1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474601 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo

« · 1916250 Till forumet


Sv: Södertälje - Modo
Bad_Brett:
Tkr man gör en mkt bra match, försvarar bra, får till mkt avslut, presspelet i off zon är även det mkt bra.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Hoppas han blir kvar för evigt! Fagerwall är guld för alla utom Löven :-)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Bad_Brett:

Skönt med utdelning. Vi har gjort en bra andra och bara malt på.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Bad_Brett: Tycker vi gör våran bästa match efter Leksands matchen vad tycker ni?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter:

Domaren verkar döma baserat på vad som känns rätt istället för efter regelboken.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K:

Johan e blöder ut käften och vi får bara 2 min pp. Har man ändrat reglerna för 2+2?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Jag tänkte också på det. Bedrövligt.

När började det bli helt ok att slå på målvakten fast pucken sedan länge är blockerad????
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal:

Seriöst kolla på TE "2" innan utvisningen. Vad fan gör han i näekampen som gör att ssk får tryck. Våga gå in och ta puck när du är först!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: synd de slarvar o bjuder på utvisningar
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K:

Ha ha vi fick en 5 mot 2 läge, det ser man inte ofta.

Håller med dig om att hitta nått att gnälla på, klippen dom visade var ju lite roliga. En situationen var när vi rullade upp försvaret och hittade in till en helt ren hagelin i slottet, skottet var ju dåligt men läget går ju inte att få bättre. Inte representativt om man ville visa på dåliga lägen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Heyerdal:

Undra hur länge fagervall blir kvar i löven. Dom har det tungt nu alltså. Jag satt ju dom som tvåa i tipset...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Jag tycker att vi skapar riktigt bra chanser jag, men Gnällber är inne på att Modo skjuter utan att flytta eller skymma målvakten. Vi har en hel del skott med skymd målvakt, en hel del där målvakten förflyttas och även många nära kassen. Det låter mest bara som gnäll för att hitta något negativt, för målet är inte resultatet av en lång förflyttning som tydligen ska krävas.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Bad_Brett: hoppas de kan göra en bra andra nu
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo:

Nej 18-4 i skott. Tänk om vi hade fått upp effektiviteten lite. Men vi får många skott i bra lägen så forsätter vi så kommer puckarna trilla in.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Robin Ztorken L: Effektiviteten är inget vidare
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
J F K: Egentligen får jag valuta för pengarna enbart av att se Enströms skridskoåkning. Jösses vilken teknik. Han åker lika snabbt i sidled som de andra åker framåt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo: Helt rätt Sylwander borde visats ut för crosscheck i ryggen.
Bortsett från det så var det en lysande period, tyvärr så är krutet i bössorna blött, därför står det bara 1-0, borde varit fyra fem mål framåt för oss
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Ja jag vet inte faktiskt, har själv aldrig hört detta men enligt webbradion så finns det ett sätt att göra en sådan bedömning
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo:

Fast du får vara i målgården utan att störa vakten. Och det var ju inte sylwander som gjorde det utan ssk spelaren.

Men rätt att det blev bortdömt, dock svagt att inte ta utvisningen direkt. Därför kändes det lite efterhandskonstruktion, hur ska vi ta bort det när vi missade utvisningen.

Trodde inte man fick kolla om situationen föregicks av en utvisningssituation. Men måste ju varit något annat stöd dom använt sig av.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Enligt regelverket kan man ta det för offside i målgården ÄVEN om målvakten och spelaren befinner sig utanför målgården.
Man klargjorde detta i webbradion nyss, man hade fått detta berättat för sig av en domare.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Rytter: Det är klart att man kunnat ta det för utvisning om det nu hade varit tillåtet, vilket det alltså inte är att ta i efterhand.

Däremot är det inte offside i målgården alls. han påverkar inte alls målvakten själv med sin egen person. iofs inte fel att döma bort med tanke på crosscheckingen, men regelvidrigt av domaren.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo:

Rätt. Men jag skulle vilja veta vilket stöd han använde för att ta bort det. Är ju ssk spelaren som stör målisen efter en tryckare i ryggen av sylwander.

Offside i målgården kändes lite som en konstig förklaring.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Ser inte matchen men modos 2a mål bortdömt, rätt eller fel?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo:

Vad blir det nu. Vad kan han dömma bort det för? Tar han bort det så betyder det ju att han måste ta en tvåa på sylwander och det får han ju inte pga video. Men det skulle inte vara mål tycker jag.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo: blir väl bortdömt o modoutvisning...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: Houseeeewiiifes
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo: Jaaaaa! Johnson 1-0
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Ben Perrault: Jag börjar så smått inse mitt misstag, nästan så man hejar på ssk nu
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Ben Perrault: låt bombardemanget börja. 8 skott på 6 minuter
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Gavelo: huvva så hemskt, vad gör man inte för modo:)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: Ja vinner vi så lovar jag att titta på Hosewifes of New York hela november med sambon
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
modomille: Ja. Retro-matchtröjan var för övrigt förbannat fin att se på.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo
Tarasov:Vinst ikväll!
Kommentera

Södertälje - Modo
Inte kan väl motståndarna ha ännu en kväll men 20% i skottprocent.
Kommentera

« · 1916250