptenen, i så fall skulle det iaf få en verkan.
Såga mig vid fotknölarna om ni vill.

Lumber Jack: 2 skitmål!

Nä, nu blir det sängen. Men först citerar jag mig själv från omgång IV av slaget. "Fan, vi spelar dåligt och har inget flyt. När ska vi få ett skitmål? Orättvist."

Idag fick vi ett skitmål. Rättvist!

scim: Nu är jag med på banan igen. :) J20..

actionleif:

Vad pratar du om, vi åkte ut mot HV idag.

Martin S:

Äh sluta, jag vill sova! ;-)

Gidde: Krizan förstår ju tydligen thrastalk på alla möjliga språk så det kanske också de randiga personerna på isen gör. Förresten så måste intervjuen med Krizan i Expressen vara det roligaste som man kunnat läsa under slutspelet. Smart av Krizan att svara på det sättet, nu slipper han förmodligen allt vad intervjuer heter tills våren 2019.

scim: Jajo enligt vissa.

73Sjöbba: ändå

Poffa:

Och vad sa han?
Och på vilket språk?

Men jag håller med, det är ju en värdelös typ av utvisning eftersom det endast innebär att bänknötaren får byta bås i 10 minuter...

actionleif:

Det var väl lite sent påtänkt, vi har ju redan åkt ur mot HV. Men tack ändå.

Poffa: Grattis till semifinalplatsen.

Poffa: Ganska verklös utvsning egentligen. Skicka in en bänknötare i båset så var det fixat.

Nu var det ju inget svar på din fråga, men endå.

Martin S: För att de inte ska kunna bete sig hur som helst, förmodligen.

Poffa: Varför bryr man sig ens om att ge en målvakt 10 minuter då han inte tvingas sitta där själv?

Norden_AN: Löta? Då borde du ju bo i närheten av gubbtjyven som vi alla vill se här i boken efter en förlust. miiiike the God-awful-tippare.

Kan du inte gå och spela hartsfiol under hans fönster så han vaknar ur fredagsruset? Vi vill ha honom här för lite trivsamt spott och spe.

Och så var det ju en tradition jag försakade efter den senaste vinsten:

Man undrar vad Krizan fick 10 minuter för. Han får den vid första pausen, men man får inte reda på varför. ABUSE står det på swehockey, men vem klagade han på och varför?

Poffa: japp....nästan lika snäv vinkel som Hedströms mål ;)

Vi är Timrå och vi ger alldrig upp... lär er det.
vi syns på söndag.

Norden_AN: Ähhh, 2-4 är ju riktigt snyggt, juh.

scim: Schwåårmood Arena kommer att bli det perfekta namnet på söndag. Ur vår synvinkel då, givetvis. Here me now, believe me later.

shinzawai: Snyggare än MoDo's mål! Endast Svartvadets mål som kommer upp i standard pga ett passivt TIK-försvar.

Norden_AN:

SwettBENGT heter den.

Norden_AN: Mmm, Timrås mål var ju riktiga klapp-klapp-fyrverkerier.

Frisco: Ryggen - då var man nästan hemma, för 9 år sedan.

Jag får väl portföljlägga mina spekulationer om vad du har för dig, då...

Ni ska vara glada att ni hade sånt flyt idag så att vi kan komma upp och dänga er i en 3:e raka bortamatch! Bara skitmål ni fick idag för att ni hade marginalerna på er sida.

cya in Swettbank!

Frisco: Va, har du inte kommit längre än till Brunflo?

Alfred Awful: Uppsala? Nej nej. Jag är i Dalarna. Åkte förbi Ryggen för ett par timmar sen.

knaskamilla: Äh, lägg av! Idag är en sådan dag det är okej att spamma lite :)
modohockey-slutpspel.blogspot.com

jippie, vad roligt hockey är ibland.

evert_38: Du är ett underbarn när det gäller att hantera det svenska språket.

ni kan ju glädja er åt att ni få träffa varandra en gång till innan ni ska ut på grönbete ,,,,,,,,,,,,,,,

Frisco: Uppsala är fint så här års, icke vara butter.

Albert Hall: Väljer vi att höja blicken och se tillbaka ett par år ytterligare i tiden så kan vi dock räkna ytterligare in åtta slutspel mellan åren 1961 till 1975. Allt som allt 12 slutspel alltså. Det är inte kattskit.

Tack Timander!
Tack Pierre!
Tack Hasse!
Tack Svarten!
Tack Susse!
Tack Blatny!
Tack Horava!
...
Tack Hellström

Tack och hej!

qwertas:

Men vad fan Patrik, sluta spamma... ;)

Om man vill (och har C+ Sport 2) så kan man se matchen igen. Timmy blev just utvisad för Puck out.

hellge:

Det var en skitmath där jag tycker att inget av lagen egentligen släppte lös, i alla fall inte Modo som koncentrerade sig på att försvara sig i första hand. (För en gångs skull: back to basic) Timrå borde ju ha gjort mål efter åtta sekunder. Där hade vi ju tur som faen. Sen gjorde vi mål, ett grant mål var det. Timrås mål var ju max oflyt. Ett par milimeter åt ett annan håll och det hade varit en räddning. Men det känna lite typiskt Karol i år.

I andra så börjar Modo att styra utvecklingen. Fast jag tycker att Calle Johansson har rätt när han kritiserar Modos försvarsspel. Det är för lätt att komma in i zonen och det är för lätt att ta avslut. Stolpskottet i andra (Hmm? Var det i tredje?)bevisar det.

Den tredje perioden gick i Modos tecken. Men det finns inget flyt. uppspelens tajming är obefintliga. Målet är ett turmål av värsta slag. Men ändå, precis som du säger. Strålmans backskott är en märklig sak som än en gång skevar in sig mellan benen på Krizan. Jag är orolig över målvakten tills nästa säsong.

Albert Hall: Äh, det måste vara Rehnberg eller Bartecko eftersom Lulio åkte ut med buller och bång.

Albert Hall: Du har ett vidöppet hockeyöga.

Ambroo:

Det var nu Dream Team som drog upp historien igen. Not me.

Fast visst, även i nutid är Jonte Hadström Sveriges mest eller näst mest överbetalde hockeyspelare.

Hej jag heter Frisco.

Ambroo:

Man mäter väl inte erfarenheter i nutid?

Albert Hall: Det är nutid som gäller... Amen.

Dream Team:

Åhfan, fyra slutspel alltså. Vi har dessutom bara 15, så jag skröt lite onödigt. Förlåt.

Ehh, vilken dom på Money Nilsson?

knaskamilla: Synd...

hellge: 2-3 var en Salo/Hadelöv/Rembrandt. 2-2 var ett klassiskt slumpmål.

hellge: Jag vet inte heller vad man skall kalla 1-1 målet. Tar väl på insidan krizans stöt och in även om de på tv sa att den tog på vaden och in. Man kanske inte skall kalla det för turmål men ett skitmål. Ungefär som det som Öberg gjorde i swedbank.

Strålmans puck tar nog på klubban på den som slänger sig, och får en ruskigt knepig båge där från början och lite är det som man hörde från tvn att nog hade krizan kunnat tagit båda.

hellge: Ja, för visst tar det skottet på klubban på den MoDoback som sträcker sig fram och försöker täcka skottet? Pucken har väl knappt styrfart när den går förbi Krizan. Men att jämföra det med erat tredje är väl lite väl magstarkt. Tycker jag åtminstone. Men tur förtjänar man visst.

« · 858112 · »