1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17

« · 2473178 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: Det finns väl betydligt värre problem för polisen att ta itu med i Södertälje...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: heh, du tror dom ringde för att ta in han på polishuset eller?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
SIF#29: Vi får ju dock två otroligt billiga mål med oss, varav ett under ett 5min BP. Så nog hade vi flyt.

Hela och Niederbach borta ett tag nu då, livet är underbart?!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Zource: Nej då. Vi vinner serien.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
J F K: Ju fler matcher kvar desto större chans att löven går om Modo. Bättre att serien tar slut NU!
Enkel matematik att Löven vinner serien
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
modomille: Södertälje ringde alltså polisen på Niederbach………. Vad i helvete alltså
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Han har verkligen fastnat i den situationen. Kunde knappt genomföra intervjuerna när inte tränarna hade samma fokus på det. Man skulle fan göra ett klipp och lägga ut på youtube. "Kommentator kommenterar sista femton minuterna i en match. Spelar ingen roll vilken filmsekvens man lagt bakom kommentarerna. "Gorbatjov vinglar in framför Duman", "JAS-plan störtar rakt ner på Stockholmare", "Kungen gifter sig med en tysk-brasiliansk bralla", "Grävling gräver bort fundamentet på Kaknästornet" -------Videll, mår bra efter situation bla. , bla, bla......
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Confusius:

Rätt imponerande av en korkad spelare att ha bäst underliggande statistik bland alla forwards i ligan samt panga in 23 mål.

Jag hade önskat att fler i Modo var lika korkade som Aagaard.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rytter: hoppas Östersund hjälper oss o slår Mora imorrn, känns iofs tveksamt men hoppas kan man.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Robin Ztorken L: Jag var mycket tveksam till Halloran men tycker att han har spelat bra och jobbar hårdare än vad jag trodde, men han behöver verkligen få göra ett mål. Kommer släppa då. Vela är en bra värvning. Går inte att argumentera emot.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Dundee: Ja, oavgjort borta mot ett av de lagen som är i bäst form tyder på snabb utgång i slutspelet? Tycker att vi gör en bra match. Vi har nog förhoppningsvis en nivå till.
Nåja, tur det är många matcher kvar innan slutspelet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Dundee:

Sedan i läget vi är i nu så är ju en del att värdera resultatet i omgången för att bevaka sin placering.

Löven möter DIF hemma och vi SSK borta, på förhand var detta en omgång där löven skulle äta in 3p sett till form. De åt in 1p.


Det är jag nöjd med. Hoppas SSK kan straffa löven nästa omgång, dom är inte lättspelade alltså.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rurik: Absolut, det är sant
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
hk: Blir väl lätt så när man är en målkåt Aagaard. Helt otroligt vad korkad den killen är väldigt ofta
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
3e målet var dommarens fel! Han stoppade modo puck så det blev SSK puck och sen mål i det anfallet. Allt är dommarens fel! Här har vi det :D
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Randy Marsh: Alla våra presigevärvningar är odugliga det kostar dyra pengar.
Geadin har misslyckats ned dom.
Hoppas han har en back upp plan
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Confusius:
Och i sekvensen innan när vi försöker få ner pucken i täljezonen tar det på linjedomaren och pucken går inte fram till Modospelaren. Sista rensningen när Agardh inte får ut pucken ser han ut att få ett slag över armen.

Nej, mina vänner. Ett bra lag har tur, det har vi inte i dagsläget
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Positiva från matchen ikväll.

+ 3 mål framåt
+ bra fart i åkningen
+ Målvaktsspelet av Tex

Sämsta från ikväll.

- Spelar ej klart varje period
- Powerplay
- Passningsspelet

Det är en lång väg att vandra, men som vi uppträder nu så blir det ett kort slutspel. Synd vi ej fick lös Wernblom hade behövts i ett slutspel vi saknar dom här spelarna som spelar på gränsen. För mycket finlirare i laget. Men nu är det bara bryta ihop och ladda om för imorgon mot Hästen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Blev ett jävla antiklimax det här. Fan vad det kommer snackas från andra supporters nu. Men MoDo förblir störst. Dom vet bara inte om det. Draken lyfter i motvind.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Majbrasan: Karlin hade alla chanser att leda laget in till slutspelet med stor serieledning.

Istället bestämde man sig för att träna ned hela laget så vi går in i slutspel utan självförtroende och en tappad serieledning.
Flopparna som Hinken betalat dyra pengar för gör inte saken bättre...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
JoakimE: Tyvärr är det dessa kommentatorer man har i HA.

Förövrigt så är det ju rent uppenbart att Videll får ett felskär och jag förstår att SSK supportrar är upprörda men gör Niederbach egentligen något fel där? Hur ska han kunna veta att Videll kommer att få ett felskär.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
modomille:

Skönt ändå med 2p ner till löven och en mindre.

Löven har SSK snart, hoppas det är bra med Videll. Han behövs då.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hoppas ni alla njöt av timmarna innan matchen som jag sa åt er att göra. Annars förväntar jag mig att de som inte gjorde det ångrar det nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Asså denna kommentator. tror 5 av 6 frågor om matchen var om Videll om och om och om igen.. vilken bra intervju!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Modo-Målet: Brickley gick ju faktiskt ner och täckte skottet. Varav pucken dimper ner hos 2(!!) MoDoiter, den ena av dom tar pucken, har den helt under kontroll på bladet, men lyckas ändå inte få ut puckjäveln. Helt sanslöst!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hakning-Henrik:

Jag skiter i om dom var nära. Det är spelare som kostar jävligt mycket pengar som inte presterar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
J F K: Tveksamt, då hade vi ju släppt in ett fjärde mål i minut 20.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Alltså jag avskyr denna kommentator, han fiskar om skvaller i livetv? Fyfan vilket vidrigt svin
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Migil: Å andra sidan tog vi en poäng mot seriens formstarkaste lag på bortaplan. Missförstå mig inte, fortfarande besviken.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
jonsson: haha ja undrar hur många gånger han nämnde Videll..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
modomille: Men för I helvete hur många mål Jan ett lag släppa in med sekunder kvar???
Vi måste satt ett inofficiellt världsrekord i det ämnet
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Tror vår ledning skulle varit klart större om vi sluppit lotteriet med straffar. Skönt att de inte används i slutspelet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hakning-Henrik: Var väl inget fel på Hallorants straff? mest bara otur att den inte glider in.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Vad fan vill du ha sagt med det? Tror du inte folk vet det?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Randy Marsh: Fast Brickleys och Hallorans straffar var ju iaf nära. Aagards var inte det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Extra mycket träning inför slutspel i all ära, men att få kliva in i det med självförtroende är inte att underskatta.

Nu säger jag inte att det ena förtar det andra men jävlar vad stukat självförtroende laget tycks ha.. så också individuellt i ledande spelare..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hakning-Henrik: VI GÖR EN RIKTIGT BRA MATCH
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Grattis till dig! Din fredag räddad då!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nja, nog finns det väl lite mer att ta med sig. Tex var ju stabil
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Enda positiva ikväll är att vi är två pinnar före Löven
Kommentera


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
hk: Modo lyckades första ytterligare en kväll för oss. Det är fan hur bra man är på att vara destruktiva.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Ett jävla mörker.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Greenwolper: Helt sjukt vad det ges bort poäng, 3 p imorgon så har vi 5 p serieledning.
Så typiskt att Lööke fick bli matchvinnare,vad gör våra nyförvärv?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Sigge:

Vilket supergäng alltså. Kul att årets största floppar får missa varsin straff också. Heja
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Confusius: Vilken sur jävla smak, igen. Nej det här var inte en rolig torsk. Nu är det inte spelet det är fel på, vi gör mål, vi får in trafik men blir slaktade av extremt dåliga insatser.

Sen straffarna, ja både Brickleys och Hallonets straff förtjänade ett bättre öde.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
jonsson: Så jävla uselt! Pissar bort 2 poäng!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Ny jobbannons ute: Modo söker erfaren psykolog på heltid.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
jonsson: Inga straffar i slutspel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Sigge: haha ja det är ju cmore's fel att modo släpper in mål på slutet..
Kommentera

« · 2473178 · »