1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01

« · 1240987 Till forumet


Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Aravirta: Sällan så lugnt och skönt i båset

För första gången tvåsiffrigt via 10-3 mot Färjestad sedan den nya evenemangsarenan byggdes. Detta dessutom i nystarten efter OS-uppehållet. Klart att det då var fin stämning på den lätta träningen på söndagen och faktiskt uppsluppet värre.
- Kanske en gång på hösten och en gång på våren brukar man ha turen att ha en match där det mesta funkar och går ens väg, säger coachen Hannu Aravirta. Det var en sådan kväll nu och riktigt skönt i båset.

Enda smolken i bägaren var att backen Per Hållberg skadades svårt.
- Jag lider verkligen med honom. Han har ju varit verkligt otursförföljd då det gäller skador de senaste säsongerna.

MODO Hockey räknar med en mycket tuff historia i E.ON Arena på måndagen.
- Det blir naturligtvis en extra krydda i och med att det också handlar om ett derby. Dessutom är det väl lite av en sista chans för Timrå att haka på slutspelståget.

Tittar du på anslagstavlan mycket under matcherna nu?
- Nej, det går inte. Jag får veta resultaten vad det lider och det enda som gäller för oss nu är att fixa våra egna matcher. Det har vi fullt upp med.
Mest glädjande senast förutom trepoängaren och de många målen?
- Power play, som vi tränat så mycket under uppehållet och att det fungerade så bra.

MODO Hockey mot Timrå:
Målvakt:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg)

Backpar:
80 Samuli Suhonen
48 Hannu Pikkarainen

47 Alexander Bonsaksen
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
4 Tomas Mojzis

Kedjor:
21 Peter Forsberg
24 Niklas Sundström
19 Markus Näslund

17 Morten Madsen
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

27 Josh Green
20 Oscar Steen
58 Dan Hinote

13 Marco Tuokko
29 Andreas Molinder
6 Magnus Häggström

Extraspelare:
53 Eddie Larsson
26 Kristian Forsberg

Noterbart är
A t t Per Hållberg, Henri Laurila och Per-Åge Skröder är ur spel på grund av skador eller sjukdom. Litet hopp om spel för Laurila, febersjuk i lördags, finns.
A t t det har varit jämna derbyn i vinter. MODO Hockey vann det första i Timrå efter förlängning, också det andra hemma efter förlängning, Timrå det senaste i Fjällräven Centrer, också efter förlängning. Däremellan 3-1 till Timrå på Annandag Jul.
A t t OS-forwarden Peter Forsberg gör sitt första framträdande i ett länsderby den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Av de spelare som kom från OS anser jag att Bonsaksen var den som hade störst problem igår, så han lär väl fortsätta att gnaga fram magsår imorn.
Men oj vad jag längtar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:

Vi får hoppas att Laurila hinner bli frisk.

Sen tycker jag att det är bra att spela Timmy med honom, ska någon städa så Timmy rätt gubbe.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
hellge: Jag är tyvärr inte så imponerad av Timmy heller, ibland spelar han fast sig alldeles för enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:

Jag håller med. Det är inte gamm-Timmy som tidigare.

Det var vid något tillfälle nu senast när Timmy klev fram, kanske av misstag, när han höll på köra över en av FBK-forwards.

Skaplig nära-döden-upplevelse. Hade han träffat hade spelaren aldrig mer klivit upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01

hellge: Vi pratade om den händelsen idag och kom fram till att det är inte ofta man är glad att någon missar en tackling.

Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
hellge: Timmy hade tacklat den stackars FBK:aren in i mitten av nästa vecka. Som AM säger, man är glad att Timmy inte träffade.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Fienden försäker lära sig genom intervjuer av riktiga hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Noterar att matchen går på Canal+ Sport 1. Brukar vi inte förlora när vi är huvudmatchen på vardagar?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine: På samma tema kan vi notera att vi fick ett 90-taligt resultat i lördags. På det tidiga 90-talet följdes sådana resultat ganska ofta av minst en femmålsförlust i nästkommande match.

8-2 till Timrå, säger vi väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Björn W: Allt annat än 2 siffrig vinst för er är en framgång för oss.
Tips: 1-9
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Hej, Hå och Jippy!

  Referees: Andersson, Thomas  
    Sjöberg, Patrik  
  Linesmen: Takula, Leo  
    Larsson, Robert
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Salle: Har vi någonsin vunnit med Kuben vid sparkarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Salle: Härligt, 2 torskar med ringar, en kistkrossare på linjen och så Leo. Jag sätter mitt hopp till Leo.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:Kistkrossare?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai: Någonsin, svar ja.
Den här säsongen: 5 matcher, 0 poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Härligt, det talar för att vi tar poäng ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:Vi får hoppas på höjdhopparen han brukar ju försöka att han minsann inte ska vara hemmadomare i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
renen: Ää jag tror inte domarna kommer skjuta poängen i någon riktning, bästa laget kommer vinna.
Det är dock fascinerande att både vi och jyckarna känner sig slagen på förhand av detta par.

Jag är mer orolig för Lindbäck, den killen lär vara revansch sugen efter matchen mot SkAIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Dogcatchers of the day:

  13. TUOKKO, Marco 29. MOLINDER, Andreas 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  4th Line 26. FORSBERG, Kristian 44. LAURILA, Henri  

  27. GREEN, Josh 20. STEEN, Oscar 58. HINOTE, Dan  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 4. MOJZIS, Tomas  

  17. MADSEN, Morten 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  2nd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 7. TIMANDER, Mattias  

  21. FORSBERG, Peter 24. SUNDSTRÖM, Niklas 19. NÄSLUND, Markus  
  1st Line 80. SUHONEN, Samuli 48. PIKKARAINEN, Hannu  

  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  
  45. MALEK, Roman  

Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud: Vi har 1 2 6 om man slår ihop duon, de har 3 0 7. Så det är inte så jättekonstigt. Hade Wolmer dömt hade båda lagen trott stenhårt på seger. Vi har 4 0 0, Timrå 2 0 0 när han är i farten.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Det kan ju även vara så att vara iskrigare spelat dåligt dessa matcher. Vi är ju inte kända för att hålla en konstant nivå denna säsong. Och jag har sett alla matcher iår, och jag kan inte komma ihåg att vi blivit bortdömda i så många matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud: Men visst är det lite intressant? Luleå har bara bra dagar när Kuben dömer, 7 0 0. Det skulle jag kalla snudd på signifikant!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Det är en tendens, men det är knappast så att man kan sia något om framtida matcher genom att titta på dessa. Det hade varit mer berikande att se hur många PP BP vi fått i dessa matcher mot ett genomsnitt i våra matcher. Vilket man kanske kan fundera på vilka utv som dessa herrar brukar titta efter och anpassa vårt spel efter detta.

Det fokuseras alldeles för mycket på domarna och för lite på hur man får spelarna att vara så bra som det behövs vid match.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky:

Nå, vad tror du. Hur fan går det ikväll?

Själv vet jag varken ut eller in...

Eller varför inte citera Hawerchuks blogg:

"Nu är Timrå alltid Timrå. Elitseriens svar på Finland. Och då tänker jag inte på traditioner inom dryckenskap eller import av finländska råvaror, utan mer psyket och inställningen. Ett lag som ena dagen kan kämpa livet ur sig, för att nästa lägga sig plattare än en plywoodskiva"

Håller vi i första gissar jag på vinst, men kör de på som de ibland gör hemma blir det svår. En liten känsla av uppgivenhet kan jag dock känna. Lyssnar man på deras fans verkar de ha gett upp en smula. Det bör också var en möjlig barometer för Tikarnas inställning ikväll.

Huvva, det blir spänt...
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
hellge: Ja det är ju helt omöjligt att sia om dessa matcher.

Sen hör jag att TIK har en intro låt sjungen av en riktig TIK, här i den finaste dressen i hennes garderob.

gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00231/17_30_231381b.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
hellge: Matchen är viktigare än poäng. Slår vi Timrå så sätter vi stor press på dem i framtiden för att undvika kvalserien. Det behöver vi, då de möter våra slutspelskonkurrenter. Vinner Timrå finns en risk att de hamnar i ingenmansland och vi är antagligen redan borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Dagens nyckelspelare i MODO är enligt mig Tuokko Hinote Madsen och Green, det gäller att vi smäller på jyckarna tidigt så de känner att MODO är redo och börjar fundera lite.

Hoppas Ove har kört nålarna genom Lindbäck så han uppträder likt Henke Karlsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:

3-9 i tekningar, har det hänt förr?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
hellge: Vilket sömnpiller.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine:

Huvva...
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine: Det enda bra med detta är att Timrå vinner sällan när de leder.. Hur det går ihop vet jag inte, men så är det.
Dessvärre vinner de ännu mindre när de ligger under.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Jaha, då var det kört.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Poffa: Om det var interference på Mojje, vad var det då när Timanders klubba helt plötsligt flyger?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Poffa: Känns som ganska väntat efter en sådan match man hade mot FBK. Men ganska petig utvisning innan 2-0.

Jaja. Förlust här och chanserna till slutspel börjar bli ruskigt små.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
MorganaLefaey: Obefintliga. Och nästa år är det redan klart att vi kommer åka ur (det har oraklet Bad Brett sagt). Man kanske skulle byta sport. Basket kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine: Vad vad vad var det?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine: Det var nog det svagaste boxplay spelet jag sett.
Mer utv på jyckarna, vi kan göra PP mål ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:
MoDo's uppryckning i PP blir än viktigare i finalen mot HV71, vem bryr sig om grundserien? Voodoo gör Skröder frisk och MoDo ger HV pisk...
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Icing-Ove: Med tanke på ditt namn måste väl TIKs spel falla dig i smaken? 4 icings på 20 min.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Jag tror att det slås något slags rekord i konstiga påståenden i kvällens sändning. Vi spelar visst både i Västerbotten ikväll och har sparkat Harald Lückner...
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud: Var det inte fler?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Björn W: Och webradioten har nog bråttom hem för han har väl nämnt icing och lång match ett 20-tal gånger så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
spud:
Jag älskar icing i alla dess former, inget slår en härligt brutal icing i ett avgörande läge. Konstigt nog har jag inte sett nån video med en massa highlight-icing:ar på Youtube..konstigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Icing-Ove: Har Lasse Falk tagit kontroll över din användare? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nödvändig utvisning Foppa.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Nikki Nine: Ett BP mål signerat Madsen tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Härligt Mojje!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Poffa:
Slog han en icing?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Härligt Zucca!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Och så kvitterar Zucca. Nu börjar det likna något.
Kommentera

« · 1240987