1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11

« · 2443293 · » Till forumet



Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno: Hahaha ja den mannen är svår att göra nöjd ;)

Tycker bara att det är jävligt löjligt att ge sig på folk för att dom kritiserar!

- Ingen har sagt att Gudlevskis är en värdelös målvakt som borde skeppas!
- Ingen har sagt att Sveningsson är ligans sämsta forward
- Ingen har sagt att vårt försvarsspel är helt värdelöst

Det kanske är lika bra att bannlysa alla oss negativa gnällspikar från forumet, endast positiva och ryggdunkare får plats?

Med det sagt så avundas jag människor som är positiva, och jag menar det!

MoDo är uppenbarligen seriens bästa lag, och borde rimligtvis ha en väldigt bra chans att gå upp till SHL i år.

Det innebär ju dock inte att det inte finns saker att förbättra, eller?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno: Wennerholm har stenkoll som vanligt.. 🤑🤑
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Ja det är väl Tarasov i vanlig ordning. Eländigt att han aldrig kan va positiv nån gång...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Robin Ztorken L:

Jag tror också lite på en formsvacka i laget, det borde väl kunna hända efter alla de där matcherna som vi vann i rad….
Vi har ett bra lag nu (det bästa vi hittills haft i HA) som lär bli riktigt knivvasst när skadorna och nyförvärven spelar ihop sig!

Gudas hade inte heller packat upp trunken i kväll,

Karlin får dra in magen (om det går) och ut med bröstkorgen, visa grabbarna hur man dricker brännvinet, så vinner vi!

*****MoDo till SHL 2023******
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rytter: AIK spelar på ett sätt som passar oss bättre, spåkulan står riktad på fredags vinst!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno: Vem har sagt något av det där???
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno:

Det är ju en kombination.

Vi kom inte riktigt upp i nivå. Lite för dålig skärpa i det mesta. Samtidigt som SSK gör en bra match.

Bogren sa i intervjun efter matchen att deras tredje är bästa perioden för säsongen för dem. Då stängde de ner oss bra.

Det var väl egentligen i andra vi kom upp lite i nivå. Första och tredje är ju bara att glömma.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Hakning-Henrik:
Kollade lite i efterhand tycker vi gör en bra match men måste få mer skärpa, vilket jag tror kommer. Sen ser jag gärna att Gudlevski har iaf ett skott till.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
atomragnar: jämn säsong? Jag vet inte det jag! Jag tycker personligen att det är tydligare än vanligt vilka topplag det är. Påminner lite om SHL som aldrig varit sämre.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett: det måste ju gå 20 av dina kritiska inlägg på varje "määäh".
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett:

Det är inte lätt att spela med en iskall Niederbach heller.

Tycker nog Niederbach ser betydligt mer frustrerad ut för tillfället, jobbar inte tillräckligt hårt och försöker alldeles för svåra saker.

Sven försöker ju iaf, där går benen och han bär in puck, ger sig in i närkamper och försöker iaf. Sedan brister det i kvalitet i vissa moment.

Det gäller bara att jobba på och vända detta. Gäller laget som helhet och för varje spelare att ta tag i grejerna och vara redo för match.

Börja med att studsa tillbaka på fredag mot AIK.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: Vad??? Ja Niederbach har varit svag dom senaste matcherna, skulle ändå välja att vila Svenne om det var det du anmärkte på?
Ikväll var många svaga, den listan skulle dock bli för lång här. Vi är helt enkelt i en formsvacka just nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno: insläppt första mot ssk borta, typ svåraste matchen i as?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
atomragnar: Ja, men då kan vi ju lira Folin och Wahlberg i PP1 och köra Nygren som center i förstakedjan.

Man måste kunna ifrågasätta horribel coachning. Ingen ifrågasätter att laget har potential att vara bäst i serien, men likväl kan man ifrågasätta konstig coachning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Tarasov: Samtidigt tycker jag att det påpekats rätt friskt att vi vunnit matcher då vi inte spelat bra.
Och dåligt spel lönar sig inte i längden.

SSK stängde ned oss bra. Sen är det väl hönan och Ägget kring frågan om det var deras spel som gjorde att vi inte fick upp farten och missade alla passningar eller om det var vi som helt enkelt hade dålig fart på benen.
En sak vi hade kunnat börja med är ju att inte släppa in första målet hela tiden.
För det gör ju att SSK kan stänga ned helt och bara vänta in misstagen utan att behöva försöka själv.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Det som blir närmast komiskt är att det är så sjukt enkla lösningar.
Spelar man dåligt ett par matcher ska tombolan fram.
Den kedjan du nämner är också skapligt nykomponerad och jag kan tänka mig att man vill ge dom mer chanser att spela ihop, få möjlighet att lära känna varann bättre på isen osv.
Men att ändra i den kedjan innebär ju också att du ändrar i fler kedjor.
Får man inte ut max ur förstalinan efter ”din” förändring, ska tombolan fram igen då?
Eller är det vissa uppställningar som förtjänar lite mer tid på sig?

Ledarteamet ser laget varje dag, i träningar och på matcher. Jag känner mig väldigt trygg med att dom vet vad dom gör.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rytter: Ja han tar två dåliga beslut idag som båda ger ett mål i baken. Men var är vårt säkerhetstänk hos övriga. Hur kan han stå som sista man på blålinjen utan att någon ens funderar på att han faktiskt kan tappa pucken och kampen där. Jag tyckte att han försökte dra iväg den längs sargen men att den studsade på spelaren som kom igenom.

Vi har spelat honom i 15 konstellationer och just nu med Sven som är helt hopplös i sina beslut och är i en permanent? formsvacka. Vela har uppenbarligen inte kommit igång ännu och det är säkert svårt med två helt iskalla kedjekamrater.

Niederbach gör oftast ett bra jobb i det tysta även om poängen inte kommit. Men jag vill påstå att det är för att kedjan är totalt dysfunktionell vilket är förståeligt med tanke på hur mycket det har roterats.

Jag köper att Karlin inte vill hålla på och ändra mer för att försöka få till en andrakedja som kan spela ihop, men jag är nog enig i att vi behöver dansken tillsammans med EJK och Sven. De fungerade i slutspelet förra året, de klarar den typen av spel, låt dem då spela ihop för Sven fungerar inte med någon annan. Vi har försökt hela säsongen och han får det inte att stämma.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rytter: Absolut. Men han var riktigt bra när han fick spela med Big Dick och Aagaard. Det är inte lätt att spela med en frustrerad Sveningsson.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno: Haha det är sanslöst vilken bitterhet det är här nu. Det rimliga är att det är serielunk och spel och motivation går upp och ned. Mycket bättre svackan och brister blottar sig nu så kan man jobba på det istället för senare. Tror det är nyttigare för laget in i ett slutspel att haft knackigare perioder så man vet det vänder. Om inte alla spelare besitter samma bittra syn på allting som folk här, då är det nog kört men man tar sig inte så långt att man livnär sig på en sport med sådan mental attityd. Det blir en spännande säsong det här och det viktiga är att ha spelet fungerande i slutspelet. Ganska tight liga i år så alla matcher kommer vara tuffa där.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Tarasov: Precis. Man hade resonerat fram å tillbaka och kom fram till att man gick mer plus på det. När dom är inne på isen så får dom en så pass offensiv skjuts att det är värt det etc. Sen är dom inte så jävla dåliga defensivt som folk vill få det att låta, i alla fall när dom är på topp.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Tarasov: Men det blir ju så töntigt när man inte kan påpeka uppenbara brister utan att någon ska utbrista "Määh! Gör det bättre själv då!".
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Tack! Kul att någon håller med en negativ gnällspik ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett:

Det var inte kedjekamraterna som missade att markera sin spelare i slottet vid 1-0 eller dribblar som sista man och bjuder på kontring till 3-1. Det är två grova individuella misstag och han blev väl på bänken i slutet tror jag.

Han var idag sämre än svenningsson som alla snackar om.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gäsp: Det enda orosmomentet är målvaktssidan då jag inte tror att Guden håller i slutspelet, nygren vet jag att han inte håller och Tex är ett stort frågetecken. Nu hoppas jag att mitt gnäll slår tillbaka som det gjorde när jag gnällde på Ohlsson. Tyvärr har jag inte druckit brännvin från bolaget ikväll.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno:
Ja tålamodet är inte kortare än ett baklängesmål. Tycker Gavelo har en poäng, vi övervärderar vinster men även förluster.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk:
Det var nåt i stil med att man ansåg att fördelarna uppvägde nackdelarna
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Jag bönar och ber att JD inte blir borta länge. Usch.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rytter: Han behöver nya kedjekamrater.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gäsp: karlin vill bara göra det spännande, tråkigt om vi bara kör över alla
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gäsp: In Karlin We Trust. Annars går det käpprätt åt helvete. Orkar inte med en sådan anti-säsong igen. Nu är det slut på motgång!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gusse: Jag väljer att tro på att Karlin prickar in formen perfekt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk: Minns tyvärr inte riktigt tror det var i slutet av podden när dom tog upp lyssnar frågor. Men lyssna igenom hela mycket intressant surr :)

Fan kom ju nu på att det var i allehandas podd och inte 1921 podden sorry haha
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Monno:

Eller så är det det vanliga. Spelat lite, kommer in och går på rus i början, sedan av mattas efter ett gäng matcher för att få en svacka innan formen stiger igen.

Niederbach har så mycket skicklighet men mycket är nog mentalt nu, han försöker lite för svåra saker och ska vara överkonstruktiv och kramar klubban för hårt. Han hade behövt sätta sitt skott i stolpen för att få lite med sig.

Men det är bara för honom att borra ner huvudet och jobba hårt för att komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dexter : Skulle Modo fått hål på Tolopilo idag så hade vi kunnat vinna detta, men i takt med att målen uteblev så växte frustrationen, det började lika juniorhockey där många försökte dribbla själv ist för att jobba efter planen.

Detta känns igen från slutspelet ifjol där Rahimi själv lyckades få hela Modo att vara frustrerade och tappa matcherna.

Karlin måste ta fram den stora hårtorken nu och verkligen gjuta mod i pöjkarna annars kan denna bortaturné bli jävligt tråkig ur modoögon.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: Håller med Niederbach är inte bra
Finns nog en anledning att Frölunda o Rögle valde att släppa honom.
MIF däremot väljer att behålla Werner, Finns en anledning till det också
Kommentera


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Tarasov: Vi fick ju som en tydlig indikation nu iaf att vid 5 förluster på en säsong är tålamodet slut för Modoiter :-D
Sämsta coachen, sämsta målvakten, sämsta backarna och sämsta forwarden! Jackpott!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: 1921 podden med Karlin du nämnde.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett: Det är ju ändå skönt att få uppleva en klassisk MoDo värvning igen! Kommer in, dominerar i 3-5matcher för att sen försvinna helt.
Allt i Björn Svenssons anda. :-D
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
JoakimE: HV hade någon period ifjol när de torskade fyra raka matcher eller något. Hoppas detta är vår formsvacka och att vi tar oss tillbaka på vinnarspåret.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk: Summera vadå?

Håller med dom som vill spela Aagaard och EJK tillsammans. Aagaard behövs inte i första kedjan. Sen funkar dom bra tillsammans, det såg vi inte minst förra säsongen och nu när Josh och Woods var borta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gusse: Ja. HV71 förlorade fyra på raken förra året. Vi har tappat fem 3-poängare på hela säsongen med dagens inräknad. Men det kommer nog alltid låta så här efter en förlust.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: Jag har kritiserat Niederbach i 5-6 matcher. Han gjorde fem poäng på tre matcher, har varit iskall sedan dess.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
9 poäng ner till Löven, vi hade för någon vecka sen 19 poäng ner till 2an.. Vi hade överlägsen målstatistik som nu är totalt bortblåst.. Modo kanske inte var så jäkla överlägsna iår? Tagit mycket poäng mot nedredelen av serien och sen förlorat typ alla toppmatcher.. Sa det när Modo förlorade första gången efter 16 vinster att Modo inte ens förtjänade 16 vinster, det liknar ju mer och mer att jag hade rätt när vi inte kommer upp i nivå mot någon och det ska vara hattricks som räddar siffrorna.. Är det dags att få panik då slutspelet är 2 månader bort nu och jag har INTE lust att se vem som stannar till nästa år
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Nucky: Jag tycker du överdriver, inte många som vill ha konstant förändring, det verkar du ha målat upp själv, däremot är väl det flesta här rörande överens om att Sveningsson, Niederbach och Vela/Jacobsson inte är en lyckad trio, -3 på den kedjan idag och har det senaste 5 matcherna varit våran klart slarvigaste och svagaste kedja, här bör man göra en vettig förändring för att iaf inte vara så förbannat usla defensivt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Nucky: Jag tyckte Sveningsson, EJK och Aagaard var bra hela säsongen ifjol. Det kanske var andra som klagade, men jag tyckte att man fick ut mer av spelarna som kedja än de är individuellt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Nooky: håller med, man blir ju fan hårlös av alla jävla hobbyexperter här inne som tror sig veta bättre än den ledarstab som styr seriens hitills bästa lag. Så jävla synd att den promillen gnällgubbar som finns i supporterkretsar ska låta så förbannat högt. Skämskudde fyfan
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille:
Tror det är mest för att jag gillar Niederbach…. Nä just det 🤣
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Aagard tycker jag var riktigt bra idag.
Kommentera

« · 2443293 · »