1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482426 inlägg · 4079 ämnen

Slutet för Foppa?

« · 1120714 · » Till forumet


Sv: Slutet för Foppa?
Lumber Jack:

Jag håller verkligen tummarna för att Forsberg håller, DET ÄR HAN VÄRD! Den störste Sverige haft( och förmodligen kommer ha).

Men tyvärr är väl risken stor att hans kropp slår undan benen för han än en gång. Är det någon man unnar ett SM-guld så är det # 21
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gidde: Rolf Falk-Larssen? Erik Hayden?

Farsan fick biljetter till Saik-matchen i födelsedagspresent. Vi är fördjävliga på att hitta på presenter till gubben, jag, mina brorsor och Foppa.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gidde: Vem befinner sig i USA 12e, 14e och 17:e februari? Så SHUT UP!!1 :-)
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo:

BTW, vem tror ni befinner sig i Amsterdam 12/2 ??

Attans!!!!
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Poffa: Tänkte nog på handske.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo: Stoppa en kanske?! Jaja, det blir nog säkert bra. Foppa ska spela mycket i PP, inte fullt lika mycket i fem mot fem.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Själv tycker jag det är synd att Foppa ska ge sig på en comeback. Han har inget mer att bevisa utan borde istället njuta av den fina karriär han haft istället för att försöka sig på en säsong med MoDo. Det är bara tragiskt att en fin hockeyspelare ska harva på och sänka sitt eget historiska värde.

Nämen få se nu, så tycker jag ju inte alls. Det är i diverse andra GB man kan läsa sådana surkartsutlåtande.

Foppa ska hem!
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky: Att Ulmer skapar sin egen lycka har också varit min tes. Yetman kan mycket väl vara snipern, det visade han ju i alla fall ifjol. Lite Weinhandl över honom.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
spud: Haha! Vi har ju inga grisar. Om det är något vi skulle importera från andra sidan atlanten så är det stora grisar som älskar att stoppa en kanske i nyllet på motståndare när de står framför mål.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo: Jag håller nog med övriga som tycker att Ulmer är rätt bra på att skapa lägen åt sig själv och klarar sig bättre med än sämre center än vad Yetman gör. Sen gäller det ju att Yetman kan visa att han kan utnyttja chanserna. en sniper som inte gör poäng i den bästa av miljöer är en spelare för bänken.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
OM det nu stämmer att Peter Forsberg är klar för MODO:

- Bra för Modo
- Bra för Elitserien

Tyvärr tror jag att Foppas skad kommer bli påmind
relativt snabbt om han börjar spela.Ett tips är att han
hinner spela max 5 matcher innan fotskadan sätter stopp.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Å vad jag hoppas att inte misstagen från lockoutsäsongen ska upprepa sig. Vimåste ha grisar i samma femma som foppa. Det ska inte bli yxhuggarkalas på honom denna gång.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Salle: Jo, jag har han på kanten jag också. Centrar har vi väl gott om. Steen har vi inte placerat än.

Toukko - Steen - Molinder. Hmm? Klarar de av att spela 0-0 i sina byten?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo: För att underlätta för den sköra foten så tror jag att Foppa bör spela på kanten.

Och där lyfter han Molinder och Toukko till höjder som ingen anat...
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Nikki:

Jag tror.

Skröder-Susse-MZA

Foppa - Svarten - Ulmer (Här kommer Ulmers avslutningskonst ännu mer till sin rätt.)

Salle - Warg - Yetman ( Här kan man kanske önska en primitiv tik-hockey. Huvudet under armen och bara köra på. Då känner sig Warg hemma igen. )
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Poffa:

Skulle också funka, men det känns som Ulmer klarar sig bättre än Yetman i tredjekedjan, Yetman är ju faktiskt helt värdelös om han inte spelar med någon som kan servera honom. Ulmer kan ju göra någonting på egen hand iallafall.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Nikki: Personligen så ser jag nog helst Foppa med antingen Ulmer eller Yetman. Det tror jag att han själv föredrar också, han brukar ju vilja ha en högerskytt att servera.

Jag tror dock inget förrän jag får höra det med egna öron, vilket jag får om ett par timmar.

Men OM han nu har eller skall skriva på så tror jag att han spelar med en av dessa högerskyttar. Han skulle nog till och med kunna få Snellman att lyfta :)
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?

Nikki: Jag tror istället

Skröder-Susse-MZA
Salle-Foppa-Ulmer
Warg-Svarten-Yetman
Molinder-Steen-Enström

Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Antingen:

Skröder-Susse-MZA
Salle-Foppa-Yetman
Warg-Svarten-Ulmer

eller

Skröder-Susse-Yetman
Salle-Foppa-MZA
Warg-Svarten-Ulmer

Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky:

Så en match, alltså?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
knaskamilla: Det låter ju som om han hade spelat imorgon om det varit sista matchen för säsongen.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky: Bara att hålla alla jävla tummar som finns att han kan spela, sen är det bara att köra.
Kanske till och med att vårat pp skulle bli nått.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo:

Som att öppna julklapparna den 23:e. =(

Men herregud, hur stor chans är det att foten verkligen kommer att hålla för spel?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Nikki: Det börjar kännas meningslöst med en konferens.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Nikki: Jag är inte helt säker på att Foppa-Warg-Yetman skulle vara en så dålig lösning. Warg är en brunkare och Yetman är högerskytt och målskytt, klart värt att testa iaf. Jag kan även tänka mig att man spelar Foppa med MZA och kastar in Yetman med Susse och Skröder. God Jul typ...:)
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo:

Duger inte detta?

Peter Forsberg skriver på för Modo – men nobbar LG Hockey Games.

– Ja, jag har bestämt mig. Jag har skrivit på för Modo och förhoppningsvis kan jag spela första matchen mot Skellefteå hemma efter uppehållet, säger Foppa till sportbladet.se
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gidde: Det verkar som att det är du och jag som röstat.

Nej man vågar inte ropa hej ännu. Jag vill höra dt direkt ur hästens mun.

Men om det är sant så uppfyller äntligen Foppa villkoret för att jag skall erkänna hans Modokärlek helt och hållet.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
mattias - 74: Tack, kanske...Den här tråden verkar få leva ett tag till.
Ska det bli yoytube i em då? MoDoTV borde väl banda & lägga ut, kan bli en HISTORISK presskonferans, hela Canada & USA är med o lyssnar
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
mattias - 74:

Jag ropar inte HEJ förrän han kunnat börja spela...

Men jag tycker omröstningen i din länk var underbar!!!!! :)
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo:

Känns dumt att bryta på Salle-Svarten-Ulmer som kommit igång lite på slutet, samtidigt så kan man ju inte sätta Foppa med Warg och Yetman, känns lite som ett hån mot Foppa.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo:

Grattis då kanske man skall säga
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky: Törs vi sätta igång och spekulera i vad det här innebär för våra uppställningar.

Susse-Skröder-Zuccarello behöver ju inte ändras.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
NuMo: Följdfrågan är ju då om den var tänkt att publiceras före kl 15?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Grattis modo!
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gusse: En hel intervju någon timme innan presskonferensen. Ganska otroligt att han inte kunde hålla sig. ;o)
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky:
www.svt.se/svttext/web/pages/303.html
Är han klar för Modo..
Och vem har skvallrat?
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gusse: Det tror jag inte. Den ena nyheten skulle göra att ingen brydde sig om den andra. Hade man klart med ett nyfärvärv som inte var Foppa så skulle det vara smartare att bara släppa ett pressmeddelande nu.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Gusse: Inte otänkbart. Men otäckt!!
Hur vi än känner o har det i em/kväll, så finns det alltid MIF att tänka på, där måste man ju må mer än pyton.
I Gävle äre kanske inte heller så uppåt, där SC måste fara runt med håven, innan han kan ge sig in i huggsexan om MIF's spelare. Inge bra läge, när det snart är sekundstrid.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
dr-nix: Tror att man slagit ihop två presskonferanser till en.
En där Foppa säger att han slutar och en där Modo presenterar ett nyförvärv.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?

Vad säger era "säkra källor" ?!

Ingen som läckt något?! Grymt spännande även för en Timrå-it, även MoDo inte är mitt favoritlag direkt så vill man inte att Foppa ska sluta i förtid på grund av skada.

Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
shinzawai: Mystiken tätnar, ska Foppa täta till försvaret åxå?Blir spännande dubbel-konferans kl 15:
ÖB:s presskonferens direktsänds på webben
Överbefälhavaren Håkan Syrén presenterar förändringar inom försvaret. Presskonferensen startar 15.00 och sänds direkt av SR Ekot. "
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky: Han känner nog mer press på sig om han skulle kunna spela i Elitserien än däröver.
Man får hoppas att han tar rätt beslut än vilket det blir.
Kommentera

Sv: Slutet för Foppa?
Wayne Gresky: Ingen chock där..
Kommentera



Sv: Slutet för Foppa?
oscaaaar: Det är bättre om du lyssnar själv

modo.hockeyligan.se/?contentid=701150791681
Kommentera


Sv: Slutet för Foppa?
Frisco: Är nog en rip av Hasse's intervju med Foppa på MoDoTV, riktigt bra intervju, hur bra som helst! :-) Låter inte som nån stor chans att han kommer med i MoDo-truppen, han satsar nog möjligen på Avs. Synd, Micke P o Foppa kanske skulle vara kuliga o se igen.
Kommentera


Sv: Slutet för Foppa?
Tack, då har jag fått svara på alla mina frågor jag ställt här senaste dygnet.
Bara att hålla alla tummar för att alla fötter håller på torsdag o i FOrTsättningen.
Kommentera

« · 1120714 · »