Berka: Jag kan faktiskt meddela, att hela mitt jobb som är timråiter håller stenhårt på modo faktiskt, tro det eller ej :D. Men dom unnar verkligen modo ett sm-guld.
Nya tag på fredag. Den här matchen är glömd sedan länge. Nu är LHC favoriter på riktigt och det kommer gynna oss. På fredag kväll är det bäst av fem matcher och MODO sitter i förarsätet igen.
mrchong: Linköping gjorde fem turmål samtidigt som MoDo hade otur 10 gånger när de borde gjort mål om de haft turen på sin sida. Ren otursförlust för MoDo alltså.
Berka: Kan bara hålla med om att det var en av årets sämsta matcher från modos sida. Men om man ska plocka fram något possetivt så är det väll att det spelar ingen roll hur många mål man släpper in. Men ska modo ha en chans överhuvudtaget så måste dom upp 95%. Linköping spelade väll kanske på 25% idag medans modo spelade på 5%.
Berka: Nu lugnar vi ned oss: Vi har gjort några plattmatcher tidigare i slutspelet också. Det spelar ingen roll hur man förlorar, det har vi visat tidigare. Först till 4 gäller.
Ja modo igenomför en utav årets sämsta matcher... asså om modo såpelar på topp å lhc i inte e bättre då vetefan om de e färdigvunnit för clubbens del... Jag tycker modo gör en pinsamt dålig match.. Men lhc ser inte speciellt vassa ut heller.. visst gör dom 5 mål men de skulle äntjärns ik oxå klara av
shinzawai: Jag tycker modo ser tröga ut...Men de gör fan lhc oxå!! Dom vinner iofs. alla närkamper å får alla puckar med sig.. Men jag tror inte de krävs så mycket att komma igång..
Hawerchuk: Vi blir "ägda" som kidzen säger. LHC har bättre passningsspel, jobbar mycket hårdare och får med sig pucken från ihopslag. Dock borde det inte krävas SÅ mycket för att komma igen, få med sig pucken in i zon några gånger kan räcka långt.
Hawerchuk: Bra period av MODO, trots allt. Man spelar kompakt och har inte släppt till några chanser. Samtidigt har man inte direkt varit ofarliga framåt. För att möta laget som enkelt skulle vinna finalen efter att man slagit ut FBK i semin, så är jag nöjd.
MorganaLefaey: Äh chilla va! Jag funderar mer på med vilken whisky segern ska firas...undrar om man ska ta ut den i förskott för att stilla nerverna lite?