1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528057 inlägg · 4121 ämnen

Sponsor till arenan?

Sponsor till arenan?
Någon som hört något nytt angående detta? Det snackas ju om IKEA bl a. Ytterligare ett företag som dök upp i en diskussion i helgen var ICA. COOP gick in med pengar i Luleå och ICA vill eventuellt matcha detta och räknar då med att få bättre betalt för sina investerade pengar tack vare Foppa än vad COOP skulle få uppe i Luleå.

Någon annan som hört något om detta eller är det bara tomt snack?

Sv: Sponsor till arenan?
Poffa: Har hört ett rykte som säger att Skanska ska bli arenasponsor.Vet ej hur trovärdigt ryktet är dock

modoante: Jag börjar faktiskt luta mot att det är Stures Gatukök (Sollefteå) som skall sponsra bygget. Arenan skall vara en gigantisk byst av Sture himself, med en rest arm mot skyn hållandes en Parisare med dubbel räksallad och hemlagad senap på.

NuMo: Jag har hört att Hägges går in med miljonerna. Häggeshallen där en sittplats inkluderar ett matchprogram och en kolagömma i varje periodpaus.

El Maco:

Det hade ju varit lite roligare om man själv fick välja vad man ville ha för kaksort...

El Maco: Tycker de gott kan tala om var kolan är på en gång. Inte sjutton vill jag leta kola hela periodpauserna.

Ur dagens ÖA:

"Har tanken aldrig slagit dig att du skulle kunna gå in som huvudsponsor för den nya arenan i hamnen?
– Jo, det har den väl. Vi får se vad som händer. Självklart skulle jag vilja hjälpa Modo och kommunen, jag vet ju själv vilken chans vi fick när vi var unga med att träna hockey.
… den skulle kunna heta Foppa Arena?
– Jovisst … vi får väl se. Vi stannar där, tycker jag.
Säger Peter och gör klart att ämnet för tillfället är uttömt."

I övrigt, ur pappersvarianten:
"På frågan om när en ny arena kan stå färdig svarar Anders Källström att den ska vara färdig under våren 2006.
- Om det blir hockey eller andra aktiviteter under våren får vi se, säger han."

Hallå, blev vi inte lovade att den skulle vara klar vid årsskiftet?

knaskamilla: Jäkla typiskt, här hade man laddat upp med kartongvis med champagne inför invigningen på nyårsafton 2005 och så blir det inte så.

Hmm, undrar om Jarl Strömbäck vill ha en pava nu när han ger sig på uppgiften att ta reda på hur Arken gått ekonomiskt sedan bygget var klart. Måste svida, kan jag tänka mig, att antalet motståndare i Kommunfullmäktige till arenabygget var försvinnande få.

knaskamilla: Det är helt fel att utnyttja foppa i sådant läge. Om inte MODO kan vaska fram en rejäl sponsor till ett sådant projekt är klubben VÄLDIGT illa ute. DÅ bör marknadschefen lämna in! MODO är ett tillräckligt attraktivt lag för att det ska finnas presumtiva företag som kan tänka sig investera i ett sådant projekt. Det behövs ett stort företag som investerare, som kan med sina kontakter se till att MODO blir ett lag man vill sponsra.

Det får vara slut med tramset, nu får marknadssidan plocka fram rejäla sponsorer och inte hoppas på almoser från gammla spelare, de ska spela i laget och inte bli huvudsponsorer för att de råkar ha tjänat saftigt med pengar.

Spud:
Håller med dig. Jag hoppas inte att man är så inskränkta att man bara tittar på lokala företag. Jag sitter fortfarande och väntar på en ev. Sören Gyll-effekt. Man måste börja dra nytta av varumärket MODO som just nu är glödhett. Fan, när man hänger på AVS och Canucks forum, så känns det som de skulle kunna betala fina pengar med en retrotröja med typ Foppa- eller Näslundtryck på. Finns det något annat elitserielag som skulle kunna kränga så mycket prylar till USA & Kanada?

Kom igen nu MODO, tummen upp!!! :-)

Icing-Ove: Från Källströms sida har man ju hela tiden hört mantrat "Ett lokalt förankrat företag är det som vi ska ha som huvudsponsor" Därmed torde väl inte alternativen vara särskilt många, ett Bergströms Rökeri Arena eller ett Nybergs Måleri Center...kanske...

Det knepiga är väl att man från MoDo Hockeys sida inte tar emot order på souvenirer mm från utlandet, om jag förstått saken rätt. Torde väl behövas en ändring på den punkten.

« · 405843