1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481250 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MoDo 121103

« · 1532864 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 121103
 Hahaha!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Frisco:MODOJohan: Självklart ingen offside. Så här står det skrivet:

Om en försvarande spelare åker med eller passar pucken in i sin försvarszon,
medan en anfallande spelare befinner sig i offsideposition, ska ingen offside
dömas.

Frisco: Dock gäller inte detta om spelaren redan är offfside, eller?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
MODOJohan: Nu förstår jag inte alls vad du menar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: Därtill domarens rätt att hävda att han förmodligen bedömde att Nordgren(?) passade den avsiktkligt för att få till en tekning utanför egen zon, när det puckförande laget hade ledningen?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
MODOJohan: Fast det är skillnad om man spelar in pucken avsiktligt eller inte.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Frisco: Tack! MEN vi förlorar matchen, och således vinner Timrå rättvist! Men ville bara ha klarhet i det där.

Hakningar, etc sker ju hela tiden, men jag har inte varit med om detta så länge jag kan minnas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: Från det ena till det andra, vart håller rörmokarn hus?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: Jag vet! Ska operera ett öga snart. 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
73Sjöbba: Det är sant. Men en bedömning är ändå en bedömning. Synfel är allvarligt det med.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: Japp, men ändock 3 felaktiga beslut som hade kunnat renderat i farliga målchanser. 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
73Sjöbba: Det är i alla fall viss skillnad på att inte döma offside när det gäller några dm och att som i detta fallet inte kunna reglerna.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Frisco: Japp 2-1 i felaktiga offsider. 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
MODOJohan: Självklart ingen offside. Så här står det skrivet:

Om en försvarande spelare åker med eller passar pucken in i sin försvarszon,
medan en anfallande spelare befinner sig i offsideposition, ska ingen offside
dömas.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Wesse1: P12?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Timrå IK är dom bästa!!!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Nej, men situationen kändes faktiskt lite som matchavgörande. Friläge för er och mål hade kunnat förändra matchen helt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Dream Team: Spelar inte så stor roll, det är ju liksom dömt och överspelat.

kan ju passa på att gratulera till en bra match, timrå var heta idag, mycke hetare än modo, sen var det längesedan jag sett modo så tafatta och uddlösa.

Ett tag hade vi taopplasering i tabellen och hade skrapat ihop dubbelt så många poäng som timrå, nu är vi 8 resp 9:a och 3 poäng imellan , det svänger minst sagt

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Dream Team: Så var det!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Berka: Nu vet jag inte hur situationen innan målet såg ut. Vi på läktaren stod också och funderade på varför domaren blåste av. Vi gissade på att MoDospelaren "kom från offside". D.v.s att han i situationen innan TIK-spelaren (Niklas Nordgren?) spelade hem pucken hade befunnit sig i offsideposition och då han aldrig lämnade offensiv zon före det att pucken återvände alltjämt stod offside. 
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Ja, i Modo! I ett vm är han bra, han skulle vara bra med Johan Davidsson också, men jag tycker mig se en nedåt gående kurva i Modo.

Sen är det svårt att han dagens modo som värde mätare, för dom är inte så bra. Det gör väl att Skröder och Sundström inte heller är så bra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Dexter : Ska ni ta in fler NHL spelare? Varför ska dom inte satsa på det material dom har, kanske ta upp en junior... NHL spelare dom kostar pengar och Modos plånbok är tom. Nästa år när NHL är i full gång har spelare lämnat och surnat ihop för dom inte fick spela.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
diffe: Diffe, om Skröder stagnerat får du gärna titta på hans poängproduktion i årets VM. För bara några månader sedan gjorde han fler poäng än någon annan svensk än Zäta. Jag tycker att det är bra, men du tycker alltså att killen stagnerat?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Dexter : Kom på att det var Österrike. Inte Schweiz.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Sawchuk: Lägg ned. Modo spelade uselt även med Steen. Han har varit bra, men långt ifrån den nivå du tillskriver honom.

Förra säsongen låg Modo sist vid den här tiden...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: 1. Jag tror inte att Modo går till slutspel i år, tyvärr.

2. Torp han tjänar nog mer än du tror, han fick betydligt mer i lön hos Modo än vad Timrå erbjöd han.

3. Skröder och Sundström har varit Modos spets i många år, en kedja som alla lag fruktade. Men handen på hjärtat så tror jag glansdagarna är förbi, Skröder har stangerat i Modo, han borde byta klubb så kanske han kan få en nytändning, Sundström borde lägga skridskorna på hyllan.

4. Hagos briljerade inte i fjol, kanske han var rent ut sagt den sämsta spelaren i elitserien. Sen gjorde han något i sommras som gjort han till en spelare som absolut ska tjäna en hacka. Hockeymisslyckande är väl att ta i Berka. Han är idag en av Elitseriens bästa spelare när det gäller sargspel, han är ingen Ritola, inte Steen heller men han gör sitt jobb och det med bravur.

Lycka till nu och spotta i nävarna, det kommer nya matcher..... :)

Förresten vad tyckte du om dagens match? Vilken av stjärnorna gjorde skäl för lönen?

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Betänk att Torp skulle vara lite av Tollefsens ersättare så så billig du vill göra sken av att han var stämmer inte riktigt.

Nu lyssnar jag bara på en kompis som jobbar på sportredaktionen på en av kvällsblaskorna och de kanske inte alltid har 100% rätt men ligger oftast ganska nära sanningen.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Bad_Brett: Det gör att det känns ännu tyngre med Enström i Schweiz. Kanske kan man få hit Edler om det blir lockout hela säsongen? Bara att hoppas.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bad_Brett:  Jag undrar dock vad Cumiskey tjänar. Jag som hoppades att Näslund hade lärt sig något efter misstaget med att värva Meyer. 

han har nog en hög lön, värvades ju som stjärnback.

vore trist om det blir samma visa som med meyer

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

haggen: Lyssna nu, torp har inte en krona över 100 i månaden, modo värvade han som en 5-6 back.

och NÄ, eftersom du verkar veta så himla mycket så vet du väl kanske om då att modo har som policy att inte betala sina egna produkter några jättelöner, och susse skrev ett flerårskontrakt som då innebär en lägra månadslön + att för varje år sänks lönen då spelaren förväntas dala i karriären, så JO han har sämre lön än många importer.

Men kul att du sitter och gissar i våran bok om våran klubb när du uppenbarligen bara gissar då du säger dig "ha hört" osv.

Skrattretande

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K:

Jag undrar dock vad Cumiskey tjänar. Jag som hoppades att Näslund hade lärt sig något efter misstaget med att värva Meyer. Finns tyvärr mycket som talar för att det blir samma visa igen.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K: Nordgren är jag väldigt glad att han valde Timrå, värd varje krona. 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
haggen: Sundström spelar för långt under marknadsvärde. Müller tog vi för att han var MYCKET billigare än Norgren. Stehlik för att vi inte hade råd med Kukkonen. Spina tog vi när ingen annan ville ha honom. Nagy kunde fått mycket mer i något annat lag, men han tog själv kontakt och ville spela med Modo även om det var till ett lägre pris. Steen ska vi inte prata om som spelar gratis...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K:

Jag hade dock hellre lagt pengarna på Nordgren än Torp...

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
haggen: Å andra sidan vet jag vad Norgren fick av er också, så det går bägge vägarna. Norgren fick oerhört mycket mer än vi hade möjlighet att erbjuda...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka: Kul, Hagos är topp tre i vårt lag och jag vet ungefär vad han tjänar och nu gör han skäl för lönen vilket han absolut inte gjorde förra säsongen.

Torp vet jag vad han blev erbjuden av Timrå, vet hur snacket gick när han visade Timråhjärta men valde Modo, han mer än dubblade lönen när han gick till er men det kanske var en nyhet?

Som en hockeyjournalist kvittrade - Modo vill ha en ny målvakt men det finns inte pengar till det i nuläget, arenan och alla importer kostar för mycket.

Sundström, nä han vill säkert inte ha bättre betalt än importerna......

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
MODOJohan: Ingen offside
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

haggen: 1#  modo kommer klara slutspel med eller utan steen

2# torp tjänar inte 150 loppor i månaden, väldigt långt ifrån dessutom

3# skröder och sundström må ha varit mindra bra hittils men att leda elitseriens mest produktiva kedja senaste 5 säsongerna gör ändå skäl att man får ha en ordentlig dipp, dessutom tjänar dom heller inga jättesummor

Fundera själv på vad tex hagos drar in kontra hans insats, killen är ett hockeymisslyckande utan dess like

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Bara kort och koncist, är det offside om motspelaren spelar pucken till en annan motspelare som står offside?

Jag menar han är ju puckmottagare och står offside, så det kan ju inte spela någon roll.. jag röstar på offside

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Berka:

Ett lag för topp 6 ???

Enda chansen att det här laget hamnar topp 6 är om Steen tillfrisknar snabbt och Sedinarna ansluter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Modoante: Ja vi är nog närmare guld än vad ni är just nu, såååå beroende ni är av att ta in NHL-spelare annars överlever inte främlingslegionen.

Känn ingen stress av att alla bottenlag kommer passera er inom kort.

Torp tjänar 150 loppor varje månad, är han värd de pengarna?

Vad Sundström och Skröder tjänar kontra prestation bör inte nämnas för vissa kanske har dåligt hjärta.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
mikenomad: Grattis till TIK. Helt överlägsna oss idag, förjävligt nog.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Blizzard:

Varför då? Den passar väl ganska bra. Det var (nästan) spännande i 3-4 minuter.

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
dags att byta bannern här inne va?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Annars kikar jag mest in här för att titta efter vår gamle polare Patrik Källstr. Han brukar gilla att snacka hockey, särskilt efter de matcher Timrå spelat.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Sawchuk: Jag tycker du är ganska rätt ute där och ger dig ett plus för det.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

Sawchuk: De där är väl fjantigheter det fördstår du väl. det hade spelats typ 3-4 omgångar när steen kom in, sen har modo kanske överpresterat en aning när vi låg i toppen, men vi har definitivt ett lag för topp 6 om man bortser från alla nhl förstärkningar.

men jo nu ser det tungt ut, skröder överlägset sämst på isen tyvärr

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Får vi låna den där bannern ett tag?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
Dexter : Då är det jävligt många klubbar i Sverige som är ett konstant misslyckande då?

Problemet är att vi tog oss vatten över huvudet efter guldet. Men att kalla ett av ES mest anrika lag för ett konstant misslyckande tkr jag blir helt fel.

Man måste skilja på anrikt och seger rikt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103

J F K:

Mycket hade med Steen att göra.

Modo var kassa innan och är kassa nu. 

Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 121103
haggen:ja vi har ju svårt att mäta oss med guldkandidaten Timrå kan väl säga redan nu  grattis till guldet för ni kommer ju att åka sönder alla motståndare på vägen till guldet som det låter på dig.
Kommentera

« · 1532864 · »