1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482746 inlägg · 4079 ämnen

Ssk - Modo 27-09-19

« · 1989460 · » Till forumet


Sv: Ssk - Modo 27-09-19
modomille: jepp Öhman VAR trött efter utvisningen. ser man på passningen där..
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Modo är bättre offensivt och sämre defensivt jämfört med ifjol.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Öhman såklart...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
dempa: Haha hur tänker man ta ut målisen 2 minuter kvar och underläge 5-2 ??. Det första som händer är man serverar sskarn pucken.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Sven Tuta: VAD I HELVETE, vem är den här domaren?!?! Han tar ju utvisning på allt?
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gäsp: Enström spelar inte PP.
Inte Norlinder heller...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gäsp: vi har ju Öhman men han har ju varit utvisad 2 minuter så han är säkert trött 😅
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson: Ska han springa hem, då blir det bara busschauffören kvar i bussen😎
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo: så du pratar om favoritskap och modo, men utelämnar när vi var för stora favoriter? då kunde du sagt det i samma veva som du skrev ditt inlägg så hade jag inte behövt missa 5-2 målet.. 😳😣

🙈
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
modomille: Har vi någon given bp-back förutom Enström?
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Ja nä vi får nog vänja oss vid tanken att shl når vi aldrig :)
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
S-vikaren: Självklart är det långt kvar av säsongen. Men tyvärr syns inga förbättringar gemfört med ifjol och endå i stort sett samma lag som i fjol. Då kan man tycka man borde se något bra men kan tyvärr ej se det ser exakt likadant ut.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno:

Jo han har inte visat SHL kvaliter än iaf förutom i PP. Men man måste vara betydligt mer komplett om man ska spela i SHL. Men tror ändå vi kan få nytta av honom, sätt honom med en spelare som kan säkra upp när han går offensivt.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson: Varför spelar man Hedberg och Tommy E i samma bp par? Det är helt åt helvete. Ingen av dom ska spela bp.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson: Hedberg borde rensat istället för att försöka hitta på något.
Men aja. Antar att det bara är att vänja sig.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo: Jösses😎
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
wolper: fan hedberg jäkla fel!!!!!! Fan dliga beslut varje match som kosta mål bakåt
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
dempa: Den glömde jag inte, den räknade jag inte in för allsvenskan det året var katastrof och Hästen skulle inte ha placerat sig i topp 5 i årets AS så den matchserien var över innan den ens startade
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
dempa:

Öhman kan springa efter bussen hem.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Sansa er. Det är långt kvar av säsongen.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo: du glömmer 4-0 mot vita hästen. gnegg.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Man ska inte vara elak. Men jag förstår varför Öhman har svårt att ta plats i SHL.
Utvisningen är ju en konsekvens av att återigen missbedöma pinchen.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: 6st 2:or hittills
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: ÖHMAN DIN JÄVLA SOPA, UTVISNING NU OCH MINUS -5
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee:

Ja, det är ju helt klart straffbart att ta utvisning där.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Hur i helvete kan södertälje inte få en utvisning tidigare på den solklara trippingen
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Fan va ssk får spela fult men ej modo bah. Solklar tripping och slashing dubbelt innan...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
hockey_21: Seriens bästa lag.Vad grundar du det på?Seriens sämsta defensiv sett till materialet
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
modomille: 3e perioden är helt klart en rejäl uppryckning. Kul att pp gav utdelning äntligen med. Men direkt efter tar vi en idiot utvisning igen.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo:

Härligt av JJ han är het nu. 10p på 4 matcher nu va. Hoppas han lyckas hålla i formen en längre tid, att han ska fortsätta så här över 52 omgångar är ju uteslutet.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Björka med tid i slottet är fasiken målgaranti i det närmsta.
Aja blir kanske lite spännande iaf. :-)
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo: YEEEESSSS BJÖÖÖRKAAA
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Jag har många före Modo i rankingen av den enkla anledningen att inte sedan 2007 har Modo kunnat hantera favoritskapet om man bortser från matchen mot ssk när vi räddade kontraktet back in the days.

Modo har helt enkelt inte den mentaliteten, föreningen eller kunskaparn inom ledarna att få laget att tro på det man gör så pass att man kan göra det omöjliga.

Nu är det mycket kvar av säsongen men som vi spelat det 4 första omgångarna så skäms jag faktiskt för lagets uppträdande med tanke på det pengar och spelare man lagt och plockat in, inte ens matchen mot mora var speciellt bra och hade vi inte fått maximal utdelning och 2 snabba så matchbilden vände så kunde det ha slutat med torsk för mora var inledningsvis mycket bättre.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno:

JA verkligen, åkningen nu i sista bytet var ren jävla vilja, skönt att se när man ligger under med 4-1. Tredje ser ju rätt bra ut än så länge, synd bara att vi inte var närmare och fick utdelning av våra chanser, är ju kört trots allt, men viktigt att avsluta snyggt och ta med sig detta.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Varför börja vi spela så här sent? Vi är seriens bästa lag men inte så överlägsna att vi kan ta in detta
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Nu är dom tillbaka tryckta minst sagt
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Vill nästan hävda att den stora bidragande orsaken till att vi spelar med energi nu är Johans förtjänst.

Sen tror jag inte vi vänder detta men kul att se att vi åtminstone kan försöka ta i...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo: Inte ett dugg förvånad, men säsongen är lång. Men har både Löven och Timrå före oss i min rankning i år.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno:

J-Fopp med Karla och JJ ser spännande ut, lite mer power i den kedjan då. Bra tryck nyss.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Fått iväg 11 skott på mål nu iaf.
;)
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Jag har sagt top 6 borde vi kunna hamna. Men inte 1 eller 2 dit är det en bra bit enligt mig. Och fått rätt hitils alla säsonger jag tippat Modo så.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
modomille: Det är solo VM just nu. Inte mkt till att försöka få till ett passningsspel.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Om dom tar utvisning nu eller matchstraff så slutar jag kolla på denna jävla piss serie
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee:

Så det hade varit sunt förnuft att säga "vi siktar på topp 8 sedan får vi se"?

Nej det är snarare sunt förnuft att tippa oss i toppen.

Vad tippade du modo inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Snart har vi skapat oss ett ointagligt glapp mellan oss och Timrå/Löven!

Alla lag tippas i toppen, ett lag pallar inte pressen... det är något märkligt över Modo och favoritpositionen!
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
S-vikaren: Jävlar vilken backhand
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Nieminen: Ja och då lutar det rejält också , och varför bänkar man en som Karlström ? Då alla så kallade ”stjärnor” är helt osynliga
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Forsberg lägger inga fingrar emellan inte. Tror det var bra att få honom med Karla å.JJ för att få lite jävlar anamma dit.

Men överlag är det inte mkt som stämmer.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Snart kvitterat.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Typiskt svenskt må så vara jag säger snarare sunt förnuft. Det blir bara en stor parodi år efter år. Men alla tycker olika och det är väl bra det för annars skulle jorden vara platt.
Kommentera

« · 1989460 · »