1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484618 inlägg · 4079 ämnen

Ssk - Modo 27-09-19

« · 1989379 · » Till forumet


Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: FBK har väl alltid sett sig som topplag än hur dåliga man var säsongen innan. Och det har ju ändå funlat helt ok får man säga.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Helt rätt.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee:

Äh det där är så typiskt svenskt att det ska vara så fult att tro på sin egen förmåga och vad man vill uppnå.

Jag tycker det är härligt att klubben går ut och är tydlig med att man ska vara ett lag för toppen, sedan är det ju idrott och det ska ju spelas om det som du säger. Men ser inget problem att man är tydlig med vilka mål man har.

Sedan är ju inte klubben ensam och att tippa oss i toppen, i princip alla som tippat har ju haft modo på plats 1 eller 2, så helt fel ute kan ju inte klubben ha varit. Hade ju bara varit löjligt att då gå ut och sagt något som standard svensken skulle sagt "vi siktar på slutspel, sedan kan allt hända".

Vi kanske borde lära mer från amerikanska och kannadensiska idrottare om förmågan att tro på det man gör. Eller fråga Zlatan om tron på sin egen förmåga. Tror tvärtom att det är bra att bygga upp en målbild och kravbild och sedan måste man lära sig leva med pressen, gör man det kommer man prestera bättre.

Så typiskt svenskt, tar man t.ex silver i os så är man strålande glad när man egentligen borde säga "jävla skit, missade guldet detta är piss och nu är det 4år till nästa gång jag får chansen ifall jag ens är med då"
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Exakt!!
Jag vet ärligt talat inte om jag kan se Styf tsm med Björn uträtta stordåd, med det materialet vi har så ska vi vara bra och även ofta, nu känns det som att försvarspelet varit ett av ligans sämsta i många år trots spelare som Hedberg, Norlinder, Enström!

Hade det funnits en stabil grund så hade vi kunnat spela dåligt men ändå slåss om poäng, nu känns det som att när vi är dåliga så kan det bli 2 siffrigt (obs överdrift men ni fattar)
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Väntar tills man har mött alla lag jag. Men känns som det psykiska och defensiven kan stoppa dem
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson: Inte så lite heller.Har inte räddat många skott på de 2 matcher han fått.Sen tänker jag slänga lite skit våra unga gullegossar tänker framförallt på Lill Werner.Han får väldigt stort förtroende och hade även så ifjol.Får spela sjukt mycket i BP och känner att han inte riktigt hinner med.Hamnar väldigt ofta på mellanhand och hinner inte upp i skottlinjen som man måste i BP
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Domsjö: ...och ifrån ställen där de aldrig kan gå in, plockpotatis för Sehlin.
Som jag nyss påpekade, närmre 10-0 än 4-1
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter:

Onödigt vetande:
Blir omsprungen av Kristianstad om detta står sig.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo:

Nej Björn verkar vara en riktigt ledare som får personer och grupper att gå åt samma håll och förmedla strategi och visioner, han skulle säkert lyckas bra i näringslivet också.

Men frågan är hur strategisk han är, precis som en VD i ett stort företag inte ensam står för allt utan framgången består mycket av att ha en bra ledningsgrupp och kompetenta strateger och rådgivare som vågar ifrågasätta och komma med förslag. Vi skulle behöva någon som komplementerar Björn i dessa bitar, är lite rädd att Styf är lite för mycket ja sägare i sin roll, tror inte han fullt ut vågar gå emot Björn och ifrågasätta eller komma med förslag som skulle behövas för att få ut max av detta lag och få ut max i matcherna.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Gett upp säsongen har jag absolut inte gjort. Men jag är mer besviken på klubben att man ej inser att man måste spela om det först och visa att man hör hemma i toppen innan man ens börjat spela om det och det är samma sak varje år. Då har man enligt mig storhets vansinne och det brukar aldrig sluta bra.

Jag säger det jag sagt dom senaste säsongerna tar vi ytterligare ett kliv år rätt håll i år är jag väldigt nöjd. Och ska vi göra det ska vi försöka få bättre förutsättningar gemfört mot fjolåret.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gavelo:

Lite orolig för Hanses status
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Nä är man obotlig pessimist har man väldigt bra facit på Modo sen egentligen 2009. :-)
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Sven Tuta: Imponerande av Modo att totalt klämt iväg 8 skött....
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Hakning-Henrik: Ja, det är närmare 10-0, än 4-1.
Så bedrövligt piiiinsamt
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Rytter: Det har ju aldrig (vad det verkar) varit björns bästa sida, ofta vi förra säsongen förlorade mot sämre lag som hade ett spelsätt som Björn inte kunde svara upp mot.

3 torsk och 1 vinst i inledningen känns som ett mindre fiasko
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Hakning-Henrik:

Fast dom har väl lärt sig av fansen här in till exempel.

Finns ju de som är på väg att ge upp på laget och säsongen efter 4 matcher. Så våra spelare har kanske samma veka psyke som fansen.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
wolper: det är respektlöst mot fans som väntat och sett fram emot matchen att tappa den under 5 minuter i första perioden.

Okej om siffrorna rinner iväg efter halva matchen, med typ 3-0 när man ligger på. Men det här är inte okej när det rinner iväg redan i första perioden på det sättet.

Nu får de skärpa sig. Det här känner jag igen från senaste säsongerna
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
wolper: oj vilken filmning på första haha.... dock är resten riktiga
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson:

Problemet är att vi inte har en plan B, vi bygger allt på vårt spelsystem och försöker följa det till 100% (det är nog bra i längden) men i matcher som denna när det inte stämmer så måste man kunna förenkla spelet. Annars kommer det bli höga toppar och djupare dalar.

Skrev redan förra säsongen att det i vissa matcher var vansinne att bara gå hårdare och hårdare framåt när vi möter defensiva lag som bara väntar på misstag (ssk är ju inte ett sådant lag utan mer exemplet jag vill åt). Då spelar vi ju bara motståndarna rakt i hädnerna, där måste man kunna spela med stort tålamod och hög puckkontroll och täta hemåt för att inte bjuda på nått, sedan lita på spelet i PP samt att offensiven fixar nått mål.

Denna match är körd, finns inget som tyder på vändning när vi inte ens sätter klara lägen.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
wolper: haha noll flyt idag och inte en pass på blad knappt. Jj passa vid öppet mål, karla passar vid frilägeschans, deras spelare lyckas rädda på mållinjen osv
Kommentera


Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov: Jag hoppas det blir så men jag tror tyvärr inte det!
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Nieminen:

Vi kommer 4 mot 2 och det blir ingenting.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Nieminen: känns som de släppt spelplan och slutat spela nu...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Ishockey: Dit det lutar dit rinn de. När vi är dåliga då jävlar är vi det på riktigt...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gäsp: Äntligen någon som insett att man inte är helt bakom flötet. Har väldigt sällan haft fel om mina tips om Modo dom senaste åren men bara blivit idiot förklarad. Men så är det bara det var det första man fick lära sig som idrottare man måste spela om det först.

Sedan kan man absolut ha en egen målsättning inom läget. Men för fan håll det inom laget. Folk som ej tror favoritskap påverkar individer har så otroligt fel. Vissa kan hantera det men tyvärr klarar ej många av det. Och nog fan läser spelare allt som skrivs även om dom aldrig skulle erkänna det.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov: Sven Tuta is back
Jag är väl den som alltid tror på Modo, men efter tre och en halv match känns mkt igen från förra året och året innan dess och året innan..........
Favorittippade, upphaussade, bästa laget i ligan etc. men likt förbannat så kan man inte städa av de lag som bör ligga i botten. Försäsong som bådade gott, va fan är det som händer? Kom nu inte säg att det är fjärde matchen. Moramatchen tänker någon på, men hallå, för fasiken de slutade att lira i tredje.
Kom igen Modo, visa vad ni visade på försäsongen
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Gäsp:
Nja jag tycker det kan få gå till omgång 8-9, tror fortfarande på laget.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov:

Vi har ju så sjukt långt mellan våra lagdelar och spelare både i anfall och försvar så tror fan att SSK kan åka rakt igenom oss.

Sedan hjälper det ju inte att släppa 3 mål i BP.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Steken84: Ja pinsamt är ju bara förnamnet , och spelarna som var så jäkla upphåsade förra matchen vars är dom ??? Varför kliver inte dom fram ?
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Håller med.Likadant varenda år.Verkar inte finnas nog många vinnarskallar i detta gäng tyvärr.Så fort man vunnit en match är man världsmästare.Tycker dock man måste ifrågasätta Hellqvist oxå.Känns som hans fokus endast är på anfallsspelet.Man blir inte ett vinnande lag om defensiven är en sån katastrof som den varit både ifjol och hitills i år
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Jag inställer mig i ditt led och du har inte haft fel tidigare säsonger!
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee:

Håller, så skev självbild och man är så korkad som går på det snacket om topplag. Tar en mental timeout från Modo på obestämd tid 😫
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Steken84: Enkelt svar vi slår oss för bröstet och tror vi är bättre en vad vi är. Man måste spela om det först innan man börjar surra om att man är nå topplag blir så jävla less att höra det varje år. Spela först innan man börjar utse sig som något man är långt ifrån.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Ridå ner! Pinsamt hur det kan bli så här.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov: vilka onödiga utvisngar vi tar.nu fåe bp hålla. Jahoppp.... defensiven är ju katastrof
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov: 4-0 ..... börjar bli rätt pisanmt tyvärr. Och vårt boxplay spel ojoj vet inte ens vart man ska börja.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov:

Inga fler BP😡
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno:
Inga skott från slottet, not so good!!!
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Robin Ztorken L: Vi avslutade ju med en i stolpen så inte var vi helt utan. Sen hade vi några innan första BP också.
Karla sköt ju med blött krut 2ggr också.
Att säga att vi inte hade en enda chans framåt tycker jag är fel.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Axle San: Verkar ej bättre tyvärr är detta ett väldigt vanligt återkommande problem med MoDo man är som en bergodalbana. Man blandar och ger så otroligt mycket, ena dagen ser man ut som en toppkandidat för nästa se ut som ett lag som skulle ha problem med ett division 2 lag. Och så här har det sett ut många år bakåt.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Robin Ztorken L: Nja, JJ skott i stolpen och två andra precis bredvid. Långt ifrån Morahockeyn, men i fem mot fem har vi varit det något mindre dåliga laget.

försvarsspelet är katastrof.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: fyfan vilken kass period ssk är ju egentligen inte bra alls
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
wolper: Problemet som många redan har påpekat innan är att vi spelar en hockey som ej passar det material vi har. Sedan har vi ej den där första målvakten som jag personligen saknat väldigt länge som kan stå pall match efter match utan att släppa in badbollar.

Nä försvarsspelet och målvktsspelet är under all kritik nu i början och jag tror tyvärr ej vi kan ha några större förhoppningar på mycket bättre spel heller. Framåt finns det absolut ljusglimtar men man bygger alltid ett lag bakifrån.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
modomille: Hur tar Hanses detta? Har han psyket att komma tillbaka? Han var rätt arg efter han blivit utbytt. Håller inte Hanses så måste vi jaga en målvakt.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: Hybris efter 7-1
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
jonsson: 7 skott som hemmalag tyder inte på någon dominans...snarare två lag som spelade en kass period. Inget att tänka på. Vi kommer i andra och kör över dom, mark my words.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Monno: Vi har ju inte skapat en enda chans framåt på 20 minuter, det är ju inte så bra.
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Tarasov: Grejen med PP-målen är ju att vi konstant idiotjagar puckar där vi inte ska jaga. Alla tappar ju bort sig på båda målen...
Kommentera

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Dundee: ah streama via cmore. Tycker ssk har jäkla massa flyt denna match tycker jag ocj modo inte tillräckligt heta. Blir väll att chansa nu och bara hoppas på lite flyt med. Ne jag är osäker på om modo har psyket för att vara ett topplag men hoppas jag har fel. Men tycker ändå att modo ser avslappnade ut behöver lite flyt nu bara. Edit: försvaret är ju som det är under press. Slarv och inte gå ut pucken vid första målet. Tror vi hade tre chanser. Andra målet går hanses bort sig. Iof inte så mycket hjälp. Och sista ett jäkla skitmål. Nu vänder vi detta!!!
Kommentera

« · 1989379 · »