1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481249 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30

« · 1298348 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Lilla spud, ta dina personliga påhopp och kommentarer om min person och stoppa dom eller backa upp din kaxighet.

Du är välkommen med dina spydiga kommentarer öga mot öga men det är du alldeles för jävla chicken för din lilla *****.

Så länge du håller dig till att diskutera hockey, fine.

Vi vill alla att Modo ska gå bra och vinna matcher men vi har olika åsikter om hur man ska nå dit. Så fort någon inte håller med dig så blir du otroligt dryg och äcklig. Vilket är fantastiskt roligt. Bara att följa hur du stod med byxorna nere vid fotknölarna i domardebatten var ovärderlig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Björn W: Efter ett så dåligt PP känns det orättvist att vi får ett mål.

MEN så kul att Hägga får göra ett, han och Hedman sliter verkligen som djur när de är inne. Kul att de får utdelning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: Vi har alltså en utkritiserad Hedman som målskytt... och en Hägga från division 109 som har gjort mål.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Hörni, vad ni surrar, ta något gott och se på matchen nu.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Danielsson har haft 10 skott å träffat motståndaren alla gånger utom 1

Hur e det möjligt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
haggen: självklart
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud: Vem är bänkad nu när Bonsa entrar scenen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Men du sitter med fingret i rumpan och kommer med idiotiska kommentarer.
Du tar ingen hänsyn till:
Befintliga kontrakt
Marknaden
Begränsad Ekonomi.


Visst finns det alltid utrymme för bättre scouting. Men att tro att Freddan ska ha en möjlighet att se ALLA de spelare som är aktuell för att värva 10 matcher kräver nog att en hockeysäsong är 4000 dagar. På en värvad spelare går det MINST 10 spelare som det inte blev affär på.
Att du sen inte hittar freddan på din lokala div 1 klubbs match varje kväll säger inget, om inte han kan nyttja andra personers omdöme som utan egen vinning berömmer en spelare så kan vi lika gärna lotta vilka vi ska värva.

Jag tycker freddan har ett klart G denna säsong. Dimi signades dessutom när Challe hade kontrakt och därmed var challe involverad i den.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
haggen:
Ja, och hade Svarten träffat ribban så hade ni tagit guld. Många frågetecken och teorier. Det ser mörkt ut för Timrå..Dags att flytta till Sundsvall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Ok spud, Modo gjorde mål, nu är alla problem borta och Modo går till slutspel, eller?
Vilka otroligt mogna kommentarer spud ligger inne med idag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka:

Hade vi haft Perra dessa tre säsonger hade vi haft tre guld.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
KniveN: Menar du inte att statistik är till för att brytas, och rekord är till för för att behållas?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Det är lagbygget i stort som är problemet. Både Hedman och Rosen är ok värvningar om resten av lagbygget varit mer harmoniskt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Fint av er att inte slå rekordet med allt för många minuter, nu finns det iaf en liten liten chans att det blir slaget av något lag. Rekord är ju till för att slås.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Det var tammefan på tiden, skööönt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Laken: Å du tror inte det har å göra med att alla ni tikar e profeter å vet bäst, ni vill sparka tränare och spelare när det går dåligt samt värva FAST ni inte har pengar, sen när det går bra då är det sm-guldkänsla fast det återstår 45 omgångar.

Hur trovärdiga låter ni då?? Att ni inte ville ha challe kvar säger NÄSTAN mer om ert okunnande än om challes.

Han tog er till 3 raka slutspel TROTS att ni har haft mediokra lag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Hahl Bundy: Jaha? Det är fortfarande skönt att Challe coachar Modo och levererar störtsköna kommentarer.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Din fiasko värvning gjorde mål, känns det jobbigt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
MODOJohan: "Gud vad skönt att ha Challe i Modo. Och ännu skönare att Timrå inte får ha honom som coach. Ja fullkomligt älskar hans intervjuer"

Ja det är ju intervjuerna som gör coachen, inte spelet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Gustafsson:

Tvärtom så vill jag självklart att det ska gå bra för Modo och blir frustrerad över en situation som ser allt annat än bra ut.

Man löser inte problem genom att förneka dem. Modo måste såklart ta tag i detta så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: Jag känner inte till någon Timrå-supporter som ville behålla Challe B efter de tre åren, vilket säger en hel del...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Ja men ditt hockeykunnande tas inte på allvar om du på allvar menar att Hedman och Rosén var dåliga värvningar.
Du är en jycke i MODO kläder.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Modo har inte spelat dåligt alls i första perran, men det är verkligen inget självförtroende i avsluten.. Modo träffar motståndarspelare oftare än man träffar på målet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Gud vad skönt att ha Challe i Modo. Och ännu skönare att Timrå inte får ha honom som coach. Ja fullkomligt älskar hans intervjuer
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Vad jag blir trött på sådana som dig. Sitter väl antagligen och hoppas på att Modo ska åka ut för att du ska kunna sitta och gotta dig på olika forum och säga att du visste det hela tiden. Usch.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Skryter? hahaha
Bara ett konstaterande. Det var trots allt du som ville raljera och drog upp ärendet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Laken: Ja modo är bättre än i fjol vid dehär laget.

Challe är bäst!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Bumpaberra?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Du är den första jag hör som skryter om att du dömer ut värvningarna av Hedman och Rosén.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Jag kan då berätta för dig att jag dömde ut dessa värvningar direkt, dock under annan signatur. Modo har devalverat laget flera år i rad nu genom att bygga laget från fel håll och genom otroligt dålig scouting. En scouting som för närvarande också är i princip obefintlig ( Jag har ännu inte mött/sett någon scout från Modo ute i arenorna i år). Fredde famlar i blindo och Modo värvar på hörsägen och faller alldeles för lätt för spelaragenters säljsnack.

Sen har varken Josefsson eller Cook några jättelöner. Dimitrakos och Richies kontraktssituation har jag för närvarande inte koll på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Challe har lyckas satt sin prägel på laget nu! :-D Hahaha!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Jag vet inte vad som är mest tragiskt, alla tikar som ser det här som en seger eller alla modoiter som bryr sig om vad de tycker.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Åkerblom i 6e: Förvaltar hellre guld än plywood.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: Hahaha!!!!!!!!! Vars är gilla knappen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
SwärdH: vilken sport har du SM guld i? Jag gissar på fickpingis. Alt häva öl. Båda "sporter" är klassisker i Timrå.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Ni ligger nog bra till när det gäller att förvalta guld också? ser ljust ut om ni vill satsa där också!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Sawchuk: Ne men det är ju väldigt berikande att du kommer i efterhand och inte kallar de spets, det ser ju alla att de inte bidrar.
Men om du kollar på deras lönekonto så kanske till och med du ser att de har betalt för att vara spets.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
SwärdH: Hur länge ska du vänta då?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
MODOJohan: Dojjen , typisk timråit... käften glappar då timrå håller på att ta sm-guld eller då modo förlorat, annars e det tyst! ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud: Hellre spela på uterink och ha ett SM-guld att vänta på, än att skriva in sig i historieböckerna på ett så skamligt sätt..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud:

Enligt vilka är det spets? Inte i min bok i varje fall.

Värvar man målskyttar från allsvenskan är väl förhoppningen att dom ska vara målskyttar i Elitserien också eller tror du dom värvades för att vara breddbrunkare?Då kan jag berätta för dig att det brukar inte funka så bra.

Det är bara dåligt pålästa och typer som aldrig sett dem spela tidigare som ser Josefsson och Cook som spetsvärvningar. Richie är ok, Dimitrakos spelar som han alltid gjort, att Freddan tydligen inte visste vilken sorts spelare han är känns skrämmande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: HAHAHAHAHAHAHHAAHAH! *Facebok-like*
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka:
Playwood, vad är det för något?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: Det är ju bättre att finnas i rekordböckerna, både för bra och dåliga saker, än att inte finnas där öht,
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
KniveN: Då kan vi passa på att gratta er till delad plats med lhc som de enda elitserielag som aldrig vunnit en titel, hårt jobb lönar sig!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Berka: Högt över havet och bort emot land
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Åkerblom i 6e: Vi skrattar alltid då vi åker förbi playwoodvelodromen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
Tänkte bara titta förbi och gratulera till det svenska rekordet! Som ni har kämpat för detta, det visar att hårt jobb lönar sig i längden.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2010-10-30
spud: Jag såg hållberg skjuta ett slagskott!!!! =) =)

Dock 4 metrer över men ändå!
Kommentera

« · 1298348 · »